ES-KERMIT 8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05
Antzi, 23v, LA 4.3.2008, toinen (yksi enkelilapsi)

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)
Mervi83, poika 17.8.2007, 4235g ja 53cm

http://groups.msn.com/kermitit

no nii... tulipa sähellettyä uus ketju alkuun... joo voijaan kai tää viikko olla sit es-kermejä...ja Merviltä jäi sit la laittamatta... on toi lukihäiriö alkaanu vaivata .... ja muutenki tulee sekoiltua ihan täysillä... muisti pätkii ja lorvikatarri vaivaa...

Ois kai pitäny mennä nukkumaan hampaidenpesun jälkeen... Muutenki olin illalla säätäny kellon soittamaan ihan ihmeelliseen aikaan, onneksi heräsin kuudelta ihan itekseni. ja ny sit väsyttää...

Huomenet maanantaiaamuun!
Vai es-kermittejä sitä ollaan tämä viikko ;-) No, mitäpäs tuo haittaa!

Synttärikemutkin juhlittu, huoh. Vielä sitten ensi viikonloppuna on noita kaveripippaloita. Kun ei saatu millään niitä tähän menneeseen viikonloppuun sopimaan...
Jee, tänään on kaffepaussilla ainakin herkkua, kun täytekakkua ja mustikkapiirakkaa jäi vielä jäljelle... :-)

Teillä on hei selvästi vielä koulutus kesken noiden miesten kanssa :-D
Pistäkääs plikat sillä tossulla vähän koreammin!!!
Ei vaan... Tässä asiassa täytyy kerrankin tuota omaa miestä vähän kehua. Niin monissa asioissa kun joutuu vähän moittimaankin ;-)
Tuo on jotenkin niin perhe- ja parisuhdekeskeinen tapaus. Vai onkohan se tosiaan pakotettu olemaan, hih. :-)
Minä olen meillä enempi se MIES, joka tykkää valvoa yksin ja ehkä jonkun naukunkin ottaa. Siis "normaalitilassa". Kesällä yleensä nautin just siitä, kun isäntä vielä töissä ja itse lomilla, jolloin saa rauhassa yksin valvoa. Koko talo hiljainen, voi sitä rauhaa. Ymmärrän teidän miehiä :-D Mutta tykkään kyllä siis tietysti niistä yhteisistä hetkistä soffalla, kun lapset saatu nukkumaan. Ovat eri tavalla hienoja hetkiä!

Nyt on kyllä alettava hommiin. Ruokatunnilla palataan taas...

Tehis rv 33+1

siis... meillä täytyy miehellle nostaa hattua... Viime viikon oli ihan siististi. Mitä nyt töitten jälkeen yhden olusen otti. Tänään heittää sitte vapaalle ja katotaan kuinka myöhäseen jaksaa hillua. Tosin noi kisat alkaa sen verran aikaisin, että taitaa kiltisti ruveta hyvissä ajoin nukkumaan.

nyt tulee sit tosityhmä kysymys... Eikö alkoholitonta olutta/siideriä saa tosiaan muualta kuin alkosta??? En ainakaan tuosta naapurikylän kaupoista löytynyt??? Vai olinko taas vaihteeksi niin sokea etten nähny... 0,7%-siiderijuomaa kyllä löytyi. Olis kiva olla ottavinaan kun toinen ottaa... Rommikolan kans onnistuu, kun ottaa vain kolaa... on samanväristäkin, mutta saunassa olis olut ihan kiva... :)
Milloinkahan sitä sais kauppareissun Ouluun aikaiseksi, ehkä Lidlissä ois...

Ihmepähkäilyjä näin maanantaiaamuna..

kopsaan tän Niksun jutun edellisestä ketjusta... (t. senora)

Huomenta.

Senora: esikolta haksahdin tuohon samaiseen kantoliinatarjoukseen. Mä en silloisesta kantoliinasta tykännyt, oli kamalan hankalakäyttöinen ekaksi liinaksi. Mutta voihan toki olla että on sittemmin muuttunut ja nyt ihan hyvä, mistä noista koskaan tietää. Ja onhan siitä toki pari vuotta jo aikaa..

