EX-KERMIT 5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kapris: katoin just esikon kortista, et mulle oli tullut rv 25+3 jo melki 6 kg lisää (siis ihan neuvolan vaakan mukaan, omaa en omistanut..) eikä siitä kukaan naputtanut mitään.. Eli aika eri käytäntöjä taitaa olla yhtä paljon kuin "alan ammattilaisiakin". Jätä siis moiset höpöttelyt ihan omaan arvoonsa. Ja hyvä muuten kun sun näppylät on nyt sua lakanneet kiusaamasta, toivottavasti pysyvätkin poissa.

(.)= ei niin kerrassaan mitään ihmeellistä. Ollaan ja odotellaan ensi viikon ultraa. Paha olo alkaa poistua kuvioista, väsymys perhana vaivaa edelleen. Nukahdin eilen pojan kanssa sohvalle (joo-o, tosi hyvä juttu olikin..) joskus puoli 7 aikaan ja heräsin vasta 8 kanttiin. Sitten nukahdin ennen yhtätoista enkä aamulla meinannut millään päästä sängystä ylös. Onneksi mies juoksutti koirat illalla ja aamulla, että sain makoilla ihan rauhassa. Koskahan tää väsy oikeesti helpottaa, ei jaksais enää.

Mä yritän olla ottamatta mitään stressiä tosta painonnoususta. Esikosta tuli se reilu 15kg, enkä moista massaa jaksaisi enää raahata mukana. Nyt tosin lähtöpainokin on sen 7 kg pienempi, ja tähän mennessä paino on tippunut 1-2kg, joten alkuasetelma on parempi. On muuten ihan mukavaa kun painoindeksikin on taas alle 30... =) Pienestä ne ilot on revittävä.

Leppoisaa päivänjatkoa lomalaisille ja Safiirille (vai oletkos sinäkin jo lomalla - muisti pätkii??).. =)

Niksu 11+4

Kiitos kysymästä, töissä ollaan. Kesälomaa ei tälle kesälle nimittäin tullu yhtään. Pidän mää kaks palkatonta vapaapäivää just ennen ku koulut alkaa. Käydään silloin perheen kanssa riemulomalla Vaasassa.

Ja taas mennään. Ihan pikaisesti vaan kurkkasin...

Heipsan!

Tuntuu, ettei tässä oikein romaanien kirjottamiseen riitä aikaa. Täytyy kummiskin edes pikapyörähdyksiä tehdä...

Kapris, aikas outo urputtaja sulla neuvolassa :-D Mulla just juhannuksen aikoihin oli tullu 550g/vko ja th sanoi, että just sopiva painonnousu näillä viikoilla.
Ja neuvolan mukaan mulla ei ole painoa tullut juuri ollenkaan, vaikka sitä on 6-7kg tullut niiden kirjanpidon mukaan.
Että jätä omaan arvoonsa tollaset horinat!!!
Hyvä, että ihottuma alkaa olla pois!

Työn iloa Safiirille. Harmillista, ettei sitä lomaa nyt ole, kun varmaan tulisi ihan kivaan saumaan.

Niksulle voimia sinne väsymyksen keskelle ja tsemppiä ultran odotteluun!

Mä olen kans täällä matkasuunnitelmia ja -varauksia tehnyt. Kun sinne mummulaan pohjoiseen ei lähdetty, niin täytyy tehdä muita pienempiä reissuja. Just varasin Galaxylle risteilyn iskän vimpalle lomaviikolle. Me ei isännän kanssa enää noille Turun laivoille suostuta ja lapsille tosi mieluista tuo laivaristeily. Niinpä jokaiselle jotakin; meille vanhuksillekin uutta, kun mennään oikein Helsingin laivalla :-)
Piti sitten pikkumiehellekin hommata passi:-/ Hassua, mutta kun ei kerran ole ollut olemassa, kun meillä äiskän ja iskän passit uusittu.
Tampereelle lähdetään sitten sunnuntaina. Ollaan yksi yö hotellissa, maanantaipäivä Särkänniemessä.
Muuten tämä loma meneekin tässä kotinurkissa. Iskä nikkaroi ja lapsetkin ovat välillä iskällä vähän kesätöissä :-) Älkää tehkö ilmoitusta viranomaisille ;-)

Painosta en muuten minäkään aio mitään stressiä ottaa. No, ehkä ei ole syytäkään. Kaikista on tullut 11-12kg, joka on lähtenyt tosi nopsasti pois.
Vatsan kasvu ei taaskaan ole mitään kovin ihmeellistä. Tuntuu, että sen plumpsahduksen jälkeen ei ole tapahtunut yhtikäs mitään.
Sokrurasituksessa muuten mulla kaikki oli ok. Arvasinkin, että vähän turha koko koe. Mutta sen monirakkulaisuuden takia on hyvä tehdä.

