EX-Kermit 30 - ELOKUU 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi tota omppua. Oletpa nirso... ;)
no mä saan kuulla kovin usein myös olevani nirso, vaikken sitä ole.
kaikki lihat ja kinkut/leikkeleet vaan on niin kammoja jos niissä millinkin läskihippu tai jotain valkoista näkyy, niin meinaa laatta lentää jo näkemisestä.
ja mihinköhän toi liitty...

mutta ihan kauheita juttuja taas joutui lukemaan täältä. Ihan silmät vedessä mietin tehiksen ystävän kohtaloa. En voi aikuisten oikeesti edes ajatella miltä tuntuu menettää lapsi synnytyksessä saati sitten jo pitkään "olemassa ollut" lapsi.
Vaikka ei niitä menetyksiä voi mitenkään vertailla tms, mutta silti... sanoissa takkuilen myös täällä.

Ai Niksun vessa toimii ja on kunnossa. Hienoa =) nyt on kiva viettää laatuaikaa itsensä kanssa vessassa - eikö ;)

oot käsillä ja niistä tuli mieleen, että SEHÄN se oli. Mun piti hakea pillerit eilen, mutta unohtu. No seuraavaan kiertoon - tai mielummin jo ennen sitä - lupaan hakea ne!

noista synttäreistä, niin ei maanantaina tule ketään vieraita, vaikka silloin onkin se oikea synttäri, mut silloin vietetään niitä ihan perheen kesken =)
tää viikonloppu on se stressaavin hetki. Mut tää ajankohta on vähän sellanen, että tarhojen ja kerhojen alettua niin aika moni on onnistunut itselleen nuhan jo hankkimaan, että saa nähdä moniko pääsee lopulta paikalle.

ompulle onnea silmätippojen laittoon!

nyt menen jotain tekemään

Yes, alakerrassa imuroitu ja lattiat pesty. Vielä ehdin sumpit imasta tässä, eikä vielä pikkuruiset heränneet.. Riittää kyllä vielä muita askareita, mutta tuon sain edes tehtyä ennen kuin joku roikkuu lahkeessa :-)

No niin, ehdin lukeakin.
Antzille kovasti onnitteluja ultrakuulumisista! Tosiaan huimaa ajatella, että sulla jo toinen noin pian kovaa vauhtia tulossa.

Niksulan tohinat kuulostaa mielenkiintoisilta :-) Lapset syö välipalaksi rakennustarvikkeita ja silleen, hihih.
Teidän pikku Ännä kuulostaa ihan meidän Hoolta. Se on ollut kans aina yhtä hymyä. Pienenä kans epäiltiin, ettei toi ihan normaali voi olla ;-) Sitähän se on edelleenkin, siis hymyileväinen. On vaan todella avointa sorttia. Pikku hoo onkin sitten eri luonteinen, luulisin. Ehkä enempi esikoisen oloinen.. Katselee aina ensin vakavana alta kulmien, eikä ihan turhaan päästele hymyjänsä. Kotona kyllä kikattaa jne., mutta ei vieraille vieläkään.

Voi tuota Ompun nirsoilua :-D
Hyvä on, laitetaan sun broiskut mikron kautta!!!
No, täytyy vielä miettiä sitä sapuskaa. Pitäisköhän isäntä vapaapäivän, että vois savustaa teille ;-)
Ja leivonnaiset kiitos sokerittomana, heheh. Ei vaan, varaan itselleni rusinapaketin. Tämä dieetti kun ei vielä lopu. On tuota löllöä vielä. Just E eilen puristeli mun vatsaa soffalla ja totesi, että ihanan pehmeän tuntuista :-/ Paino ei sais tuosta 59kg:sta laskea, mutta pieni kiinteytys vois olla ihan paikallaan vielä ;-)

Niin, onkos se Kapris nyt tosissaan ehkäsyä alottamassa?!?!? Höpöhöpö!
Jos meillä treffit siirtyy seuraavaan viikkoon, niin pääsisitkös sillon tulemaan?
Mukavia synttärikemuja teille ja kovasti onnea pikku J:lle <3

Safiirille onnea ison O:n metsästykselle :-D Ja tosiaan panttaus hyvä kohtuudella nautittuna!

Vieläköhän sitä jotakin tekis ennen pienten heräämistä vai surffailisko kaffen äärellä vaan..
Mukavaa viikonloppua kaikille, jos ei enää törmäillä! Meillä onkin poikkeuksellisen rauhaisa tulossa, vain yksi peli sunnuntaina. Mutta eiköhän sitä äksöniä keksitä, jos suht räättöminä pysytään :-)

Tehis

Tulin toivottelemaan mukavaa viikonloppua kaikille! Mökkireissu kutsuu, kesän viimeistä viikonloppua vietellään.. Mikä kesä, hrrr?

Tänään varmistustesti tehty, ja tuli muuten niin muhkeat viivat että =)

Palailen sunnuntai-illalla asiaan, joten heippa ja moikka ja voikaa hyvin =)

Tiuhti

Päivystystä!

Täällä on tänään ollut äiti ahkerana.. Aamulla heräsin ennen ylösnousua ja tein pullataikinan.. Olipahan sitten perhekerhoon tuoretta pullaa.. nams.. Kerhon jälkeen laitettiin esikoisen kanssa Siiri päikkäreille ja siivottiin. Esikoinen keräili irtolelut ja äiti heilutti imuria.. Lämmitettiin uuni ja nyt on lohi paistumassa.. Massu kurnii jo.

