Että pistää ärsyttään nää yhteiskunnan tuilla elelijät, jotka valittaa täällä ettei rahat riitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei-elätti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen saanut liitosta ansiosidonnaista ja nyt siirryn kelan sairaspäivärahalle,haen kaiken tuen mitä irti lähtee kun tähän saakka en ole sitä hakenut vaikka olisin ollut siihen oikeutettu.
Laskuni olen pääosin maksanut itse,lukuunottamatta kahta sähkölaskua josta toisesta maksoin osan itse ja diakonissa toisen osan ja edellisen maksoi diakonissa kokonaisuudessaan.
Kaupunki on säästänyt sievoisen summan kun en ole hakenut toimeentulotukea johon olisin ollut oikeutettu,nyt sen haen.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja ei-elätti:
Ihanaa, kun sai purkautua. Nyt voi sitten tää yhteiskunnan hylkiöt vastata, mitä ajattelivat tehdä laskupinoillensa. Hienoa toimintaa, kun ei pysty ottamaan vastuuta perheestään. Vastuunotto kun on sitäkin, että pystyy takaamaan lapsille kunnon olot ja valitettavasti siihenkin tarvitaan rahaa.

Mun mielestä mun kohdalla nimenomaan vastuunotto on sitäkin, että mä kasvatan itse lapsia turvallisissa olosuhteissa enkä pakota heitä liian pienenä viettämään yli 12 tuntia hoidossa/päivä.

Liian pienenä yli 12 tuntia? Hyvänen aika, meillä on 9-vuotias poika eikä ikinä ollut yli 7,5 tuntia päivässä hoidossa. Koska lapsi on muka tarpeeksi vanha olemaan 12 tuntia hoidossa.

Ihahan mustavalkoisia nämä älypäät täällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Äippä:
Kyllä on lama koskettanut, mies on tällä hetkellä lomautettuna. Mutta kun on vähän järkeä päässä ja osannut elämänsä aikana säästääkin, niin on mistä ottaa. Yhteiskuntaa ei ainakaan tartte syyllistää siitä, jos joutuu köyhäileen. Hyvä, että on edes jotkut roti niissä tukien määrässä, vaikka mielestäni nytkin erilaisia tukia on niin paljon, että jotkut elävät niiden varassa ihan hyvin, ei tuu edes mieleen mennä töihin.
ap:

"Olisko teilläkin kannattanut säästää ja vaikka laittaa sitten se lapsi hoitoon? "

Kuule eipä ollut todella mitään mistä repiä säästöön kun puoli vuotta mies koitti pitää firmansa pystyssä ilman tuloja, lopulta elimme lähinnä pikavipeillä ja luottokorteilla. Vihaksi pistää tuo lyhytnäköisyytesi ja yleistäminen, kuinka kaikkien pitäisi toimia sinun mallisi mukan.

"Kyllä on lama koskettanut, mies on tällä hetkellä lomautettuna. Mutta kun on vähän järkeä päässä ja osannut elämänsä aikana säästääkin, niin on mistä ottaa. Yhteiskuntaa ei ainakaan tartte syyllistää siitä, jos joutuu köyhäileen. Hyvä, että on edes jotkut roti niissä tukien määrässä, vaikka mielestäni nytkin erilaisia tukia on niin paljon, että jotkut elävät niiden varassa ihan hyvin, ei tuu edes mieleen mennä töihin."
Et tiedä lamasta mitään. Lisääpä siihen lomautukseesi isot firmalta jääneet velat, joista osa on ulos-otossa.

"Mutta kun on vähän järkeä päässä ja osannut elämänsä aikana säästääkin, niin on mistä ottaa."

Kuten sanottu niin meidän ei onnistunut säästää, niinkuin normaalissa työssä käyvien, koska firman tilanne oli mikä oli ja ei ollut itseaiheutettua.. Ei voi edes verrata tavan työläisen elämään! Sorry!

