EX-Kermit 33 - marraskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan

Missäs sitä arska paistaa????? Oli täälläkin eilen ihana ilma, mutta nyt ihan pilvessä.

Eilen tultiin kotiin ja nyt M on nokosilla. Herää kylläkin kohta.

Johannakin päässyt nyytin kanssa kotiin :) Oli se niin ihana hetki.

Ninnillä kuulostaa ihan lupaavalta. Eiköhän tissittömyys suju ihan ok.

Täällä ei varmaankaan imetys jatku kauaa enää. M syö niin hyvällä ruokahalulla soseita ja innostuu tuttipullonkin nähdessään. Päivisin tissittely ollut jo ajoittain temppuilua. No aika näyttää. Eilen syötiin kaurapuuroa ja hyvin upposi sekin.

Johan Senoran on aika saada talvikumit alle kun siellä on jo luntakin niin kovasti :) Mulle vaihdettiin viime perjantaina ennen reissuun lähtöä.

Tuulille mukavaa työpäivää!!!! Jazzkin seuraa kohta perässä.

Tehiksellä ollut mielenkiintoisen kuuloinen projekti. Jokos sulla on suunnitelma mihin ne hirret käytät?? Niistä varmaan saiskin kaikkea ihanaa.

Meillä vessassa edelleen kuivain höhöttää. Tänään tulevat mittaamaan lattian kosteuden. Uskoisin,että on jo kuiva. Sit kun tulisi äkkiä sieltä firmasta laittamaan seinien alaosat umpeen, niin päästäisiin tapetoimaan jne. Ihan kiva saada sekin valmiiksi :)

Nyt ei muuta ehdi. Menen valmistelemaan ruokajutskia

Isompi tyttö on oksutaudissa..oli oksentanut yöllä ja aamulla vielä, nyt ihan ok..halusi jo syödä kurkkua.

Me pienemmän kanssa nukuttii tosi hyvin, vasta 5 aikaan alko itkeskely..imetin 6 ja nukuttiin 8.

Kyllä senorallakin varmasti aikanaan onnistuu..Sitten kun molemmat on kypsiä yötisutteluun.

Olutta löytyy alkosta ihan kaurastakin..katsoin eilen alkon sivuilta.
Nollalinja mulla on ollut tähän asti siitä syystä, kun oon imettänyt niin tiuhaan etenkin iltasin ja öisin..Ja sit tietysti nää allergiat.. Nyt voin hyvin ottaa joku ilta sen puolikkaan tai neljänneksen, kunhan pääsen alkoon :)

Ei enää niin väsynyt Ninni

Unohtui pari asiaa..

Meille ei enempää lapsia haaveilla, toistaiseksi. Mutta mullahan on ikää vasta aika vähän, joten kerkeää vielä myöhemminkin..

Ja Gialle piti vielä..Kannattaa kokeilla sitä kaurapuuroa..

Nii, ties vaikka meiän kolmosesta tulis ihan ammattijalkapalloilija :) Pitäkääpä silmällä naisten maajoukkuetta joskus viidentoista kahenkymmenenvuoden päästä...

Meillä nelkku kans heräilee edelleen joka yö, mutta onneksi luultavasti heräilyt on vähenemään päin. Itse asiassa ny ku muistelen viime yötä, hän heräs ekaa kertaa vasta klo 6.20. Vai heräsköhän? Sitä on öisin niin zombie itte että oon aivan hyvin voinu käyä hänet pullottamassa enkä kuitenkaan muista asiasta mitään. Nyt nimittäin vähäsen tuntuu siltä että ehkä kuiteski vaelsin pariin otteeseen keittiön ja tyttöjen huoneen väliä tuttipullo käessä. Pitäis vissiin virittää jonkinlainen kamerajärjestelmä tuonne tyttöjen huoneeseen niin näkis hiippailenko siellä vai en.

Ny ootellaan että ykkönen tulee kotia. Sitte lähetään käymään kirjastossa ja pikakaupassa.

Ninnin huusholliin pikaista paranemista, toivottavasti ei moinen tauti tartu muuhun perheeseen!!

Ihana tuo Safiirin kolmonen... =) Mä muuten oon kans huomannu, et aika automatiikalla sitä kulkee huushollissa öisin...

