Että voi taas ottaa ukko päähän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pyysin häntä käymään viikonloppuna kaupassa ja kerroin mitä tarvitaan. Tarvittavien lisäksi tuli kauheat satsit sipsiä, karkkia, limsaa, yms. turhaa.

Eilen sitten selvisi, ettei hänellä ollut rahaa ja oli maksanut ostokset VISALLA! Mä en pysty ymmärtämään! Ruoat on syöty ja paskottu, mutta vielä maksamatta! Hänellä on muutenkin visa tapissa ja nyt vielä tälläinen tempaus! Olis sit sanonut, ettei hänellä ole rahaa ja mä olisin voinut antaa rahat ruokakauppaan. Eilen vielä sanoi, ettei se multa ole pois, että on ne visalla maksanut. Juu, eipä, samaa talouttahan tässä asutaan. Se sais kyllä laittaa sen visansa pois, ei mitään hajua rahankäytöstä.

Ja todetaanko vielä, että hän on meillä se suurituloisempi, käy töissä, minä kht:lla. Prkl.

mikä ihme sua risoo? Eikö se oo ihan sama millä ne maksaa kunhan ei varasta tai huoraamalla maksa?? Hänhän sen visalaskunsakin varmaan maksaa??!

.. hitto mikä nipo! Mun mies ei kattelis tollasta nipoa päivääkään joten sun mies taitaa olla ihan hiiri!

[QUOTE="zzzz";23367677]no jos on kerta suurituloisempi ja visaki on hänen niin mikä on ongelma?[/QUOTE]

Suurituloisempi ei tarkoita automaattisesti, että olisi maksukykyisempi. On mullakin visa, mutta en mä sitä käytä.

Ei se edes ymmärrä paljonko maksaa korkoja visastaan. Osti pyörän pojalle pari vuotta sitten, edelleen maksamatta, kun lyhentää 30€/kk.

[QUOTE="vieras";23367707]mikä ihme sua risoo? Eikö se oo ihan sama millä ne maksaa kunhan ei varasta tai huoraamalla maksa?? Hänhän sen visalaskunsakin varmaan maksaa??!

.. hitto mikä nipo! Mun mies ei kattelis tollasta nipoa päivääkään joten sun mies taitaa olla ihan hiiri![/QUOTE]

No ei se mun mielestä ole ihan sama millä maksaa, kun näitäkin sipsejä ja limsoja maksaa vielä varmaan 2 vuoden päästä tällä tyylillä! Ja meidän rahat on yhteisiä, koska saman katon alla asutaan.

[QUOTE="alkup.";23367709]Suurituloisempi ei tarkoita automaattisesti, että olisi maksukykyisempi. On mullakin visa, mutta en mä sitä käytä.

Ei se edes ymmärrä paljonko maksaa korkoja visastaan. Osti pyörän pojalle pari vuotta sitten, edelleen maksamatta, kun lyhentää 30€/kk.[/QUOTE]

Kuinka kallis se pyörä oikein oli kun 600e ja risat ei riitä sen maksuun? Kannattaisko ensimmäisenä miettiä niitä isoimpia menoja vähän kohtuullisemmiksi?

[QUOTE="alkup.";23367725]No ei se mun mielestä ole ihan sama millä maksaa, kun näitäkin sipsejä ja limsoja maksaa vielä varmaan 2 vuoden päästä tällä tyylillä! Ja meidän rahat on yhteisiä, koska saman katon alla asutaan.[/QUOTE]

no yhteisiä joo.. mut eiks oo pääasia että laskut tulee maksetuksi ja ruokaa on pöydässä, karkkia myöten. tuskin toi niin jokapäivästä on että sitä vielä 4 päivää tapahtuneen jälkeen kannattaa itkeä.
Kyllä mäkin itse välillä ostan masterilla ruokaa, tai vaatteita, ihan sama ja maksat sit takaisin palkkapäivänä - enkä yhtään stressaa! pääasia että lapsella on la iltana limpparia saunan jälkeen ja namia sille tarkoitettuna päivänä

ap, tiedän tunteen. Meillä myös visa vinkuu isännän toimesta helposti, ja minä joka maksan laskut yhteisistä rahoista saan sitten sitä maksamista suunnitella... Just kun aattelee että saa visan tyhjäksi niin eikös sinne sitten taas pamahda lisää. Mun mielestä luottokortit on hätävara todellisen tarpeen varalle...

