Mitäs tänne kuuluu? Mitenhän
Marsku on voinut? Meiän tod.näk. seuraava synnyttäjä, ei ole vain tainut oikein palstalla enää käydä..
Mä en oo
synnytyskipua pelännyt, mutta nyt viime aikoina se on pyörinyt mielessä, että voihan se ollakin aika kauheeta, kun se on varmaan niiin erilaista kuin muut kivut mitä on tuntenut. Tosin uskon, että siitä selviän silti ihan ok. Mulla on kokemusta muutamasta leikkauksen jälkeisestä kivusta (spinaalipuudutuksenn laitotkin on koettu samalla) ja jalka on myös murtunu riksraks-poikki + sappikivikohtauksia + migreeniä, mutta ne on varmaan tosiaan vähän erilaisia kipuja. Mä haluaisin kyllä saada epiduraalin, mutta muuta en oo kauheest miettiny. Ilokaasusta mulla on joku oletus, että siitä tulee mulle huono olo, mutta einköhän sitäkin kokeile.
Asentojakin pitäis miettiä..olin miettinyt synnytysjakkaraa, mutta vaikea näin ensikertalaisena tietää mikä on sitten hyvä..Ammeeseen haluisin ainakin siinä alkuvaiheessa kovasti mennä (Hyvinkäällä ei voi kyllä siihen synnyttää, mutta avautuessa voi olla). Ja toivottavasti jaksaisin mahdollisimman pitkään olla jalkeilla ja pystyasennossa.
Annoin miehelle isyyspakkauksen, tällainen tuli:
Oppaaksi tulevaan:
Mies hoitaa vauvaa-kirja
Baby Blues - Herkkuperhe
Yhteisiin ruokahetkiin (kun tissit ei ole kotona):
ruokalappu (
Tähtää ylemmäs, isi)
tuttipullo
äidinmaidonkorviketta
Isille mukaan synnytykseen, jotta jaksaa:
Battery Big Edition (jos isin omat energiavarastot ei riitä)
Sisu-pastilleja (selviää tiukemmistakin tilanteista)
Brejk (kun tuntuu, että on tauon paikka)
Varpajaisiin ja/tai vauvan syntymähetkeen:
sikari
Laphroaig Single Malt Scotch Whisky
Buranaa (toipumiseen)
1 kpl body (I <3 dad)
1 kpl body
(löytyi sattumalta sellanen vähän inside-juttutekstillä oleva)
tutti (äänenvaimentimeksi,
Mute-tekstillä)
Ajattelin vielä mammajoogan alottaa meiän kaupungin opistolla. Se alkais just sillon kun mun äippäloma alkaa ja vika kerta olis laskettuna päivänä
Eihän sitä tiiä kuin siellä pystyy käydä mut tuo on niin halpa, että sama vaikka kävis vain muutaman kerran.
Eltsu ja pena 32+4