Sain muuten vihdoin ja viimein tilattua itselle hammaslääkäri ajan.. alkaa jo kolottaa sen verran.. ; ( Tilasin samalla noille muksuillekin. Meillä on sitten ensi maanantai hampsilääkäripäivä.. ensin äidillä klo.11 lääkäri ja sitten muksuilla klo.12 hammashoitaja-aika..

Eilen pääsin piiiiiiitkääääästä aikaa yksin kaupunkiin. Kävin ruokakaupat läpi, yhden kirpparin ja yhden BR-lelukaupan.. No, isäntä menee vielä tänään tuonne lelukauppaan kun eilen oli aika paljon mainoksen tavaroita loppu ja tänään tulee lisää.. Olen tässä jo täyttä häkää varautumassa JOULUUN.. joka on muuten 4kk päästä. Kaupassa työssä olevana vihaan sitä jouluhulinaa kaupoissa..

Löysin kirpparilta neidille ihanan villapaidan, samettihaalarihousut, paidan ja kurarukkaset.. Esikoinen sai tyytyä ihan kaupasta ostettuihin hanskoihin ja Metsolat4 DVD:hen..

Täällä herättiin jo eilen aamulla Siirin tirskumiseen.. Nytkin neiti kamppailee lelujensa kanssa tuossa eteisessä.. ja ääni on niin käheä, että sääliksi käy. Toivottavasti menee nopeasti ohi. Esikoisella alkaa viikon päästä seurakunnan kerho, joten sieltähän niitä tauteja sitten taas alkaa rantautumaan..

Joku muukin oli valokuvahommissa.. Täällä ja eilen illalla käytettiin yhteishyödyllisiin asioihin.. Isäntä istui tietokoneella kolmisen tuntia, opiskeli meidän videokameran sisuksen kopioimista koneelle.. editointia ja tallentamista DVD:lle. Ja minä suhrasin valokuvien kimpussa..

BB:tä tuijotetaan täällä taloudessa.. Vielä ollaan saatu esikoinen pidettyä tietämättömänä alkaneesta kaudesta.. viime vuonna hän vaati saada katsoa Pik rokkeria niin kuin hän itse ohjelmaa kutsui.. No, meillä katsottiin päivällä nauhoituksia ja äidin pätkimänä.. ; )

Palailemisiin..
Pikku2
(joka on päässyt peiton heilutukseen 3 kertaa viikon aikana, vetäkää rasti seinään..)

Iltaa

Onpas tänne tullut tekstiä. Laitoin suljetulle pari kuvaa, M täytti tänään 3kk :) Uusi taito opittu meilläkin :) Selviää siis suljetulta....

Niin ja suljetulla oli "juhlat" eli onnea!!!!

Pikku2:sen mies tehnyt sitä mitä meidänkin pitäisi harjoitella. Siis oppia purkamaan videokamerasta pätkää uloskin päin. Saatiin viime jouluna kovalevyllinen kamera ja kaikki nauhoitukset on kamerassa edelleen....

Safiiri meinaa sit saada TODELLA jämäkkää tavaraa...... Toivotaan,että on laadultaa priimaa ja kaikki menee nappiin.

Mulla alkanut olemaan päänsärkyä. Johtunee kait niskoista. Siis tosiasiassa mulla on koko yläkroppa aivan totaalisen jumissa. Isäntä iltaisin on hieronut, mutta pitäisi mennä kait kunnon käsittelyyn.

Voisitko Tehis muuttaa yhtään lähemmäs???? :) Olisin niin mukava osallistua treffeille.
Niin ja tosiaan todella ikäviä uutisia olit kirjoittanut :(

Ei ole muuten ainakaan toistaiseksi ilmaantunut mustelmaa M: jalkaan. Eilen illalla laitoin ihan varuiksi supon ja nukkui puoli viiteen eli ei mitään normaalista poikkeavaa havaittavissa.

Nyt iltapesulle ja katsomaan hetkeksi töllöä ja sit käyn makkoomaan

Tiuhtille vielä onnitteluja vahvoista viivoista :)

Toivottavasti tätä panttausta ei tarvi jatkaa kovin pitkään ;) Jos se vahva viiva ei ilmaannu sanotaanko viikon sisällä niin se siitä sitte. Pitää vähä kytätä siipan työvuoroja, mihin asti sitä viimestään oottelis... Ilmottelen sitte mitä tuleman pitää.

Mutta nyt pitemmittä puheitta mukavaa venetsialaisviikonloppua itte kullekin! Meikäläiset kurvaa huomenna mökille. En siis kerkeä hetkeen naputtelemaan. Tsau.

Iltaa!

Täällä liikuttuneena kirjoittelen. Katsoin nimittäin Subtv:ltä Sairaalan syke- sarjan ja siellä syntyi pieni tyttönen. Niisk miten hellyttävää.

Katzun M:lle kolme kookoo-onnittelut ja onnea uudesta taidosta! Täytyypi käydä katsomassa suljetulta mistä on kyse. =)
Olipas ikävän kuuloinen neuvolakäynti! Toivottavasti ei tulekaan mustelmaa.
Sun pitää lähteä sauvakävelemään, jos se vaikka vetreyttäisi hartioita. Mä kärsin samasta vaivasta ja pää on kipuillut aika paljon viime aikoina. Johtuu varmaan osittain siitä, että olen pitkästä aikaa ruvennut taas liikkumaan, ehkä siellä kropassa alkaa jumitukset pikku hiljaa avautumaan... tai sitten pahenemaan.

