Olisitko kiltti ja sanoisit mielipiteesi tästä koko jutusta ja miehestä, on pitkä juttu mutta sentään kappalejaot on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kuulosta kivalle tuollainen erolla uhkailu, varsinkin jos mies ei sitten ilmeisesti halua kuitenkaan erota? Nuo tilanteet sinänsä olivat tuollaisia väärinkäsityksiä, joita vois sattua kelle hyvänsä ja poikia pienen mustiskohtauksen tai keskustelun aiheesta. Oletteko selvittäneet nuo tilanteet, siis kerroitko miehelle mitä tämä mies kirjoitti sinulle vieraalla kielellä? Vai onko hän oikeasti siinä luulossa että hän lirkutteli sinulle jotain romanttista?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kuulosta kivalle tuollainen erolla uhkailu, varsinkin jos mies ei sitten ilmeisesti halua kuitenkaan erota? Nuo tilanteet sinänsä olivat tuollaisia väärinkäsityksiä, joita vois sattua kelle hyvänsä ja poikia pienen mustiskohtauksen tai keskustelun aiheesta. Oletteko selvittäneet nuo tilanteet, siis kerroitko miehelle mitä tämä mies kirjoitti sinulle vieraalla kielellä? Vai onko hän oikeasti siinä luulossa että hän lirkutteli sinulle jotain romanttista?
No ei ole kyllä mikään "pieni väärinkäsitys" jos työkavereiden ihmissuhdeasioista sa väännettyä että "olet ihastunut työkaveriisi".

Ap, olen ollut tuollaisen miehen kanssa muutaman vuoden, ja vain siksi että olin itse henkisesti epäbalanssissa ja hän sai minusta otteen. Juuri tuollaista syyllisyyttä ja selittelyä se oli koko ajan, tai siis vuorotellen sen maailman ihanimman miehen -naamion kanssa. Onneksi pääsin eroon (sain selville että hän petti ja sain vihdoin voimaa irrottaa itseni hänestä).

Tuo ei ole terve, tasapainoinen suhde. Lähde siitä ennekö rikot itseäsi enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ole kyllä mikään "pieni väärinkäsitys" jos työkavereiden ihmissuhdeasioista sa väännettyä että "olet ihastunut työkaveriisi".

Ap, olen ollut tuollaisen miehen kanssa muutaman vuoden, ja vain siksi että olin itse henkisesti epäbalanssissa ja hän sai minusta otteen. Juuri tuollaista syyllisyyttä ja selittelyä se oli koko ajan, tai siis vuorotellen sen maailman ihanimman miehen -naamion kanssa. Onneksi pääsin eroon (sain selville että hän petti ja sain vihdoin voimaa irrottaa itseni hänestä).

Tuo ei ole terve, tasapainoinen suhde. Lähde siitä ennekö rikot itseäsi enemmän.

Juuri näin. Ja siinä sellaisessa suhteessa huomaa kohta itse vahtaavansa itseään ihan älyttömistä asioista, miettii esim. töissä ollessa että tätä ei kyllä kalle hyväksyisi että juttelen petterin kanssa, tai pelkää jumalattomasti kertoa että pääsi työporukan kyydillä kotiin jossa oli miehiäkin, vaikka bussikin olisi kulkenut. Ja tulee pakonomainen tarve kertoa kaikki ettei mikään vain vahingossa paljastu vaikka kyseessä olisi täysin normaali asia jossa ei ole mitään kertomista/selittämistä!
Kohta pelkäät kaupassa katsoa miespuolisia myyjiä silmiin, saatika hymyillä heille. Et uskalla edes haaveilla mistään omista jutuista tai uudesta harrastuksesta kun kaikkeen narsistimies keksii sanomista ja piikittelyä. Lopulta uskot itse että olet niin ruma ja tyhmä ettei kukaan muu sinua huoli ja tyydyt osaasi olemaan neljän seinän sisällä kärräten miehelle jätskiannoksia ja elämäsi tähtihetket on kun näet elokuvista näyteltyä rakkautta. Ja pelkäät sitä eroa joka kerta kun mies sillä uhkaa vaikka oikeasti se olisi sinulle lottovoitto.
Usko minua, minä tiedän kun olen ollut juuri tuollaisessa tilassa.

