EX-Kermit 35 - tammikuu 2009

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
heips ja ihana kuulla Johannasta!
Onneksi Veen rytmi on nyt parempi, jottei ihan yöihminen ollutkaan =)
Tsemppiä yh-arkeen.

Täällä onkin sit taas kyssärinä koko eukko.
Ei se täti meinaan tullutkaan, kun ihan millin punanen lima (sori taas nämä limailut...) joten tänään on jo mulle huikee 13 pvä oviksesta.
eilen tein rfsu:n testin illalla ja minä siinä jonkun viivanpaikan tai jotain ihan hirmuisen haaleen viivan näin, mutta mies ei tietenkään mitään.
nyt olenkin sit edelleen ihan varma, että raskaana olen, mutta olen kyllä ollut monesti muutoinkin....
ja ne pillerit haettiin myös eilen - että näin.
no, odotellaan pari päivää ja jossei se täti kurvaa kylään, niin teen uuden testin.

kapris ja 2 pientä murua

Jahas, että Kapriksellekin iski sitten jännät paikat... =) Tee sit toka testaus jollain toiselle testillä, mä olen kanssa saanut jos jonkinmoisia viivanpaikkoja aikaan noilla rfsu:n testeillä aikanani. Mut kaikki sormet ja varpaat täälläkin pystyssä!!

Johannan arkikin alkanut nukkumisten suhteen helpottaa. Hieno juttu! Se yh-arki ei sitten olekaan mitenkään hieno asia, kaiken sympatiseerauksen saat täältä kyllä!!

Meillä isompi ännä näkee myös paljon painajaisia nykyään (viimeisen kuukauden verran ehkä), nyt osaa onneksi jo selittää mitä niissä unissa tapahtuu (mm. pari yötä sitten mörkö, jolla oli isin pää, kurkki hänen ikkunastaan että onko siellä kilttejä lapsia...hehheheee... Ja mörkö on siis aina se muumien mörkö). Pienempi ännä jatkaa myös yöheräilyä - syö edelleen kerran yössä n. 2 dl maitoa ja sen lisäksi herää kerran tai kaksi mutta silloin rauhoittuu tassutteluun nopeasti. Että erityisen ihqua on aamuisin herätä "pirteänä" töihin. Töissä sen sijaan on aika rauhallista nyt kun vuodenvaihde saatiin ohitettua sujuvasti. Suorastaan tylsää meinaa ajoittain olla. Iltaisin ollaan aika väsyjä koko porukka ja pojat menevätkin ihan ihmisten ajoissa nukkumaan, me isännän kanssa ei vielä olla siihen opittu. Ollaankin nyt joka ilta käyty porukalla lenkittämässä koirat (pojat reissaa pulkalla ja stigalla mukana) pakkasta uhmaten ja se on kyllä parantanut unen laatua mun mielestä koko perheellä. Nyt se on vielä onnistunut, kun isäntä on ollut niin paljon iltaisin kotona (ja juuri oli reilu 2vkoa lomalla), mutta sitten jää kyllä lähtemättä kun reissuhommat painaa päälle, en jaksa koko tuota revohkaa kiskoa narulla perässä... ;-)

Mä muuten tilasin just r-testejä netistä, pakko kai se on testata oman mielenrauhan takia, kun olot on mitä on. Menkoistahan en voi päätellä mitään, kun ne pysyy pillereillä muutenkin pois. Mutta joku mättää hormonitoiminnassa, on se sitten mitä tahansa ja jostain se poissulkeminen on aloitettava. Olkoon se sitten r-testi.. =)

Mut siinä ne, työläiskuulumiset, täältä suunnalta. Tää työn raskaan raato lähtee nyt lounaalle.. ;-)

Niksu

Hopsista, Kapriksella jännät paikat! Viivanpaikkaa vai haamujenhaamua? Onko yhtään punaista väriä viivassa ku tiiraat?

Ja Niksu testaa kans kohtsillään. Jännittäväksi käy elo.

Täällä meinaa olla huonoa oloa aina sillon tällön. Ja väsyttää edelleen niin että aivan pakko ottaa vähintään yhet pikkupäikkärit jossain vaiheessa päivää. Mutta emme valita :)

Terkkuja sitte joka talouteen!

Safiiri ja Jänskis 6+5

jaahas... ai Niksu testailee siellä myös =)))

Mä kattelin sitä mun eilistä testiä ja ei siinä kyllä mitään väriä siinä "viivassa" ole, joten on vain viivanpaikka.
no olen silti hyvin varma, että raskaana olen, kun noi menkka-jomotukset on jatkuneet jo vk ja samanlaisia repäisyjä tulee kuin tähän saakkaa raskaana ollessa.
ja lämmöt mittasin juuri ja oli edelleen 37,4, eli mulle korkeella ovat kyllä!!
no eipä siitä oviksesta ole kuin 2vk lauantaina, joten jos ei täti tule kylään ennen sitä, niin testaan su aamulla.

