Esikoista yrittämään -pinosta plussanneet talvella 2010-2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liisakaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa! Vuoto on lakannut. Ei tullut oikeastaan eilenkään mitään enää. Äsken tein digin ja tulos oli "Raskaana 2-3" :heart: Torstaina oli vielä "1-2" Jospa tää vihdoin onnistuis! :)

Viimeksi muokattu:
Hyviä uutisia LeenaT!

Liisakaisa, neuvolakorttiin laitettiin juu la 2.9. kun neuvolan laskurilla siihen oli alunperin laitettu 27.8... Ovulaatiosta olen itse laskenut 4.-5.9, jonka myös varhaisultra vahvisti, mutta tietysti loppuaika nyt varmaan virallisesti mennään tuolla 2.9, jonka olen myös sukulaisille ja ystäville nyt kertonut. Kuinkahan mä itse totun tuohon uuteen viikonvaihtopäivään... :D Oli niin selkeää, kun uusi viikko alkoi aina maanantaina, nyt se alkais muka perjantaina... Masukuvatkin on aina otettu sunnuntaisin. Hmf...

Mut joo, voihan sen varmaan vaihtaa 2.9, jos jaksat/viitsit. Luultavimmin mä itse menen viikkojen kanssa sen maanantain mukaan, koska se on jo iskostunut mun mieleen ja on niin miljoona kertaa helpompaa tämmöselle väsyneelle ja hajamieliselle blondille. :D Plus mun mielestä se on se ihan oikea ikä, sanoi lekurit ja niiden käyrät mitä tahansa.

Viimeksi muokattu:
Ihanaa LeenaT! Eikös sulle viimeksi käynyt niin, että plussa haaleni melkein saman tien..? Eiköhän siellä nyt ole pikkuinen napannut tiukasti kiinni :heart:

Päivitin Lunealle lasketuksi ajaksi 2.9.

Kiitos kun kommentoitte noita mun vaivoja. Hassua, mistä kaikesta sitä tuntemattomille avautuukaan :) Ei nuo vain ole sellaisia juttuja, joista huvittaisi paljon tutuilta kysellä :)

Myyrä ei ole juuri havaittavasti liikkunut eilen eikä tänään, mutta jospa se vain olisi kääntynyt niin, että potkii jonnekin istukan taakse tai jotain... Torstaita ja neuvolaa odotellessa.

Liisakaisa ja Myyrä 19+0 *poks*

Terveisiä ekasta neuvolasta! Oli tosi jännää käydä ja oli kiva kun miehekekin oli mukana. :) Päästiin pientä kurkkaamaan, syke näkyi ja vastasi viikkoja eli nyt 7+4. =) :heart: Kamala nippu tuli papereita ja olisin halunnut niitä päästä jo tutkimaan, mutta piti tulla kouluun vielä. Huoh.

Olo on ollut nyt muutaman päivän hyvä, ei ole tullut mitään kamalia oloja eikä ihmeellisiä vaivoja. Tällä hetkellä ei oikein mistään tiedä, että vaavi tulossa. :D

Onnea LeenaT! Pidän sormet ja varpaat ristissä, että pikkunen pysyisi nyt matkassa! :)

Liisakaisa, kyllä siinä ekalla kerralla kävi joo niin, että testeissä viiva alkoi haalistua heti vuodon alettua. Tokalla yk:llakin tuli haaleita haamuja, mutta vuoto alkoi odotettuna päivänä ja kipujen kanssa.

Tsude, varmasti ihanaa nähdä, että omalla pikkuisella on kaikki hyvin. Mä laitoin kanssa juuri sähköpostia yksityiselle, jos siellä olisi mulle aikaa varhaisultraan. Tuskin täällä kunnallisessa tuollaista tehdään ilman erityissyytä. En tiedä, lasketaanko yksi tai ehkä kaksi varhaista keskenmenoa (tai kemiallista?) erityissyiksi..
Mullakin on välillä sellaisia oireettomia hetkiä. Tää on kuitenkin niin uusi asia, ettei esimerkiksi työn touhussa aina muista tätä olotilaa, jos ei ole koko ajan oireita. Sit hetken päästä havahtuu: "Ai niin mä oon raskaana!!!!!" Viime päivinä on ollut kamala nälkä koko ajan ja jano myös, ei kuvotusta. Vessassa saa ravata ja tissit on tosi kipeet ja myös pursuavat rintsikoista :D. Alavatsa tuntuu jotenkin kireältä, mutta ei se mitenkään erityisen turvoksissa ole.