Niin siis siitä lähtien kun olet poistunut vanhempiesi luota asumasta niin olet ollut naiimisissa ja miehelläsi on ollut tuo firma eli missään vaiheessa elämää ei ole ollut mahdollista säästää???????????

Höpön höpö.

Niin, mutta toisaalta mä tiedän sellasen säälittävän tapauksen, että perheessä on äiti, jolla ei ole mitään koulutusta (haloo: tänä päivänä ) lapsia 4 ja kotona ollut sen 10 vuotta, eli ei minkäänlaista työkokemustakaan. Mitä järkeä sen on mennä edes töihin? Pääsis ehkä prisman kassalle, jossa palkka on niin surkea, että se menis lasten pk maksuihin, työmatkoihin, ja sillon ei enää saisi asumistukea. Eli, ei tällasten "tapausten" kannata edes mennä töihin, parempi kun lusmuuvat kotonaan. Olenko kateellinen tai ärsyyntynyt, en todellakaan. Mä olen tyytyväinen siihen, että olen kouluttautunut, maksan omaa asuntoa ja saan elätettyä omat lapseni itse!

Tuota noin, monikohan ihminen oikeasti elää noin? minä en tunne yhtäkään. Enkä toisaalta ole hirveästi perilläkään muiden ihmisten raha-asioista. Minkälainen ystäväpiiri sinulla ap on, jos tuollainen elämäntyyli yleistä, että siitä täällä oikein pitää purkautua..?

Alkuperäinen kirjoittaja Sinnikäs:
Niin, mutta toisaalta mä tiedän sellasen säälittävän tapauksen, että perheessä on äiti, jolla ei ole mitään koulutusta (haloo: tänä päivänä ) lapsia 4 ja kotona ollut sen 10 vuotta, eli ei minkäänlaista työkokemustakaan. Mitä järkeä sen on mennä edes töihin? Pääsis ehkä prisman kassalle, jossa palkka on niin surkea, että se menis lasten pk maksuihin, työmatkoihin, ja sillon ei enää saisi asumistukea. Eli, ei tällasten "tapausten" kannata edes mennä töihin, parempi kun lusmuuvat kotonaan. Olenko kateellinen tai ärsyyntynyt, en todellakaan. Mä olen tyytyväinen siihen, että olen kouluttautunut, maksan omaa asuntoa ja saan elätettyä omat lapseni itse!

Juu enmäkään ole kenelläkään kateellinen. Ylpeä olen koulutuksestani ja ammatistani ja tykkään työstäni tosi paljon. NAurattaa vaan niin totaalisesti tekstissäsi kuivailemat naikkoset sitten täällä urputtaa, kun ei rahat riitä. Oma vika, jos jää 20-vuotiaana ilman koulutusta lapsia hoitamaan.

"Jos miehesi on työttömänä ja ilmeisesti itselläsi on työpaikka, niin miksei miehesi jää hoitamaan lasta ja itse menet töihin? Ymmärrän hyvin, ettei pientä lasta viedä hoitoon, mutta isä on lapselle ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äiti. Usein vaan tuntuu olevan, että äiti haluaa väen väkisin olla kotona (eli itse haluaa olla kotona, kyse ei ole lapsen edusta), vaikka isä voisi yhtä hyvin hoitaa lasta."

Menisin kyllä kokopäiväisesti töihin jos se olisi kannattavaa. Mutta se ei ole, koska tuet+minun iltatyöt, isännän tuet+hänen satunnaiset työt elättävät meidät paremmin kuin ettei miehellä olisi aikaa tehdä paremmalla palkalla noita extratöitä ja minä olisin töissä pienemmällä palkalla täysipäiväisesti. Taloudellisesti kannattavampaa on olla näin niinkuin nyt olemme, eli molemmilla hiemat töitä+tuet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko sinulla lapsia ap?

On kyllä, yksi ihanainen lapsonen.