Tää on niin tätä. just kun olin saanut päätettyä itseni kanssa, että meidän lapset on nyt tässä ja ollaan juuri löydetty unelmien asunto joka ehkä turhan "pieni" 3 lapselle yms yms pillerit haettu, niin sit EHKÄ olenkin raskaana.
Mutta samalla olen niiiiiiiiin iloinen ja perhosia koko aika masussa ja netissä surffailen jo kattelen kaukaloita yms =)
mutta ehkä nyt voisin rauhoittua ja odottaa ensin siihen, että on tosiaan se 14vrk kulunut oviksesta ;)

kapris the hätähousu

jaa multakin unohtu puolet, eli onko safiiri teidän ykkönen siis kotona teillä opetuksessa? sinä opettajana vai mitä tarkoittaa käytännössä se että kotiopetuksessa?
toivottavasti meillä ei käy noin - tai kenellekkään siis - koska vois lasten opetus joutua "pieneen" notkahdukseen jos mun täytyis jotain fysiikkaa yms alkaa opettamaan =)
no ehkä teillä ei ykkösellä ole ihan pitkän matikan laskuja vielä ;)

Jaahas, täällä on muutkin testailleet ;) Mulla ihan puhdasta negaa näytti. Imetän niin paljon, että menkkoja ei kuulu eikä näy.. Edelleenkin mennään "ajoitus"-ehkäisyllä. Neuvolaan oli aika, mutta olin kipeänä juuri silloin ja uutta aikaa en ole kerennyt varaamaan.

Eiköhän me se bumbo hommata. Täytyy netistä katsella, kun tuskin tulee ajoa kaupunkiin ihan lähiaikoina.

Ihana kuulla, että Johannan V:llä yöt ovat jo parempia. :)

Piti muuten vielä kysellä, että oletteko hankkineet kotiin jotain turvatuotteita esim. liesisuoja? Onko ollut hyötyä?

Kaprikselle peukkuja testailuun! Ja Kirpulle np-ultraan!

flunssainen gia

JOkos Niksu testailee tänään?? Ja milloin Kapris testailee uudemman kerran?
Kirppuu!! Jokos kohta uskallat listautua? Millaista oireistoa Safiirilla?

iiks.. olipas kyssäreitä heti aamutuimaan... Täytyy ruveta kaffinjuontin ja pukemaan tytölle päivävaatteet. Ohjelmassa talon lämmitystä ja keikka naapurikuntaan. Miehellä alkoi vapaat ja sit isäkuukausi.. Eipä oo mullakaa ku maanantaihin asti äitiyslomaa jäljellä ja sitten alkaakin kesäloma :)

Ihania juttuja Kapriksella. Mä niin muistan ton fiiliksen! Voi kun se olis sit jo seuraavaksi oikea plussa. Ei sillä ole väliä vaikka se lapsi laittaakin suunnitelmat uusiksi, sitten vaan tehdään uudet suunnitelmat...=0)

Gia, meillä ei ole vielä mitään turvajuttuja, eikä varmaan tulekaan kauheasti. M ja E kasvoi ihan "turvatta"; ainoa mistä olen huolissani on takan luukku. Meillähän on aika monet pistorasiat huonekalujen takana tai sitten valokatkaisijan kanssa samassa kotelossa. Rappusiin pitää hankkia portit.

E huutaa, että muumit loppui: se on sitten aamupuuron aika.

Johanna ja V sekä E, joka käy tarhassa nykyään vain 2 krt viikossa, että tarhapaikka säilyy...

Meilläkään ei ole mitään turvajuttuja... ja noita tuhka-/nuohousluukkuja meillä piisaa.. Onneksi ei saa tyttö kuin yhden luukun irti omilla voimilla. Se irrotetaanki sit muutamia kertoja päivässä... Ja nykyään omat lelut ei oo ollenkaa kiinnostavia, parhaita on juustohöylä, rikkakihveli, käsirasvatuubi, tyhjä pullo...

Joo siis meillä takan luukku tulee niin kuumaksi, että saa olla lämmittäessä tarkkana, että neiti ei polta itseään. Mutta onneksi hän ei nyt ihan vielä ole lähdössä liikenteeseen, vaikka kovasti yrittääkin kääntyä vatsalleen.
Mites Sonian typy, joko siellä käännytään?

Meillä on pistorasioissa tulpat, ne on ihan välttikset. Mutta muita turvajuttuja ei ole, eikä varmaan tulekaan. Hellassa oli sellainen turvalaita esikolla, mutta se sitä vasta kiinnostikin ja kummasti sai pienet sormet pujoteltua sieltä välistä nappuloille. Joten turhalta tuntui eikä uutta sitten laiteta.

Bumboa suosittelen muuten minäkin. On pikkuännällä edelleen kovassa käytössä, mm. matkasyöttötuolina jne.

Ja testin teen sitten, kun se postissa tulee. Tänään tai maanantaina. Tulosta kuitenkin turha jännittää, teen testin ihan vaan siksi että se pieni ääni tuolta takaraivosta jättää asian rauhaan. Josko ne hormonitkin siitä sitten tasaantuisivat ja antaisivat olotilan rauhoittua. Nää on varmaan niitä samoja salaraskaus-oireita, mitä Tehikselläkin muinoin oli.. ;-)

Hyvää perjantaita kaikille!