Johannalle ja vadelmasuiselle HÄNelle tervetuloa kotiin, synnärirapsaa ja tietty niitä kuvia odottellaan jo kovin!

Huraa, pikkuännä urvahti eilen n.21.30 ja heräs ekan kerran 3.45 syömään, toka herätys 7.20 ja sit nukuttiin vielä reilu tunti. Josko tää tästä lähtis nyt tasaantuun tää meidän yöelämä... Ja nyt siis toka täysin tissitön vuorokausi takana...=) Eilen illalla oli pakko jo lypsää enimmät pois, kun alkoi toiseen pakkautumaan jostain syystä ihan älyttömästi. Mut helpotti onneksi, ehdin jo ajatella kaikenmaailman rintatulehdukset jne...

Sitä ois taas ohjelmassa laskujenmaksua - YÄK.

Leppoisaa alkanutta viikkoa kaikille! Ainiin, Jazzilta piti kysyä että saitteko vaunut myytyä?

Tuulin mielipiteitä ekasta työpäivästä odotellaan täälläkin...

Niksu ja päikkäreitään tuhisevat ännät

ÄssÄlle suuri ja lämpöinen rutistus!

Niksu: vaunut menivät kaupaksi. Vauva-lehden osta&myy-palsta on tosi hyvä! Mä olen siellä myynyt esikon jälkeen vaunut, tuplat jotka eivät meille sopineet ja nyt nämä M:n kiesit ja kaikista on kaupat tullut alle viikossa ja täyteen rahaan. Suosittelen.

Pikaiseen täällä kääntymässä.

Vähän on kiirettä ollut tänään. Mä olen sillee vähän vinksahtanut, että huushollissa pitää olla paikat järjestyksessä, niin olen tänään hoitanut taloutta ahkerasti. Neiti Nuppunen tankkaa ahkerasti, vähän on haparoivaa vielä kummaltakin tämä imetyshomma, mutta koko ajan petrataan molemmat. Hyvältä tuntuu.

Synnytyskertomusta olen aloitellut, jos tässä tulee joku väli, niin kirjoitan sen illemmalla valmiiksi ja käyn laittamassa suljetulle kera tulokkaan valokuvien.

Nyt kakulle ja kahville.

Johanna ja tyttö, jolle pitäisi keksiä nimi, 5 vrk

Hyvää marraskuun alkua ja maanantaita! Johannalle ja rinsessalle tervetuloa kotiin! Toivottavasti nähdään pian rinsessasta kuvia. Nyt saadaankin tosiaan odotella ihan hurjan kauan ennen seuraavaa h-hetkeä. Ihanaa, kun Tiuhtikin oli lisännyt itsensä odottajien listaan.

Ässän suuntaan paljon lämpimiä haleja! Koska sulla on uusintaultra? Entä mitkä on Kirpun tuntemukset tällä hetkellä?

Tosi monta sivua olitte kyllä saaneet taas tarinaa aikaiseksi sillä aikaa, kun me retkeiltiin...viikonloppuna lukaisin edellistä ketjua, mutta en ehtinyt kommentoimaan. Se ainakin jäi mieleen, että Piitu oli käynyt meitä moikkaamassa. Terkkuja sinne kovasti! Muistan kyllä kuinka plussasit vähän ennen meikäläistä.

Ja Katzun suunnaltahan kuuluu iloisia uutisia ;) Eli sielläkö ei ehkästä vaan annetaan pikkukakkoselle lupa tulla? Tärppionnea kovasti! Voi, kun itsekin saisi vihdoin tuon päätöksen tehtyä...luulen, että, mitä enemmän aikaa kuluu, sitä vaikeampaa on päättää yhtään mitään. Tai sit täytyy vaan tyytyä siihen, että rauhassa odottelee vielä, josko se pikkukakkoskuume iskisi ;) Sun rintatulehdus meni sitten onnellisesti ohi vai?

Ninnille tsemppiä imetyksen lopettamiseen! Samoin kuin Niksullekin. Toivottavasti prosessi sujuu kivuttomasti kummallakin.

