että ottaa mies päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Oonkohan mä vähän tyhmä mutta miksi lapsilla ja aikuisilla täytyisi olla samat "edut"?

meillä ainakin MINÄ ostan sellaisia herkkuja joita voi kaikki syödä, ukko ei näköjään välitä vaan miettii vaan omaa napaansa :headwall:

Njaa...

Minä en kyllä osta. Esimerkiksi sianliha on sellainen, jota mä syön ja kukaan muu perheessä ei. Lapset on pienestä pitäen tajunneet, että on äidin nakkeja, äidin pizzaa, jne, ja heille sitten omansa. Omenaa on talossa, vaikka kuopus ei saa sitä syödä. Yms. Eikä kenellekään oo paha mieli tullut.

Oikeestaan ihan outo ajatus mulle, että taloon pitäisi ostaa vain sellaisia herkkuja jotka kaikki voi syödä - tai että herkkuja pitäisi antaa kaikille jos he saavat niitä syödä.

Juu meillä on omppuallegiakin tytöllä, mut omenaa meillä kyllä on tarjolla meille muille.
Tarkoitan nyt sitä kun ne hiivatin suolapähkinät ei ole välttämättömiä syödä, niin pakkoko niitä on tuoda kotia, senkin takia että jos tyttö niitä saa syödäkseen,(ukko kun jättää kaiken siihen mihin se jää) niin se olen minä joka valvon tytön mahatuskien kanssa ja siivoan ripulit ja mahdolliset oksennukset
:headwall:

Kiva tietty, että ajattelet lapsen tunteita. Mutta kyllä lapsi oppii, että vaikka ei allergian takia voi jotain syödä, niin kyllä muut voi silti syödä. Esikolla meillä on myös pähkinäallergia, eikä koskaan ole tullut edes mieleen, että muut ei vois syödä niitä silti. Hän valkkaa herkuista sitten jotain muuta. ehkä ei pidä tehdä niin suurta numeroa tollasesta asiasta. Anna ukkos syödä, jos tekee mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Ois vaikka ostanu lapsille jotain muuta kun kerran ties että paha mieli tulee :kieh:

Heillä on ollut tänään normaalia runsaampi herkkupäivä niin en kyllä ymmärrä tätä juttua.

No sehän nyt ois voinu olla vaikka porkkanaa ja dippiä :xmas:

Niin - entä sitten?
Eikä näköjään ollut ja vaikka olisikin ollut, mun mielestä saa aikuisilla olla omiakin juttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja totuus:
Eikö muut voi syödä pähkinää ja allergikko sitten jotain muuta sen sijaan? Pähkinät on terveellisiä.

Ei oo reiluu. Eikä maapähkinät, saati sitten suolapähkinät oo ees terveellisiä (niitä siellä isäntä on varmaan krapulaansa vetänyt). Nii.

maapähkinät ei ole pähkinöitä

No mitäs ne sitte on?

Maapähkinät kuuluu hernekasveihin...

Meillä ei kellään ole allergiaa ja kaikki syö samaa kuin toiset, joten siksi mun mielestä tää teidän toimintatapa kuulostaa oudolta :D "Aikuisten herkkuja" me syödään miehen kanssa sitten kun lapset on menneet nukkumaan.

Meidän lapsilta puuttuu ruinausgeeni :D joten heidän läsnäollessaan on aina pystynyt esim. juomaan cokista, antamatta sitä kuitenkaan heille.

Suurimmat herkut syömme kyllä usein salassa B) ja jos mä esim. syön omenaa niin annan pojalle vaikka viinirypäleitä jos hän haluaa, eli ei joudu katsomaan tyhjin suin vieressä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Eikö muut voi syödä pähkinää ja allergikko sitten jotain muuta sen sijaan? Pähkinät on terveellisiä.

Ei oo reiluu. Eikä maapähkinät, saati sitten suolapähkinät oo ees terveellisiä (niitä siellä isäntä on varmaan krapulaansa vetänyt). Nii.

maapähkinät ei ole pähkinöitä

No mitäs ne sitte on?

hernekasvi.

Kannattako nyt yksistä suoapähkinöistä nostaa metakka :o
Pakko noiden allergisten lasten on oppia, että usein on tarjolla ruokia, joita he ei voi syödä. Ja se totuttaminen tilanteisiin kannattaa aloittaa kotoa.

Tarkoitan nyt sitä kun ne hiivatin suolapähkinät ei ole välttämättömiä syödä, niin pakkoko niitä on tuoda kotia, senkin takia että jos tyttö niitä saa syödäkseen,(ukko kun jättää kaiken siihen mihin se jää) niin se olen minä joka valvon tytön mahatuskien kanssa ja siivoan ripulit ja mahdolliset oksennukset
Ongelma ei liene pähkinät, vaan se jonka jalkovälissä heiluu "nuts"...

