Eroon väkivaltaisesta miehestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Flocad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Flocad

Vieras
Hei.
Nyt tarvisin apua samassa tilanteissa olevilta tai olleilta..

Tässä tarina lyhyesti:
Olemme seurustelleet reilun vuoden,mies on koko seurustelu ajan ollut väkivaltainen/käyttäytynyt väkivaltaisesti.Hän ei ikinä ole selvinpäin tehnyt mitään mutta humalassa melkein joka kerta.
Rakastuin aluksi hänen aitouteensa,ihanaan luonteeseen ja moniin mielenkiintoisiin piirteisiin.Elämä oli ihanaa,aina jännitti nähdä,vaikka olimmekin olleet tuttuja pari vuotta jo ja yhdessä oli mukavaa.
No,mieheltä loppui kämpästänsä vuokrasopimus n.3kk:n päästä siitä kun olimme ruvenneet seurustelemaan ja minä kilttinä ja sinisilmäisenä(ehkä vähän säälistäkin) ehdotin että hän voisi muuttaa minun kanssani asumaan.
Niin sitten kävi.

Ikinä en ole nyrkistä saanut,mutta avarilla päähän,lukuisia kuristuksia,potkimista,seinille heittelyä,tönimistä,käden vääntämistä,hiuksista repimistä...
Myös henkistä väkivaltaa aina kun hän on humalassa,milloin olen lehmä,huora,läskipossu..Miten minä en osaa tehdä mitään oikein ja kaikki on aina minun vika,minä muka aloitan kaikki riidat ja elän hänen siivellään,vaikka asia ei TODELLAKAAN ole niin.
En ymmärrä miksi olen aina ottanut takaisin,ja antanut anteeksi.Tiedän ettei hän siitä mihinkään muutu ja tiedän etten minä ainakaan pysty häntä muuttamaan,jos kukaan.

Olen viimeiset pari viikkoa jo ajatellut että nyt heitän sen pihalle mutta miten voin heittää hänet pihalle kämpästäni,kun tiedän ettei hänellä ole paikkaa minne mennä ja hänen taloudellinen tilanteensakkaan ei ole kauhean hyvä juuri nyt.
Toisaalta hän on aikuinen ihminen,enkä minä ole vastuussa hänestä,ei ole minun syyni että hän on "ryssinyt"raha-asiansa tai että ei ole sukulaisiinsa yhteydessä.Miksi minun pitäisi olla maksumiehenä ja elättää häntä.Ostaa hänelle vielä tupakatkin!

Toinen asia mitä pelkään,on se että hän hakkaa minut jos yritän jättää hänet.Vaikka hän ei ikinä ole selvinpäin tehnyt minulle mitään,pelkään silti että hän yrittää jotain..Poliiseja en halua tähän sotkea,sillä olen niin saanut tarpeekseni niistä,kun on meilläkin usein käynyt kun naapurit on soittanut meiltä kuuluvien riitojen takia.

Olen myös pitkän aikaa jo huomannut etten oikeasti rakasta häntä enään enkä halua häntä enää.Minua ärsyttää jokaikinen asia hänessä.Vaikka hän osaa olla todella ihana ihminen selvinpäin,en silti voi unohtaa kuinka hän on vienyt ihmisarvoni,kuinka merkitsen hänelle vähemmän kuin paskarätti,olen koira.Tai itseasiassa koiraakin kohdellaan paremmin.

Jos jotain apua saisin tai vinkkejä,olisin todella kiitollinen.Asiallisia vastauksia kiitos!

Älä vain ala kynnysmatoksi, kyllä aikuinen ihminen löytää paikan ja osaa pitää itsestään huolta.Nakkaa se äijä pihalle ennenkuin pahempaa sattuu...sillä eihän noin voi jatkua.

