Olisitko kiltti ja sanoisit mielipiteesi tästä koko jutusta ja miehestä, on pitkä juttu mutta sentään kappalejaot on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Koko suhteen ajan mies on uhkaillut minua erolla vain menetäessään malttinsa erilaisissa jokapäiväisissä asioissa. Siis jos mies kimpaantuu, usein sanoo että nyt molemmat ryhdytään sinkuiksi, tämä oli tässä, nyt erotaan jne.

En todellakaan ole mikään pirttihirmu vaan ihan tavallinen, kiltihkökin nainen.
On myös mustasukkainen erikoisista asioista, suhteen alussa raivostui kun menin miespuolisen työkaverin kanssa töissä syömään, toisen kerran itse arvelin yleiskeskustelussa että toisen miespuolisen työkaverini ja työpaikalla vieruskumppanini tulossa oleva lapsi oli kenties vahinko. Mies sai kohtauksen koska epäili että olen salaa ihastunut tähän työkaverimieheen ja toivoin vain ihastuksissani että raskaus olisi vahinko!

No niin, mies on vannonut että nämä erouhkailut loppuvat. Useampaan kertaan. Ja sitten kun maltti menee sanoo ne uudelleen kaikista vannomisista huolimatta. Olen tähän osasyyllinen, yleensä nuo uhkaukset tulevat niin puskan takaa että järkytyn luita ja ytimiä myöden ja alan hädissäni selvittää asiaa ja pyytelemään anteeksi jotain olematonta virhettäni. Nyt en ole enää tähän viimeaikoina sortunut mutta olen kyllä ollut se aktiivinen osapuoli joka on halunnut selvittää asiat uhkauksen jälkeen jonka jälkeen mieskin sitten pyytää syvästi anteeksi.

Mies on toisinsanoen löytänyt loistavan keinon manipuloida minua?

Pahinta tässä on että vaikka esim. kuvailemanikaltaiset mustasukkaisuuskohtaukset ovat melkein loppuneet ei erouhkailuista ole päästy mihinkään. Nyt meni kaksi kuukautta viime erouhkailusta ja pidättelin henkeäni kokoajan että josko tämä kerta pitäisi.

Arvatkaa mitä tapahtui? Se tapahtui taas. Eilen.

Olin tehnyt facebookissa quizin jonka lopputulos oli tosi huvittava (tehtävän mukaan vartaloni oli lumoava) ja julkaisin sen seinälläni ja naureskelin sitä. Seuraavaksi kun vilkaisin oli ulkomaalainen tuttava kommentoinut sitä kielellään jota muinoin opiskelin ja laittanut sydämiä perään. Koska opiskeluvuosistani oli kauan aikaa piti peräti katsoa netista mitä oli siihen kirjoittanut ja selvisi että siinä sitten sanoi jotain "päällepäätteeksi puhut myös .....-kieltä<3<3?"
On opettaja ja opettaa syntymäkieltään josta meuhkaa aika paljon, siksi sydämet. On lisäksi onnellisesti kihloissa ja olen hänet nähnyt viimeksi joskus seitsemisen vuotta sitten, on lähinnä sisareni ystäviä. Vastasin tähän vinkkaavalla hymynaamalla ja "ei, ikävä kyllä," samalla kielellä, helppo homma katsoa tarvittavat pari sanaa netistä kun en muuten ollut varma.

No, pari tuntia tämän jälkeen minulle tuli viesti puhelimeen mieheltä joka viestissään huutaa että kaikki on loppu ja nyt erotaan jne. kun kehtaan vieraiden miesten kanssa vaihdella sydämiä (en itse laittanut mitään sydämia) ja miten hän ei IKINÄ tekisi samaa minulle ja on ilmeisestikin oikeutetusti raivoissaan. Oikein näen sieluni silmillä miten se siellä tekstailee täynnä sitä oikeutettua vihaa.

Sanokaas ihan ulkopuolinen mielipide tähän tilanteeseen. Olen tämän kaiken kestänyt koska, perinteistähän tämä on sanoa, on rakkautta ja näiden kohtausten ja uhkausten välillä mies on ihana seurustelukumppani.

Nyt mieheltä on varmaan tullut agressiivinen viesti puhelimeen, oikein pelottaa sitä katsoa, ainahan näistä seuraa mulle tarinää ja oksetusta ja maha menee sekaisin, kiukuttaa että sillä on sellainen valta minuun. Ehkä odotan vielä jonkin aikaa ja kerään rohkeutta lukea mitä kamalaa se on kirjoittanut. Emme näet asu yhdessä.