Löysin tänään kirpparilta dopplerin 7 eurolla, oli pakko ostaa. :D

Ja kysymys: Missä vaiheessa te soititte ekan kerran neuvolaan? Ja millä rv:llä oli eka aika?

Leena ja pieni nimetön 4+3

tervetuloa LeenaT , jospa tällä kertaa pysyisi kyydissä teidän pikkuinen :)
mä soitin heti neuvolaan, kun olin plussan saanu :D rv 10 oli eka aika ja samalla anto ultra ajan.

ultrakuulumisia tänään siis toinen ultra, kun ensimmäisessä oli päivää liian pieni. oli kasvanut odotetusti ja vastasi 11+6 kuten pitikin. kaikki kunnossa, nt saatiin mitattua ja riskiluvut hyvin pieniä. Liikkeistäkin tuli jo ++ . Hirmunen meno päällä, kääntyili koko ajan ja oikein esitteli itseään :D Mitenhän sitten kun liikkeitä oikeasti tuntee?

vielä pitäisi viikko jaksaa töissä ja sitten loma! ehkä se menee, kun laskee että enää 4 päivää...tulee kyllä tarpeeseen, työmotivaatio kadonnut entisestään tän raskauden myötä.

LeenaT: Mä soittelin siinä viikon kuluessa plussasta neuvolaan. Mulla on eka aika omien laskujen mukaan 7+0 mut se terkkahan laski et sillon oliskin jo muistaakseni joku 9+ mut en kyllä ihan usko et on noin pitkällä..Ja siks mulla on se ultra-aikakin nyt jo vkolla 10+.

Mutta torstaina meen varhaisultraan, niin tiedän sitten kuin pitkällä ollaan ja onko siellä mitään :) On meinaan ollut nyt niin oireeton olo viime aikoina tai sitten oon vaan tottunut jo oireisiin..Väsyttää edelleen ja joskus nippailee (iltaisin lähinnä) vatsaa mutta ei läheskään niin paljon kuin aluksi. Pissahätäkin on vähän rauhottunut. Mut valkkaria tulee edelleen runsaasti : /

Eltsu ja pena 5+6

Viimeksi muokattu:
LeenaT minä soitin kans viikon päästä neukkuun ekasta plussasta ja nyt eka aika oli rv 7+4. Nyt odotellaan ultraan kutsua. :)

Täällä on kanssa ollut aika oireetonta oloa, aamulla ei maistu mikään muu kuin yksi jacky makupala mutta ei huono-olo ole kuitenkaan. :D Palelu on kovaa, mutta toisaalta se nyt on ihan normaalia näillä pakkasilla. Hemoglobiini oli 141, vähän on laskenu kun normaalisti yli 150 mutta ei tuokaan vielä nyt mikään älyttömän huono tulos ollut. :D En malttaisi millään odotella sitä ekaa kunnon ultraa!

Nyt ruennu päässä pyörii kaikki suhteeseen liittyvät asiat, esim rakastaako tuo mieheke vielä sitten kun masu on järkyttävä ja olen kiukkuinen vai lähteekö lätkimään? Ja että miten käy parisuhteelle, jääkö yhtään aikaa olla yhdessä vai ollaanko vaan muodon vuoksi ja lapsen takia yhdessä? Kyllä tästä jo avauduin ja itkin miehekkeelle ja kyllä se sitten eilen kun ruettiin nukkumaan niin sanoi, että haluaa että meistä tulee semmoinen onnellinen pieni perhe. :) Oli aika ihanasti sanottu. :heart:

tsude ja pöppiäinen 7+5

LeenaT: Minä soitin neuvolaan vajaa viikko plussatestistä, eka aika oli rv 9+3.
ja onnittelut kaikille jotka ootte käyny ultrassa, hyvistä ultrakuulumisista! =)
(.) Parempaa aikaa jotenkin tämä raskauden toinen kolmannes... se vähäinenkin pahoinvointi on poissa. Mutta päänsärkyä on kyllä.
Liisakaisa mainitsi valkovuodosta yms. vaivoista. Onhan tuota, mutta mielestäni ihan normaalisti.
Vatsa kyllä se vaan pullistuu... alkanu saada semmosta vauvamasumuotoa... musta se on ihana asia! =)
Tänään törmäsin juuri mielipiteeseen, että olisin liian nuori lapsia hankkimaan. Hah!
Onhan näitä paljon, paljon nuorempiakin jotka saavat ja haluavatkin jo lapsia... No, päätin etten välitä moisista kommenteista. Totesin vaan että oonhan mä jo rouvakin... Minä olen ainakin ylpeä tulevasta vauvastani ! :heart:
Huomenna toka neuvolakäynti ! =)
Ai niin yksi kysymys: tietääkö kukaan, että jos istukka on kohdun etuseinämässä niin liikkeet tuntuisivat vasta myöhemmin kuin jos istukka olisi takaseinämässä?
Mulla on nimittäin istukka etuseinämässä...ultraaja sanoi. Tosin tuskin moneen, moneen viikkooon tunnen liikkeitä, tuli vaan jo mieleen...ihan kuin olisin jostain kuullut, että istukan kohdalla on merkitystä liikkeiden tuntemiseen.