Antzille paljon onnea ihanista ultrakuulumisista ja hurjasti tsemppiä uuden asunnon kuntoon saattamiseen!
Tiuhtille suuri onnitteluhali vahvasta plussasta! Kerrassaan ihanaa!!

Kapriksen esikolle lämpöinen onnittelurutistus! Hauskoja bileitä toivottelen.

Paljon onnea myös kaikille muille uusia taitoja oppineille ja täysiä kuukausia tai vuosia täyttäneille!

Gian A on kyllä saavuttanut oikein hienot mitat!
Meillä M kääntyi ekan kerran mahalleen 2,5kk iässä ja siitä meni vajaa kk ennen kuin ryhtyi aktiivisemmin kääntyilemään. Asiaa täytyi vissiin hetki sulatella.

Omppulaan ja muihin sairastupiin paljon parantavia säteitä! Toivottavasti Teen uudet tropit tuovat helpotuksen, ikävää kun silmät rähmii. Toivottavasti tee pysyy terveenä.

Hih, mä hihittelin kun luin Tuulin kuvauksen M:n ruokahetkistä. Osasin juuri sieluni silmin nähdä hänet siinä touhuamassa. Toivottavasti ruoka alkaa taas maittamaan-
Mua varten ei treffeille tarvitse mitään erikoisleivonnaisia laittaa kun mä olen kovasti yrittänyt nyt olla kauheasti syömättä herkkuja. Kiitos kuitenkin huomaavaisuudesta! =)

Tehis: meidän Jii on kyllä aika nirso, ainakin kasvisten suhteen. Ruokaisa salaatti käy mulle oikein hyvin ja neiti syö niistä mielellään pastat ja kanat. Keitotkin sopivat hyvin, eli meille kelpaa kyllä kaikki mitä laitat tarjolle. Munattoman ja maidottoman lisäksi ei ole mitään muita rajoitteita, eli kaikki käy.
Niin ja 9.9. sopii meille treffipäiväksi, jos tuntuu siltä että ensi viikon tiistai joudutaan perumaan. Kiitos vielä kun ystävällisesti toimit houstina tapaamiselle!

Mites Ninni jakselee? Toivottavasti kaikki suht ok! Sympatiat ovat kyllä puolellasi. Mä olen vasta pari viikkoa noudattanut suht rajoitettua ruokavaliota ja välillä meinaa kyllä usko loppua kun ei tahdo löytyä mitään sopivaa suuhunpantavaa. Tsemppiä siis hurjasti.
Huonoista öistä tuli mieleen senoraan pikkuinen, tai ei enää niin pikkuinen, ännä. Kuinkas hänellä nuo yöt ovat alkaneet sujumaan. Ännä on kasvanut huimasti ja on jo ihan ison tytön näköinen. =)

Sonialle kovasti jaksuja! Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon ja pystyt rauhallisin mielin odotella vauvaa syntyväksi.

Johannalle en ole muistanutkaan toivottaa lokoisia äippälomapäiviä! Toivottavasti liitoskivut eivät tuosta pahene. Tsemppiä loppumetreille!

Pikku2:lla touhuilut jatkuu normaaliin tahtiin. Sä olet kyllä kadehdittavan aikaansaava, musta ei kyllä olisi aamulla pullataikinan vääntäjäksi...
Hienoa lukea että teillä alkaa parisuhdekiemurat oikenemaan!

Niksulaan onnittelut uudesta toiletista! Kyllä nyt kelpaa. Heh, teillä on ollut suhteellisen vauhdikasta viime aikoina.

Me käytiin tänään ostamassa M:lle omat kengät. Hienot gore texit joilla kelpaa tepastella pihalla. Olisin ostanut väärän kokoiset, onneksi tajusin kassalla maksuvaiheessa kysellä vähän neuvoja ja sain sitten hankittua oikean kokoiset. Miten se voikin olla niin vaikeaa ostaa pienille jaloille sopivia kenkiä?
M tosiaan mennä tepsuttelee jo pelkästään. Jos sattuu muksahtamaan kesken matkan ja on kiire päästä menemään, niin saattaa jatkaa konttaamalla, mutta useimmiten nousee uudestaan pystyyn. Otsa on kuhmuilla ja mustelmilla kun meno on vielä, varsinkin väsyneenä, suhteellisen vaappuvaa.
M on nyt kaksi yötä ollut ilman sydänyöllä tapahtuvaa tissittelyä. Ekana yönä valvoi klo 3-5 ja tokana yönä heräili tunnin välein klo kahdesta eteenpäin. Kiitokset kaikille tsemppauksesta! Meillä tosiaan yöt ovat aivan alusta lähtien olleet huonot, uniennätys taitaa olla 7h putkeen ja mä toivon hartaasti että nyt päästään siihen rytmiin tämän lempeän unikoulutuksen myötä. Ongelmana taitaa poitsun kohdalla olla se, että raukka ei saa tarpeeksi ruokaa. Kulutus on kova, mutta kun limapuuro ei illalla maistu niin jää iltapala liian heppoiseksi. Ja kuka sitä nyt nälkäisenä nukkuisi? Saa nähdä miten ensi yö menee. Syötin poitsulle 2 purkkia kasvis kinkku-herkkua ja vielä lähes kokonaisen banaanin jälkkäriksi plus tissimaidot päälle. Luulisi tuolla jo jonkun aikaa jaksavan vedellä sikeitä. Pitäkää peukkuja. =)
Peukuista tulikin mieleen, että peukut on tanassa että Safiiri bongaa the big O:n ja saa sen hyvin hyödynnettyä. Toivotaan että tämä olisi THE kierto, jolloin pikkuvitska saisi alkunsa!