Juu, kyllä se ero on nyt ainoa vaihtoehto. Mulla oli yhden exän kanssa vähän samanlaista ja lopulta se meni fyysiseksi. Et oo tehny mitään väärää, naurettavaa käytöstä.

Ensimmäiseksi iso kiitos, tuntuu, en voi sanoa, en osaa sanoa miltä tuntuu kun tuntee että joku sanoo sinulle miten asiat ovat kun ei itse niitä näe :'(

Kyllähän mä selitin eilen miehelle mistä oli kyse, samoin kuin teillekin aloitusviestissä. Ne pari vieraankielen sanaa olisi mies voinut katsoa netistä jos haluaa, niinhän itsekin tein. Sanoin myös että en ymmärrä miksei tällaisestakin asiasta voi keskustella kypsästi kuin aikuiset ihmiset.

Luin ne miehen viestit, oli tullut kolme kappaletta, kahdessa syyllistettiin, sanoi mm. että korotan taas itseni niin korkealle ja kohtelen häntä pikkulapsena kun sanoin tuon "eikö voisi keskustella niinkuin aikuiset" ja olen taas häntä niin paljon parempi ja ylimielinen tms. ja selittelyt eivät nyt auta...
Viimeisessä viestissä pyysi tuomaan minulla olevat avaimensa miehen kämppään.

Vastasin että tuon kyllä.

Olenhan toki miettinyt tuota narsismijuttua mutta en usko siihen, mies on kuin vesitetty versio sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja narsismista; esim. narsistit eivät tunne empatiaa, tämä mies kyllä tuntee ja siihen pystyy. Lisäksi noita mustasukkaisuusjuttuja on vuoden aikana ollut tosi vähän, ei ole tullut tunnetta etteikö uskaltaisi mennä miespuoliselle kassalle tai tuollaisia äärimmäisyyksiä. Eikä se kyttää puhelintani tai nettisivuja joilla vierailen, tietäisin kyllä jos niin tekisi, sitä ei myöskään haittaa vaikka teen välillä viikkojen matkoja pois hänen luotaan toiselle paikkakunnalle, ei ole esim. ikinä kuvitellut että mulla olisi siellä joku mies. Se on suurimman osan ajasta ihan normaali mutta sitten tuntuu etten tuntisi koko ihmistä ja aina se järkyttää yhtä paljon. Jos hänen käytöksensä olisikin räikeästi rajoittavaa ja sairasta niin enhän mä tässä enää olisi. Mutta sitten välillä tulee tällaisia ylilyöntejä ja sekopäisyyksiä etten voi ymmärtää. Tilanne painaa minua tosi paljon, kokoajan on kuin kävelisi lasilla. Sitten kun on normaalia pari kuukautta olen jo ihan siinä uskossa että vihdoin asiat ovat muuttuneet.

Mistä tai mten tuollaiseen terapiaan voi hankkiutua, mihin pitää ottaa yhteyttä ja onnistuisiko se?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ensimmäiseksi iso kiitos, tuntuu, en voi sanoa, en osaa sanoa miltä tuntuu kun tuntee että joku sanoo sinulle miten asiat ovat kun ei itse niitä näe :'(

Kyllähän mä selitin eilen miehelle mistä oli kyse, samoin kuin teillekin aloitusviestissä. Ne pari vieraankielen sanaa olisi mies voinut katsoa netistä jos haluaa, niinhän itsekin tein. Sanoin myös että en ymmärrä miksei tällaisestakin asiasta voi keskustella kypsästi kuin aikuiset ihmiset.

Luin ne miehen viestit, oli tullut kolme kappaletta, kahdessa syyllistettiin, sanoi mm. että korotan taas itseni niin korkealle ja kohtelen häntä pikkulapsena kun sanoin tuon "eikö voisi keskustella niinkuin aikuiset" ja olen taas häntä niin paljon parempi ja ylimielinen tms. ja selittelyt eivät nyt auta...

