EX-Kermit 33 - marraskuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3054342.t.jpg

Tuommoisen saa meiän isi aamulla. Toivottavasti tykkää...

Ihanaa Pikku2 että kirjottelit. Oon aktiivisesti täällä taustaillu.

Olis kiva, kun löytäisitte nyt taas ukon kanssa yhteisen sävelen, mutta mua pelottaa sun puolesta ihan kamalasti. Miksi ostelet sille yhtään mitään, kun se tahtoo EROTA susta. Miksi harrastat sen kanssa seksiä, kun se haluaa EROTA susta? Ettet nyt vaan tarraudu liikaa kiinni ja joudu shokkiin, jos ero astuukin voimaan. Sillon sillä ei enää ole mitään merkitystä monta kertaa oot sille antanu tai mitä kaikkea oot omista rahoistas ostanu. Ja anteeksi, että tungen tänne kirjottamaan omia mielipiteitäni, mutta älä nyt herranjestas tähän tilanteeseen lasta halua! Se ei teidän avioliittoa pelasta. Päin vastoin, saattaa lykätä kärsimystä muutamalla vuodella. Joskus on vaan pakko päästää irti. Sen perusteella, mitä oon täällä sun juttuja lukenu, sä olet jo tehny kaiken voitavan. Koitan etsiä kirjan erosta, joka oli todella hyvä valaisemaan omaa mieltäni, kun oltiin eroomassa. Kirjottele ihmeessä taas aktiivisemmin, mun ei ole tarkotus loukata sanoillani.

Mainitsit ettet viime kierrosta tullut raskaaksi? Luuletko ukkosi olevan kauemmin kanssasi jos teet useamman lapsen sen kanssa? Voi apua. Paistelet makkaraperunoita kun herra tulee baarista kotiin? Ihanat viikonloput tosiaan, enempi vaan kakaroita niin aina vaan paranee meno. Kiva olla sukuloimassa puolihumalaisen/krapulaisen kanssa, jesss. Kuulostaa aivan mahtavalta nuo touhunne.

Hieno kakku Safiiri!
Meidän isi sai Mitä tänään syötäisiin-ohjeesta varioidun kieputuskakun. Marianne-crush-rahka-kerma-persikkatäyte ja paljon kermaa päällä, oli tosi hyvää ja raikasta. Tein ruoaksi hirvipataa ja valkosipulikermaperunoita, onnistui hyvin, mutta en saanut mitään innostusta riistaruokiin. Ne vaan maistuu niin vahvalle, ei oo mun juttu. Tosin peuran sisäfilepihvit ja peuranakit maistuu aina!! Varsinkin kun naapurin mies niitä tekee. =0)

Ulkopuolisille sanoisin, että jos näinkin kärkkäästi arvostelee toisen elämää, niin sitten pitää pystyä siihen ihan omalla nimimerkillään, ei anonyymisti. Ja mieluummin tietysti saa tuoda myös oman elämänsä vertailukohteeksi. Koska kukaan meistä ei ole täydellinen, eikä kukaan elä tätä elämää virheettömästi....
Mä toivon, että Pikku2 ei edes lue noita teidän kirjoituksia.

Hyvää isänpäivän jatkoa kaikille.

Johanna ja Allu, jonka pappa näki tänään ensimmäistä kertaa

Ihana toi Safiirin kakku... Mä tein floravanillalla kuorrutetun ja mansikkahillolla täytetyn version... päälle Fazerina konvehteja.

IIks ... Johannan Allu on nähny papan eka kertaa tai pappa Allun... Varmaan hellunen tapaaminen...

Pappa kävi täällä syömässä ja porisemassa ... oli perunamuusia ja kastiketta. riisipuuro ja kiisseli sekä täytekakkukahvit.. Hirvipaisti muuttui kaslerpihvipalasiksi hirvi-sikajauhelihakastikkeessa... ny on maha täynnä...

Jos ei taas ulkopuolisilla ole omaa elämää... On hyvä kritisoida toista. Kertoisitte omasta elämästä... Kyllä me osattais teijänki elämää kommentoida!

Halaus Pikku2:lle...