Oliko se Ompun tee, joka oli oppinut vilkuttamaan ja taputtamaan. Täällä myös M vilkuttaa heipat ja osaa tervehtiä nostamalla käpälän pystyyn ja sanomalla ei, eli hei. =)
Ah, sydän aivan pakahtuu kun ajattelen noita mun pienokaisia. Ne on niiiiiin rakkaita. Tahtoo lisää ja paljon! Sitä en tosin ole miehelle uskaltanut ääneen sanoa... jos vaikka saisin sen pikkuhiljaa taivuteltua yrittämään kolmatta. (Sivuhuomautuksena voisin lisätä, että tänään puuhasteltiin ilman keskeytystä... eli kait se mies on jollain tasolla valmis "vahinkoon").

Hmph, taidan olla väsynyt kun mulla ajatus hyppii asiasta toiseen... mutta ennen sohvalle siirtymistä kerron vielä että vein toissapäivänä lasten päiväkotihakemukset. Syvä huokaus, eipä siihen juuri muuta voi sanoa.

Mutta nyt siirryn sohvalle pötköttämään. Suuret halaukset teille kaikille ja hyvät yöt!

Öitä tulin vielä vilkuttelemaan..

Jazz.. en nyt ole niin varma niiden parisuhdekiemuroiden aukeamisesta, mutta yhdessä jatketaan toistaiseksi. Isännän yrittäminen ei tunnu kovin vakuuttavalta, mutta muuten puheissaan on kuin ei mitään olisi tapahtunut.. On se vaan kuitenkin niin karua kuulla ettei toinen enää rakasta.. Kertoo kuitenkin monta kertaa päivässä välittävänsä..

No, tässä tilanteessa ollaan oltu aikaisemminkin.. silloin ei ollut lapsia ja sieltä se rakkaus "roihahti" uudelleen.. Joten sitä odotellessa..

Huomenna kurvaillaa 100 km päähän isännän mummin luo. Appiukko ja isäntä käyvät remppaamassa sitä meidän osaketta.. jospa sekin saataisiin kuukauden päästä myyntikuntoon.. Niin ja eilen sain viimein pariin lehteen ilmoitukset tuosta meidän seinän takana olevasta asunnosta.. Asutaan siis paritalossa ja toiseen puoleen etsitään vuokralaista..

Mutta huomiseen.. Pikku2
BB:n katselemista jatkamaan..

Ihan pikaisesti ... N oppi eilen kääntymään mahalleen... hirmuinen huuto kävi käääntymisvaiheessa ja sit ku oli mahallaan niin huuto lakkas. Eka kerralla mies oli jo menossa auttamaan ja kun huuto lakkas nii mies sano että itestään käänty, enkä mä nähny... Kääntyi sit toisen kerran myöhemmin ja vain mä näin... Ja tietenkää ei ollu kameraa filmausvalmiina... Kolmatta kertaa yritin tosissaan kuvata mutta ei sit kääntynytkää... huutoa kyl tuli. Käytiin poimimassa vattuja ja tatteja eilen... ny pitäis ruveta pistään tatit pannulle... En sitte kerenny kuvata niitä kortteja, toinen lähti jo maailmalle... lupaan ottaa tuosta toisesta kortista kuvan..
Kiitos kysymisestä... N nukkui viime yön tosi hyvin, eka pätkä puol tuntia, sitten 5 ja 3 ja sitten jo noustiinki...

Mitähän Katzun M on oppinu??

hmm... taholla jos toisellaki on pöllyytelty peittoja, paitsi Safiirilla, joka panttaa... ja meilläkään ei... jospas tänään saunareisulla... :)

Toivottavasti Pikku2:n parisuhde löytää toimivuuden..

Ny kaffin keittoon, mies taitaa palailla ongelta pian...

Pikaisesti Senoran Ännää onnittelemassa massulleen kääntymisestä!

Pikku2:lle vielä tsempityksiä.

Ja tasapuolisesti muillekin terkkuja. Nyt aamupalan viimeistelyyn ja sitte matkaan.

Pikahuomen kaffen kanssa!

Safiirille mukavaa mökkeilyreissua! Ai nyt on joku venetsialainen.. Mikähän se sellanen sitten oikein on? Ei oikein täällä päin vissiin vietetä.

Vautsi pientä Senorana Ännää :-) Hienoa, siitä se lähtee.
Ja ihana pikku Katzun M:kin on oppinut uuden taidon. Onnittelut 3-kuiselle!

Voi hitsi tuo Jazzia. On taas vissiin joka ikistä muistanut tuossa kirjoituksessaan. Uskomaton nainen!
Kuulostaapa hyvältä tuo tilanne olion kanssa.. ;-) Kuulostaa tutulta tuo pakahtuminen... TÄällä viime aikoina ollut ihan samoja fiiliksiä. Miten ne voi olla NIIIIIIN IHANIA.
VOi että, siellä jo tepsutellaan kovasti. Ostit ilmeisesti siis kengät, jotka menee sitten talvenkin? Mä ostin hoolle (taisin mainitakin) ihan sellaset Elefantenin ensiaskelkengät. JOutuu sitten ostamaan kyllä toisetkin vielä, kun kylmät kelit tulee ja varmaan se tepastelu kans vähitellen alkaa.
Varataan vissiin Jazzillekin sitten rusinapaketti kaffepöytään? ;-) Ei vaan, jos vaikka jotain hedelmäsalaattia kehittelis tai jotain.. Hyvä, että en ole yksin tämän herkuttomuuteni kanssa!