Sassy ja "s" 15+3

Sassy, en ole mikään raskausasiantuntija, mutta voisi luulla, että istukka jotenkin vaimentaisi niitä potkuja. Ehkä ne voi tuntua jotenkin erilailla.

Täällä on nyt koettu kunnon kuvotus, yök. Yöllä heräsin kamalaan oloon ja oli pakko nousta syömään jotain. Ja aamulla herätessä meinasi oksu tulla. Onneksi vain meinasi. Pakko siis koko ajan napostella jotain, jotta pysyy huono olo poissa. :D
En oo vieläkään sitä neuvolaa varannut. Meidän neuvolaan on näköjään tietyt soittoajat ja juuri tietenkin työpäivän aikana. Töistä ei pahemmin viitsi tuollaisia asioita soitella. Varsinkin kun olen ollut tässä uudessa työpaikassa vasta kuukauden. Saattaa olla, että siellä ei hirveästi tykätä mun raskaudesta. Just ovat kouluttaneet mut uuteen työhön, johon kaipasivat ihmistä jo pitkän aikaa ja sit olis syksyllä taas sama tilanne. Kuitenkin pitävät mua jonain huijarina kun heti tuun raskaaksi uuden työn alettua. Äh, ihan sama mulle. Nyt loppu murehtiminen.
Ultra-ajan sain varattua yksityiselle. Pari viikkoa vain odottelua siihen. Ultra on rv 6+6. Terkkari meinas, että silloin pitäisi syke näkyä.

Jeenille ja Tsudelle onnea ultrakuulumisista :)

Neuvolaan soittamisesta: itse soitin jo pari päivää ekan plussan jälkeen, kun toiseen testiin tuli se raskaana 2-3. Eka aika täällä kuitenkin annettiin vasta mielellään viikoille 10-11. Itse pääsin "jo" kun viikkoja oli 9+3, kun seuraavalla viikolla oli joulu.

Istukan vaikutuksesta liikkeiden tuntemiseen: Mulla on istukka etuseinämässä ja niin minäkin olen sen ymmärtänyt, että se vaimentaa liikkeitä. En tiedä, kuinka ison alan kohdusta se istukka peittää, mutta itse olen huomannut, että tunnen sitä pientä hipsuttelua ja tökkimistä useammin vasemmalla puolella. Mietin, että varmaan vatsan päälle asti ne potkut tuntuu tosi myöhään tuon istukan takia. Edessä oleva istukka voi vissiin vaikuttaa myös vatsan päältä otettavien ultrakuvien laatuun jotenkin ainakin 3D-ultrassa, näin ymmärsin jostain keskustelusta.

Onneksi neuvola on jo huomenna, kun en tosiaan ole viime perjantain jälkeen tuntenut senkään vertaa liikkeitä kuin ennen. Jospa siellä sydän yhä jumpsuttaa... Huoli on :(

Eltsulle tsemppiä varhaisultraan!

Liisakaisa ja Myyrä 19+3

Käytiin ultrassa eilen ja voin kertoa, että siellä itketti :heart: Mies istu vieressä ja toljotti kuvaruudulta, kun pieni siellä heilutteli nyrkkejään ja potki. Vastasi viikkoja 12+1 vaik ite laskeskelin, et olis ollu viikon vähemmän.. :D Mutta joo. Kyl tää odotus muuttu eilen ihan totaalisesti, kun sen pienen näki ja vaikkei vielä liikkeitä tunne. Koko ajan tekee mieli katella noita ultrakuvia :)