Ja muidenkin miehillä siis samaa "vikaa" kuin omalla. Ja Ompun miehellä naukkailuvalikoimakin siis sama kuin meidän isännällä... Justjust. Lohdullista, mä luulin et meillä vaan... =)

Meille ei ihmeitä, siksi en oo jaksanu tänne mitään juuri runoillakaan enkä msn:ssä oo juuri ehtiny kuin pyörähtää. Kuvat kävin vilkaisemassa vkonloppuna pikaisesti.

Jahas, josko sitä vaikka aloittaisi työpvänsä teetauolla.
Leppoisaa viikonalkua toivottelee,

Niksu 17+1

Huomenet..

Viikonloppu onnellisesti takanapäin.. Lauantaina oltiin mökillä, pitkästä aikaa. Vieraita oli ja rauha laskeutui vasta puoli viideltä yöllä. Eilen ilta/alkuyö meni naapurissa kummitytön unta vahtiessa.. Nyt alkaa tää omasta ajasta nauttiminen..

Niin joku ohi mennen ihmetteli meidän isännän nostorajoitusta.. Häneltä on siis leikattu juhannuksen jälkeen kolmannen kerran selästä välilevynpullistuma.. Helsingissä yksityisellä(luojan kiitos on kaiken kattava vakuutus, ei omavastuuta) on siis leikattu.. Ja luonteeltaan on siis todellakin muuta kuin laiska. Tippa silmässä joutuu nyt katsomaan sivusta kun toiset tekee meidän projekteja kun itse ei kyetä.. On siis asennemuutos edessä. Isännän on pakko säätää omaa ajatusmaailmaansa siihen, että kaikkea ei tarvitse/voi tehdä itse..

Täällä on ja tuo miehen koulutus pahasti kesken.. Tuntuu niin "lohduttavalta" lukea, että en ole ainoa, jonka mies on enemmin tai vähemmin "tunteeton"... Siis täällä ollaan otettu yhteenkin tästä aiheesta, mutta lähestulkoon aina se päättyy ratkaisemattomaan.. Minä tässä tilassa kaipaisin hellyydenosoituksia, pusuja, haleja ja ihan vaan kysymystä "Kuinka voit ?". No ei noita paljoa satele. Sitten tulee loukkaannuttua kun tuntuu ettei toinen välitä. Tottakai se välittää ja rakastaa, mutta miksi himputissa tunteiden näyttäminen on miehiltä lailla kielletty..

No, nyt pitää lähteä olkkariin neulomaan pientä vauvanpeittoa ja kuuntelemaan esikoisen leikkejä..

Pikku2 31+4
(Pari viikkoa, niin esikoinen oli jo maailmassa..)

HLCL0777.jpg

Tulipa mieleen, että kun useammassakin pesueessa on vietetty synttäreitä, niin eiköhän osallistuta porukalla rääppiäisiin... :)
Mulle ainakin maistuis.. on nimittäin nälkä...

pikku2: ei meilläkää mies oo kertaakaa kyselly kuinka jaksan... Kai sillä on omassa jaksamisessaan ihan tarpeeksi... tekee pitkää päivää... Mutta katsotaan ny kun on vapaalla, pitäiskö sitten aloittaa se koulutusosio... ;)

Senora: Kiitokset viestin siirrosta! Ainakin meidän pikkukaupungin kaupoissa on alkoholitonta sidukkaa ja olutta, Alkossa sen sijaan ei ole... =) Holitonta sidukkaa tekee ainakin golden cap ja kopparberg. Oluisiin en oo sen kummemmin tutustunut kun en niitä juo, mut eikös ykkös-olutta tee useampi eri panimo?

huomenet!!

Pikaseen... voitteko poistaa ton suoran linkin tonne meidän sivuille! En tosiaan halua (vaikkei siellä mulla mitään salaisuuksia ole) että kaikki pääsevät sinne suoraan...

Mukavaa viikon alkua kaikille ES-kermiteille ;) Taitaa syksy alkaa tehdä tuloaan. Kauhukseni huomasin, että tässähän tarvitaan kohta takkiakin. Eilen kokeilin syystakkiani ja vielä mahtuu mahan kohdalta kiinni, muttei varmaan enää kuukauden päästä...