Olen muuten ihan unohtanut kertoa yhden ihkaihanan hoon uuden taidon. Hän on tosi kova pussailemaan! <3 Ja toinen söötti juttu on, kun hän laittaa päätänsä olkapäätä vasten ja sanoo AAAIII.

Ups, piti pikapyörähtää.. Niinpä mentävä, kahvikin on jo loppu mukista.

Tehis

Täällähän on ollut hiljaista tänään.

Senoran Ännälle onnittelut masulleen kääntymisen taidosta! Hienoa. =)

Tehikselle tulin vastaamaan, että ostin Ämmälle Vikingin Goretexit. Eivät ole ihan talvikengät, mutta menevät varmaan pitkään. Kyllä oli popoilla hintaa, alennuksen kera 47,90 euroa! Huh.
Miten teillä muuten, oletko kierrättänyt kenkiä lapselta toiselle? Mulla olisi tuolla Eccon talvikengät, jotka saattavat olla poitsulle sopivat ensi talvena, mutta olen vähän miettinyt että mitä se tekee kehittyvälle jalalle kulkea perityissä kengissä.
Ihana tuo hoon hellyys. Täällä poitsu myös painaa pään olkaa vasten ja hellittelee. Ja antaa myös märkiä suukkoja. Valloittavia pieniä ihmisiä!

Kävin tänään katsomassa siskon kanssa Mamma Mian leffassa. Oli ihan jees, muttei kuitenkaan mitenkään huikea elämys.

Nyt iltapalalle miehen kanssa, lapset jo nukkuvat. Saatanpa siemaista lasillisen punkkua, nami.

Ihanaa iltaa!

Unohdin edellisessä viestissä hehkuttaa, että sain poitsulle syötettyä aikamoisen setin ruispuuroa mustikka-vadelmasoseella sötkötettynä. Voi kunpa se alkaisi maistumaan, sillä limapuuro banaanilla ei enää uppoa kirveelläkään.

Eilisellä superiltapalalla ei ollut merkittävää vaikutusta poitsun uniin. Hän herää hyvin täsmällisesti kolmen ja puolen tunnin välein, ellei syystä tai toisesta herää useammin. Ihme tyyppi. Yhdentoista aikaan hän sai huikat tissiä ja seuraavan kerran taas aamuviiden aikoihin. Mutta siinä välissä oli herätys puoli kolmelta, puoli neljältä ja puoli viideltä sekä varttia yli viideltä, jolloin taivuin antamaan tissiä. Sen voimin hän nukkui sitten puoli kahdeksaan. Onneksi ei enää kuku montaa tuntia, vaan nukahtaa hetkessä kun laitan peiton kapalomaisen tiukasti ja hyssyttelen.

Nyt mä meen katsomaan torstaista Housea nauhalta. Moikkelis koikkelis.

Senoran N:lle hirmuisat onnittelut huippusuorituksesta! A:lla edelleen kova vääntö päällä. Saa kunnon raivareita, kun ei pääse pyörähtämään...

Heräsin taas kerran yöllä kolmen aikaan ilman mitään syytä. En saanut unen päästä kiinni, kun vasta A:n yösyötön jälkeen. Olin ollun hereillä about 30 min, kunnes A heräsi. Tätä samaa on jatkunut nyt noin kuukauden ajan, muutaman kerran viikossa. Äidilleni asiasta mainitsin ja hän oli sitä mieltä, että minut herättää äidin vaisto:) No siitä en tiedä, mutta äärettömän ärsyttävää tuo heräily! Ei teistä kenelläkään ole vastaavia kokemuksia?

On muuten hyviäkin uutisia. Tänään ensimmäistä kertaa A nukahti niin, ettei ollut sylissä. Pikkumies makasi pinniksessä ja minä silitin päätä sekä lauloin. Siihen sitten väsyi. Jee!

Jazzilla painitaan allergian kanssa. Höh. Tuntuu, että nykyään melkein jokaisella on joku allergia.. Toivottavasti unikoulu auttaisi nukkumispulmiin..

Nyt on pakko mennä tyhjentämään pyykkikone ja syödä jotain. Öitä!

gia

ihan pikaseen tohon jazzin kenkäpohdintaan.
molemmille lapsille olen ostanut parhaat (omasta mielestä) ja tukevimmat ensiaskelkengät joita siis pidetty kovin sisälläkin kun treenailtu ihan vaan seisomista.
pojulle ostin jo alkukesällä kunnon tukevat sandaalit ja nyt vielä syksyksi (menee myöskin aika pitkään, mutta ei nyt ihan kovilla pakkasilla) toiset hyvät popot.
meillä typyn mustat kuomat(uutena ostetut) sopivat tänä talvena ja lisäksi ostan vielä toiset tukevat "kävelytalvikengät".
siis pidän tosi tärkeänä, että juuri ekan vuoden kengät - ja seuraavankin -ovat tosi tukevat ja se ettei ole vain niitä yksiä kenkiä joita käyttää joka pvä.
ai ompa meillä vielä (käytetyt kylläkin) lämminvuoriset kumpparit, mutta ne on niin ei sopivia mihinkään jalkaan, ettei sillä oikein ole väliä, kun tuskin kauheasti käytetään edes...

huomaa että olen kenkämyyjä, niin pientä "fanaattisuutta" tossa kenkäasiassa..

nyt kokkaamaan huomista satsia - huoh!