Huomenna N saa kolmannet rokotteet... Ja sit ois rokotekiintiö vähäksi aikaa täys... Pitää vaan sit kuukauden päästä käydä verikokeissa, että tutkivat vasta-aineiden muodostumisen... Kummityttö ilmoitteli osallistuvansa samaan meningokokki -tutkimukseen.. Heille oli vaan sellainen tuuri, että ovat verrokkiryhmässä, eivätkä saa kuin tavalliset rokotteet ja pneumokokkirokotteen...

Meinaatteko muuten hakea sen influenssarokotteen muksuille??

Hyvää isänpäivää täältäkin suunnalta!

Kommentteja tullut ulkopuolelta... Ensimmäinenhän oli osittain samaa linjaa, jota mekin olemme aiemmin paasanneet, tokaan ei juuri viitsi kommentoida mitään. Toivottavasti Pikku2 kuitenkin sivuutat nämä ja tulet vastakin kertomaan kuulumisiasi!!

Meillä onnistui kahvinkeitin-juilitus hienosti ja isi oli jo perjantaina ihan onnessaan kun oli paikallispläjäyksessä lasten isänpäivätoivotus. Eli ihan nappiin meni. Mä leivoin vaan mansikka-raparperipiirakkaa ja tuoreita sämpylöitä aamupalalle, kakkua ei tehty kun ei sitä meillä kukaan oikein syö. Sitä paitsi eilen oltiin kaverin 1vee synttäreillä ja vielä pikkuännän kummilassa, joten herkkukiintiö alkaa olla kokolailla täysi.

Siinä ne... Ainiin, pikkuännän yläetuhampaat puhkesivat läpi tänään! Ihanaa, poitsulla on selvästi paljon paljon helpompi olla taas kun ne ikuisuuden kiusanneet hampaat ovat nyt lakanneet painamasta ikeniä.

Niin ja niistä rokotuksista, meillä molemmat pojat rokotetaan influenssaa vastaan tämän kuun lopulla.

Hyvää alkavaa viikkoa ihan kaikille!

Niksu ja puoliunessa olevat ännät

Ässälle vielä pahoittelut:( Ajatuksissa olet ollut..

Nyt on isänpäivät eletty. Meillä isi sai partakoneen ja verryttelyhousut lahjaksi. Myös kortti väsättiin. Lisäksi tehtiin A:n kanssa aamulla isille mustikkapiirakka ja vadelmista muotoiltiin keskelle sydän. Päivällä käytiin miehen isän haudalla, ja eilen oltiin minun isän ja äidin luona juhlimassa "papanpäivää" vähän etukäteen. Isälleni annettiin kirja lahjaksi, kun niistä tykkää.

Senoran kyssäriin: A ei vielä saa influenssarokotetta, koska muistaakseni se annetaan vain yli 6kk ikäisille. Muuten olisin ehdottomasti ottanut A:lle.

Johannaa peesaan. Jos negatiivisesti kommentoi muiden elämää, täytyisi olla munaa tehdä se edes oman nimimerkin kanssa. Nettikirjoittelussa pitäisi kuitenkin muistaa se fakta, että tänne kirjoittelevat oikeat ihmiset ja tuollainen kommentointi satuttaa. Asiansa voi ilmaista monella eri tavalla :/

Oih, Niksulaan taputukset uusista leegoista:)

Toivottavasti Katzun M:n unihommelit selviää..

Nyt häippään vastailemaan vielä muutamiin sähköposteihin..

gia

mieli maassa bb:n jälkeen. tai cheryllin lähdön jälkeen =(
eka en voinut sietää sitä ja nyt kyllä harmittaa kun joutui lähtemään.
pienet on murheet mulla tällä hetkellä...

eiliset synttärit meni hienosti =) pieni juhlija oli valloittava ja kaikilla oli hauskaa.
Juhlat jatkuu loppuviikolla, eli pieni hengähdystauko tämän mässäilyn keskellä.
Tänään oltiin syömässä isovanhemmillani. Eilen tuli nähtyä kaikki loput vaarit/papat yms.

minusta ensimmäinen ulkopuolinen kirjoitti ihan asiallisesti, mutta toinen ois todellakin voinut jättää visiitit väliin, kun täytyy noin ilkeästi kirjoittaa =(

jaahas, taitaa täti tulla kylään NYT. täytyy men vessaan tarkistaa

kapris ja kp 35 tai kp 1

Gia, muistit oikein..6-36 kk ikäisille annetaan rokote. 2 viikon päästä käyn hakemas sen N:lle. Paria äitiä täällä jututin ja kumpikaa ei aikonu ottaa. ja jättivät myös rota-rokotteen väliin.