Pahinta on myös se että tunnen tahtomattanikin että olen tehnyt jotain väärin ja mies on oikeassa. Minulla on aina tällainen olo vaikka tajuaisinkin jollain tasolla että vika ei ole itsessäni. Kontrolloin itseäni, esim. mitä tulee tuohon facebookiin jätän tehtävät joissa jotenkin viitataan miehiin tekemättä ja ihmettelen miten muut naisystäväni jotka seurustelevat uskaltavat täyttää tehtäviä kuten "mikä on miesihanteesi, tai mikä on miesurheilijaihanteesi"-testejä, että eikö niille synny perheriitoja miestensä kanssa kun julkaisevat niitä?

Mies odottaa nyt että vastaan siihen viestiin joka puhelimeen on varmasti tullut ja anelen ja kaikkea. Niin se on aina ennen mennyt, tämähän on jo perinne. Että minä selvitän ja pyytelen anteeksi virheitäni ja sitten hän armollisesti pitkän selvittelyn jälkeen antaa anteeksi ja pyytää itsekin anteeksi.

Mitä sitä tekisi?

Mitäs jos laittaisit vihdoinkin jalkaa maahan ja sanoisit että et jaksa tätä enää. Joko mies muuttuu tai erotaan. Mutta se vaatii sulta kyllä tahtoa ja halua tehdä näin.

Mitä jos katsoisit tuon bluffin? Sanoisit, että no pistetään sitten kantapäät vastakkain, jos tämä asia on todellakin niin iso? Luulen, että hän vaan bluffaa ja on tähän mennessä mennyt läpi.

miehes on ihan sairas. sä et oo todellakaan tehny mitään väärää. nyt sun on aika ottaa oma elämä haltuun ja pistää homma seis sen miehen kanssa. jos se on sanonu, että nyt tuli ero niin totea että niin tuli ja eroa oikeasti.

mä suosittelisin myös käyntiä jossain ammattilaisen luona juttelemassa. selkeyttää kummasti asioita. Miehes on ainakin syöny sun itsetunnon lähes kokonaan. sun pitää ymmärtää, ettei sun tehtävä oo pyydellä anteeksi asioita, joiuta et oo tehny tai jotka ei oo väärin.

suhteessa tarvii olla luottamusta. semmonen suhde jossa asiat on kohdillaan, kumppani kestää tuommoiset leikin päältä tehdyt testit kyllä. myös minä epäilen vahvasti että tuo tilanne tulee pelkästään pahenemaan. toivottavasti teillä ei ole yhteisiä lapsia. kattilat jakoon äkkiä!

kanssa ajatusta että eroatte. Jutussa monia piirteitä jotka valitettavasti ennustavat että tuskin mies pystyy muuttumaan ja väkivallan uhka sinua kohtaan kasvaa. Joten lähde itsesi takia pois suhteesta. Voimia

Älä alentu kuuntelemaan noita erouhkauksia! Eikä sellaista henkistä väkivaltaa tarvitse kestää. Itse olisin varmaan jo ekasta kerrasta sanonut, että selvä, erotaan sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Itken niin etten tekstiä näe. En polta mutta nyt lähden ostamaan tupakkaa ja palaan sitten.

Kyllä se kirpaisee eron hetkellä, mutta sanotaan että vuoden päästä et kerta kaikkiaan enää pysty käsittämään miten sitä miestä edes katselit!
Ja kun hänet jätät (toivottavasti!) niin älä lankea kyyneleiden ja lupausten edessä, vaikka sattuu katsoa kärsivää miestä ja tunnet olevasi julma ja säälit miestä siinä vaiheessa, ÄLÄ OTA TAKAISIN! Ei ne kovin pitkään jaksa vollottaa, etsivät uuden pomotettavan. Sitten sinulla elämä aukeaa ja saat rauhan olla oma itsesi, huumorisi palautuu entiselleen, voit tehdä mitä huvittaa lupia kyselemättä, voit pitää hauskaa kelloon katsomatta, et pode huonoa omatuntoa joka ikisestä tekemisestä ja sanomisesta.
Usko minua nainen, olen ollut samassa tilanteessa ja selvinnyt voittajana, nyt ole puhtaasti itsekäs! Tsemppiä!

Kun seuraavaksi uhkaa erolla sanot vain että asia selvä.
Et vastaa viesteihin,soittoihin,et avaa ovea jne.
Siis teet eron ja sillä selvä.
Ei kannata tuollaisen käytöksen omaavan kanssa leikkiä enää yhtään.

"Nyt mieheltä on varmaan tullut agressiivinen viesti puhelimeen, oikein pelottaa sitä katsoa, ainahan näistä seuraa mulle tarinää ja oksetusta ja maha menee sekaisin, kiukuttaa että sillä on sellainen valta minuun."

Mun mielestä toi kertoo kaiken oleellisen. Mä olen ainakin sitä mieltä että tollanen olotila EI KUULU parisuhteeseen.

Yhteistyössä