Halibatsuibat kaikille!

Tehis rv 27+4

koskas tehis sinne galaxylle menette?
Me meinaan joko 2.8 tai 3.8. Ois aika jännä jos samaan aikaan :)
Täällähän on Särkänniemi monen kohteena.
Me tehään Tampereelle päivän reissu mökiltä viikon päästä, mutta käydään varmaan vaan siellä kotieläinpuistossa.
Lapset, jotka mukana ovat, ovat kuitenkin vain 3v, 2v ja 6kk, eli ei niin innoissaan laitteista.
Tai varmaan olisivat nämä isommat (ainkin meidän hurjapää-tyttö), mutta mennään lintsille kuitenkin elokuussa, niin se saa riittää...

Joo meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ne tuuraajaan painohöpinät. Vaikkei sitä uskois kuin joka viestiin saan mahtumaan kilo-asiaa...
Mutta kuitenkin, syön kun nälkä ja en syö kun ei nälkä - tai ehkä vähän hyvää silloin ;)
Esikoisesta mulle pamahti 17kg, tosin lähtöpaino oli alhasempi.

Mervillä on viikkoja jo oikein mukavasti! Hurjaa! Ei pitkään enää odotusta sen oman nyytin näkemiseen :))))

Mulla oli muuten paikat tosi kiinni (molemmat? kohdunsuut).
NO, se lienee ihan hyvä juttu näillä viikoilla.

Mites Kirpun huilailu on mennyt? Onko vielä supistellut?
Entä onko masu noussut yhtään vai meinaatko jo kohta kompastella siihen?!

Mä nyt päädyin siihen Tehikselläkin olleeseen "raskaus-ihottumaan".
Tai kaipa tää se virusinfektion aiheuttama rokko oli, jota epäilivät, mutta parempi mieli mulla kun ajattelen, että kuuluu asiaan/raskauteen :)

nyt toivotan hyvät viikonloput!!
Ei sissus.. nythän on vasta torstai. Huomenna tulen vielä kurkkaamaan Antzin ultra kuulumiset. eikös se huomenna sun ultra ollut?!

haleja

Oli ihan pakko tulla kirjottaan jotain tällekin puolelle, kun saattaapi olla ettei sitten ihan vähään aikaan olekaan tänne asiaa... Kovin mielelläni olisin kyllä siirtynyt tälle puolelle teidän kanssa "juttelemaan", mutta ainahan ei voi onnistua.

Haluan toivottaa teille kaikille oikein ihanaa ja onnellista odotusaikaa!

Ensi vuotta odotellessa

Maresa Kermiteistä

Ultrassa on nyt syke nähty ja olo hetkellisesti helpottuneempi. La siirtyi 5 päivää ja on nyt 9.3. Onhan tuo syke aina yksi etappi, mutta ei tässä tosiaan viitsi vielä riemusta hyppiä. :) Mutta jos vähän tuulettaisi kuitenkin... ;)

Antzille onnittelut iloisista ultrakuulumisista!! Kyllä nyt jo varmasti ainakin vähän voi tuuletella.. =)

Ihanaa kun on perjantai, on vaan supertylsää kun mies lähtee viikonlopuksi reissuun tuossa tunnin päästä ja palaa joskus sunnuntai-iltana. Ollaan poitsun kanssa kaksin, lukuunottamatta sitä pienen pientä sukulaispoppoota, joka on tulossa synttärikaffeille (vanhenen alkuviikosta, pöh..). Toivottavasti sää pysyy sateettomana, jotta päästään edes ulkoilemaan. Vähän on sellainen olo, että saattaisin olla tulossa kipeäksi. Kurkku on jo kolmatta päivää arka ja korviakin vähän kolottelee... No, toivotaan että menee ihan itsellään ja mahd. nopsasti ohi moinen riesa. Ei jaksais sairastella, nyt varsinkaan kun ei oikein voi lääkitä itseään.

Jee, sunnuntaina saadaan 12 vkoa täyteen. Äkkiä se aika huristaa, kun just vasta plussasin.. =) Oon tässä vähän kahden vaiheilla et kertoisinko raskaudesta pomolle tänään ennen kuin se jää lomalle vaiko vasta sitten kolmen viikon päästä, jolloin tota masua ei varmaan kauheasti enää peitellä... Mitäs mieltä olette?

Jahas, josko pitäis vaikka ruokkiksen..

Niksu 11+5

Voi ihanaa anzi! Sykkeen näkyminen on taatusti tuuletuksen arvoista :) Ymmärretään tietenkin sun varovainen suhtautuminen.