Voi ei, nyt itkettää taas :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista Halin! Kyllä se on ihana hetki kun näkee sen oman pikkuisen ekaa kertaa... :heart:
Terveisiä toiselta neuvolakäynniltä! =)
Eipä siellä sen kummempaa, normi mittailut ym. tehtiin. Ihana oli kuulla taas kun pieni sydän jumpsutti ja kovastihan tuo vauveli myös potki dobbleria :heart:
Kaikki oli siis ok. Mittasi jo kohdunpohjan korkeuden (sf-mitta), vaikka ei vielä ois tarvinnu näillä viikoilla ees mittailla, 18cm. =)
Liikkeistä: neuvolatäti kysyi oonko tuntenut jo mitään hipaisuja tms. No en todellakaan oo. Mutta sanoi, että viikolla 20 pitäisi alkaa tuntumaan, ei vielä hätäpäivää.
Höh, miksi istukan pitää sitten joillain olla etuseinämässä, haluisin tuntea liikkeet pian pian :D Mutta onneksi tuo on normaalia että ne tuntuu sitten ehkäpä myöhemmin/hennompina...
Tää raskaus ainakin opettaa kärsivällisyyttä, jota multa ehkä puuttuu :D en koskaa malttas odottaa mitään kovin pitkään...

Sassy ja "s" 15+4

Hei kaikille!

Plussa bongattu :) Epan kanssa kuumeiluketjussa sovittiin että rohkeina tullaan tänne vaikka viikkoja on kasassa vasta 4+0.

Minulla takana yksi keskenmeno, mutta ainakin toistaiseksi mieli on hyvin valoisa. Pääsen km vuoksi opiskelijaterveydenhuollon puolelle ar-ultraan viikolla 8 (maksaa vain 6€ :) ), ja sinne asti yritän olla rauhallisin mielin mikäli kaikki sujuu kivasti.

Lueskelen tässä tänään ketjun läpi niin tiedän missä kukakin menee!

Ps- Epaa..? Epaa..? Tänne sieltä :D

Heippa vaan kaikille!

Ensimmäinen haamu tehty ma 21.2 ja tänään viiva oli vahvistunut jo kunnolla. :)
Leeniliiniä komppailen että kai sitä tänne uskaltautuu mukaan vaikka viikkoja vasta onkin 4+0. :) Tänään ajattelin vielä digin käydä ostamassa jotta saan sitä huomenna avokille näyttää :heart:

Sylintäydeltä onnea Leeniliini ja Epa_88!:flower: Mitäs tietoja haluatte itsestänne listattavan, niin lisään teidät pinoon? Laskettu aika nyt ainakin, ja lisäksi ikä ja synnäri on useimmilla.

Halinille myös onnea ultrakuulumisista. Muuttuiko sun LA, kun muksu vastasikin isompia viikkoja?

(.) Itse kävin tänään kolmannen kerran neuvolassa. Ihan rutiiniltahan se alkaa jo tuntua. Kaikki muuten ok, mutta sitä raudan popsimista saan yhä jatkaa, koska hb oli vasta 116. Ihana oli kuulla sydänäänet! Paljon voimakkaammin kuuluivat kuin edellisellä käynnillä. Harmittelin terkalle, että kuvittelin jo tuntevani liikkeet, mutta nyt taas en tunne mitään. Hän pohti, että lapsi on vain luultavasti kääntänyt selän mahaan päin, eli potkii jonnekin mun sisäelimiin, ei vatsanpeitteisiin. Ja tosiaan se istukka on vaimentamassa muutenkin. Multakin otettiin ekan kerran se sf-mitta, ja se oli 17,5 cm.

Saman tien varailtiin seuraava neuvola-aika, lääkärineuvola ja sokerirasitus. Tuonne huhtikuun loppupuolelle asti saa ravata aivan yhtenään neuvolassa :)

Mitenkäs muilla paino? Onko noussut ja stressaako teitä sen nousu ylipäätään? Mulla on tullut n. 3,5 kg lisää siihen, mitä painoin ennen plussaa. Eipä tuota olisi vielä tarvinnut kertyä näinkään paljon, kun oli hieman ylimääräistä jo ennestään. Syön kyllä mielestäni terveellisemmin kuin ennen, mutta ehkä välillä syön liikaakin. Alkuraskauden napostelutarve jäi päälle :/ Liikunta on vähentynyt varsinkin viime viikkoina, kun nuo perhanan pakkaset estää töihin kävelyn yms. hyötyliikunnan.

Pieni huolihan tuo toki on. Muutenkin saan tietysti olla iloinen, että kaikki on tähän asti sujunut näin vaivattomasti.