Ikävä kuulla, että Gian A:lla on allergiaepäilys. No onneksi täällä saa vertaistukea siihenkin. Harmi tosin, ettet sitten pääsytkään vielä neuvolaan A:n kanssa :(

Senorallahan oli satanut hurjasti lunta ja N:kin oli päässyt jo tuntumaan ;) Kiitos kysymästä, reissu sujui hyvin. Hauskaahan se on nähdä niitä touhukkaita serkkujakin. Joo kuten joskus aiemminkin olen todennut, niin Ämmällä ei nuo reissut vaikuta rytmeihin. Nukkuu ihan samalla tavoin oli sitten kotona tai reissussa eli välillä nukkuu koko yön putkeen ja välillä huutelee maitonsa perään ;)

Kiitos kaikille toivotuksista eli niiden ansiota varmaan oli, että eka työpäivä sujui leppoisasti. Olihan se jännä tunne aamulla lähteä, kun mies ja M jäivät sänkyyn tuhisemaan ;) Töissä kotiasiat unohtui kyllä samantien, sillä oli sen verran säpinää. Kaikki oli tosi mukavia ja kaikki työvälineet oli pöydällä odottamassa ja yksikön assistentti oli mua opastamassa koko päivän käytännön asioihin. Olihan se erilaista, kun kaikki oli vaan kiinnostuneita mun ammatillisesta historiasta eikä kukaan kysyny, että kauanko imetit tai kuinka lapsi nukkuu yöt ;) Tuskin monikaan edes tiesi, että olen tullut suoraan äitiyslomalta. Mä kyl luulen, että tulen tottumaan taas tuohon työelämään suhteellisen kivuttomasti, koska enhän mä loppujen lopuksi ollut pois kuin sen 11 kuukautta. Mun fiilikset taitaa olla aika paljon samat kuin mitä Jazz tuossa aiemmin kuvaili eli toisaalta olen ihan innoissani ja sit toisaalta varmaan välillä tulee myös ahdistusta, etupäässä varmaan siksi, kun aikaa ei ole enää samalla lailla eri juttuihin kuin ennen. Jazz muuten, onko teillä jo hoitokuviot selvinneet?

Entä mitä kuuluu Sannalle? Joko sä aloitit työt?

Eiköhän sitä ollut jo tässä. Kaikille paljon terkkuja!!! Palaan taas, kun ehdin :)

Tuuli

Ässälle lohtuhali!

Tuuli käynyt töissä..

Pikku2 kuulumisia ois kyllä kiva kuulla.

Vähänkö ärsyttää..joudun jatkaa nollalinjalla koko loppu imetysajan. Totta kait kauraoluessakin oli ohraa! Oon yrittänyt miettiä, mut ei taida olla mitään alkoholipitoista mitä saisin juoda. Kokonaan en vielä ole valmis imetystä lopettamaan..

Jännityksellä taas odotan tulevaa yötä..

Mä tiedän, että näitä juttuja on kauhea lukea, kun on juuri kokenut menetyksen. Tai vaikka menetyksestä olisi pidempikin aika. Mä vihasin kaikkia tuttuja, jotka hehkutti mulle vastasyntyneitään ja positiivisia raskaustestejään. Mä itkin kun jonkun ultrassa oli näkynyt syke, ja kun vauva oli potkinut ensimmäistä kertaa.
Yksikin keskenmeno on yksi liikaa.
Tapasin synnytysosastolla naisen, jonka lapsi oli vakavasti sairas ja teho-osastolla. Tämä nainen kulki onnettoman näköisenä iloisten äitien joukossa ja laahusti hoitohuoneeseen lypsämään maitoa lapselleen, jonka tulevaisuudesta ei ollut varmaa tietoa. Hän tiesi, että lapsi leikattaisiin tänään, mutta mistään ei ollut varmuutta. Tunsin niin syvää surua tuon naisen puolesta, ja sielujen sympatiaa, koska minä olin tuo nainen vajaa kolme vuotta sitten. Kerroin hänelle, miten yöt olivat raskaita, kun muut heräsivät syöttämään lastaan yöllä ja minä raahustin sinne yksinäiseen ja masentavaan imetysnurkkaan, missä sähköinen pumppu piti tasaista kolinaansa. Ajatukset olivat kaikista synkimpiä juuri silloin. Kerroin leikkauspäivästä, jolloin en pystynyt syömään, en istumaan, en itkemään, en hengittämään. Kerroin toipumisesta, ja E:stä, ja siitä miten E on toipunut hienosti vaikeasta alusta huolimatta. Nainen oli selvästi onnellinen siitä, että hän sai puhua surustaan ja sai vertaistukea. Toivon sydämestäni, että tuo nainen on saanut tänään iloisia uutisia...
Kaikki eivät saa terveitä lapsia, toiset eivät saa lapsia ollenkaan. Jokainen lapsi on suurenmoinen lahja, ja olen äärimmäisen kiitollinen omista lahjoistani. Yritän olla heidän arvoisensa, unohtamatta heitä, jotka eivät ole yhtä onnekkaita.

