EX-Kermit 33 - marraskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heipparallaa pikku2:lle!!! Hyvä että kadonnut lammas on löytynyt, täällä on kaikki olleet jo kovasti huolissaan! Kurjaa että teillä nyt urakalla sairastellaan, toivottavasti paranette pian.

Isänpäivä: mies toivoi lahjaksi yhdistelmä-kaffekeitintä (siis sillä saa tavis-kaffen lisäksi keitellä cappucinoa ja espressoa). Minä sen hankin, mutta hankin myös aamutossut, jotka mies saa sunnuntai-aamuna kauniisti paketoituna korttien ja esikon askarrusten kanssa. Keittimen laitan kaikessa hiljaisuudessa omalle paikalleen su-aamuna ja odotan koska hoksaa sen. Koska minulla tai miehelläni ei ole elossa olevaa isää tai pappaa, ei meillä tuon kummempaa ohjelmaa ole tiedossa. Viikonlopun aikana viedään haudoille kynttilät.

Hyvää yötä ja huomenta, toivottelee Niksu

perjantaita- dippiduu !!

Ihana kun pikku2 löyty... oottelin illan tektarivastausta... mutta hyvä kun pääsit linjoille kertoilemaan kuulumisia... harmillista tuo teijän ero ja sairastelut.. hih.. voisit tuunata vielä kotona niitä kalsareita... Omat käden jäljet etupuolelle... :) hehe-he...

Me askarreltiin N:n kanssa eilen... kermaviililuumusoseketsuppiseoksella sotkin tytön kädet ja painettiin paperille jäljet... Pappa ja iskä saa tytön terveiset!..

Toivottavasti Katzun M:llä ei oo mitää sokerijuttuja... MEillä nimittäin kans N nukkui eilen epätavallisen paljon... oisko nukkumasan unihiekkapussissa reikä?? Illalla oli sit hankaluuksia nukahtamisen kanssa.. mut aamulla nukkui seiskaan..Eli hakee jotai uutta rytmiä...

Tänään lähetään naapurin kans käymään naapurikunnassa ostoksilla. Vaipat on tarjouksessa siellä ... ja jos jotai muutaki tarttuis mukaan. N on luvannu jäädä iskän kans kotiin...

Lääkärissä käytiin. Aika oli 9.40, päästiin lääkärille 10.25. Aamu kasin jälkeen ei ole M nukkunut ja nyt kiemurtelee yliväsynä sängyssä. Kaikki oli ok. Korvassa hieman kuivaa vaikkua, joka ilmeisesti kutittaa. Unihommaa selvittelee ja soittaa maanantaina. Sanoi että sokruissa ei pitäisi olla mitään kun on niin pirteä ja muuten ok. Tulehdusarvo katsottiin ja sekin ok.

Nyt syömään

Tuulimunaksi vahvistettu, sain esilääkityksen sairaalassa ja huomiseksi lääkkeet kotiin.

Tosiaan istukka ja napanuorakin oli ja siisiti pussit muttei sitä tärkeintä...

eiköhän se tästä... eteenpäin sit vaan. Kiitos tsempeistä

ÄssÄ

Ässälle halit. Mutta hyvä, että asiaan on nyt lopullinen varmuus, pääset jatkamaan eteenpäin.

Kiva kuulla susta pikku2.

Moikat ja heipat kaikille tasapuolisesti, leppoisaa viikonvaihdetta.

