Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisakaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Epa: Kai se oiskin ollut jo vähän liikaa jos neuvolakin ois ollu sama :ashamed:
Neuvolassa ne varasi ajan sinne ekaan ultraan. Tässä vaiheessa lääkäriaikoja ei kuulemma vielä edes saa heidän koneellaan näkyviin niin pitkälle!
Neuvolassa ei muuten mitään kovin ihmeellistä ollut, vaikeimpia oli kysymykset suvussa esiintyvistä sairauksista (ei mitään hajua) ja omasta alkoholin käytöstä (en ollut kovin tarkkaan miettinyt paljonko sitä menee).
Muuten oli vaan tosi mukavaa, höpöteltiin voinnista ja odotuksista. Ne mittas mieheltäkin painon ja verenpaineen, noin vertailun vuoksi. Sanoi ottavansa joka neuvolassa että näkee millainen sympatiavatsa on kasvanut ja kuinka paljon ressaa vauvan tulo :laugh:

Tervetuloa tänne Tiksuttimelle :)

Tervetuloa tiksutin!

Ehkä tuo minun mies on vaan oikeassa siinä että on turha vielä iloita. Nyt tulee taas jotain ruskeeta turhua. :( Se on kyllä tosi vähäistä, ei tule joka kerta edes pyyhkiessä. Miks tän pitää olla näin hemmetin vaikeeta..

Epa: Juurikin sieltä Varsinais-Suomen Lääkärikeskuksesta :) Mun on pakko mennä että säilyn järjissäni! Tsemppiä sulle odotteluun, äkkiä se aika lopulta menee. Ja voihan sitä mieltään vielä muuttaa vaikka moneen kertaan ja varata ajan, jos alkaa siltä tuntua!

Juu no en mä vielä ihan hirveän huolissani ole tästä tuhruttelusta. Se on samanlaista ku vajaa pari viikkoa sitten heti plussan jälkeen. Mun äidilläkin oli myös jopa ihan runsastakin vuotoa viime raskaudessaan. Silti maailmaan syntyivät ihanat poika ja tyttö. (Syntyivät toki kahdeksan viikkoa etuajassa, mutta se johtui raskausmyrkytyksestä, ei mistään vuodosta.) Posti tuo huomenna digitestin ja teen sen sitten torstaiaamuna. Sen pitäisi näyttää "3+", koska hedelmöitymisestä on silloin torstaina jo 4 viikkoa. Jos ei näytä, niin sitten huolestun.
Tänään iski kunnon flunssanpoikanen. Nokka vuotaa, kurkku on karhea ja yskittää. Lisäksi oon aivan jäässä ja aivastelen. Perjantaina alkais loma, toivottavasti ei tarvii viettää sitä sairastaen.

Ajattelin siirtyä tänne puolelle :) Eilen tuli digiin viikkoja 2-3 :heart:
Neuvolaan varasin ajan (miten niin malttamaton :whistle:) ja sain ajan 28.3. Huih!! :) LA:nkin pyöräytti kiekosta mulle valmiiksi, 2-3.11.

LeenaT Oisko sulla normaalin kierron mukaan näihin aikoihin menkat? Silloin monilla tuhruttelee, itsellänikin kävi niin ja hädissäni tietysti soitin jo äitipolille. Rauhoittelivat ja sanoivat, että ihan normaalia siinä vaiheessa. Kuulemma aika yleistä.

Täällä alkoivat sitten liitoskivut. Heti kun pahoinvoinnista luuli selvinneensä ni tilalle tuli vihlaisut. (huom. pahoinvointia edelleen) Neuvolatäti oli ainakin sitä mieltä, ettei ne miltään muulta oikein kuulosta. Milloin tahansa saattaa vihlaista, mutta liikkuminen selvästi pahentaa vihlaisuja, esim. lenkki tms. Onko muilla?