Jaahas Tehiksellä ja Jazzilla onkin sitten napa täynnä täytekakkua ;) Ja Jazz oli jaksanut lauantainakin käydä viihteellä. En ole minäkään mitenkään erityinen Jari Sillanpää fani, mutta vauhdikkaalta esiintyjältä vaikuttaa, mitä olen telkkarin konserttitaltioinneissa nähnyt. Entä miten Niksun iltariennot meni?

Ninnikin oli saanut lepäiltyä oikein kunnolla ja nimenkin olitte sitten jo keksineet. Minunkin täytyy varmaan jossain vaiheessa lähteä kirjastosta hakemaan tuota nimikirjaa...Toinen SUURI päänvaiva tulee olemaan kummit. Just eilen puhuttiin asiasta ja ei keksitty sitten niin yhtään mitään järkevää ratkaisua. Huoh! Ei ole ketään sukulaisia, joita pyytää, ainoastaan minun siskoni. Mutta en oikein tiedä, ollaan jo hänen lapsensa kummeja. Sitten on joukko ystäviä, mutta kenet ihmeet niistä sitten valitsisi ja millä perusteella? Ei Senora sinun miehelläsi ole antaa jotain fiksua kommenttia valintaperusteista, hän kun on jo asiaa miettinyt ;)

Täällähän on monta, jotka lukee tuota Odotus -lehteä. Minä en ole vielä tilannut mitään lehteä. Vauva -lehteä vähän ajattelin, mutta eipä ole kukaan vielä soitellut hyvää tarjousta :) Kaks Plussaa en ole kauheasti lueskellut, onko siinäkin vauvajuttuja? Olen ajatellut, että siinä on enemmän asiaa vanhemmista lapsista.

Senora, kyllä minä ainakin olen ostanut sitä alkoholitonta siideriä ihan tavallisesta kaupasta. Eilenkin illalla korkkasin juuri yhden miehen seuraksi (hän siis joi oluen). Meillä ei riitaa saada aikaiseksi noista nukkuumaanmenoajoista - ollaan molemmat tosi iltaunisia :) Silloin alkuraskaudessa, kun minä sammahdin välillä jo ennen yhdeksää, mies tuli myöhemmin nukkumaan, mutta muuten lähes poikkeuksetta mennään samaan aikaan nukkumaan.

Kai se on taas ahkeroitava! Heips!

Tuuli

Pikaiset huomenet. Olipas hrrrrr kylmä aamu! Mutta nyt ihanan aurinkoista.

Ei edelleenkään ihmeempiä, olis hinku päästä kotiin hommiin :) Illalla aloitettiin ullakon siivoomista eikä kyllä missään vielä näy, vaikka eräskin säkki lähti roskikseen.. Mutta hyvä alku kuitenkin! Heh, siellä oli vielä rakennusajan jäljiltä johdon pätkiäkin lattialla, eikä olla asuttu ku reilut 5 vuotta..

Ja pikkuherra nukkui jo toisen kokonaisen yön omassa huoneessaan :) No, nyt oli tosin sit pissannut sänkyyn, mutta johtui varmaan siitä, että meillä oli vähän viileetä ja ukkeli nukkuu aina ilman peittoa, lienee ollut viluissaan.

Tehis, kyllä mäkin tykkään sen lasilliseni ottaa (siis ei-odotusaikana, huom ulkopuolisille) itekseni ja aion jatkaa tätä harrastusta, jahka Toivo on saatu ulos :) Mutta SILTI, en tykkää, että miehen pitää joka ainoo pe ja la jäädä siihen sohvalle notkumaan, kun mä saan lähteä pojan kanssa nukkumaan..mustakin olis kiva jäädä joskus isosta telkkarista kattomaan omassa rauhassani jotain ohjelmaa tai vaikka edes räkimään kattoon.. no joo, mut tää on tätä ja thäts it.

Jaaha, kolme varttia lounastaukoon.. jos vaik tekis jonkun homman sitä odotellessa. Niin joo, kyllä meidänkin käpykylästä saa ruokakaupoista alkottomia siidereitä ainakin, Golden Capin ja Kopperin. Mut pitää tosiaan tietää, mistä kohtaa niitä kaupasta hakee, että löytää..Oluista en mäkään osaa sanoa..