Kasvatat hänetsä homon

Mä yritän kasvattaa lapsestani tasapainoisen ihmisen, jolla on arvot kohdallaan ja järkeä päässä. Sukupuoliseen suuntautumiseen mulla ei ole vaikutusmahdollisuuksia. Jos hän kiinnostuu elämänsä aikana enemmän omasta kuin vastakkaisesta sukupuolesta, se on hänen asiansa. Rakastan häntä silti.

Mulla sisko joka kouluttautunyt yliopistossa aj lapseton, mulla taas lapsia. Ei kuitenkaan oo saanut sen kummempia töitä, ku minäkään saisin. Kumpi meistä omistaa enemmän MINÄ! Olin töissä heti peruskouliun jälkeen.

Tiimarinvihko, sanoinko jossain kohdalla että käyn itse kampaajalla tai kuljen muotivaatteissa? En sanonut. Asuntolainaa on, ja samoin auto, koska on pakko olla auto että pääsee kulkemaan töihin täällä kehä 3 ulkopuolella.

Sepä se, asuntolainaa on. Eli kartutat omaisuuttasi johon tuilla eläjät eivät pysty.

Onko sinulla lapsia ap?

On kyllä, yksi ihanainen lapsonen.

Et ole varmaan sitten äitiyspäväräahaa, vanhempainrahaa, kotihoidontukea tai lapsilisää nostanut? Nehän on yhteiskunnan tukia.

Olen, mutta niin kuin 1.viestini pointtina oli, mä en eläkään yksin niiden varassa ja käy valittamassa täällä kuinka ei rahat riitä. Luepa ja ymmärrä.

Kotihoidontukea en ole saanut muita kylläkin.

Tiimarinvihko, sanoinko jossain kohdalla että käyn itse kampaajalla tai kuljen muotivaatteissa? En sanonut. Asuntolainaa on, ja samoin auto, koska on pakko olla auto että pääsee kulkemaan töihin täällä kehä 3 ulkopuolella. Nuo kaksi ei mielestäni ole mitään ylellisyystuotteita, useimmat asuu jossain. Ja ei todellakaan saada mitään asumistukea.

Sen takia tää mua lähinnä ärsyttää että monet saa saman elintason tekemättä yhtään mitään, ja itte raataa sitten niska limassa saadakseen mitä? Maksaa itse kalliimman mukaan ihan kaikesta. En sanoisi itseäni mitenkään hyvätuloiseksi, saati edes keskituloiseksi.

Ja silloin mua kyllä risoo se että jollain sossun elätillä on paremmin rahaa lasten vaatetukseen kuin työssäkäyvällä perheellä.

Toi on paskapuhetta että tarvii autoa töihin kulkeakseen!! Lähes jokaiseen kolkkaan kulkee jokin yleinen kulkuneuvo ja jos siihen tarvitsee vain omaa autoa on laiska paskiainen!!! Mitään muuta turhempaa en tiedä kuin autolaina!!

"Niin siis siitä lähtien kun olet poistunut vanhempiesi luota asumasta niin olet ollut naiimisissa ja miehelläsi on ollut tuo firma eli missään vaiheessa elämää ei ole ollut mahdollista säästää???????????

Höpön höpö. "

Kuule höpöttele sinä vaan itsellesi, kun et edelleenkään tiedä minun perheeni tilannetta ja kovin silti yleistät! Miten meinaat että pienipalkkaisesta työstä voi säästää kun on aina eletty suusäkkiä myöten? Varsinkaan, kuviteletko että jollain onnettomilla säästöillä elättäisi koko perhettä puolivuotta? Voi luoja...

Tiimarinvihko, sanoinko jossain kohdalla että käyn itse kampaajalla tai kuljen muotivaatteissa? En sanonut. Asuntolainaa on, ja samoin auto, koska on pakko olla auto että pääsee kulkemaan töihin täällä kehä 3 ulkopuolella. Nuo kaksi ei mielestäni ole mitään ylellisyystuotteita, useimmat asuu jossain. Ja ei todellakaan saada mitään asumistukea.