Ihan oikeesti, pistä äijä pihalle HETI!!! Toi tilanne menee vaan pahemmaksi ja pahemmaksi, sitä kauemmin kuin hänen kanssaan olet, niin sitä enemmän hän kokee "omistavansa" sinut ja näin ollen tulee olemaan aina vaan vaikeampaa päästä eroon hänestä.
Kylmästi vaan kamat pihalle ja lukot vaihtoon. Ja kerro asiasta jollekin ystävällesi, jotta saat tukea itsellesi tarpeen vaatiessa. Äläkä epäröi ottaa yhteyttä poliisiin.
Tuollainen pahoinpitely menee aina vaan rankemmaksi, oikein pelottaa puolestasi !!!

Nyt ole tiukkana! Mitä lepsumpi olet asiaa ja miestä kohtaan, sitä enemmän valtaa hän saa itselleen.

Tee jotain jo tänään.

Nyt pullot pihalle teidän asunnostanne. Kuka kummajainen niitä sinne oikein kantaa? Vai, tuleeko kaveri kotiisi juomat juotuina.

Juoko hän yksin, missä sinä silloin olet, vai juotteko yhdessä?

Keskustelkaa jo heti asiasta, mutta selvinpäin.

Tehkää päätös, että asunnossasi asuu tästä päivästä lähtien vain kaksi tipatonta rakastavaista.

Hui, kuulostaapa tutulta, melkein kuin olisi kyseessä sama mies jota olen tapaillut. Minäkin tajusin olevani koiran osassa.. Loikkarin sohvalta pois kuin koira, kun isäntä mulkaisee..
Onneksi olin hänen luonaan, joten saatoin vain itse lähteä. Väkivalta paheni koko ajan, mies kai vain oletti saavansa kaiken anteeksi, kun on ennenkin saanut.. Tiesin olevani hengenvaarassa koko ajan. Vaikka vain vetäisi jaloista lattialle, tai tönisi, siinäkin voi loukata päänsä.. Saati sitten kun tyyppi alkoi jutella harhaisia juttuja, kuten että kaikki on kuvattu videolle ja johonkin ohjelmaan.. Tai alkoi nähdä pikku-ukkoja, jotka haluavat tappaa hänet..
sinun täytyy tosiaan valmistella asia niin että se hoituu kerralla. Et voi puhua hänelle ennakkoon ja antaa aikaa etsiä asuntoa. Eikä hän sitä varmasti tekisikään kuin pakon edessä. Kun hän on selvinpäin, nostat kamat pihalle. Jos tulee riehumaan myöhemmin ovesi taakse, soitat vain poliisit. Tarvitset kaikki todisteet jos myöhemmin joudut esim. Hakemaan lähestymiskieltoa.
Voimia sinulle oikein paljon, pysy lujana, äläkä helly kyyneliin ja lupauksiin parantaa tapansa. Se on todella vaikeaa..

Ja jos haluat pistää homman mahdollisimman turvalliseksi itsesi kannalta, vaatii sen että alat etsiä uutta asuntoa itsellesi (miehen tietämättä tietenkin) ja saat nykyisen asuntosi irtisanottua ja sitten muutat läheistesi avulla kiireesti entisestä asunnosta pois. Ota maistraattiin yhteys ja hae turvakieltoa eli että yhteystietosi menevät salaisiksi. Jos pistät miehen pihalle tänään, kutsu asuntoosi vaikka isäsi ja pari miespuolista ystävää paikalle, ja saatte yhdessä kyllä ukon pihalle ja siinä samassa sanotuksi hänelle painavat sanat.

Ota yhteys noihin läheisiisi ja pyydä auttamaan miehen lähtöpassituksessa. Toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja taltuta:
Tehkää päätös, että asunnossasi asuu tästä päivästä lähtien vain kaksi tipatonta rakastavaista.

Ei näin. Jos mies on kohdellut kuin paskaläjää ja väkivaltaa ollut, on tervepäistä lähteä ja HETI tai pistää ukko lähtemään. Vaaralliseen suhteeseen ei pidä missään nimessä jäädä.