Sit kysymys aiemmin synnyttäneille. Esikoista siis odotellaan ja synnytys pyörii jo mielessä. Millasia kokemuksia teillä on synnytyskivusta, siis lähinnä jos vertaatte keskenmenokipuihin? Onko niissä mitään samaa. Itselläni siis ollut yksi kaavinta (ei yhtään kipua) ja kolme "tavallista", jotka ovat olleet todella tuskallisen kipeitä. Jatkuvaa supistelua (polttoja?) kesti n. 6 tuntia.

ON: Suppareita tullut vähän liikaakin ja terkkari määräs mut saikulle ja maanantaina lääkäriin. Tuskinpa töissä tarvitsee enää käydä. Toivottavasti kohdunsuulla on kaikki hyvin. Onneks enää vain vähän aikaa niin ollaan jo hyvillä viikoilla.

Hoppu 31+4

Hoppu: mulla on ollut 1 tm ja lääkkeellisen tyhjennyksen aiheuttamat supistukset oli samankaltaisia kuin synnytyspoltot (no, onhan siinä tietty sama prosessi käynnissäkin). Kuitenkin tuo kipu on tosi yksilöllistä ja toisilla saattaa avautuminen kestää paljonkin kauemmin kuin toisilla.

Itsellä synnytys alkoi lapsivesien menolla, supparit siitä vasta joskus tunnin päästä ja koko toimitus oli ohi n. 12h myöhemmin. Ehdin saada kipuihin petadinea (ei auttanut sitten tippaakaan, teki vaan pahan olon), ilokaasua (käytin varmaan väärin, mutta ei mitään apua siitäkään) ja sit lopulta 2 kertaa epiduraalia (joka osoittautui taivaalliseksi avuksi.. ). Kipu on kova, totta kai, mutta kun saat lapsen rinnalle niin se oikeasti unohtuu. Minusta synnytystä/suppareita inhottavampaa oli se jälkitouhu, siis istukan syntyminen ja sit tikkaaminen (väliliha leikattiin).

Hienoa Antzi. On tosiaan tuulettamisen arvoisia uutisia :)

Jaa, synnytyskivuista? Odotapas kun muistelen. Mää kuvailisin niitä ehkä sellaisiksi vihloviksi kouristuksiksi. Vähän sinne päin ku menkkakivut, mutta vaan voimakkaampia. Kahdessa ensimmäisessä synnytyksessä mulla autto epiduraali tosi hyvin. Kaikki kivut hävis ja pysy pois. Kolmannessa en kerenny saada minkäänlaisia lievityksiä, kun hoitsut ei oikein uskoneet että olin tullut tositoimiin ja sitten kun nukkumatti oli vihdoin tilattu laittamaan puudutus, tunsinki jo ponnistamisen tarvetta ja siinä se oli: luomusynnytys. Ikävänä kokemuksena muistan kaikista kolmesta sen että aina suppareiden aikana laattasin. Viimeksi meinasi olla hankalaa kun muka rohkeana naisena olin sanonut miehelle (joka joutui viemään lapset anoppilaan hoitoon toiselle puolen Suomea synnytyksen aikana) että kyllähän mää selviän yksin. Niinpä niin, siinä ois kyllä saanu olla joku ojentamassa puhdasta kaarimaljaa ja mehulasia ja viemässä vanhaa pois.

Jatkamme tästä. Terveisiä kaikille!

Heippa!

Todella ikäviä uutisa Maresalla :-( Kovasti voimia!

Antzille onnittelut ultranäkymistä. Kyllä voit ekat tuuletukset heittää :-)

Toivottavasti Hoppu kohdunsuulla kaikki ihan ok. Onneksi noita viikkoja tosiaan alkaa jo olemaan mukavasti. Vielä olisi hyvä kuitenkin vauvelin pysytellä vatsassa!
Vai alkaa jo synnytys pyöriä mielessä... ;-) Äkkiä tämä aika kyllä hurahtaa, että ei turhaan!
Mulla keskenmenokipu ei ollut kyllä mitään verrattuna synnytyksiin :-/ Mulla siis tuli itsestään pois ja ihan alkumetreillä, joten lähinnä hiukan menkkakipuja voimakkaampaa vain.
Synnytyssupistukset ovat kyllä olleet kyllä ihan toista luokkaa! Ainoastaan kakkonen on ollut kivuiltaan siedettävä. Aivan kuin kuminauhalla olisi vaan vedetty kohtua ylemmäs. Nuo kaksi muuta sitten enempi sellaista puukolla mahan repimistä :-/ Kokonaisvaltaista kärsimystä, jonka kyllä kummasti unohtaa nopsasti. Ja minä siis todella tykkään synnyttää :-D
Ekassa synnytyksessä päädyin lopulta pitkien kärsimysten jälkeen epiduraaliin, joka kyllä toi helpotuksen. Muissa synnytyksissä en ole ottanut, koska en edelleenkään halua kyseistä puudutusta! Paracervikaalin olen ottanut toisessa ja kolmannessa. Tokassa vei kaikki vähäisetkin kivut, mutta kolmannessa ei mitään tehoa! Kolmas oli oikeastaan kivuiltaan pahin ja se mentiin sitten ilokaasun voimin. Ponnistusvaiheet mulla on aina menneet nopsasti, mutta tuo avautumisvaihe on pitkä ja piinallinen. Ilmeisesti mulla ei kovin periksiantavaa tuo kudostyyppi, kun vatsa ei kasva ja synnytysten avautumisvaihe on pitkä kuin nälkävuosi :-)
Synnysten kokonaiskestot muistaakseni on 16h, 8h ja 6h. Ponnistusvaiheet 10-20min.