Olenhan toki miettinyt tuota narsismijuttua mutta en usko siihen, mies on kuin vesitetty versio sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja narsismista; esim. narsistit eivät tunne empatiaa, tämä mies kyllä tuntee ja siihen pystyy. Lisäksi noita mustasukkaisuusjuttuja on vuoden aikana ollut tosi vähän, ei ole tullut tunnetta etteikö uskaltaisi mennä miespuoliselle kassalle tai tuollaisia äärimmäisyyksiä. Eikä se kyttää puhelintani tai nettisivuja joilla vierailen, tietäisin kyllä jos niin tekisi, sitä ei myöskään haittaa vaikka teen välillä viikkojen matkoja pois hänen luotaan toiselle paikkakunnalle, ei ole esim. ikinä kuvitellut että mulla olisi siellä joku mies. Se on suurimman osan ajasta ihan normaali mutta sitten tuntuu etten tuntisi koko ihmistä ja aina se järkyttää yhtä paljon. Jos hänen käytöksensä olisikin räikeästi rajoittavaa ja sairasta niin enhän mä tässä enää olisi. Mutta sitten välillä tulee tällaisia ylilyöntejä ja sekopäisyyksiä etten voi ymmärtää. Tilanne painaa minua tosi paljon, kokoajan on kuin kävelisi lasilla. Sitten kun on normaalia pari kuukautta olen jo ihan siinä uskossa että vihdoin asiat ovat muuttuneet.

Mistä tai mten tuollaiseen terapiaan voi hankkiutua, mihin pitää ottaa yhteyttä ja onnistuisiko se?

Älä vie niitä avaimia, onnistuu taas vain puhumaan pääsi pyörälle ja olet pahemmin koukussa - laita kirjekuoreen ja jos on varaa niin vaihda omat lukkosi, ei tarvi pyydellä avaimia takaisin.

Terapiasta ei ole mitään hyötyä jos miehesi mielestä hänessä ei ole vika vaan sinussa. Terapiaa tarvit parin vuoden päästä jos jatkat ko. miehen kanssa.

toivottavasti saat nyt koottua itsesi, nostettua omaa itsetuntoasi! eihän siitä tosiaan mitään tule, jos pitää kaikkia pikku juttujakin alkaa juurtajaksain selittelemään ja anteeksi anelemaan!

kokeile jos pääset terapiaan vaikka suomen mielenterveysliiton kautta? ja jos nyt meinaattekin yhdessä jatkaa niin menkää ihmeessä molemmat terapiaan ettei tämäkin kärjistyisi sinne fyysisen selvittelyn puolelle!
niin, ja lopuksi; ainahan ne osaa olla myös niin samperin ihania ja empaattisenkin olosia, eihän kukaan hullu päivää pitempään olisikaan miehen kanssa joka olisi vain 100% kusipää...

Miehen käytös kuulostaa kamalalta ja omituiselta ja on sinua kohtaan todella väärin, mutta ei kuitenkaan välttämättä kieli mistään narsismista vaan esim. epävarmuudesta ja heikosta itsetunnosta.

Minä käyttäydyn itse omaa miestäni kohtaan lähes samalla tavoin: olen sairaalloisen mustasukkainen, omistava, määräilevä ja alistava :( Tämä käytös tulee esiin ajoittain ja tiettyjen tilanteiden laukaisemana. Tiedostan itsekin ongelmani ja olen keskustellut siitä miehelleni, pyydellyt anteeksi ja muistuttanut ettei hänen koskaan pidä kuvitella, että vikaa olisi hänessä. Käytökseni johtuu omista sisäisistä "vioistani" ja käyn parhaillani terapiassa mm. juuri tämän asian vuoksi.

Uskon että sinun miehesi voisi myös hyötyä terapiasta

ihan pakko kysyä, että minkäikäinen tämä mies oikein on? Käyttäytyy todella lapsellisesti. Olen todella pahoillani että olet joutunut kärsimään tuollaisen idiootin takia.

Jos tarttee pelätä niin se on riittävä syy jo suhteen lopettamiseen. Itse elin vuosia suhteessa, jossa sain pelätä (eri syystä tosin ) ja mikään ei ollut niin kamalaa kun se, että tuli se tärinä ja sitä seurasi se, että vatsa ihan sekaisin.. ja aihettakin oli mulla siihen pelkoon kuten varmasti sullakin jos tuollasen ihmisen kanssa jatkat.