Mies ei juo kotona itseään ikinä humalaan,ehkä 2 kaljaa silloin tällöin töiden jälkeen.
Yleensä jos olen koko päivän pois tai tapaamassa kavereitani,hän juo kaikki rahansa baarissa.Ja sitten soittelee minua kotiin kun on maistissa,kun on tullut baarista.Muutaman kerran en ole mennyt kotiin yöksi kun en ole uskaltanut ja siitäkös soppa syntyy kun "olenhan ollut pettämässä häntä"!
Olemme baarissa joskus myös yhdessä,ilta sujuu ihan hyvin tiettyyn humalatilaan asti.Jos juttelen jollekkin miespuoliselle kaverille/tutulle,heti kysellään "onko toi joku sun vanha pano"? En tykkää käydä hänen kanssaan viihteellä koska ikinä ilta ei onnistu ja joudun häpeämään häntä kun hän alkaa v**tuilemaan tuntemattomille ja tutuille tai haastamaan riitaa.Ja sitten meilläkin on jo ilmi riita päällä koko baarin katsoessa meitä..
Sanomattakin on selvää että ilman häntä en saa lähteä viihteelle.Sen kerran muistan kun olimme työporukan kanssa viettämässä minun läksiäisiäni,hän soitti sen illan aikana valehtelematta 30 kertaa.Ja taas kerran minun iltani oli pilalla..
Jos hän ehdottaa että mennäänkö oluelle,kieltäydyn koska tiedän että hän vetää kännin ja taas ollaan alkupisteessä...

Voi hyvä ihminen, miksi katselet vielä tuota tyyppiä? Ihan tahallasiko haluat tehdä omasta elämästäsi helvetin tämän tyypin avulla? Etkö tosiaan osaa arvostaa itseäsi ja elämääsi enempää? Lakkaa ukon puolustaminen ja ala näkemään hänet sellaisena kuin hän on, paskahousuna. Ei ole viinan syytä, että hän riehuu. Hän ottaa oikeudekseen käyttäytyä veemäisesti viinapäissään, koska tietää, että sinä uskot, että kaikki on vaan viinan syytä eikä hänen itsensä. Viina sinänsä ei tee ketään aggressiiviseksi, jotkut vain käyttävät sitä tekosyynä voidakseen olla ilkeä. Mikä kaksinaamainen tyyppi, muka tosi ihana, mutta paha viina tekee hänestä ilkeän. Kattia kanssa!
Heitä ukko pihalle ja soita poliisit jos ei pysy poissa.

Kirjoittelin tänne minäkin pitkään ennen kuin sain katkaistua 20 vuotisen taistelun ja 30 vuotisen yhdessäolon. Minun mieheni oli täysi "paska" selvänä. Hän ei siihen viinaa tarvinnut ja viina teki oikeastaan hänelle hyvää. Hän oli paljon mukavampi siinä ihan alkuhuppelissa. Hermot meni tietysti oli ottanut tai ei ja lentelin pitkin kämppää. Kuulen yhä korvissani "Haluatko akka kuolla? Miltä tuntuu nyt kuolla?" kun hän tuuppi rinnasta minut seinää vasten ja silmät paloivat kuin hullulla ja sylki lensi ja ihan selvänä.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmiodraamaa:
Ongelman voisin kiteyttää kolmeen asiaan:

1. Mies on psykopaatti
2. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
3. Ole ehkä itse läheisriippuvainen?

Älä yleistä, kaikki naiset eivät rakastu renttuihin. Viisaat naiset kiertävät rentut kaukaa, masokistinaiset jäävät kiinni renttuihin.

Rentun kanssa olemisessa on vain yksi hyvä puoli: Saa itse tuntea olevansa parempi kun toinen on niin huono. Omasta huonosta olosta voi myös syyttää renttua, ja aiheesta. Omaa huonoa oloa voi paeta huonoon suhteeseen, josta tehdään syntipukki. Hakemalla syyt omaan huonoon oloon itsensä ulkopuolelta ei tarvitse itse ottaa vastuuta omasta huonosta olosta.