Omppu ja nukkuva tee

Pikku2:lle pikainen morjestus!! Kuulostat pirteältä, vaikka teillä on sairasteltu urakalla ja miehenkin kanssa vielä asiat kesken. Toivottelen voimia ja jaksamista, onneksi sulla on Siiri joka jammaa!! Se on muuten tarttuva biisi, täälläkin aina välillä soi päässä... Ja toinen se Plus-tv:n: Tää vai tää vai tää.... =)

Johanna

Voi ÄssÄ :-( Niin toivoin ja odotin sitä toista parempaa vaihtoehtoa..
Nyt ei voi muuta kuin toivoa, että tyhjennys menee hyvin ja pääsette uuteen yritykseen. Haleja <3

Isänpäivänä iskä saa perinteisen aamupalan sänkyyn ja ostin hälle uuden kellon, koska oli sitä vailla. Lapset tietysti tehneet kortteja ja lahjoja...
Mun isää käydä tietysti tervehtimässä toivoen, että sinne tulisi lounaskutsu ;-)
Ensimmäinen isänpäivä, kun ei ole isoisää muistettavana :'( No, muistellaan häntä, kun teenkin isälleni lahjaksi samanlaisen albumin pappasta kuin tein hautajaisiin..

Täytyisvähänsiivotakin-Tehis

Ässälle vielä täältäkin iso hali!
ja samaa toistan kuin muutkin, että eteenpäin vaan, sano mummo lumessa... vai miten se oli...

palaan myöh. on hirmuisesti juttuu. tai kerrankin jotain kommentoitavaa (jotka siis muistan... ;D )

Ässälle isot hali ja rutistus ja jaksuja!

Pikku2, kiva kuulla sinusta! Paranemissäteitä sairasteleville!

Tuuli, eka työviikko takana.. Miltäs nyt tuntuu?

Katzu, hienoa ettei ollut ainakaan sokruista kyse M:n kohdalla.. Jospa se siitä selkiintyy!

Isänpäivägallupiin, ollaan lähdössä Pohjanmaan suuntaan isänpäivää viettämään. Siellä siis tarkoitus käydä mun paapan luona ja tietty omaa isää onnitellaan.. Lahja on vielä kaupassa, mutta uutta termaria ajattelin.. Hän kun käyttää sellaista päivittäin.. Paapalle viedään ehkä jotain "lääkettä" Alkon puolelta..
Sitten sunnuntaina on tarkotus vielä ajella anoppilaan myös miehen isää onnittelemaan. Lahjasta en tiä, mies on luvannut sen hoitaa..

Sit mietin, että pitäiskös tuota tulevaa isääkin muistaa jotenkin... Ehdotuksia?

Mukavaa viikonloppua kaikille ihanaisille!

Tiuhti ja Hippunen 15+1

täällä taaaaaas!

Ekana täytyy toivottaa Johanna ja ihanainen pieni prinsessa (ihania kuvia suljetulla!!!) tervetulleiksi kotiin!
Tosta imetys/syömisasiasta, niin meillä tuntu, että vauvat VAAN nukku alkuun. Siis söivät kyllä välillä ;) mutta ihan tois noppaa (max.10min) ja sit taas nukkuivat pitkään. Mieskin ihan huolestui M:n kohdalla, että onkohan hänellä kaikki hyvin, kun nukkuu vaan =)
että niin ovat yksilöitä jo vastasyntyneestä alkaen.

siitä kätevästi Katzun pohdintoihin, että ole vain tyytyväinen kun teillä on noin hyvillä unenlahjoilla siunattu lasta =))))
oikeesti, kyllä ne jossain vaiheessa on enemmän hereillä kuin (vanhemmat) tahtois ;)

Mites Tuulin eka työviikko meni?
Varmaan outoa olla ympäristössä jossa ei puhuta millaista kakka teillä on nykyään tai mitä soseita syödään ;) ihan mukavaa vaihtelua. En tosian tiedä osaisinko enää muusta oikein puhua kuin lapsistani... :/