Mikä sua nyt on estänyt lopettamasta suhdetta? Alusta asti kerroit miten mies on kohdellut sua väärin, ihan selkeästi ja johdonmukaisesti. Jos kerta tiedät ettet ole tehnyt mitään väärää niin mikä estää? toiset on mustasukkaisempia kuin toiset, ja ehkä aikaisempia kokemuksia mitkä aiheuttaa sen. Noi jutut ei musta mitenkään kummallisia, tääkin palsta täynnä naisia jotka valittaa facebook käyttäytymisestä, työkavereiden kans syömisistä jne. Välillä sattuu väärinkäsityksiä ja riidellään. Itse tiedät haluatko jatkaa suhdetta tämän miehen kans, ei siihen mitään oikeuden lupaa tarvita ja todisteita mistään. On kyse vaan siitä mitä sinä haluat ja minkälaisen ihmisen kanssa.

Ei kannata perustaa mitään se varaan, että toinen muuttuisi terapian avulla tai muuten. Jotkut voivat muuttaa käytöstään, mutta se lähtee omasta halusta. Naisilla on hyvin yleinen harhaluulo, että miestä voisi muuttaa ja että naisen ohjauksessa miehestä voisi karsia tämän huonot piirteet - ei voi! Jokainen voi kuitenkin valita seurusteleeko jonkun kanssa vai ei.

Kyllä se ero nyt tuli.

Mieheltä tuli pitkä viesti mihin oli listannut asioita miksi on onnellinen päästäkseen minusta eroon. Mm. ei tarvitse kuunnella minun (valheellisia! mattivanhasmaisia) selittelyjäni, HÄNEN itsetuntonsa nousee kun en kohtele enää lapsena eikä hänen tarvitse tuntea syyllisyyttä näistä jutuista, tulee tuntemaan olonsa seksuaalisesti halutummaksi jne. Tuohon viimeiseen se että seksiä on ollut tosiaan vain muutaman kerran viikossa kun tilanne on minua strassannut.

Sovittiin että ensi viikolla kun mies on töissä vien avaimet emmekä enää näe.

Mulla on nyt IHAN HIRVEÄT syyllisyydentunteet että mä olen pilannut tämän suhteen mieheen jota rakastan tosi paljon omilla teoillani, nuo listaamansa asiat tuntuivat ihan hirveiltä, kuin lyönniltä naamaan! Kammottava olo :'( Miten mä tästä selviän? :'( On tosi kelvoton ja huono olo ja hirveä ikävä sitä miestä kohtaan jota rakastan, sitä hyvää miestä kohtaan jota en enää ikinä voi syleillä. :'( :'( Tähän nämä vuodet sitten päättyivät :'( Elämäni ensimmäinen pitkä suhde.

Huomaatko kuinka erotilanteessakin VAIN SINUSSA ON VIKA?missä ne viat hänestä on??kuullostaa aika järkyttävälle,jos miehesi oikeasti rakastaisi sinua hän ei tekisi noin!eihän voi olla että pelkästään toisessa on vika ja itse on täydellisyys!!!kuullostaa narsistiselta ihmiseltä,ne on juuri tuollaisia..pahassakin tilanteessa HE OVAT VOITTAJIA,ja se toinen syypää kaikkeen!mutta oletettavasti tämä kolahtaa siihen,kun uhkailu ei enää pure sinuun ja tulet saamaan kaiken sonnan niskaasi(sinussa on se kaikki vika,ja jokainen sana tulee olemaan myrkkyä sille mitä olet joskus sanonut)!mutta KESTÄ SE sinnikkäästi!kuullostaa ihan eräältä tuttavaltani,joka on myös narsistinen!monet itkut sekin mies on saanut itkeä kun nainen on lähtenyt,ja silti nainen toisensa perään lankeaa hänen ansaan!voi että mulla keittää,kehtaaki kohdella sua noin!VOIMIA kovasti!!!!!