Omppu ja Toivo 24+5

Alkuperäinen kirjoittaja *kapris:
huomenet!!

Pikaseen... voitteko poistaa ton suoran linkin tonne meidän sivuille! En tosiaan halua (vaikkei siellä mulla mitään salaisuuksia ole) että kaikki pääsevät sinne suoraan...

Ole kapris ihan rauhassa, tuosta linkistä ei aukea kuin sisäänkirjautumissivu. Salaisuutesi ovat turvassa. =)

Tuuli.... Vauva-lehden sivuilla oli netissä -30% tarjous... Tais olla se sama joka tuli paperilla... Jaa... kummeja tekin ootta miettiny... No mieheltä tuli tietenki sen ainoa sukulainen jota voi aatella esityksenä... Mutta... toisalta munkin suvusta lötyis hyviä, mutta me ei pidetä oikein yhteyksiä.. Tietenki kun tuolla kylillä nähdään, niin jutellaan. Mutta ei ne käy kyläilemässä... ei kyllä oo kutsuttukaa.
Tätyy siis pitää silmät auki tuolla kaupassa.. vaikka en kyllä viitti täältä omalta kylältä ostoksia tehdä... Taitaa olla sen verran vähä kysyntää... että oisko tarjontaakaan.:)

No huh huh... tuli ihan hiki kun kahlasin kaikki viestit läpi! Täällähän tulee tekstiä päivässä jo romaanin verran. Puhumattakaan viikosta! Mukava näitä on lueskella, taitaa olla Plazan aktiivisimpia ketjuja :) Aluksi isot onnittelut Merville pojasta! Melkonen synnytyskokemus, mutta lopussa kiitos seisoo :)) Perässä tullaan, sano. Enää KOLME viikkoa laskettuun aikaan! Eilen juuri päivittelin miehelle, että alkaa tämä neljän vuoden odotusaika lähentyä loppuaan...

Täällä myös ukkeli ollut todella tunteeton melkein koko raskauden ajan. Olemme siitä puhuneet monta kertaa, mutta kun ei tajunnu, niin ei tajunnu.. En tiedä mitä sitten tapahtui noin pari viikkoa sitten, kun hän oma-aloitteisesti käynnisti keskustelun ristiäisistä ym. asioista. Siis kyseessä oli varmasti ensimmäinen kerta! Samalla alkoivat pienet koskettelut ja mahan pyyhkäisyt. Hip hei! Onko herääminen tapahtunut?! Nyt voin jo puhua vauvasta ym. asioista ilman, että tuntuu sellainen ihme vaivautunut fiilis miehen puolelta. ON JO AIKAKIN!

Ajattelin tästä lähteä kaupungille katselemaan imetyspaitoja. Onko täällä niistä kokemusta? Taidan samalla poiketa lempparikahvilassa.. Nuo Tehiksen täytekakku- ja mustikkapiirakka-"rääppiäiset" saivat veden kihoamaan kielelle :P

Hoppu 37+1

Kapris, niin minä olen ainakin ymmärtänyt, että tuosta linkistä aukeaa vain sisäänkirjautumissivu ja jos ei ole hyväksytty jäseneksi niin ei pääse sisällekään.

Hopulle paljon terkkuja! Kiva, kun kävit ja tsemppiä loppumetreille :)

Tuuli

* ohentaa Hopulle pyyhettä* jotta saa pyyhkiä hiet otsalta... Ollaan tosiaan melkoisia räpättitätejä / -sormia... tekstiä tulee jokaiselta parin novellin verran tarvittaessa. Joten ihan pikareisuja et tälle palstalle tee...

Kapris: testasin työkoneelta avata tuota linkkiä eli jää siihen, että kysyy sen kirjautumisen. Jos olet käynyt kaverin koneelta tuolla mesen puolella tai hotmailin s-postissa, niin kaverin koneella voi olla se toiminto päällä, että se muistaa nuo sisäänkirjaukset.

Mä aina koti koneelta pyyhin kaikki mahd. sivuhistoriat jne jottei mies mene väärille sivustoille

Heips taas!