Kapris.. Tuliko täti? vai kehoitetaanko testiostoksille?

Huomenta kaikki.

Tolpillani olen, lauantaina sain asian vihdoin etenemään. Kirjottelin tonne isompiin pesueisiin selostuksen en jaksa sitä tänne raapustaa... Suht vähällä pääsin eilinen oli jo ihan ok. ja käytiin vaaria kattomassa, omaa isiä juhlittiin oopera voileivin ja kahvein aamulla. Lahjat olivat mieleisiä =) mun isää mennään onnittelemaan ens sunnuntaina, oli työmatkakiireitä. Ihan hyvä että oli vähän rauhallisempi toi eilinen...

pää pystyyn ja eteenpäin, vehnänalkioöljyt on otettu ja tilasin sellasen "paketin" kun oli tarjouksessa. 18klp ovistestejä ja 3 klp raskaustestejä xD

Heipä hei!

Ässälle pahoittelut mutta samalla tsempitykset! :)

Ja tosi kiva oli kuulla pikku2. :)

Meillä neiti nousi perjantaina ensimmäistä kertää seisomaan tukea vasten. :) Nyt sitten harjoittelee sitä kokoajan ja huutoa riittää kun muksahtelee milloin mitenkin lattialle. Ressu... :) Neidilllä oli viime viikolla myös 8kk neuvola ja kaikki oli ok. Pituutta ei ollut tullut kun 1cm mutta ei kuulemma haittaa. Painoa siis oli 8665g ja pituus 70cm. Mun kohdun sf-mitta sensijaan on ihan mallikkaasti kasvanut, oli rv 22 22cm, eli huiteli vähän sen yläkäyrän yläpuolella. En tiedä johtuuko sitten siitä vai mistä, mutta mulla alkaa jo nyt olla vähän tukala olo mahan kanssa! Empun kanssa meni tosi kevyesti loppuun asti, ainoastaan iskias oli kiusana. Nyt on sama vaiva mutta lisäksi tuntuu että masu on kokoajan tiellä ja on vaikea nukkua. En valita, tuntuu vaan oudolta kun edellisellä kerralla nukuin pitkään selällänikin ihan mukavasti ja puoliksi mahallaankin onnistui. Ei nyt...

Voih, mulla alkaa viikon päästä harjoittelu ja pitäisi uskoa neiti isukin hoiviin kuukaudeksi. Olen laittanut ohjeistusta ja siivouslistan valmiiksi. ;) Eniten tässä hirvittää se, miten sitä osaa olla neidistä erossa?! No, onneksi se on vaan kuukausi ja sitten saa taas olla kotona. :)

Mutta nyt siivoamaan kun neiti nukkuu! On unet niin sekaisin ettei voi tosiaan luottaa siihen, että nukkuisi normaalit 2-3h päikkärit....

Antzi ja Elias 22+2 (tällä viikolla kelan paprut postiin. :) )

Mä olen kovasti tuota Pikku2:n tilannetta myös miettinyt, vaikka olen yrittänyt olla miettimättä. Asiat eivät minulle mitenkään kuulu, enkä edes sinua Pikku2 kunnolla tunne, mutta jotenkin mulla on kova huoli lapsistasi. Olen miettinyt, että oletko kertonut tilanteesta joillekin läheisillesi vai pidätkö kulissia yllä, että kaikki on ihan hyvin. Nimittäin sellaista ei kukaan kestä eikä jaksa! Ehdottomasti tarvitsisit jonkun ulkopuolisen, jonka kanssa voisit tuota tilannettasi purkaa. Ja nimenomaan tuota sinun osuutta asiassa. Kannat melkoista taakkaa, kun yrität kaikkesi tehdä liiton pelastamiseksi lasten vuoksi. Ja kun jotenkin näyttää vahvasti siltä, että mitään ei ole tehtävissä.. Voi olla, että olen pahasti väärässä. On äärettömän ajattelematonta mieheltäsikin olla käyttämättä ehkäisyä tai ylipäätään pitää sinua panopuuna, jos kerran paperit ovat vetämässä. Minä en voi ymmärtää, mitä miehesi päässä liikkuu.
Olen ollut melkoisen hämilläni tuosta viimeksi kirjoittamastasi tekstistä ja tämä on jo kolmas kerta, kun aloitan kirjoittamaan. Kaksi kertaa olen tekstin pois pyyhkinyt. Vaikeita juttuja ja kun en missään nimessä halua loukata sinua, kuten ei varmaan tuo ensimmäinen ulkopuolinenkaan. (Toisen tyyli taas oli sitä perinteistä ulkopuolista meininkiä..)
Mutta toivoisin lastesi vuoksi, että hanki itsellesi joku ammattiauttaja <3 Ja laita se paskiainen maksamaan viulut, hän on aiheuttanut tarpeen. Pyydän anteeksi, mutta olen niitä naisia joka tappelee ystävien miesten kanssakin, jos sattuu sovinisti-piirteitä näyttämään :-)