Sen takia tää mua lähinnä ärsyttää että monet saa saman elintason tekemättä yhtään mitään, ja itte raataa sitten niska limassa saadakseen mitä? Maksaa itse kalliimman mukaan ihan kaikesta. En sanoisi itseäni mitenkään hyvätuloiseksi, saati edes keskituloiseksi.

Ja silloin mua kyllä risoo se että jollain sossun elätillä on paremmin rahaa lasten vaatetukseen kuin työssäkäyvällä perheellä.

Pistä se asuntolaina pois niin voit käyttää sen rahan lapsen vaatteisiin. Sitten ei tarvitse kadehtia.

"Niin siis siitä lähtien kun olet poistunut vanhempiesi luota asumasta niin olet ollut naiimisissa ja miehelläsi on ollut tuo firma eli missään vaiheessa elämää ei ole ollut mahdollista säästää???????????

Höpön höpö. "

Kuule höpöttele sinä vaan itsellesi, kun et edelleenkään tiedä minun perheeni tilannetta ja kovin silti yleistät! Miten meinaat että pienipalkkaisesta työstä voi säästää kun on aina eletty suusäkkiä myöten? Varsinkaan, kuviteletko että jollain onnettomilla säästöillä elättäisi koko perhettä puolivuotta? Voi luoja...

Niin, sellaiset menot kuin on tulot. Säästään pystyy kaikki. Mullakin 1500 nettopalkasta säästynyt perheellisenäkin 100 euroa/kk. Siitä tulee 10 vuoden aikana 12 000 euroa! Hups heijaa

Tiedoksi vain että siellä Prisman kassalla tienaa hyvin noepasti sen reilut 2500?! ;) Ja vielä ilman sitä koulutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Toi on paskapuhetta että tarvii autoa töihin kulkeakseen!! Lähes jokaiseen kolkkaan kulkee jokin yleinen kulkuneuvo ja jos siihen tarvitsee vain omaa autoa on laiska paskiainen!!! Mitään muuta turhempaa en tiedä kuin autolaina!!

Jos sinulla on 50 km matkaa lähimpään kaupunkiin ja vain kouluaikoina kulkee linja-auto kaksi kertaa päivään, niin kyllä oma auto tarvitaan. Varsinkin kun lapsetkin pitää viedä hoitoon.

"Niin, sellaiset menot kuin on tulot. Säästään pystyy kaikki. Mullakin 1500 nettopalkasta säästynyt perheellisenäkin 100 euroa/kk. Siitä tulee 10 vuoden aikana 12 000 euroa! Hups heijaa"

Kuule, asia nro. 1. Kumpikaan, minä tai mieheni emme ole olleet kymmentä vuotta töissä ennen tätä lamaa ja nro. 2. Säästöt joita firmalla oli, kuluivat luonnollisesti sen aikan firman menoihin kun mies koitti pitää puljun pystyssä. Oikeesti sun on turha väittää tästä asiasta kun et tiedä asioista yhtään mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

:D Niin varmaan jossain kehä III:n sisäpuolella jos sattuu käymään virkaaikoihin töissä. Itse keksisin montakin työpaikkaa mihin meiltä ei pääse lainkaan sunnuntaisin, keskipäivän jälkeen lauantaisinkin ja jonne muutenkin kulkee bussi pari kertaa päivässä ainoastaan.

Höpön höpö. "

Niin, sellaiset menot kuin on tulot. Säästään pystyy kaikki. Mullakin 1500 nettopalkasta säästynyt perheellisenäkin 100 euroa/kk. Siitä tulee 10 vuoden aikana 12 000 euroa! Hups heijaa

Vaan? :o
Etkö ole parempaan pystynyt?

Uusimmat

Yhteistyössä