Liisakaisa ja Myyrä 19+4

Onnea Leeniliini ja Epa_88! Mua ihan hihitytti kun lueskelin tuota uskalletaan-yhdessä-plussapuolelle-keskusteluanne toisesta pinosta. Kiva, että uskalsitte!

Tällä viikolla maha on alkanut vähän ahdistaa. Ei se edelleenkään järin suuri ole, mutta taitaa painaa jo vähän keuhkoja, jos istuu huonossa asennossa. Yhtenä päivänä soittelin taas miehelle, että voisko se ottaa mut matkalla kyytiin töistä, kun tuntui, ettei voimat riitä kotiin kävelemiseen. Tietysti pakkasellakin saattaa olla osuutta asiaan... :) Ja päiväunetkin ovat tulleet takaisin kuvioihin, väsymys siis palailee takaisin.

Eilen tuli äitiyspakkaus, olipa kiva päästä sitä ihailemaan. Ehkä sitten joskus äitiyslomalla jaksan pestä ne vaatteet ym. sieltä, nyt vaan laitoin laatikon kiinni sisällön tutkittuani.

Painoa mulle on tullut n. 8 kg alusta, eikä tarvitsisi välttämättä tullakaan enempää, kun mullakin on hiukan ylimääräistä. Enpä kyllä usko, että painonnousu tähän loppuisi, kun en ole mitenkään rajoittanut syömisiäni. (Enkä kyllä varmaan rajoitakaan, ellei nyt jostain syystä sokerit ala heittää tms.) Aika tasaisesti n. 400 g viikossa on laskettu parissa viime neuvolassa painon nousseen.

Jee, huomenna se on täällä! Hiihtoloma nimittäin.

Tiipula ja musi 28+5

Kiitos kaikille onnitteluista ja tervetuloista! :) Ja kiitos Liisakaisalle kun lisäilet! Mun tiedoista voisi ainakin laittaa, että LA (laskurin mukaan) 3.11, ikää minulla 22 ja sama synnäri kun Leeniliinillä eli TYKS. :) Tää tuntuu jotenkin vielä ihan uskomattomalta :heart:

Epa ja Leeniliini ovat nyt listassa. Senkin samikset :)

Seuraavassa neuvolassa saan sitten niitä Kela-lappuja ja pääsen tilaamaan tuon äitiyspakkauksen. Saapa nähdä, saanko vielä sen vuoden 2010 pakkauksen. Se on minusta kyllä kiva, vaikka onkin melko paljon sinistä ja harmaata eli ehkä enemmän ns. poikavärejä. Mulla on siis vahva tyttöolo :heart:

Tervetuloa uusille :)

Liisakaisa kyseli painon muutosta, plussauksesta lähtien on nyt vielä joku -4kg, mutta mulla on hyvin vahva tunne että parin viikon päästä olevassa 4. neuvolakäynnillä suunta on muuttunut ylöspäin. Mä oon innostunut syömään kaikkia herkkuja :( hyi mua! nyt pitäis varsinkin rajoittaa tuota sokeria, kun se alkaa näillä viikoilla vaikuttamaan vauvan painoon...

Ens viikolla rakenneultra, apua! Jännittää! Tänään ollut viikon ainoa vapaapäivä ja se on mennyt voivotellessa sängyn pohjalla, olo on aika kurja, ihan kuin olis mahatauti tulossa ja tuntuu että keuhkot halkee, jostain on tämän päivän aikana ilmestyny ihan hirvee yskä.. tiiä sitte mikä mua vaivaa :/

NiQ & Pena 20+0 (iso poks!) :)

Onnea ja tervetuloa Leeniliini ja Epa_88:)

Mä kävin tänään siellä varhaisultrassa. Kaikki oli hyvin ja sydänkin sykki jo :) Raskausviikoista se arvioi 6+ niinkuin olen itsekin laskenut eli omien laskujen mukaan tänään 6+2. Mittaa oli huimat 5.4mm :D Ja jos saa suositella niin (itse löysin googlen perusteella) voin kyllä suositella Helsingin Femedaa ja Fredrika Forsskåhlia. Jäi hintaa maksettavaksi 80€ kun muualla on helposti >100€. Säästö se on sekin, varsinkin kun en alunperin aikonut edes mennä ollenkaan.. Kiva täti oli myös.

Omanapailua nyt vain mutta täytyy mennä jo unille ennen kuin pää kopsahtaa..

Yhteistyössä