[QUOTE="vieras";23367752]Kuinka kallis se pyörä oikein oli kun 600e ja risat ei riitä sen maksuun? Kannattaisko ensimmäisenä miettiä niitä isoimpia menoja vähän kohtuullisemmiksi?[/QUOTE]

Niin ja niitä pienempiä. Uutena vuotena osti raketit visalla ja suhaa taksilla visalla.

[QUOTE="Smartass";23367768]ap, tiedän tunteen. Meillä myös visa vinkuu isännän toimesta helposti, ja minä joka maksan laskut yhteisistä rahoista saan sitten sitä maksamista suunnitella... Just kun aattelee että saa visan tyhjäksi niin eikös sinne sitten taas pamahda lisää. Mun mielestä luottokortit on hätävara todellisen tarpeen varalle...[/QUOTE]

Joku sentään ymmärtää muakin :) niiiin samaa mieltä olen sun kanssasi.

[QUOTE="Smartass";23367768]ap, tiedän tunteen. Meillä myös visa vinkuu isännän toimesta helposti, ja minä joka maksan laskut yhteisistä rahoista saan sitten sitä maksamista suunnitella... Just kun aattelee että saa visan tyhjäksi niin eikös sinne sitten taas pamahda lisää. Mun mielestä luottokortit on hätävara todellisen tarpeen varalle...[/QUOTE]

Näin meilläkin, luottokortti on todellisen hädän varalle. Siinä on ihan hirveä korko, joten kyllä vähän kannattaa katsoa millä maksaa. =)

Onneksi meillä ei ole niin tiukkaa, että tarvitsisi viattomista viikonloppuherkuista hermostua...

Ymmärrän kyllä hyvin, että miehesi ei sinulta lähtenyt rahaa pyytelemään. Et taida ihan ymmärtää, että pakostikin mies joutuu sumpilimaan perheenne raha-asiat ihan itse, kun sinulla ei juuri tuloja ole. Mies elättää sinut, hankkii ruoat pöytään ja polkupyörät taloon. Eikä ansaitsisi edes limupulloa. Onko sinun kotonaolosi yhteinen päätös vai omasi?

Alkuperäinen kirjoittaja työssä käyvä äiti;23367878:
Onneksi meillä ei ole niin tiukkaa, että tarvitsisi viattomista viikonloppuherkuista hermostua...

Ymmärrän kyllä hyvin, että miehesi ei sinulta lähtenyt rahaa pyytelemään. Et taida ihan ymmärtää, että pakostikin mies joutuu sumpilimaan perheenne raha-asiat ihan itse, kun sinulla ei juuri tuloja ole. Mies elättää sinut, hankkii ruoat pöytään ja polkupyörät taloon. Eikä ansaitsisi edes limupulloa. Onko sinun kotonaolosi yhteinen päätös vai omasi?

Mies ei ymmärrä rahankäytöstä YHTÄÄN MITÄÄN. Se saa helposti kulutettua esim. kesälomapalkkansa viikossa-kahdessa ja onkin sitten mukava loppuloma ja visa vinkuu taas. Minä maksan koneella laskut, omalta tai miehen tililtä. Eihän se edes tiedä paljonko meillä yleensä on esim. sähkölasku, vesilasku tms. Ihmettelee vaan, kun sanon, että taas meni 400 euroa laskuihin, että mistäs niitä on kertynyt.

Oikein taas kotiäitiyttä arvostava kommentti sinulta: mies elättää sinut! Niskavillat nousee pystyyn! Ja kotiin jäämiseni oli yhteinen päätös.

[QUOTE="vieras";23367655]Pyysin häntä käymään viikonloppuna kaupassa ja kerroin mitä tarvitaan. Tarvittavien lisäksi tuli kauheat satsit sipsiä, karkkia, limsaa, yms. turhaa.

Eilen sitten selvisi, ettei hänellä ollut rahaa ja oli maksanut ostokset VISALLA! Mä en pysty ymmärtämään! Ruoat on syöty ja paskottu, mutta vielä maksamatta! Hänellä on muutenkin visa tapissa ja nyt vielä tälläinen tempaus! Olis sit sanonut, ettei hänellä ole rahaa ja mä olisin voinut antaa rahat ruokakauppaan. Eilen vielä sanoi, ettei se multa ole pois, että on ne visalla maksanut. Juu, eipä, samaa talouttahan tässä asutaan. Se sais kyllä laittaa sen visansa pois, ei mitään hajua rahankäytöstä.