Juu Hoppu, täällä ei olla suulaita, vaan SORMIKKAITA :-)
Tulispa toi lisuri yhtä reippaaseen tahtiin ku nämä tekstit tänne... Vähintään yhden väitöskirjan verran on tullu varmaan tänne kirjoteltua. Vaan eipä taida tuo sisältö ihan tieteen määritelmää täyttää :-D
Hopullahan vauva onkin jo täysaikainen, vau! Kovasti tsemppiä loppumetreille.

YHTEISÖSTÄ. Tuo meidän yhteisö on YKSITYINEN, jonne ei pääse edes lukemaan ellei ole jäsen. Eli ainoastaan kirjautumalla yhteisöön. On täytynyt käydä just niin, että sen koneen muistiin on jäänyt se kirjautuminen ja sillon aukeaa suoraan tosta linkistä.
Laitoin tuon yhteisön tosiaan yksityiseksi, jolloin sitä ei näy edes missään luetteloissa. Koska sinne ei hyväksytä ketään muita kuin Ellien kermittäriä, eikö vaan?

Imetyspaidasta. Mulla oli tuota kolmatta imettäessä yksi ainut, enkä sitäkään kovin ahkerasti käyttänyt. En ole kokenut hankalaksi imetystä ihan tavallisilla paidoilla. Olen aika rohkea tuossa imetysasiassa muutenkin eli imettelen vähän missä vaan ja miten vaan :-) No ei nyt ihan sentään! En ole myöskään imetysliivien kannattaja. Musta ne on niin hankalia, kun kaikki joihin itse olen törmännyt, ovat mekanismiltaan sellaisia, joissa tarvitaan molemmat kädet. Tavalliset liivit on kätsyt heittää vaan yhdellä kädellä tissin päälle ja ei kun imemään! Olen muutenkin vähän kärsimätön hätähousu, joten kaikki turha värkkäily pois ;-) Liian vaivalloista asetella vauva ensin polvien päälle, jotta saa liivit auki ja taas sama homma lopetettaessa. Siinä ajassa on jo ehtinyt tehdä jotain muuta!
Mutta onhan nuo imetyspaidat ihan kätsyjä, ettei tarvitse napa paljaana imettää!

Holitonta olutta ja siideriä saa ihan kaupoista täälläkin. Minä nautiskelen kyllä sillon tällön oikein ykkösolutta tai sitä mietoa lonkeroa. Muuten en lonkeroita kyllä juo...

Nyt mesen kautta jatkamaan... Tänään onkin ollut hyvä päivä, paljon aikaiseksi, YES!

Tehis

Myöhäiset huomenet :)

Aamun tunnit vietetty labrassa sokerirasituksessa. Lukemisvalikoimassa oli kokonaiset kaksi lehteä, joista toisen luin oikein hitaasti ekan tunnin aikana ja toisen säästin tokalle tunnille. Torstaina kirjastosta tätä aamua varten lainaamani Robin Cookin kirjan ahmaisin viikonlopun aikana - oli niin jännä etten malttanu olla lukematta - joten oli tyytyminen terveyskeskuksen lehtitarjontaan.

Ai niin. Yksi etappi ohitettu: kerroin tänään töissä! Pomo kysyi nimittäin aamukahvilla että onko mulla diabetes vai miksi kävin rasituksessa. Sanoin siihen sitte että noooooo, voinhan mää asian jo paljastaakki: neitokaisesta tulee isosisko. Onnittelivat siinä sitten eikä asian mainitseminen ollukkaan niin kamalaa kuin etukäteen olin pelänny.

Safiiri ja Nelkku 14+1

Jahas... nyt safiiri saa olla töissä ihan normaalisti... kun ei oo salaisuuksia.
Mitä ohjelmaa käytit Kapris kun pääsit suoraa?? Ainakaa firefoxillla ei pääse. Mun mielestä explorer temppuili ja siitä varoittelinki tuolla suljetulla osastolla. Tai sit jääny jotai jälkiä aikaisemmasta surfailusta. Mulla tulee omalla työkoneella s-postiosoite kirjatumissivulle, kun sen olen sinne tallentanu. Tällä toisella koneella tulee tyhjät ruudut... eli ei pitäis muitten päästä.