Kiltin miehen kanssa on vaikeampaa yrittää itse vaikuttaa kiltiltä. Kilttiä miestä ei myöskään voi syyttää jos on itsellä huono olo.

Olen viimeiset pari viikkoa jo ajatellut että nyt heitän sen pihalle mutta miten voin heittää hänet pihalle kämpästäni,kun tiedän ettei hänellä ole paikkaa minne mennä ja hänen taloudellinen tilanteensakkaan ei ole kauhean hyvä juuri nyt.

Voi jeesus! Ei kai se sun murhees oo, että mihin se äijä joutuu kun sen pihalle paiskaat! Meinaatko olla nyrkkeilysäkkinä loppuelämäs? Pistät sen äijän pihalle, tai vaihdatat lukot, nostat kamat portaisiin ja soitat poliisit, jos muu ei auta.

Mitä helvettiä jotkut naiset roikkuu noissa pahoinpitelijöissä, en tajua. Eikä mitään selittelyjä, että kun on niin vaikee erota, tai ei pysty. KYLLÄ PYSTYY JOS HALUAA! Kaikki on itestä kiinni.

Nyt järki käteen ja ukko pellolle. Ei se siitä miksikään muutu, jos on alusta asti ollut kännissä väkivaltainen.

Alkuperäinen kirjoittaja suorat sanat:
Ei ole viinan syytä, että hän riehuu. Hän ottaa oikeudekseen käyttäytyä veemäisesti viinapäissään, koska tietää, että sinä uskot, että kaikki on vaan viinan syytä eikä hänen itsensä. Viina sinänsä ei tee ketään aggressiiviseksi, jotkut vain käyttävät sitä tekosyynä voidakseen olla ilkeä. Mikä kaksinaamainen tyyppi, muka tosi ihana, mutta paha viina tekee hänestä ilkeän. Kattia kanssa!
.

Aivan. Luepa tämä ap niin että sisäistyy. Kyllä niitä tekosyitä olla psykoa löytyy, mutta totuus on ettei ihminen juuri koskaan ole kännissä niin tiedoton tekemisistään etteikö niihin vaikuttaisi. Kaksinaamaisia psykoja löytyy, milloin se on viina, milloin jokin muu syy, ettei "tämä ole samaa kuin todellisuudessa olen." Mitä paskaa.

Ja tosiaan, kuten joku jo mainitsikin, homma menee tuosta vain pahemmaksi jos jäät. Nyt ehkä vielä vähättelet miehen tekoja, "eihän se nyrkillä..." ja muuta, olet jo jossain määrin tottunut että välillä kännissä mies nyt on vähän arvaamaton, mutta kuule, väkivaltainen on aina väkivaltaista. Jo se että tuuppii, käyttäytyy uhkaavasti ja arvaamattomasti, uhkailee tai puristaa käsistä jne on hemmetin epänormaalia ja alkusoittoa lisääntyvälle psykoudelle.
Jos tulee tunne, että pelkää suhteessa sitä toista osapuolta, on todellinen varoitusmerkki, jota kannattaisi kuunnella ja lähteä hyvän sään aikana. Arvaamaton on arvaamatonta.

