Olisitko kiltti ja sanoisit mielipiteesi tästä koko jutusta ja miehestä, on pitkä juttu mutta sentään kappalejaot on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luulen, että sinulla on se mies, joka ei vastaa toiveitasi, ja sitten mielikuva, jota haluat pitää yllä. Jos luovut mielikuvasta, mitä jää?

Kaikki kirjoittamasi kuulostaa tutulta. Olen ollut samantapaisessa tilanteessa. Luulen, että olen ollut jonkinasteinen läheisriippuja ja mies taas välttelijä huonolla itsetunnolla. Tuon kaiken pystyy muuttamaan, mutta se vaatii voimia ja töitä - molemmilta. Meillä se vaati eron ja sen, että molemmat saimme rauhassa kasvaa ihmisinä ja olla erillämme miettimässä mitä elämältämme haluamme.

Voimia, teitpä niin tai näin, helppoa tietä ei ole.

Hyvä idea muuttaa toiselle paikkakunnalle! Saat selkeän eron entiseen, ja ehkä on helpompi siellä aloittaa uusi elämä. :) Kun jotain ongelmia tulee vastaan ja sulle tulee taas sellainen olo ettet tiedä oletko oikeassa vai väärässä, ketä uskoa, ketä syyttää, jne. niin yritä mielessäsi vähän etääntyä siitä tilanteesta ja ajattele sitä niin kuin ulkopuolelta.

Muista, että sun kuuluu (jopa täytyy) pitää puolesi muuta maailmaa vastaan! Vaikka tuntisit olosi kuinka heikoksi, niin ajattele että kaiken sen heikkouden alla on se "vahva minä" joka valvoo sinun etujasi. Avuton olo näkyy päälle päin ja se houkuttaa luokseen hyväksikäyttäjiä ja öykkäreitä. Sinun suojasi on se, että olet tietoinen tilanteesta ja teet päätöksesi faktojen perusteella. Älä anna kenenkään vaikuttaa liikaa mielipiteisiisi. Tiedät itse mitä haluat ja tarvitset. Pidä itsestäsi huolta.

Voimia sinulle edelleen!Koita muistella niitä ahdistavia asioita,koska niitä eivät hyvät riitä kompensoimaan ja yritä ajatella,että uhittelu,ilkeys ja manipulointi voivat aina vain lisääntyä.

Itselläni ei juuri edes hyviä asioita ole,joita miettiä.90% miehen käytöksestä on ilkeää,julmaa ja hyväksikäyttävää.En voi käsittää,kuinka hän voi väittää välittävänsä minusta samalla satuttaen minua mielettömästi joka päivä.Viime yönä laittoi viestin luultuaan taas minulla olevan miehen täällä,kun kerrankin nukahdin ajoissa,että "nauti nyt,kun olen kaukana,eikä sun tarvitse pelätä". Sitten kuitenkin on sitä mieltä,että olen hullu,kun pelkään häntä ja hän raivoaa ja pauhaa minulle juurikin,koska pelkään häntä ja hänestä se on niin idioottimaista.
Todella vaikeaa on kaiken alistamisen ja loukkaamisen jälkeen kasata itsensä ja jaksaa lasten takia.Ja kun jaksan,saan viestejä ja puheluita,kuinka olen laskelmoinut kaiken,kuinka en oikeasit välitäkään,kun touhuan vain eteenpäin ja olen kylmä paskiainen.Sattuu niin paljon.

Voimia ap:lle. Jos tuo suhde jatkuvasti kovasti pyörii mielessä niin kannattaa ehkä harkita ihan ammattiapua, juttelua esim. psykologin kanssa. Ei varmasti ole helppoa päästä suhteesta irti, sillä miehellä on ollut todella voimakas ote sinuun. Asiansa osaava ammattiauttaja voisi ehkä auttaa eheytymisessä ja siinä että saisit itsesi taas kasaan raskaiden kokemuksien jälkeen. Voimia!

Yhteistyössä