Ja todetaanko vielä, että hän on meillä se suurituloisempi, käy töissä, minä kht:lla. Prkl.[/QUOTE]

Frankie says Relax! Ehkä se halus hemmotella itseään parilla namilla. Ärsyttävää tollanen ku joku on koko ajan aukomassa päätään. Kymppi sinne tai tänne, kyllä se sen visalaskunsa maksaa.

Me maksetaan kaikki ruokatavarat Visalla kun saadaan keskittämisalennusta monta prosenttia kuukaudessa. Mikä ihme siinä Visa-kortissa nyt on niin kamalankauheaa.... Ei tajua!!!

Me maksetaan kaikki ruokatavarat Visalla kun saadaan keskittämisalennusta monta prosenttia kuukaudessa. Mikä ihme siinä Visa-kortissa nyt on niin kamalankauheaa.... Ei tajua!!!

Ei kai siinä mitään kamalaa olekaan, kun vaan sais maksettua kaikki pois heti, ettei jää juoksemaan korkoa. Se siinä mua risoo. Vinguttaa sitten vaikka kuinka, mutta ne pitää pystyä maksamaan heti pois!

Meillä tulee tosi kallista tarjouskahvia ja sipsienkin kilohinta nousee pilviin!

Alkuperäinen kirjoittaja työssä käyvä äiti;23367878:

Joopa joo..
se on hyvä jos SINÄ HALUAT ELÄÄ VELKARAHALLA MUTTA AP EI HALUA.
kyllä muakin vihtuttais se on kuitenkin yhteisistä pois maksaa jotain turhaa...

[QUOTE="battimanni";23368143]Joopa joo..
se on hyvä jos SINÄ HALUAT ELÄÄ VELKARAHALLA MUTTA AP EI HALUA.
kyllä muakin vihtuttais se on kuitenkin yhteisistä pois maksaa jotain turhaa...[/QUOTE]

Ei kun minä käyn töissä, jotta emme joudu velkarahalla ostelemaan sipsejä emmekä polkupyöriä. Asuntolainaa toki on meilläkin.

Ap:n ehkä kannattaisi istua miehensä kanssa alas ja ihan rauhassa puhua tuosta rahankäytöstä. Kertoa paljonko laskuihin menee ja sopia miehen kanssa yhdessä paljonko on kohtuullista pistää rahaa ylimääräiseen. Kysyä haluaako mies todella, että lapset menee päiväkotiin siksi, että hänen täytyy saada kaikkea extraa. Miettikää taloutenne yhdessä ja anna miehen ihan itsekin ajatella noita asioita äläkä tee kaikkea itse.

[QUOTE="vieras";23368203]Ap:n ehkä kannattaisi istua miehensä kanssa alas ja ihan rauhassa puhua tuosta rahankäytöstä. Kertoa paljonko laskuihin menee ja sopia miehen kanssa yhdessä paljonko on kohtuullista pistää rahaa ylimääräiseen. Kysyä haluaako mies todella, että lapset menee päiväkotiin siksi, että hänen täytyy saada kaikkea extraa. Miettikää taloutenne yhdessä ja anna miehen ihan itsekin ajatella noita asioita äläkä tee kaikkea itse.[/QUOTE]

Tää on ihan totta. Ja ollaan puhuttukin. Vähän aikaa hän muistaa sen, kunnes menee taas kauppaan ja sieltä on löytynyt vaikka tosi hieno vasara, mikä oli pakko ostaa, jos joskus tarvii. Vaikka vasaroita meiltä jo 'muutama' löytyy. Ei se vasara paljon maksa, mutta kun näitä heräteostoksia tulee niiin paljon. Se on äkkiä kymmeniä, satoja euroja.

[QUOTE="Lila";23367865]Näin meilläkin, luottokortti on todellisen hädän varalle. Siinä on ihan hirveä korko, joten kyllä vähän kannattaa katsoa millä maksaa. =)[/QUOTE]

Kyllä mä maksan paljon ostoksia visalla. Kun maksaa laskun eräpäivänä pois, ei siitä korkoa mene ja mielestäni on ihan sama lähteekö ne rahat tililtäni pieninä erinä vai vai kerta rysäyksenä kun loppusumma on kuitenkin sama.

Yhteistyössä