Oonkohan mä vähän tyhmä mutta miksi lapsilla ja aikuisilla täytyisi olla samat "edut"?

meillä ainakin MINÄ ostan sellaisia herkkuja joita voi kaikki syödä, ukko ei näköjään välitä vaan miettii vaan omaa napaansa :headwall:

Njaa...

Minä en kyllä osta. Esimerkiksi sianliha on sellainen, jota mä syön ja kukaan muu perheessä ei. Lapset on pienestä pitäen tajunneet, että on äidin nakkeja, äidin pizzaa, jne, ja heille sitten omansa. Omenaa on talossa, vaikka kuopus ei saa sitä syödä. Yms. Eikä kenellekään oo paha mieli tullut.

Oikeestaan ihan outo ajatus mulle, että taloon pitäisi ostaa vain sellaisia herkkuja jotka kaikki voi syödä - tai että herkkuja pitäisi antaa kaikille jos he saavat niitä syödä.

Tiedätkös Kowalski, että päivä päivältä tykkään susta enemmän. Välillä saat kommenteillasi mut kiehumaan kiukusta ja välillä ihan puun takaa ollaankin samoilla linjoilla. Olet tehnyt vaikutuksen:)

Maapähkinät on kyllä hyviä proteiinin ja kasvirasvan lähteitä.

Tutustupas aiheeseen tarkemmin ja vertaa esim. saksanpähkinöihin ja cashew-pähkinöihin. Ja siis SUOLApähkinät?! Ootko tosissas?

Maapähkinät voisivat poistaa ihmisiltä sydän ja verisuonisairaudet, jos tietäisivät sen vaikutuksen. Viittaan tri Jyrki Penttisen kirjaan: Arginiini 2000- luvun ihmelääke.
Maapähkinässä on aminohappo nimeltä arginiini, joka ihmisen elimistössä muuttuu typpioksiidiksi, joka taas vaikuttaa nitron tavoin verisuonia laajentavasti. Verisuonet saavat elastisuutta ja sitä kautta sydän happea jne . Maapähkinässä on lysiinin ja arginiinin suhde pähkinöistä parhain. Kun nauttii mm. 1/2 - 1 dl pähkinöitä päivittäin voi yrittää lääkärin valvonnassa luopua vähitellen jopa verenpaine ja muista sydän lääkkeistä. Lue tutkia- lääkärin kirja ja arvioi , onko asiassa perää. Tee oma ratkaisusi.

Ja tossa vaiheessa ei vielä ollu mainintaa siitä, että kyseessä on suolapähkinät. Nih!

Jep. ja ilmeisesti MIES on ollut radalla ja vaimo ei:D

En voi mitään, mutta ajattelematonta käytöstä mielestäni mieheltäsi :( Isompi lapsi tosiaan ymmärtää jo sen, ettei voi oman terveytensä takia syödä, mutta pieni ei.

Minä olisin raivostunut aivan totaalisesti vastaavassa tilanteessa :( Voisihan sitä syödä herkut sitten "piilon vieressä" jos krapulatuskaan on pakko saada juuri niitä pähkinöitä sipsien lisäksi. Ajattelen, että jos lapsen ei tarvitse aina saada mitä haluaa, ei sitten tarvitse aikuisen miehenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Pakko noiden allergisten lasten on oppia, että usein on tarjolla ruokia, joita he ei voi syödä. Ja se totuttaminen tilanteisiin kannattaa aloittaa kotoa.

on pakko, niin on, mutta nuo suolapähkinät ei ole tarpeellisia, niin sen opetuksen voi jättää myöhemmällekin, nyt on menossa se että omenaa ei tyttö voi syödä, saa muuta hedelmää kun muilla on omppua, herranjestas, tyttö on VASTA 2½-vuotias, ei hän aina ymmärrä, miksi toiset saa ja toiset ei

Jep. ja ilmeisesti MIES on ollut radalla ja vaimo ei:D

Juu ukko on ollu viihteellä ja minä RASKAANA kotona, mutta mitä se tähän kuuluu???

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
En voi mitään, mutta ajattelematonta käytöstä mielestäni mieheltäsi :( Isompi lapsi tosiaan ymmärtää jo sen, ettei voi oman terveytensä takia syödä, mutta pieni ei.