täytyy muuten vähän kehua itseäni, kun olen kauhean kärsimyksen jälkeen saanut 3,5kg lähtemään =))) jippii!!!
nyt voinkin sit hyvällä omallatunnolla syödä kaikkea hyvää kuopuksen 1v huomenna ja sunnuntaina isäinpäiväpöydässä joka tänä vuonna on minun isovanhemmilla.
Huomenna siis nähdään minun isä ja miehen isä synttäreillä ja "loput" isä/papat nähdään vielä sunnuntaina.
Miehelle en oikein osta mitään erikoista. Oli joku mielessä mutten muista enää mikä se oli ??!?!?!?! mutta eihän hän olekkaan minun isä ;)
lasten kanssa tehdään kivat kortis (koskahan...???) ja voishan miestä muistaa jollain muulla keinolla ;)

mites on muuten Jazzin työpaikan??!?! saitko jonkun uuden vai menetkö vanhaan? On mennyt multa ihan ohi =/
ja tosi loistava ratkaisu tuli teille hoidon suhteen! olen ihan kade!
puhuuko teillä esikko toista kieltä hyvin? meillä vähän "huoli" kun suomi taittu loistavasti, mutta se toinen kieli on aikas hakusessa... ikää kuitenkin jo 3v. ymmärtää 99% ruotsia, mutta puhe on tosi hataraa.
Meillä onkin ihan kielentakia "pakko" laittaa tarhaan ensi syksynä.

hyvin muistan joo...

ai, oli ihana kuulla pikku2:sta.
Ja ole jääräpää jos siltä tuntuu. JOS sit sattuisi käymään se ikävin vaihtoehto keväällä, niin eipä jää ainakaan kaivertamaan mieltäsi, ettet olisi kaikkea tehnyt asian eteen.

en muista olenko kertonut, että meillä kuopus lähti kävelemään n.3vk sitten. Nykyään saattaa käyttää jopa ½ tuntia !! kun kävelee ympäri asuntoa ihan fiiliksissä =)
on ne vaan niin ihania - huokaus!

täällä painitaan edelleen sen pähkäilyn kimpussa, että haaveillaanko jossain vaiheessa kolmannesta vai siirretäänkö haaveilut uuteen asuntoon - kaikkien hitsin remonttien jälkeen.... =/
'
täytyypi mennä siivoilemaan ja leipomaan huomisia juhlia varten =)

ihanaa viikonloppua kaikille!!!!!!!!

ja ässälle edelleen halimus <3
kirpulle myös <3
ja muille pusut ;)

kapris villinä ;9 (kp33...??)

ÄssÄlle halaus... on tää niin väärin...
peukutus Kaprikselle :9 ja onnittelut pudonneista kiloista.
Tuulilla on varmasti ollu mielenkiintoinen viikko... saanu puhua ihmisten asioista... ei pelkkää vauvaelämää.
Käytiin tosiaan naapurikunnassa tuon naapurin kanssa... menomatka synnytettiin ja suunniteltiin muksujen eskarimatkaa (sitte kuuden vuoden päästä) laskettiin keitä muita on kyytissä koulutaksissa ja silleen... Paluumatkalla puhuttiin jo muutaki.
jaahans - pitänee taas ruveta tytölle illallisen laittoon ja nukkumistouhuihin. saas nähä miten ens yönä nukutaan kun päikkärit on ollu vähä hakusessa tänään.

Pikavisiitillä..

Esikoinen tuijottaa telkkaria ja Siiri leikkii potkuautollaan tossa eteisessä.. Pitäs lähteä vähäksi aikaa ulkoilemaan kun nuo lastenohjelmat loppuu.. Olis vielä lämmitettävä tuossa seinän takana leivinuuni.. Ei siis ole vieläkään vuokralaista siinä.

Meinasin olla kuuliainen vaimo ja tehdä iltapalaks ranskalaisia ja makkarapaloja.. ihan vaan isiä ajatellen.. saa sitten yöllä kotiutuessaan makkaraperunat kotona niin ei tarvii grillin kautta kurvata.. Keitän nuo vellipullot tuossa puuliedellä niin pysyy isin yöeväät lämpimänä folioastiassa.. ; ) Olkoon nyt meillä isäviikonloppu kun ei tiedä tulevista isänpäivistä..