Johanna

Johanna kirjotti niin sievästi että mulla katos ajatuksen lanka ja tässä mää ny vaan kyynelehin. Kerta kaikkisen totta tuo! Voi toivottavasti se tapaamasi äiti on saanu kuulla onnistuneesta leikkauksesta ja hänen pienellä on kaikki hyvin.

Ihanasti Johanna kirjoitti tuossa... ny heittää tyhjää...

Tuulille kivaa toista työpäivää...

jahans puuronkeittoon... palailen päivemmällä.

t. Nnukkuiysistäkolmeeneikäherännysiinävälilläyhtääkertaakaioliväsynykuvalvoisseiskastaysiin

Voi miten kaunista tekstiä :') ja toisaalta niin surullisia asioita :'(

Todellakin, miten sitä aina jaksaisi niinä ärsytyshetkinäkin muistaa sen, mitä aarteita on omakseen saanut. Arki ylämäkineen ja alamäkineen lasten kanssa ei ole itsestäänselvyys.

Toivottavasti Johannan kertoman äidin pikkuinen voi hyvin <3

Tyhjäpää-Tehis

Huomenta.

Joo, anteeksi, ei ollut tarkoitus masentaa. Mulla on tunteet pinnassa, kun hormonit tekee taas omiaan. Oli vaan tosi kurja olo Sannan, Ässän ja Kirpun puolesta eilen ja oikeastaan kaikkien, jotka ovat joutuneet pettymään. Tuntuu hassulta välillä hehkuttaa tätä onnea, kun en itse osannut aikoinaan iloita toisten vauvoista. Pitää yrittää muistaa, että yhden onni ei ole toiselta pois. Yksi mun ystävä tiesi miltä musta tuntuu sen toisen keskenmenon jälkeen ja oli pahoillaan kun "joutui" kertomaan mulle, että hän odottaa vauvaa. Se oli kamala hetki, kun tajusi, että on niin katkera maailmalle, että hyvä ystäväni ei uskaltanut kertoa elämänsä ihaninta asiaa ilman pelkoa siitä, että minä menen rikki. No juu, mutta siis näitä asioita mietin eilen ja halusin tuntemukseni myös jakaa.

Tänään kuitenkin voisin jakaa jo jotain muuta... Piiperö syö paljon ja mukavalla tahdilla. Joskus imetys kestää 20 min., joskus 1,5 tuntia. En ole vielä jaksanut perehtyä imetyksen hienosäätöön sen kummemmin, asennot olen kerrannut ja ne alkaa olemaan kivasti hallussa. En yhtään muista, että miten M söi näin aluksi, E:hän oli siellä teholla nenä-mahaletkussa, niin hänestä ei ole vertailukohteeksi. Syökö vauvat ensimmäiset viiikkonsa lähes koko ajan, miten mä muistaisin niin?

No nyt hän kutsuu. Myöhemmin sitä synnytyskertomusta.

Johanna ja kylvetetty Piiperöinen

Se on morjens. Tässä vähän pari päivää ollut "muutakin elämää", etten ole juuri konetta aukaillutkaan.

Mutta, Johannalla ja pikkusulosuulle oikein kovasti tervetuloa kotiin! Ja, kyllä sulla on kaikki oikeus olla onnellinen terveestä vauvasta. Eiköhän me kaikki menetyksiä kokeneet ainakin ymmärretä, että toisen onni ei ole toiselta pois, ja että se todellakin on ONNI, että raskaus onnistuu ja johtaa mitä parhaimpaan tulokseen. Onnea kovasti vielä kerran, koko perheelle.