Mulle voi laittaa listaan ikä 22 ja la 13.10

Mulla ei ole mitään vihlaisuja ollut, vähän sellaista menkkakipujen tyylistä jomotusta ainoastaan. Alaselkä on tosin ollut vähän kipeä, silleen niinku se tarvitsisi treenaamista. :laugh: Tietty töissä joutuu aika paljon istumaan ni voi johtua siitäkin. Tänään ollut pahoinvoinniton päivä! JES! :p

Tiksutin ja Papi 7+4 :heart:

jeeni, ei olis menkkapäivät nyt. Ne olis ollut puoltoista viikkoa sitten plussaa seuraavana päivänä ja silloinhan tuhruttikin vajaan päivän verran. Nyt on tuhrut jo loppuneet tältä päivältä. Ei oo pariin tuntiin tullut mitään.

Täytyis varmaan kohta sinne neuvolaankin soitella. Toisaalta haluis odottaa varhaisultraan saakka, mutta meidän terkkarin nettisivuilla kehoitettiin soittamaan neuvolaan heti raskauden alussa, sillä ensimmäinen neuvolakäynti on yleensä viikoilla 8-9. Eikä siihen ole enää kovin kauan, ja ajat voi olla tiukassa.

Mites toi inkivääri? Joka paikassa puhutaan, että inkiväärivalmisteita ei tulisi käyttää, mutta entä ihan tuore inkivääri?

Leena ja nimetön 5+4

Tiksutin ja Tryffe lisätty pinoon! Onnea vielä kummallekin! Kiva, kun tulee lisää porukkaa:) Huikatkaa, jos on tarpeen muokata tietoja.

Tosi kiireinen viikko menossa, onneksi ensi viikko onkin lomaa:) Ja hyvä vain, että menee päivät vauhdilla ennen rakenneultraa. Vielä viikko siihen, tai ehkä ennemmin enää viikko:)

Liisakaisa ja Myyrä 20+2

Oiresta: Oon käynyt ahkerasti jumpassa, mutta se tuntuu nyt jotenkin hankalalta. Alavatsa on "tiellä". Ei se siis kasvanut tietenkään ole, mutta jotenkin tosi kova. Tuntuu epämiellyttävältä kaikki liikkeet joissa pitää mennä maha kasaan, niin kuin vatsalihakset, monet venytykset yms. Oletteko huomanneet vastaavaa? Kyllähän jumpata pitäisi voida tosi pitkään! Ehkä tämä on joku ihan alkuraskauden oire ja menee pian ohi.

Inkivääristä: Tuossa lappusessa minkä sain neukusta missä luetellaan noita kiellettyjä ruokia, niin lukee inkivääristä seuraavasti: INKIVÄÄRITEE, SITÄ VASTAAVAT JUOMAJAUHEET ja inkivääriä sisältävät ravintolisät, ei suositella. Erityisesti runsasta ja pitkäaikaista käyttöä syytä välttää. Peruste: Ei tiedetä vaikutusta sikiöön.
Toivotaan, että tämä nyt edes jotenkin vastasi kysymykseesi LeenaT. :) Niin ja sanoi se täti myös, että ei siitä nyt haittaa ole jos satunnaisesti piparin jos toisenkin syö, kun niissähän on sitä inkivääriä, mutta ei saa jatkuvasti mutustella piparia. :D

Tuntuu, että turvotus rupeaa vaan lisääntymään ja lisääntymään. Kohta ei enään peitellä mitenkään, ei edes lihomisen varjolla. :D

Te jotka olette jo käyneet ensimmäisellä neukku käynnillä, niin kuinka pitkän ajan päähän saitte seuraavan ajan? Minulla on nyt tässä ekan ja tokan käynnin välillä peräti 10 viikkoa ja vähän ihmettelen sitä, koska kaikilla kavereilla on vähintään ollut se 6 viikkoa väliä ja olen miettinyt, että pitäisikö neukkuun soitella ja vielä ihmetellä asiaa. :O

Niin ja onnea Tryffe ja tiksutin sekä tervetuloa joukkoon! =)

tsude ja pöppiäinen 8+5

Viimeksi muokattu:
Mulla oli tänään eka neuvola. Ihan kiva ja leppoisa täti oli, mutta vähän sellanen olo tuli, ettei se paljon mua kuunnellut vaan höpötti vaan ne omat asiansa. Enkä mä siis edes mitenkään paljon puhunut.. Eli vähän sama kuin sillon puhelimessa, kun varasin tätä ekaa aikaa, niin se ei kuunnellut kun yritin sanoa, ettei viikot voi olla vielä niin pitkällä, mitä se laski. Ja nyt sitten sainkin kuulla, että olin neuvolassa liian aikasin periaatteessa..no nii-i, sitä yritin sanoa sillon.