Takkaa lämmitettiin Siirin kanssa jo aamupäivällä kun veikka oli kerhossa.. Olivat askarrelleet isille hienon autokortin..

Mutta nyt pikaisesti huutonettiin ja sitten ulkoilemaan.. Esikoinen kun haluaa katsoa Salkkarit ja Maajussit..

Pikku2

Pikaisesti tulin pyörähtämään

Ässälle minultakin haleja!!!!!

Tuosta Pikku2:n pullon keittelystä tuli mieleen,että mä jo lopetin pullojen keittelyn. Neuvolasta sain siunauksen asialle kun kysyin. Pesen vaan aina pullon heti ja laitan kuivumaan.

Kapriksen suuntaan mukavia juhlia ja ihana varmaan katsella toisen taaperrusta :) Eli teidänkin 1v kuvia odotellessa.

Nyt jatkamaan töllön katselua ja samalla ompelen M:lle fleecetakkia.

Pikaisesti tulin pyörähtämään

Ässälle minultakin haleja!!!!!

Tuosta Pikku2:n pullon keittelystä tuli mieleen,että mä jo lopetin pullojen keittelyn. Neuvolasta sain siunauksen asialle kun kysyin. Pesen vaan aina pullon heti ja laitan kuivumaan.

Kapriksen suuntaan mukavia juhlia ja ihana varmaan katsella toisen taaperrusta :) Eli teidänkin 1v kuvia odotellessa.

Nyt jatkamaan töllön katselua ja samalla ompelen M:lle fleecetakkia.

Voi surkeus, on niin paha olla Ässän puolesta. Haleja ja tsemppejä kovasti! Toivottavasti kaikki menee niin hyvin kuin tässä tilanteessa vain on mahdollista.

Kaunis kiitos Johannalle kertomuksesta ja kuvista. Aivan ihana pakkaus teidän tyttönen!

Mukavaa, että Pikku2:kin klöytyi! Ikävää tuo sairastelu teillä.

Ja Tiuhtikin oli pyörähtänyt ;) Hippunen siellä kasvaa kovaa vauhtia. Koska teillä on muuten rakenneultra?

Kapriksen jutustelua on aina kiva lukea. Vai on siellä M lähtenyt juat sopivasti ennen
1-v. synttäreitä. Oikein mukavia synttärijuhlia teille sinne!!! Onnittelut seuraa stten vasta oikeana päivänä ;) Hienosti olet saanut painoa putoamaan. Niin ja kovasti tsemppiä pähkäilyihin.

Toivottavasti Katzun M:llä on kaikki kohdillaan!

Tämä oli vaan tällainen pikapyrähdys. Täytyy mennä hakemaan M, joka on isänsä kanssa kylpemässä ;) Hyvää viikonloppua kaikille!

Tuuli

Yötä!

Täällä sitä koneella taas kökitään.. En osaa mennä nukkumaan kun tiedän pyöriväni ainakin tunnin jos sittenkään tulee uni silmään.. Isäntä on siis liessussa ja onhan tää vähän erilaista "päästää" baariin kun tilanne on mikä on.. Mutta jotenkin tuntuu, että olis tuo isäntä saanut olla noin kuuliainen viestittelemään jo monta vuotta sitten.. Olis säästytty monelta mökötykseltä.. ; ) Niin ja on tässä viime päivinä osallistunut kiitettävästi myös kotitöihin.. oliko sitten pohjustusta tälle illalle vai hyvittelyä viime viikonlopusta, mutta samapa tuo kun on ollu kuitenkin avuksi.. ; )

Lapset siis nukkuu kiltisti.. Siirin pulloja keittelen siis edelleen.. No, nää omat ihottumat on taas sitä luokkaa etten viitsi käsiäni liottaa vedessä yhtään ylimääräistä kertaa päivän aikana.. Viime yönä ei neiti herännyt pullolle.. saas nähdä miten tänä yönä käy.. Oli neiti ihmeissään kun isi on ollu pari viikkoa kotona ja tänään ei nähnyt ollenkaan.. Voi sitä riemua huomenna..