Tämä pvä meni tosi ihanasti ja tyttö tosi iloinen ja onnellinen koko pvän ihan viime hetkeen asti jolloin kaatui kauheesta vauhdista suoraan kaapinkulmaa päin =(((
ihan järkky mustelma ja poski turvonnut kuin mikä. Ja se huuto! aattelin, että mun sydän pysähtyy, kun pelästyin niin kauheesti.
Saas nähdä päästäänkö ma (tai huomenna) lekurille näyttämään poskea + röntgeniin... =/
toiv on "vaan" mustelma ja kipeä, ettei mitään murtumia yms ole!

se omasta lihavasta navasta...

hyvät yöt!

Päivemmällä pyrin tänne, mutta server was too busy...
Eli en oo lähteny synnyttämään, enkä lähteny eilenkään ;O Tais jäädä käymättä, olin menossa koko päivän. Pitäis varmaan alkaa vähän vauhtia hidastamaan jo...

Onnittelut Senoran N:lle uudesta taidosta. On ne niin hellyttäviä kun hermostuvat jos ei onnistukaan :)

Toivottavasti Kapriksen tytölle ei sattunut mustelmaa pahempaa, voi vaan kuvitella kuin kipeä poski on :(

Kengistä ootta keskustelleet, oon kans laittanu merkille kuin kalliita hyvät lasten kengät on! On noita onneksi toisinaan tarjouksessa.

Miten siellä Johanna, reissuleski, on jaksellu?

Pikku2 on saanu viime aikoina vissiin kunnolla kyytiä ;) Kiva juttu! Toivottavasti teidän suhde(kin) kääntyy taas pian uuteen nousuun :)

Ootta te ihania kun jaksatta tsempata mua näissä ihmissuhteen ongelmissa, kiitos vaan kaikille! Ollaan miehen kans tultu molemmat vähän toisia vastaan näissä asioissa ja uskon, että selvitään ok. Kun näyttää siltä, että rakkautta on, niin tahtoakin löytyy. En osais kyllä kuvitella itteeni kenenkään toisen kans :)

Yhdessä me katellaan sitä asuntoa, aiemmin tosin mielessä kävi, että yksin kattelen, mutta kun asiat on taas menny parempaan suuntaan sen jälkeen. Hyvä niin.

Bb, oon kattonu, mutta ei haittaa jos joku jakso jää välillä näkemättä. Aika penikoita vaan yleensä valittu sinne. Isäntähän tuon hoksaskin, että kuka järkevä aikuinen sinne hakiskaan :D

Ja sain hommattua kaukalonkin, ens viikolla haetaan sänky ja löysin taas uuden ihanan reunapehmusteen, senkin taidan hakea... *vilkuilee nolona aiemmin ostettua*

Niin, eikö teillä (joillakin ainakin) uudelleen synnyttäjillä muillakin oo ollut niin, että vauva on laskeutunut myöhään tai vasta salissa? Kun ei Pötkis ainakaan oo havainnu vielä mistä sitä ulos tullaan.... ihanasti välillä henkeä ahdistaa...
Hb oli 110, ei kuulemma liian alhainen. Kun alotin raudan, niin oli 119. Hassua, että tyttöä odottaessa ei tarvinu lisärautaa ollenkaan, 40+1 viikoilla hb oli 136!

Vielä yks juttu... onko teillä kellään ollu raskausmyrkytystä? Millaisin oirein? Huomaako sen varmasti jos on?

Sonia ja Pötkis 38+2

Huomenet aamuvuorosta :-)

Neiti nukkui tänään melkein puoli seiskaan!
Mulla tuli kans illalla mitta vähän täyteen tuota jatkuvaa heräilyä, mitä nyt on ollut. Helposti sortuu siihen tissiin, kun sillä aina simahtaa heti. Mutta ei tuu mitään, että olen kolme kertaa antanu tissiä ennen ku itse pääsen nukkumaan. Pikkasen liian tiheetä, kun ei varmaan nälkä ole. Niinpä sitten tyttö ei tissiä saanutkaan enää kolmatta kertaa, vaan pikkasen kiukuttiin :-( Iskän kainalo olikin sitten parempi, kun ei kerran tissiä äiti suostunu antamaan <3

Jazzin ja mun nappulat kuulostaa jotenkin samanlaisilta :-)
Ensiaskelkengät olen minäkin ostanut aina ne omat. Joitain myöhempiä on kyllä sitten kierrätetty. En nyt taas oikein muista..
Sikamaisen hintasia on lastenKIN kengät. Mä onnistuin saamaan KYMPILLÄ nuo Elefantenit, kun myi pois lastenkenkiä tuo liike..
Kohta on tosiaan koko pesueelle taas talvikenkien osto. Just olen ostanut lenkkareita ja nappiksia yli 200e:lla :-/

VOi mikä haaveri käynyt Kapriksen J:lle. Puhallus :-)

Ihana kuulla Sonia, että toivoa on..
Ja täällä tosiaan on yksi, jolla vauvat ei jostain syystä laskeudu ennen salia :-) Viimeksihän se meinasi tuottaa vähän ongelmia, kun oli se 90cm pitkä napanuora. Mutta tosiaan voi lähteä syntymään, vaikkei laskeutunut olisikaan. Kestämistä sinne tukalaan oloon. Tiedän tuon olotilan, kun ylävatsalla tila on ihan loppu! Mulla ainakin nuo vauvat on siis potkineet tuolla jossain ylimpien kylkiluiden päällä, auts!
Raskausmyrkytyksestä en osaa sanoa mitään... Mutta eikös siinä tule hirveä päänsärky ja verenpaine ainakin tosi korkea? Onko sulla Sonia jotain merkkejä sellaiseen suuntaan? Käy ihmeessä sitten näytillä jossakin, jos vähänkään siltä tuntuu!

