?
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko kauneus itseisarvo, jota jo lasten tulisi tavoitella? En suuntaa tätä kysymystä yksin aloittajalle, vaan ihan yleisesti.
Ei tällainen kansikuva kauneus ainakaan.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Onko kauneus itseisarvo, jota jo lasten tulisi tavoitella? En suuntaa tätä kysymystä yksin aloittajalle, vaan ihan yleisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:voi teitä, meillä jopa oli puhee tästä neuvolassa, että mun pitää selittää lapselle jo, miten ylipaino huonoa on, kun sillä pieni ylipaino ja se syö paljon ja itkua tulee jos ei ruokaa ja makea saa, nyt se osaa hallitaa itseä, koska monta kerta olen kertonut miten huono se on
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:voi teitä, meillä jopa oli puhee tästä neuvolassa, että mun pitää selittää lapselle jo, miten ylipaino huonoa on, kun sillä pieni ylipaino ja se syö paljon ja itkua tulee jos ei ruokaa ja makea saa, nyt se osaa hallitaa itseä, koska monta kerta olen kertonut miten huono se on
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Mun 6 v tyttö on kovin kiinnostunut siitä, mikä ruoka on terveellistä ja mikä vain kasvattaa mahaa ja pilaa hampaat.
Myös se, että hän urheilee joka päivä, on tärkeää; pihan lasten kanssa pitävät "urheilukoulua" jossa ekana käydään lenkillä, sitten pelataan jalkkista tai sählyä, sitten pyöritetään vannetta, hypitään hyppynarua tai twistiä....Ja eilen maauimalassa ui monta kertaa altaan päästä päähän koska kuntouimaritkin tekee niin.
Mä en kyllä näe tuossa mitään pahaa. Lapsi ei ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen onko joku laiha vai lihava, syö hyvin, jne.
Mutta kyllä sitä pari tanttaa kauhisteli, kun lapsi ei ahdakaan itseään täyteen herkkuja vaan ottaa vain hieman...
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Mun 6 v tyttö on kovin kiinnostunut siitä, mikä ruoka on terveellistä ja mikä vain kasvattaa mahaa ja pilaa hampaat.
Myös se, että hän urheilee joka päivä, on tärkeää; pihan lasten kanssa pitävät "urheilukoulua" jossa ekana käydään lenkillä, sitten pelataan jalkkista tai sählyä, sitten pyöritetään vannetta, hypitään hyppynarua tai twistiä....Ja eilen maauimalassa ui monta kertaa altaan päästä päähän koska kuntouimaritkin tekee niin.
Mä en kyllä näe tuossa mitään pahaa. Lapsi ei ole koskaan kiinnittänyt huomiota siihen onko joku laiha vai lihava, syö hyvin, jne.
Mutta kyllä sitä pari tanttaa kauhisteli, kun lapsi ei ahdakaan itseään täyteen herkkuja vaan ottaa vain hieman...
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:no just haukukaa sitten ihan täysillä, mun mummokin kellä on yli 30v kokemusta sano se lapsellehui kamala, mut niin kamala että se on paljon nyt onnellisempi ilman makea ja liiku paljon, mut kyllä se on huono jos sillä on ulkonäköpaineet sellaiset että se halua että mä käsketään, mut ehkä toisalta vaikka niin parempi kun että se olisi ylipainoinen eikä ymmärtänyt, meillä oli kauhea sota tämän takia
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä kyllä toki puhun lapsille siitä, mikä on terveellistä ruokaa. Lähinnä niin, että kerron mikä ei ole terveellistä, ja perustelen sillä, että sitä ei voi syödä paljon. Mutta olisin kyllä kauhuissani jos lapset alkais vaatimaan treeniä itselleen siksi että tulee Bratz-nuken näköiseksi. :ashamed: Muuten lapset kyllä tietää, että liikkuminenkin on tärkeää, koska se on terveellistä.
Alkuperäinen kirjoittaja ?:Sä varmaan itsekin ymmärrät, että tämä on aika kaukana tuosta Savannan touhusta?
Ei puhuta nyt äideistä :snotty: :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Esikoinen on tukeva, ylipainoa on joitain kiloja. Ja hän kuntoilee myös
mitä äidin olis myös syytä tehdä..
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:no just haukukaa sitten ihan täysillä, mun mummokin kellä on yli 30v kokemusta sano se lapsellehui kamala, mut niin kamala että se on paljon nyt onnellisempi ilman makea ja liiku paljon, mut kyllä se on huono jos sillä on ulkonäköpaineet sellaiset että se halua että mä käsketään, mut ehkä toisalta vaikka niin parempi kun että se olisi ylipainoinen eikä ymmärtänyt, meillä oli kauhea sota tämän takia
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Ei puhuta nyt äideistä :snotty: :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:Esikoinen on tukeva, ylipainoa on joitain kiloja. Ja hän kuntoilee myös
mitä äidin olis myös syytä tehdä..
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tiimarinvihko:Mä Savanna toivon sydämeni pohjasta että sun jutut ei ole totta. Sydäntä särkevää miten sä et anna lastes olla lapsia vaan ovat pieniä aikuisia ulkonäköpaineineen kaikkineen. Lapsuuden kuuluu olla huoletonta aikaa.
Alkuperäinen kirjoittaja mimo:Lapselle voi tosiaan painottaa TERVEELLISEN ruokavalion tärkeyttä. Mutta sinä Savanna kerroit sanoneesi lapselle, että "muuten sinusta ei kasva KAUNISTA" Tässä kohtaa kalskahti korvaan ja pahasti. Sinä itse olet nuo ulkonäköpaineet pienelle tyttärellesi aiheuttanut. Tykkäsit siitä tai et. Surullista, todella surullista :/
Alkuperäinen kirjoittaja Eestlanna Savanna:Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:Mä kyllä toki puhun lapsille siitä, mikä on terveellistä ruokaa. Lähinnä niin, että kerron mikä ei ole terveellistä, ja perustelen sillä, että sitä ei voi syödä paljon. Mutta olisin kyllä kauhuissani jos lapset alkais vaatimaan treeniä itselleen siksi että tulee Bratz-nuken näköiseksi. :ashamed: Muuten lapset kyllä tietää, että liikkuminenkin on tärkeää, koska se on terveellistä.
no se on lapsi vaan, se katso noita barbie elokuvia ja halua olla, mäkin aina haaveilin olla kun barbie tai joku muu malli tai kaunis laulaja lapsena
Alkuperäinen kirjoittaja mimo:Lapselle voi tosiaan painottaa TERVEELLISEN ruokavalion tärkeyttä. Mutta sinä Savanna kerroit sanoneesi lapselle, että "muuten sinusta ei kasva KAUNISTA" Tässä kohtaa kalskahti korvaan ja pahasti.