Nyt jatkamaan hommeleita. Yh-viikkoa taas ja huomenna saamme ehkä yövieraita ;-)

Toivottavastienloukannut-Tehis

Jazz allekirjoittaa myös Tehiksen viestin! Voimia Pikku2:lle!

Toivotaan että Niksu saat tukkeutuneen tiehyen avattua! Paranemisia!

Kapriksen poitsulle myöhästyneet synttärionnittelut!
Meillä tosiaan Jii puhuu enempi suomea. Ruotsiakin tulee silloin tällöin, ymmärtää kyllä kaiken mitä ruotsiksi puhutaan.
Älä murehdi, mä en ole vielä tähän päivään mennessä tavannut kaksikielistä lasta joka olisi puhunut enempi ruotsia kuin suomea tai sitä toista useammin kuulemaansa kieltä. Myös ne ketkä äitinsä kanssa kotona ollessaan puhuvat ruotsia, höpöttävät kyllä enempi suomeksi. Tarhaan vieminen ensi syksynä on varmasti ihan hyvä ratkaisu kielen kehityksen kannalta. Minä olen kyllä aikanani mennyt tarhaan vasta eskari-iässä ja silti on ruotsinkieli kehittynyt ihan hyvin, äitini tosin puhuu ruotsia ja kuulin sitä päivittäin.

Nyt on taas kiidettävä. Päivän jatkoja!

T-T:tä on helppo kompata..

Taisivat tökätä gramofoninneulalla tota tyttöö...kalkattaa ja kilkattaa... Nukkui tosin automatkalla kotiin ja kotonakin vielä vähän. Hyvähän on rompatella kun on pottua ja lohta ja maitoo maha täynnä... Taas sitte viikko päiväkirjaseurantaa ja joulukuussa verikokeet, että onko vasta-aineita muodostunu.

Antzin neitille onnittelut uudesta taidosta...

Mies ja nainen työssä

Miehen pöydällä on pino paperia.
Hänellä on todella paljon työtä.
Naisen pöydällä on pino paperia.
Hän ei pysty järjestämään töitään.

Mies puhuu työtovereidensa kanssa.
Hän neuvottelee uusista sopimuksista.
Nainen puhuu työtovereidensa kanssa.
Hän on taas juoruamassa.

Miehen työpöydällä on kuva hänen perheestään.
Hän on vastuuntuntoinen isä ja aviomies.
Naisen työpöydällä on kuva hänen perheestään.
Perhe näyttää olevan hänelle tärkeämpi kuin työ.

Mies ei ole työpöytänsä ääressä.
Hän on kokouksessa.
Nainen ei ole työpöytänsä ääressä.
Hän on WC:ssä.

Mies ei ole työpaikalla.
Hänellä on neuvottelu asiakkaan kanssa.
Nainen ei ole työpaikalla.
Hän on ostoksilla.

Mies on lounaalla esimiehensä kanssa.
Hän on saamassa ylennyksen.
Nainen on lounaalla esimiehensä kanssa.
Heillä täytyy olla suhde.

Mies esittää oman kantansa esimiehelle.
Hän on määrätietoinen.
Nainen esittää oman kantansa esimiehelle.
Hän on itsepäinen.

ÄssÄlle haleja -samassa veneessä keikutaan...

Pikku2:lle haleja myös. Mieti T-T:n sanoja, niissä paljon järkeä minunkin mielestä.