Vähän näyttää siltä, että Hoo nyt niiskuttaa... E jo parantui ja oli tosiaan ihan kevyt nuha vaihn kurkkukivulla.
Pitäiskö suosiolla siirtää sinne seuraavaan viikkoon vai mitäs me nyt tehdään? Oliko Tuuli jo vastannut käykö se 9.9.? Muistelisin, että ei.. Jazz ja Omppu oli ok. Ja tuliskos se Kapris sillon?
Seuraavat treffit järkään sitten, kun Tiuhti on äippälomalla ja Johannalla on pikkuruinen mukana :-) Mutta en kyllä lupaa muuttaa täältä mihkään, että lataa itses Katzu ajomatkaan ;-)
Mutta siis mun puolesta on ok ensi tiistaikin, mutta tautia taitaa olla tarjolla ja Ompustakaan ei nyt tiedä..
Hitto, jos Hoo ei pääse nyt siihen leikkaukseen nuhan takia!!!!!!!

Jaahas, mukavaa sunnuntaita kaikille. TÄällä näyttää ainakin ihan kivalta tuo kelikin. Meinataan lähteä jalkkispeliä katsomaan koko perhe, kun käydään samalla maalla ja mummilassa. On siellä naapurikunnassa tuo peli.
Heipsun!

Tehis

Pikaseen tautiset moit! Ihana auringonpaiste, vähän lohduttaa..

Mulle tuli siis perjantaina kurkku kipeeks ja on edelleenki. Ja sellanen ärsytysyskä. Vähän joutuu niistelemäänkin.. TEe on ollu reilussa kuumeessa perjantaista asti, nyt vaikuttais pirteemmältä. Tosi nuhainen on vieläkin, mutta silmät on onneks jo ihan hyvät. tee sitten puolestaan viime yönä kuului yskivän ja aivastelevan (mutta nukkui onneksi 21-08!).. joten, kyllä meidän osalta valitettavasti ensi tiistai on täysin pois suljettu tapaamisen merkeissä :(. Anopilta kysyin sitä 9. päivää ja se sopi oikein hyvin.

Auts, mikä kopsahdus Kaprisen tytölle käynyt! Voi että, toivottavasti tuli tosiaan vaan mustelma. Mä törmäsin meidän tempurinkulmaan yks päivä ja voi h*vetti että sattu. Ja ihan kauhee jälki tuli.

Senoran Ännälle onnittelut kääntymistaidosta!

Soniakin käynyt, kiva! Tosiaan heti lääkäriin, jos epäilet myrkytysoireita. Melko hyvä hemppa sulla kyllä nytkin, esikoisen odotusajasta puhumattakaan! Mulla aina ollut ihan surkeet odotusaikoina.

Jaaha, mulla onkin joku väärä sivu auki tossa, joten en muuta muistakaan, mutta palaillaan, kunnon mukaan. Mukavaa sunnuntaita kaikille ja huomennahan se on uuden ketjun paikka taas.

Omppu

Huomenet.

Kapris, se on kyllä kauheeta kun näkee lapsensa loukkaavan ja tietää, että NYT sattui ja lujaa. Toivotaan, että on ihan vaan mustelma, lapset on uskomattoman "kestäviä".
Meillä E on kipeänä, nyt kuumetta kolmatta päivää. Mä huomaan taas olevani aika avuton, vaikka tätä äitiyttä on takana jo yli 11-vuotta. Jos kuume jatkuu yli kolme päivää niin sitten mennään lääkäriin, eikö? Meillä ei ole koskaan ollut sellaista tilannetta, että olis pelkkä kuume oireena. Mutta nyt siis on. Jotain ihan vähäistä yskää, yskii vähemmän kuin 3 kertaa päivässä, niin tuskin voi edes köhäksi laskea. Ja se muiden oireiden puuttuminenhan tässä on pelottavaa, kun ei tiedä, että mistä taudista nyt on kysymys... Kuume on aina oire jostakin...

Sonia, ihan ok täällä jaksellaan, tuo kuopuksen sairastaminen nyt vaan stressaa. Mulla oli tosi surullinen ja ahdistunut olo eilen illalla kun E meni nukkumaan, en voinut soittaa miehellekään, kun kello oli siellä jo jotain aamuyö. Kyllähän me aikaisemmin jo juteltiin aiheesta ja purin mieltäni, mutta ei se ole sama. Onneksi tämä reissu on nyt sitten vain 2,5 viikkoa ja saadaan isi kotiin keskiviikkona. Kai siellä olis pitempäänkin saanut olla, mutta se on aika pohjaton kaivo se työkohde missä se nyt on, niin menköön joku muu tekemään ne muut hommat.

Ihanaa lukea, että asiat on järjestymässä. Ja onnea uuden asunnon etsintään!
Mulla ei oo kumpikaan aikaisemmista lapsista laskeutunut senttiäkään ennen syntymäpäivää. E:stä sf-mitta oli 36 vielä päivää ennen syntymää, eli rv 39.
Ja raskausmyrkytyksestä: sähän käyt nyt jo viikon välein neuvolassa? Siitä pissasta sen näkee ihan ensimmäisenä. Ja verenpaine nousee kyllä sellaisiin lukemiin, että ei tarvi arvailla. En ole koskaan kuullut, että jollakin olisi piilevä raskausmyrkytys, kyllä se olo sitten on niin tukala, että pöljempikin tajuaa mennä lääkäriin.