Pakko mennä töllöttämään telkkaria, jos kattos vaikka jonkin nauhoituksen.. Olis kyllä lepuutettava näitä silmiäkin, sillä taidan joutua puolenpäivän maissa rattiin.. tuskin isäntä vielä kykenee.. Pitäs kurvailla 100km päähän isännän kummitytön synttäreille..

Eipä tässä muuta kun palailemisiin..
Pikku2
(P.S. Yksi ehkäisemätön kerta tässä kierrossa, mutta tulokseton. KP2)

Tänään pitäis sitte pistää lahjuksia paketteihin. Huomenna pappa tulee tänne syömään... joko päivällä tai illalla... Pitäis tänään sit siivota.. joka paikka taas pursuaa ylimääräistä tavaraa... lootiin vaan ja vintille.. Ja mitäs sitte kun tulee vintinsiivous.. ;)

N pyörähtelee ketterästi selältä mahalle ja toisinpäin ja nyt oon hokannu että menee myös navan ympäri. Eilen näytti jo siltä että ois hakenu konttausasentoaki... Kovasti nojailee käsillään esim lehtikeräyslaatikkoon, ihan kuin yrittäis sitä pitkin nousta ylöspäin. pysyis vaan vielä jonku aikaa lattia-asukkaana...

Pullopyykkiä meillä ei oo, kun pulloja ei käytetä... nokkamukia näytin eilen, mut mitä siitä juottaisin... vettä?? tai vetelää velliä?? lypsettyä maitoo on jonku verran pakkasessa, että saan omakeitettyjen pottujen sekaan... pitäisköhän sit ostaa nannia tuohon mukiin ruokajuomaksi.. mut kuitenki neiti saa maijon sit ruuan päälle 'au-naturel' ...

Kyllä nuo muksut huomaa ja jotenki vaistoaaki sen että jotain epätavallista on ilmassa.. Niinku sen että toinen vanhempi on kokopäivän kotona tai kokopäivän pois.. Ja meillä ainaki vaistoaa sen että mä yritän saada nukkumaan ja oon itse lähössä jonnekki ilman neitiä...

Oottako muuten nauhottanu muksujen jokelteluja / puheita.. Jossain oli vinkkinä moinen... Mä oon jonku verran ottanu digikameralla videopätkää... Ihan ihmeissään neiti kuuntelee tietokoneelta omaa jokelteluaan tai huutoa tai naurua... ja omia kuviaan tykkää katella kans...

Mukavaa isäinpäiväviikonloppua kaikille!! (joko yksi- tai kaksipäiväistä...)

Puuh, täytekakkuepisoodi kunnialla ohi. Onneks nelkku oli "kiltti tyttö" ja toimi suunnitelmien mukaan eli nukkui päikkäreitä koko kakun täyttämisen ajan. Huraa. Täytteeksi laitettiin mansikkahilloa, rahkakermavaahtoseosta ja suklaata. Suklaa tehtiin mun äitin erikoisreseptillä joka on vuosien saatossa todettu hyväksi. Se meinaa vaan olla melko hankala kakuntäyte ku on liukas ku mikä ja kakun kerrokset tahtoo lähteä aina liikkeelle. Mulla joskus oli pahvista tehty aita kakun ympärillä sen ajan että suklaa jähmetty. Se autto asiaa ja kakku näytti kakulta eikä vinolta pölykapselilta. Illemmalla vielä koristellaan väsäys. Sitte räppäys ja naamakirjaan esille albumiini "x:n sitä sun tätä".

Vilkututs ja huiskutus Pikku2:lle täältä pohojanmaalta *huiskuttaa*. Kiva ku tulit kertoileen kuulumisia.

Vilkutukset ja huiskutukset muillekki *huiskuttaa taas*

Yhteistyössä