Toivottelee Niksu, maha täynnä kakkua... =)

noista turvajutuista, niin meillä pistokkeissa suojat. Tosin nykyään yks näkyvimmistä pistokkeista on jäänyt suojaamatta, että en oikein hyötyä tiedä =)
ja joissain kaapeissa (joissa jotain "vaarallista") on sellaset salvat jotta poju ei pääse sinne.

meikäläinen testaa huomenna aamulla. Sit on niinkusta 15. pvä oviksesta eikös niin jos ja kun se oli la 27.12?!
no enivei, jos nega tulee edelleen, niin sit mulla on joku endo tai muu kun noi nippailut ja vihlomiset ja kivut on sen verran tuntuvia ettei nyt ihan normaaliin kiertoon voi kuulua.
nyt mua lähinnä vaan panikoittaa se että JOOOOSSS olisin raskaana, niin miten ehdin sitten kaikille lapsille olla tarpeeksi ja riittävästi läsnä ja tehdä ihan niitä kahdenkeskeisiä juttuja tarpeeksi?!?!?!?
Tai kun olisi 3 lasta melkein 4vuoden sisään...
esikoinen olisi kuitenkin niiiiin pieni vielä ja pelkään, että sit hän joutuisi kasvamaan liian nopeesti isoksi. tai häntä pidettäisiin liian "isona tyttönä" jonka täytyy selviytyä yksin liian monesta asiasta kun äidillä kädet täynnä pienempien kanssa.. =(

kirppuuuu??!!! mitä ajatuksia sulla on tosta kun teillä on vielä pienempi ikäero kuin meillä siis mahdollisesti?
No safiirillehan tulee myös suht samalla tahdilla kuin kirpulle nämä kolme nuorinta.
Mä taas kyllä stressaan jollain tollasella asialla ihan turhaan mieltäni, kun ei ole sitä + testiä vielä näkynyt ja siihen vauvaan sylissä on niin monta mutkaa vielä.
kaipa se kuuluu mun luonteeseen olla tällänen "turhien asioiden" stressaaja. Tai etukäteen ajattelen kaikki pahimmat asiat ja niitä sit märehdin ja murehdin... byaah!!!

Missäs meidän ninni on?? onko teillä jo helpottanut öiden suhteen?
entä miten pikku2:nen voi? vieläkö perhosia vatsassa ;)

nyt tää menee taas....

Joo, ykköstä mää täällä yritän "opettaa" ja neuvoa läksyissä. Läksyt tulee nettiin joka perjantai. Toivottavasti ei näin tarvi kauaa jatkaa. Mutta parempi näin kuin että ykkönen vaarantais terveytensä siellä homekoulussa. Hällähän todettiin kesän alussa astma ja me jouduttiin laittaan koira asumaan kummitätini luo. Syksyllä ykkönen kävi lääkärikontrollissa ja astma oli sillon oireeton. Nyt syksyn aikana kummiski hän on taas alkanu oireilla. Koittavat nyt kovasti koulussa ettiä korvaavia tiloja kaikille täksi lukukaudeksi. Sitte syksyllä korjattuun kouluun takas.

Meillä ei oo mitenkään sen kummallisempia suojauksia missään. Ykkösen aikana meinasin ottaa lattianrajasta koriste-esineet pois, mutta sitte en ottanukkaan. Poika oppi ettei niihin saa koskea. Nelkkuki tietää jo hyvin mitä tarkottaa sana ei.

Ja tässä taas. Joko Niksulle tuli testit? Kaprisko vasta huomenna? Aargh, siihenhän on puoli vuorokautta ;)

Meille ois tulossa melko tasan puolitoista vuotta ikäeroa Nelkulle ja Jänskikselle. Mää en stressaa - eiköhän sitä jotenki selvitä. Enempi nyt stressin aiheena on, onko koko Jänskistä olemassa. Niinku aina tähän aikaan ku raskaus on vielä nii alussa...

tein tossa yhteenvetoo
kauris, maresa, ninni, gia ja sonia eivät oo vielä kirjatuneet uudelle suljetulle osastolle... Onko jotai ongelmia?? Laitoin sinne ne jahuulle kerätyt mittataulukot. Jos ystävällisesti kävisitte täydentelemässä... tai kommentoimassa muuten vaan.

lähetään tässä kohta N:n kanssa nukkumaan. Tai tyttö lähtee Höyhensaarille.

Ja mulle ei edelleenkään oo tullu gmailin sähkikseen Senoran kutsua sinne yhteisöön. Omille sivuillesi kyllä tuli kaverikutsu, muttei sinne yhteisöön. Voiko sinne muuten itte anoa jäsenyyttä? Mää pääsen sellaselle sivulle, missä lukee ryhmän nimi ja ilmotus että ainoastaan ryhmän jäsenet näkee sivustot tarkemmin.

Yhteistyössä