Tietysti narsisti tai muuten luonnevikainen löytää aina syyn toisesta. Haluaisitko oikeasti olla tuollaisen miehen kanssa, joka nyt lopulta paljasti mitä sinusta pohjimmiltaan ajattelee? - Et varmaankaan. Ymmärrän kyllä, että ero on vaikea, vaikka toinen onkin käyttäytynyt tuolla tavalla. Itse olin narsistin kanssa yli 20v. ja rakastin häntä paljon. Lopuksi ero tuli väkisin kun narsistin mielestä hänellä oli oikeus ylläpitää rinnakkaissuhteita, koska ei ollut tyytyväinen minuun. Nyt kun olen selviytytynyt tuosta liitosta, olen vihdoin vapaa ja onnellinen. Tuo oli nyt ensimmäinen pitkä suhteesi ja varmasti olet oppinut siitä sellaista, mikä auttaa parinvalinnassa ja seuraavissa suhteissa. Voimia ja haleja!

Ainakin tämä olo sitten loppuu! Tulee päivä kun mua ei enää okseta eikä tarvitse rampata vessassa! Voi luoja miten voi tuntua hirveälle! Kaipaan niin kovasti suoraa puhetta, Manta kiitos sulle :'( en pysty kenellekään läheiselleni tästä puhumaan. Mieehltä on taas tullut joku viesti, pitää varmaan käydä oksentamassa kohta

Ei voi muuta sanoa kuin onneksi olkoon erosta :flower:

Mä tiedän että nyt tuntuu pahalle mutta kun aika kuluu niin luulen että olet hyvilläsi erosta. :hug:
Sun mies tai ex ei vaikuta kyllä mitenkään terveeltä. Tuo erolla uhkailu ja sairaalloinen mustasukkaisuus on alistamista. Luulempa että tämäkin eroaminen oli miehen puolelta vain keino saada sinut anelemaan hänet takaisin.
Sure ja itke, mutta sen jälkeen kasaa itsesi ja jatka elämää, kukaan ei ole ansainnut kohtelua jota olet mieheltä saanut. Jonkin ajan päästä huomaat kuinka elämä on paljon parempaa ilman sitä ihmistä.
Arvosta itseäsi :hug:

Kiitos.

Uskon kyllä että tulee päivä jolloin näen mitä tämä suhde olisi jatkuessaan minulle tehnyt ja vieläpä sen mitä se on tehnyt minulle nyt jo.

Toiseen ketjuun jo mainitsinkin että minulle on tullut pari toistuvaa painajaista, toisessa tapan jonkun ihmisen täysin vahingossa, viimeksi heittelin palloa ja se pallo osui jotakuta päähän. Sitten loppu-uni menee siinä että yritän piiloitella ruumista etten jäisi erehdyksessä kiinni koska kukaan ei usko että kyseessä oli vahinko. Mähän tässä tunnen syyllisyyttä alitajuisesti siitä että olen jättänyt erehdyksessä jotain "tärkeää" kertomatta josta mies raivostuu eikä usko minua että kyseessä oli jokin viaton juttu.

Toisessa unessa olen miehen kanssa viettämässä mukavaa aikaa ja yhtäkkiä mies sanoo eroavansa minusta, tähän uneen herään itkien. Unista kun kerroin miehelle meni hiljaiseksi ja oli pari päivää tavallistakin kultaisempi ja hellempi ja kertoi miten pahoillaan oli mutta seuraavassa riidassa jo nämäkin kertomiset olivat hänen syyllistämistään.

Olisi ihanaa jos ei olisi mitään hyviä aikoja muisteltavana. Tässä päivän itkun jälkeen alkavat olla silmäluomet niin turvoksissa että tuskin huomenna auki saan. Olo on myös riittämätön, tuntuu että jos itse olisi tsempannut seksinkin saralla ei tätä olisi tapahtunut vaikka ihanasti monet teistä olette tukeneet kovasti ja sanoneet että aihetta ei ole.

Eniten pelkään heräämistä. Kun päivällä kelailee näitä juttuja säilyyy jotenkin järki mutta kun herää aamulla tai havahtuu aamuyöllä hereille niin tiedän että luvassa on sellaista kauhua ja paniikkia että oksat pois. Se minua pelottaa kovastikin että miten järki säilyy läpi näiden aamujen, että miten sitä konkreettisesti selviää.

Yhteistyössä