Ihan mielettömän nopeasti tämä aika rientää: Senoran, Gian ja Katzun jälkikasvu oppii ihan justiinsa etenemään tavalla tai toisella. Ystäväpariskunnan melkein 5 kk poika pyörii oman akselinsa ympäri ja kierii paikasta toiseen. =0)

No juu, nyt hoitamaan pientä potilasta.
Onko nyt jotain tauteja liikkeellä?

Johanna 33+2

Heippa

Täällähän ollut nyt virkeä aamu :)

M on aamu nokosilla, herää kylläkin varmaan ihan kohta.

Hui kyllä varmaan on Kapriksen tytöllä tehnyt kipeää!!!!!

Kenkä asioita olette pölisseet. Minkä kokoinen on yleensä ensiaskel kenkä?M:n kummi vaan meinasi, että voisi vaikka joululahjaksi ostaa sellaiset.

Senoran N:lle onnea uuden hienon taidon oppimisesta. Me sit tullaan perässä...

Gia heräilee öisin. Mä saatan kanssa heräillä neljän korvilla ja sit vartun, että miloinkohan M herää. No yleensä herää tosiaan klo 5 ja sit en yleensä enää saa nukuttua kunnolla. Torkahtelen lähinnä. Viime aikoina väsyttänytkin jonkin verran, kun jää hiukan vajaaksi unimäärä. Toki varmaan ilmatkin väsyttää.

Tuntuu nyt olevan lenssua liikkeellä vähän siellä sun täällä. Saas nähdä milloin meidän kööriin iskee.

Soniaa täällä jännätään!!!!! Suppareita tulemaan vähitellen: puuuuuhhhhhh

Nyt pakko mennä tekemään kotitöitä!!!!!!!!!!

Pakkasen huuruiset huomenet... aamulla viiden aikaan oli -5C ja kun N:n kans noustiin puol kasilta oli jo nollassa mittari. hrrrrrrr... Onneksi aurinko paistaa siniseltä taivaalta. TÄnään eletäänki sit kuin viimeistä päivää, huomenna onkin jo sit syyskuu.. muistakaas aamuvirkut pistää syyskuun ketju pystyyn...

Kiva kun Tiuhtikin on täällä julkisesti taas pyörähdelly... :)

Soniakin on taas käyny. Niin sitä pitää... Vai yhdessä kattelette uutta kämppää... miksikökän siitä edellisestä viestistä tuli kaikille mieleen se että yksiksesi kämppää etsit.. Meinaatteko pysyä paikkakunnalla, vai vaihdatteko? Raskausmyrkytyksestä en tiijä... mutta ainaki verenpaineen nousu on yksi oire...

Kapriksen tytöllä käyny haaveri. Toivottavasti patti poskessa laskee, eikä mitää luita oo menny rikki. Sitä taitaa oottaa että nousevat pienet kahdelle jalalle, mutta kun eivät malta sitten kävelyvauhtia minnekkää... Ja kypäräkään ei sit ois auttanu, jos kerran oli poski tarjolla...

Omppu... Mikä on tempuuri?? Onkos se sama kuin kommuuti??

Kiva seurata tuota teidän tapaamisen järjestelyä. Harmi että asutte kaikki siellä syrjässä :) Toivottavasti saatte päivän sovittua eikä tapaaminen peruunnu tautien takia... Paranemissäteitä joka suunnalle... *puhaltaa*

Eilen käytiin mun isän luona ja sielläki pyörähti ja tänä aamunakin jo kerran...

ai nii Gia kyseli heräämisestä... Mulla oli just pari kuukautta sitte sellainen vaihe että heräsin ennen N:ää... kai se oli joku vaisto, että kohta toinen herää. Mutta nyt kyl epäilen että toinen heräs sen takia kun mä olin hereillä... ja sit olin syötön jälkeen pitkiäki aikoja hereillä...

Hienoa Sonia!!

Venetsialaisia juhlistetaan täällä rannikkoseudulla. Kyse siis huvilakauden päättymisestä (kesä siis ohi, nyyh). Meidän suvulla on ollu tapana kokoontua mökille syömään, polttamaan lyhtyjä ja roihuja ja ampumaan raketteja. Tänä viikonloppuna yleisen seurustelun ohessa porukka poimi viinimarjoja. Pappaa kun ei enää ole niin pensaat on ihan lasten ja lastenlasten hoivissa. Parin viikon päästä toivottavasti päästään tyrnipuskien kimppuun.

Ykkönen ja kakkonen kävi tänään kummitätini työseurakunnassa kattomassa ja kuuntelemassa Pressan Katteja Miskaa ja Ronttia. Hauskasti sattu kun ykkönen pääsi eteen ihan esiintymään. Miska-katti kysyi pojan nimeä ja oli oikein huvittunu ku kuuli nimen :) Tämä Rontti sitte otti mikrofonin ja kailotti että onko paikalla yhtään Rontti-nimistä poikaa. Kaikkia nauratti.

Sitte vielä päivän pohdintaa. Aamulla tikkuun tuli selvästi erottuva vaaleanpunainen viiva. Ei kyllä lähelläkään kontrollia. Nyt illalla huvikseni tikutin taas ja nyt viiva oli paljo haaleampi ku aamulla. Pitäisköhän varalta toimia tänään? Eläähän ne (nyt jo toivottavasti supereiksi kasvaneet) simpat siellä alaosastossa kuiteski päiviä. On tää vauvautuminen sellanen tieteenlaji että.

Nyt ei muuta taas ku öitä. Tää jää nyt pähkiin, mitä tehhä illalla.......