Käytiin siis läpi vain lippulappuja mitä se anto ja täytin yhen kyselyn alkoholin ja huumeiden käytöstä. Ja siinä se sitten olikin. Ei kysynyt edes mun vointia tai raskausoireita tai mitään, mitä olin olettanut.. Eli onneks ei mies ollut mukana nyt tällä kertaa.
No mut muuten ihan ok täti oli.

Mut edelleen me lasketaan viikot eri tavalla :D Mun mielestä tänään on 7+0 ja terkan mielestä 6+4.. No katotaan sit ultrassa (joka mun pitää vaihtaa myöhemmäks, nekään ei sillon varatessa kuunnellua mua..). Ja lasketuks ajaks se arvioi 21.10 mut katotaan nyt sekin sitte et muuttuuko ultrassa..

Mut eipä tässä muuta. Väsymys on alkanu painaa ja parhaillaan yövuoroja pitää täällä kukkua..Mahaa on taas välillä nipistelly ja väännelly vähä enemmänkin. Mutta aika oireeton olo kaikenkaikkiaan.

Niijoo, tsudelle: Mulla on nyt seuraava neuvola (+ lääkäri) sitte vasta 8 vkon päästä eli rv 15+.

Eltsu ja pena 7+0

Viimeksi muokattu:
Neuvolakäynnit eka oli meillä 8+1 ja toka 14+5, jolloin oli myös lääkärineuvola. Saoin tuolloin eka kerralla että ei voi olla se terkakrin laskenma 9+5, mutta terkkari totes siihen että niin kauan mennään menkkojen mukaisilla päivällä kun nt-ultrassa toisin todistetaan, se on kuulemma sääntö :) ja jos nt-ultra sattuu olemaan liian aikaisin, niin sittenhän vaan pääsee ilmaiseksi uudelleen :) Se on vaan niiden työtä ja kyllä niillä on ohjeet näihin tapauksiin...

Eltsu ai teilläkin on pena...

NiQ & Pena 20+5

Juu, kyllä mä ymmärrän ton menkoista laskemisen mut aika hassua et niille se kierto on sitte ainoastaan se 28 päivää, jonka mukaan laskevat..
Eikä mua siis koko homma sinänsä haittaa, mut hölmöä valitella, että oon liian aikasessa neuvolassa, vaikka ite sinne niin aikasin pyysivät..Ei ottanu verinäytteitäkään ollenkaan, kun olin liian varhasilla viikoilla.
Meillä muuten jos menee väärillä viikoilla (llian aikasin) ultraan, joutuu maksamaan polimaksun 27e kun muuten on ilmaista, uus sääntö.

Juu, meil on kans pena, muutama viikko sitte täällä sitä naureskelinkin jo.

Kiva siirtyä tänne puolelle, kiitokset toivotuksista :)

Epa_88 ja Leeniliini :) Oi, vitsit päästään samoihin aikoihin jännäilemään :) Te oottekin näköjään menossa TYKSiin. Voi vitsit itsekkin mun pääsisi sinne, ei muuten, mutta oon itse Heidekenin jälkeläisiä :)

LeenaT Oikein muistelet, viime kp mulla oli 54 ja nyt sitten tätien jälkeen tuli plussaa. Tää kierros onkin näköjään jäänyt todella lyhyeksi ja on käynyt tuuri, etä näin kävi. Normilaskujen mukana olisi pitänyt ovistella vasta 1-2 viikkoa myöhemmin. 10 kk ilman mitään ollaan menty, "tulee jos on tullakseen"-fiiliksellä. Tähtäillen ja "tekemällä tehtyjä kertoja" ehti tulla 2-3 kertaa, siitä yk 2-3 :)

Ainiin, mulle voi laittaa:
Tryffe / 29 v / ja Hyvinkään sairaala

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä