ETÄVANHEMMAN TOIMINTA ärrinpurrin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nunnunannu

Jäsen
23.02.2010
405
0
16
Haluaisin tietää teidän mielipiteitä etä vanhemmasta (isä) jolla kyseenalainen menneisyys ja taitaa olla vähän nykyisyyskin. Hän kuitenkin majottaa kotonaan asunnotonta,hänen puheidensa perusteella kyseenlaiset elämäntavat omaavaa ihmistä.Se mikä jurppii on se että hän ei voi viedä tämän ihmisen takia lastamme kotiinsa vaan menee aina kun näkee mummulaan. Näkee lasta 4-10 tuntia viikossa välillä ei ollenkaan.
Ei kunnioita mun luomia tapoja ja rytmejä,vaan tekee uinka aiheelliselsi katsoo.
Lapsi 1v 7kk on aivan mahdoton aina pari pvää tapaamisesten jälkeen. Mulls oli tänään iltameno ja myöhästyin bussista tulin 20min myöhemmin kun piti,hän oli kkuin myrskyn merkki kuinka muhun ei voi luottaa. Olin kyllä ilmoittanut hänelle tekstivistillä että myöhästyin,en viitsinyt soittaa,kun tiesin tytön olevan nukkumassa.
Jääkapin oli syönyt tyhjäksi ja kun maistisin niin sanoi laspsen syöneen kysäseppä tytöktä aamulla kuka ne söi. No toi tuskin siihen kysymykseen osaa vastata mut veikkaampa ettei oo syönyt puolta pakettia leipää ja leikkelettä,useamman vanukkaan juonut tölkin energiajuomaa...
Haluasi tavata täällä,kun haluaa vakoilla mun elämää. Mutta en suostu,tämäniltainen oli pakkorako mutta paljon tein esivalmiseteluja ennekuin päästin tänne.
Peruu tai jättää tulematta tapamisiin jos tulee ja sovitaan et tua tytön esim klo17 saattaa kolmelta soittaa kai oot kotona me ollaan nyt tulossa.
Olen yksinhuoltaja ja isällä rajoittamaton tapaamisoikeus,mutta kun ei toimi,kaikesta tästä suivaantuneena varasin uuden ajan lastenvalvojalle ja vaadin tapaamiset paprerille. Sossu kiletänyt yötapaamiset,koska antanut positiivisia huumeseuloja ja ollut putkassa.
Olenko kohtuuton jos vaadin valvottuja tai ainakin huumetestiä juuri ennen tapaamista,niin ettei pysty enään ennen tapaamista vetämään mitään vai mitä teen.
Hänen mielstään hänellä on oikeus päättää koska hän lastaan näkee.,vaikka samana päivänä et tuun tunnin päästä,kun sanoin ettei se nyt ihan noin mee niin sanoi miksei mee,et mikä oikeus mulla on päättää yksin kaikesta.
kysellä saa ja neuvoja antaa aika helisemässä olen asian kanssa. Ero tuore,mutten oo päivääkään katunut ja henkisesti olin eronnut jo apljon aikaiseemin. ollaan siis joulukuun puolesvälis erottu. hän muutti poid tädtä.

mielipiteitä ? no tässä : vittu millasten idareitten kanssa te teettekään lapsia
jos plussia antanu huumeseuloissa niin vaadi tapaamiset valvotuiksi.

ja kasva sinäkin aikuiseksi.

No ihan ehdottomasti valvotut tapaamiset! Huumeseuloista en tiedä, voitko sinä vaatia, mutta ei tollainen käy että mennään ja tullaan ja nähdään laska sillon ku halutaan - jos halutaan. Myöhästymiset ovat eri asia.

Toisaalta, mieluummin kai niin että menevät mummon luo lapsen kanssa kuin isän kotiin? Mummo tuskin käyttää huumeita, joten eivät ole keskenään isä ja lapsi. Itse en antais tavata ollenkaan muulloin kuin valvotuilla lyhyillä tapauksilla jos lapseni isä olisi narkkari.

Tämmöisiä mielipiteitä lapsettomalta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mielipiteitä ? no tässä : vittu millasten idareitten kanssa te teettekään lapsia
jos plussia antanu huumeseuloissa niin vaadi tapaamiset valvotuiksi.

ja kasva sinäkin aikuiseksi.

Tota...vitun idiootti. Vaikka lappsen isällä oli menneisyys mikä oli tavatesamme oli ollut USEAMMAN VUODEN raittiina,ei siis edes alkoa. Alamäki alkoi kun pääsi verttomiin töihin,missä sattui sitten oleen entinen vankila-kaveri kanssa töissä kuukauden verran jaksoin katella sitä touhua kun koti oli kun asematunneli,mentiin ja tultiin ja siiten sanoin et avaimet pöydälle. Avioerohakemuksen veimme yhdessä.
Tapaamiset on lygyitä 2-5h juuri tämän elämäntyylin takia. En minäkään haluaisi antaa nähdä,muttakun isi kuitenkin ollut melkein 1.5v tytön elämässä ja on täekeä tytölle.
kun olisi kristaalipallo niin olsi helppo elää...aina ei voi tietää mitä tapahtuu. Ihana mies oli vielä vuosi sitten. Nyt 3 viimesisyä seulaa olleet puhtaat. Tulee textari ysinn aikaan "tänään pe 1.1.11 seulapäivä annettva klo 12 mennessä.
AVAAN NYT ATEENVARJON,MUTTA SIIS NEUOJA VINKKEJÄ,KOHTALOTOVEREITA...Mua ei tartte haukkua tiän mitä olen tehnyt, Mutta tota lapsukaista en kadu päivkään.

Mikä ihme "kyseenalaiset elämäntavat omaava ihminen". Mies vai nainen? Ettet vain olisi mustasukkainen? Jos isällä rajaton tapaamisoikeus, niin kunnioita sitä, tai hae käräjiltä muutosta.
1.5 v ei muista yhtään mitään. Turha syyttää häntä, jos olet henkisesti kiinni exässäsi.

Etävanhempi ilman välilyöntiä. Annoit itsestäsi todella tyhmän ihmisen kuvan jo otsikon ekalla sanalla, vai pitäisikö sanoa kahdella ensimmäisellä sanalla sun mielestäsi.

Ei taida sinullakaan kaikki nappulat olla kunnolla kupissa? Annat lapsen isälle vaikka isä on ties mikä?
Ehdottomasti sinun olisi jo pitänyt heti vaatia täysin valvotut tapaamiset siksi kun isä vetää ties mitä aineita, ja tapaaminen aina neurtaalilla maaperällä,ei siis missä tahansa.
Mutta tokihan ne sinun menot on tärkeämpiä ja sinun vapaa-aika kun se että lapsesta huolehtiminen tokihan sinä sinä sinä.

Eli olisi taas kannattanut avata sateenvarjo ennekuin kirjoittaa tänne....
Kyllä omaan itsekkin menneisyyden jolla en todellakaan ylpeile,löysin kuitenkin hoidon joka sopi minulle ja on kestänyt yli kaksi vuotta,loppuu nyt tämään kuun lopussa.
Lapsen isän luona on majaillut asunnoton ihminen,jolla samoin kun lapsen isällä päihde-ongelma. En tiedä enkä haluakkaan tietää kuinka paljon siellä juodaan/käytetään. Se ei milestäni minulle kuulu,silloinkun lapsi on kanssani.
Minä halusin eron,olin niin kyllästynyt siihen kun toisen ote lipsui pikkuhiljaa aina vaan´,mietin myös omaa raittiuttani ja ennekaikkea sitä,mitä lapsen ei tarvi nähdä eikä kuulla. Erosimme ihan hyvissä väleissä,kunnes isän elämään astuivat päihteet oikein kunnolla. Silloin kun mentiin lujaa,eihän edes kysynyt tai kourasuut lapsemme perään.
Tapaamiset ovat olleet lyhyitä,mutta olen halunnut heidän tapaavan kuitenkin koska haluaisn että heidän suhteensa säilyisi hyvänä,eikä isä pettäisi lapsen luottamusta.

en siis todellakaan ole henkisesti kiinni ex:ssä,kun hän kertoi tästä kotonaan olevasta ihmisestä niin sanoin "kiva että olet löytänyt uuden" ja tarkoitin sitä. Sellaista päivää ei tule ,että me palaisimme yhteen.
Kaikille siis tiedoksi että lapsemme on ls-asiakas ja on säännöllisen epässäänölisiä tapaamisia,hoitopaikkani on perhetukikeskus josta kyllä välittömästi ilmoitetaan eteenpäin,jos he ammatti-ihmisinä niin katsovat. Neuvolassa käymme myös samassa paikassa. Että,jos lapsellani olisi hätä niin siihen kyllä puuttutaisiin ja nopeesti. Olen myös sen verran oppinut et vain pyytämällä voi saada,eli osaan pyytää apua kun sitä tarvitsen.
Minun ei tarvitse saada lasta hoitoon päästäkseni jonnekkin,päinvastoin lapsen poissa-olo kotoa tuntuu kovin yksinäiseltä. Lapsi on tällä hetellä ISÄLLÄÄN YÖKYLÄSSÄ ihan sossujen luvalla. Kävi antamassa juuri ennen tapaamista seulan ja puhaltamassa,haki lapsen puoli 7 aikaan,siis illalla ja paluttaa ppäiväruualle kotiin. Sen jälkeen menee antamaan jälleen seulan ja puhaltamaan. Minä en luota häneen. Tiedän myös että on aineita mitkä ei näy seuloissa,mutta minulle on sosiaalityöntekijä eilen sanonut "että sinä parhaiten tunnet xxx:n huomaat jos on päihtynyt" jos kunnossa voit antaa lapsen hänelle iltapäivätä-puoleenpäivään. Äken soitin sinne ja iloinen puhe kuului taustalta,ettei sillä sielä paha ole olla.
Mutta alkuperäinen asia oli se etten voi luottaa enkä voi edelleenkään...oli ihme että otti tytön. Minä kun en kapakoi. Yhdessä ryhmässä käyn kerran viikossa (iltaisin) ja silloin joka toinen viikko tulee hoitaja mannerheimin lastensuojelulitolta ja jokatoisen viikon hoitaa mun äiti tai tytön isä.
olen siis myös entinen narkomaani,korvaushoito,oma tahto ja toi lapsi pelasti mut 23.12.2007 jälkeen en ole vetänyt mitään mmikä ei olisi lain puitteissa sallittua...korvaushoitoni loppuu tämän kuun alussa ja sitten olen omillani....vihdoinkin.
nyt mä avaan varjon
niin ja viimeisimmässä palaverissa mikä oli meidän eron jälkeen niin sekä perhetukikeskuksen työntekijät sekä sossu eivät löytäneet mitään huolenaiheita vaan sanoivat että olen oonistunut ja jaksanut hyvin. Lapsesta näkee että sillä on hyvä olla ja sitä rakastetaan...kyyneleet tuli silmiin :'( koska tyttö on kaikkeni en ikinä tekisi mitään mikä antaisi edes huostaanotto-uhan. Lastensuojeluan asiakkuus olisi päätetty puolen vuoden päästä. Mutta halusin tukiperheen ja sen saaminen edellyyttää lastensuojelun asiakkaana oloa. Mun elämää ei tua asiakkuus haittaa,kun mulla ei salattavaa.

mollatkaa nyt kilpaa kuinka paska narkkiäiti oon.

Yhteistyössä