Pyydä isäsi ja pari miesystävää paikalle kun otat eroa miehestä asunnolla, varmuuden vuoksi, vaikka hän olisikin selvänä ja siten "normaalia", eihän sitä koskaan tiedä, kun on väkivaltaisesta ihmisestä kyse, saattaa hyvinkin raivostua jos alat tehdä lähtöä itseksesi siinä. Siksi hommaa turvaksesi joitain ukkoja sinne ja niiden aikana tee tilejä selviksi, joku ukko voi siinä vielä vähän auttaa. Niin ei jää epäselvyyttä tälle miehelle. Ja kylllä kuule tommoinen tyyppi löytää paikan itselleen, baarikavereiden luo menee tai sukulaisten hoteisiin, ihan sama.
Sun tulee keskittyä OMAAN hyvinvointiisi, sulla on ihan hämärtyneet normaalin rajat, sen huomaa tuosta kun vielä edes mietit miehen parhaaksi noita asioita ja etsit syitä alkoholista. Viimeisen kerran: mies on kohdellut sinua ala-arvoisesti ja tietää sen kyllä, olet antanut hänelle aiemmin anteeksi mikä on ollut väärin, mutta voit nyt katsoa että mahikset on ainakin katsottu ja nyt sinulle riittää ja se on oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmiodraamaa:
Ongelman voisin kiteyttää kolmeen asiaan:
2. Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?
... kaikki naiset eivät rakastu renttuihin. Viisaat naiset kiertävät rentut kaukaa...

Jep, kaikki naiset eivät tosiaankaan rakastu renttuihin. Luulisin että suurin osa ihmisistä haluaa tulla hyvin kohdelluksi. Ne jotka rakastuvat renttuihin eivät ehkä ole lukeneet varoitusmerkkejä miehen käytöksestä kuten ne muut, jotka kiertävät siinä vaiheessa jo kaukaa arvaamattomat miehet.

Varoitusmerkkejä muun muassa:

alkoholismi, aggressiivisuus, sovinismi, katkeroitunut ja ylimielinen asenne, holtittomuus.

törkeä tapa puhua naisista (huorittelu ja karkeat, alentavat "vitsit") eikä luovu loukkaavasta puhetavasta, vaikka naisystävä pyytää sitä ja on loukkaantunut. dominointia alentamalla.

on itsekäs ja itsekeskeinen, ei huomioi toisen tunteita paitsi halutessaan, kuin "lahjana."

puhuu aggressiivisesti ja suuttuu mitättömistä asioista, "räjähdysalttius" huomattavissa, vaikka pinta olisi tyyntä, sen alla aistii olevan "aikapommin."

tulee tunne, ettet voi luottaa mieheen. mies osaa halutessaan olla ihanaa ja mukavaa, mutta seuraavassa hetkessä hän saattaa "pistää" ja nauttia vittuilusta, josta menet hämillesi.

mies on dominoiva ja yrittää pitää sinun tekemisesi koko ajan tiedossaan, suuttuu jos ei saa sinua tekemään mielensä mukaan.

huomaat pelkääväsi etkä voi olla miehen seurassa vapaasti, joudut tarkkailemaan millä "tuulella" mies on.

et yhtään tiedä mitä häneltä voi odottaa.

Mieheni oli siis kaikkea mahdollista muttei alkoholisti, ei holtiton. mutta ehkä sovinismi. Katkeroitunut hän oli jostakin sekä hänellä oli ylimielinen asenne.

Törkeä hän ei ollut koskaan, mutta ei kyllä naisia arvostanutkaan. Hän kyllä viljeli jollakin tavalla alentavia vitsejä vieraiden aikana ja näistä se oli hauskaa. He eivät tajunneet vuosikymmeniä meidät tunteneina että se oli piikki. Hän ei huomioinut toisen tunteita paitsi halutessaan, kuin "lahjana." Hän suuttui mitättömistä asioista mutta kukaan ei tajunnut miten "räjähdysaltis" hän oli.

Tosin joku naapuri tuli kylään kun mieheni oli heittänyt joulukuusen ulos valoineen ja koristeineen. Ensin sillä kuusella ei hänen mielestään ollut mitään kiirettä kun minä olin sitä jo purkamassa. Meni pari päivää kun sitten se oli hänen mielestään tiellä ja kun minä en sitä ruvennut purkamaan vaan sanoin että "Olisin purkanut sen pari päivää sitten ja kun kielsit niin en sitä tee. Pura ite". Silloin se kuusi lähti vesineen ja kaikkine koristeineen. Tätä riitti ja milloin mitäkin.