Minä olisin raivostunut aivan totaalisesti vastaavassa tilanteessa :( Voisihan sitä syödä herkut sitten "piilon vieressä" jos krapulatuskaan on pakko saada juuri niitä pähkinöitä sipsien lisäksi. Ajattelen, että jos lapsen ei tarvitse aina saada mitä haluaa, ei sitten tarvitse aikuisen miehenkään.

kerrankin joku joka ymmärtää :hug:

Meillä ei kellään ole allergiaa ja kaikki syö samaa kuin toiset, joten siksi mun mielestä tää teidän toimintatapa kuulostaa oudolta :D "Aikuisten herkkuja" me syödään miehen kanssa sitten kun lapset on menneet nukkumaan.

Meidän lapsilta puuttuu ruinausgeeni :D joten heidän läsnäollessaan on aina pystynyt esim. juomaan cokista, antamatta sitä kuitenkaan heille.

Suurimmat herkut syömme kyllä usein salassa B) ja jos mä esim. syön omenaa niin annan pojalle vaikka viinirypäleitä jos hän haluaa, eli ei joudu katsomaan tyhjin suin vieressä.

Meillä on vähän sama toimintatapa. :) Cocishan on aikuisten juomaa, se on äidin. :whistle: Suurimmat herkut salassa, mutta on kyllä asioita, joita mä voin syödä ilman että lapset niitä saa. Esim. ennen kuopus sai pahoja oireita laktoosista, ja kyllä silloin oli ihan selvää, että hän ei saa suklaata vaikka joku muu saakin. :ashamed: Mä vaan sanoin, että siitä xxx tulee kipeäksi, muistatko, ota sinä sen sijaan tätä omenaa.

on pakko, niin on, mutta nuo suolapähkinät ei ole tarpeellisia, niin sen opetuksen voi jättää myöhemmällekin, nyt on menossa se että omenaa ei tyttö voi syödä, saa muuta hedelmää kun muilla on omppua, herranjestas, tyttö on VASTA 2½-vuotias, ei hän aina ymmärrä, miksi toiset saa ja toiset ei

Moni muukaan asia ei oo elämässä tarpeellista, mutta silti niitä tehdään :hug: Koitas nyt vaan rauhottuu ja anna ukkos syödä rauhassa pähkinänsä.

Lisään vielä, että erikoisemmalta mun mielestä tuntuu, että joku rajoittaa toisen aikuisen syömisiä omassa kodissaan. Jos olisin omalle ukolleni pistäny jonkun pähkinäkarenssin pojan allergian takia, niin olishan se katsonut mua kuin järkensä menettänyttä. Toinen asia on, että aikuinen pitää kipponsa sellisessa paikassa, ettei allerginen niitä saa. Mutta ei toista aikuista nyt noin voi muuten alkaa päsmäämään.

Joo, mä oon ainaki niin hitler että syön ite herkut ja jos meil on limuu niin harvemmin lapset sitä saa. Ei oo koskaan ruinannu,kai ne tietää et ei kuitenkaan saa :D Ja sit syödään useimmiten ku penskat nukkuu.Ja lapset on kuitenki jo 11,9 ja 6v.
Keskimmäisellä oli kananmuna allergia vajaa kaks vuotiaasta ja se piti ite huolen ettei syö mitään mis on.Kysy aina kylässä ja hoidossa et onko kananmunaa :D
Pettymykset kuuluu elämään :saint:

Vaikka sun tytölläs ois pähkinäallergia ei se estä sitä syömästä maapähkinöitä.

Moni muukaan asia ei oo elämässä tarpeellista, mutta silti niitä tehdään :hug: Koitas nyt vaan rauhottuu ja anna ukkos syödä rauhassa pähkinänsä.

jo lasten ei tartte aina saada haluamaansa, niin ei tartte aikuisen ukonkaan, varsinkaan kun kaikkea muuta on jo tarjolla!!! :kieh:
tästä asiasta jo aiemmin ukon kanssa puhuttiin, mutta että se on jossain asioissa sitten niin perkeleen jästipää :headwall: |O

Ois vaikka ostanu lapsille jotain muuta kun kerran ties että paha mieli tulee :kieh:

Heillä on ollut tänään normaalia runsaampi herkkupäivä niin en kyllä ymmärrä tätä juttua.

No sehän nyt ois voinu olla vaikka porkkanaa ja dippiä :xmas:

Niin - entä sitten?
Eikä näköjään ollut ja vaikka olisikin ollut, mun mielestä saa aikuisilla olla omiakin juttuja.

Saa toki, niin meilläkin on. Siltikään en olis tahallaan pahoittanu lapsen mieltä jos kerran oli tiedossa että lapsikin niistä pähkinöistä pitää.

Yhteistyössä