Kiva kuulla, että Tuuli olit hyvin sopeutunut uuteen työympäristöön :) Heh, varmaan kyllä ihanaa ja vapauttavaa puhua välillä aikuisten asioista ;D.

Jokos Ninnillässä parannuttiin taudista, ei kai muut sairastuneet? Harmillinen juttu tuo "olutongelma". Tähänhän vois ihan vitsiä heittää, että Ninnillä on alkoholiongelma ;D

Ässälle voimistavia haleja täältä. Pura vaan pahaa oloasi tänne niin paljon, kuin haluat. Pääasia, että pääsee ulos murheellisetkin ajatukset.

Eilen käytin poikia rokotetutkimuksessa. Teelle meinas tehdä vähän tiukkaa se verikokeen ottaminen, kun ei ekalla sorkkasulla onnistunut. Mutta muuten ihan hyvin meni. Ei onneks ainakaan vielä kummallakaan mitään reaktioita. teekin nukkui taas kivasti 19.30 - 6.30 - 7.50. Ei parempaa vois toivoakaan...

Nyt kahvia ja sen sellaista. Päivänjatkot!

Ai niin joo, ei ollut tukka kipee sunnuntaina! Ihan vaan syömässä käytiin ja päätettiin kotiutua sen jälkeen. Oikein hyvä veto. Ei sitä jaksa näin vanhana...

Voi sniif, just sellanen mussukkapiiperöinenvadelmasuuihqu <3
Terkkuja siis suljetulta :-)
Ja synnytyskertomukseen toinen sniif :') Miten ne voi olla niin herkistäviä AINA?!

Tääottaanytkahvia-Tehis

Niiskis myös tämänkin koneen ääreltä. Liikuttava kertomus ja tunteita herättäviä juttuja myös täällä elleissä.
Johannalle ja Piiperöiselle ihanaista arkea toivotan!

Tuuli, tosi ihanalta kuulosti sun vastaanotto töissä! Tsemppiä uuteen arkeen, perässä tullaan.
Meillä hoitokuviot oikein hyvällä mallilla, kiitos kysymästä. Kävi lottovoitto kun meidän naapurintyttö ilmoitti olevansa kiinnostunut paikasta. On kokematon, mutta kun tiedämme hänen taustansa niin on turvallinen olo antaa hänen hoitaa meidän lapsia. Puhumattakaan että palkkatoive kotona asuvalla iltalukiota käyvällä tytöllä oli kohdallaan, mutta se ei tässä yhtälössä ollut se merkittävin tekijä.
Tietty tässä on vielä se mahdollisuus, että jokin ihme kävisi ja saisimme lapset toivomaamme päiväkotiin, mutta sitä mietin sitten jos sellainen tilanne tulee eteen. Nyt elämme sen suunnitelman mukaan että hoitaja on kotona ensi kevään ja syksyllä 2009 lapset menevät päiväkotiin.

Mikä on ÄssÄn tilanne, onko naistenpolilta jo tullut aikaa? Haleja edelleen. Kuten myös Kirpulle!

Taas hommiin. Vilkutuksia ja terkkuja kaikille!

Moikka kaikki.

Kauniita sanoja Johannalta, Eikä se todellakaan ole keltään pois toisen onni! Älä Johanna pode huonoa omatuntoa onnestasi!

ääh, piti vaikka mitä näpytellä... likka just herää päikkäreiltä, tarvii palat illemmalla

mutta sen verran että tänään tuli kutsu polille. Perjantaina klo.10.00 menen 'tuomiolle'

nyt hakeen äidin aurinko-->

Ei jaksa kirjautua, eikä myöskään sanoa mitään järkevää... Lähinnä silmiä kuivaillen menee tässä tovi. Johanna tosiaan tietää, miten kirjoitetaan sydämeenkäyvästi...=) Ihana pieni ihmisenalku teillekin on suotu, kerta kaikkiaan!

Ässälle tsemppiä perjantain odotteluun!

kyynelehtivä Niksu ja eteisessä kenkiä syövä pikkuännä..

Yhteistyössä