Ihana kakku Safiirilla. Meidän neiti muuten haluaa hämähäkinseitti kakun 3v synttäreille. Yritin ehdotella Hello Kitty ym. mutta ei käy. Näki telkkarissa sen hämppykakun ja sen haluaa... huoh!

Nyt pitää mennä koisii. On ollut aika lentoa viime viikko ja kun pikkumiehellä korvatulehdus niin vähän levotonta on ollut. Mutta yritän kirjoitella pian paremmalla ajalla.
Täällä muuten kp 22 ja jomottelee. Limailu loppunut. Hmm.

Kirppu

Huomenta.

Äsken soi ovikello ja kukkakaupan täti kävi tuomassa maailman kauneimman kukkalaitteen. Se oli mun työkavereilta! Mä olen nyt niin otettu.
Pitää oikein ottaa siitä kuva ja laittaa suljetulle, sen verran mahtava asetelma...

Kuopuksen kanssa menee mukavasti, välillä syödään kaksi kertaa yössä, välillä viisi. Toistaiseksi olen pysynyt hyvin tolpillani, kun menen nukkumaan ajoissa, että ehdin saamaan monta pätkää unta yön aikana. Imetyskin sujuu hyvin, alkupäivien epätoivo on väistynyt ja hommassa on varmuutta. Nyt pitää koputtaa puuta, kun tämä kaikki tuntuu niin kovin helpolta E:n alkuun verrattuna.

Ja Kapris, mäkin olisin vielä pitänyt C:n talossa, nyt on kyllä tosi vähissä tuo BB:n seuraaminen, mutta hyvin pysyy kärryillä kun katsoo Talk Show:n. Tosin sekin tulee katsottua tallennuksesta, kun ei su iltana jaksa/ehdi. Mies vihaa koko ohjelmaa ja murisee aina kun yritän katsoa sitä. =0) Toiset tykkää, toiset ei. Voyerismiahan se on.

Nyt huutonettiin ja sitten siivoamaan, A ottaa näin aamupäivällä 3 tunnin unet.

Johanna ja Nuppunen 13 vrk

Nyt on kuvat suljetulla.
Täällä muuten myrskyää ja lujaa taas. Eilen oli sähköt poikki melkein kolme tuntia.
Pelattiin sitten monopolia kynttilän valossa, oikein mukavaa. Lyhyt sähkökatkos käy, pidemmistä en tykkää. :)

Niinhän se on, että kukaan ei ikuisesti jaksa pitää kulissi liittoa pystyssä, allekirjoitttanut teki niin niin melkein kymmenen vuotta, ja sai lapset siinä sivussa isommiksi toinen oli 11 ja toinen 13-vuotias, kun pinna katkesi lopulta, ja haimme roa yhteistuumin, miehellä alkoi vieraat naiset ja omat menot kun pienempi lapsistamme oli vuoden vanha, joten tiedän mitä se on, mutta ei sitä "omaa pesää" halua ehdoin tahdoin liatakaan, vaikka toinen niin tekeekin, ehkä syyt on sitten jossain... Vuosien päästä minä olen alkanut purkaa näitä juttuja ammattiauttajan kanssa, ja kipeää tekee vieläkin, vaikka erosta on jo vuosia niitä on ihan kunnallisiakin, ettei se mitään maksa, paitsi sen oman ajan mitä siihen uhraa... Toivon voimaa ja itselleen oikeita ratkaisuja Pikku2:lle, valitettavasti ette te kukaan voi tehdä hänen puolestaan niitä oikeita ratkaisuja, vaan hänen tulee etsiä ne itse itselleen, toki voitte ystävänä neuvoa ja tukea häntä elämän vaikealla tiellä :( Ja onneksi hän on avautunut edes teille, ettei ihan sisäänsä patoa kaikkea, niinkuin minä aikanaan tein, tiedän että vaikeista asioista puhuminen on todella vaikaa!
t.marika v. Nyt vuosien päästä uskallan kirjoittaa oikella nimelläni, kun minulla ei ole enää asian kanssa mitään salaamista, mutta ne oli vaikeita ne salaiuuksien ja pahhan olon vuodet, nyt täällä jo pikkuhiljaa odotellaan lapsenlapsia, ja itsenäistä elämää...

Yhteistyössä