Moikkelis taasen!

Tehis rv 27+5

Muistinkin, että unohdin Kaprikselle vastata tuohon Galaxy-kysymykseen. Me mennään ti 31.7. Ei vissiin sitten olla samaan aikaan :-)

Viikonloppuja kaikille!

Tehis

P.S. Parilta olen jo saanut sähköpostia siitä tapaamisasiasta.
Lisää voipi laittaa tehotytto@hotmail.com

Heips! Täysaikaisia ollaan! Uskomatonta.

Antzin ultrakuulumisista tulin hyvälle mielelle, tästä se lähtee! Hopullakin viikkoja jo kasassa,kyselit synnytyskivuista. Varmaan ihan henkilökohtaisia tuntemuksia, itsellä keskenmenokivut eivät kyllä rehellisesti sanottuna ollut mitään synnytyskipujen rinnalla, vaikka toki km-kivutkin sattuivat. Tehiksen mainitseman paracervikaalipuudutuksen olen saanut, ihan hyödytön minulla. Muista puudutteista ei sitten kokemusta olekaan. Ja safiirin kanssa ihan samoin myös minä oksensin supistusten aikana..Mutta kuten olen aiemmin sanonut, omassa synnytyksessä tapahtui sellaisia asioita, joita kuulemma tapahtuu muutamalle synnyttäjälle/vuosi lääkärin mukaan. Kutsuvat tätä "arviointivirheeksi". Eli, minulla on kaikin puolin huono synnytyskokemus takana, joten en viitsi täällä sillä "mässäillä".

On; No niin..Kome viikkoa la:n ja mikään ei kerro vauvan tulosta. Paitsi siis se, että lääkäri kertoi kohden olevan sormelle auki jo viikko sitten ja kohdunkaulaa oli jäljellä vajaa sentin. Joitain kipeitä supistuksia on ollut, mutta siinäpä se. Oikeastaan fyysisesti olo on mitä mainioin ja energiaa vaikka millä mitalla.
Kertokaa muut jo synnyttäneet, huomasitteko loppuraskaudessa sellaisen uskomattoman tarmon puuskan? Muistan viime raskaudesta että viikkoa ennen synnytystä leivoin hulluna pakkaseen, kiillotin kattolistoja, desinfioin saunassa laattojen saumakohtia (ym. todella järkevää ja tarpeellista) Nyt nimittäin on samoja merkkejä, eli tarmoa ja energiaa on. Olen kerännyt eilen ämpärillisen mustikoita, tehnyt sämpylöitä, lihapullia ja piirakkaa pakkaseen. Mehustanut viinimarjoja, pessyt saunan vesikalkkeumista, lattialistat...jne..Onko tämä siis minun kohdalla oleva ilmiö vai tuttu muille?
Ok, nyt lähden kauppaan, hyvät voinnit!

Moi kaikille,
Kesä on kulunut/kuluu siivillä pientä hoitaessa ja reissuja tehdessä. Vastavuoroisesti meilläkin on sitten käynyt vieraita. Hienosti on toistaiseksi vielä mennyt. Poika kasvaa ja on tyytyväinen tapaus, josta jaksaa iloita joka päivä.

Tehikselle tulin ilmoittamaan, että en vielä tiedä loppukesän aikatauluja, että missä päin ollaan liikenteessä. Jos satumme pääkaupunkiseudulle, niin otan yhteyttä lähemmin silloin. Eikös sitä tapaamista joskus elokuun lopulle kaavailtu vai muistanko väärin?

Täällä taas pian synnytellään ja kuulumisia oon käynyt taustailemassa aina silloin kun olen nettiin ehtinyt. Tsemppiä teille loppumetreillä olevat ja muille onnellista odotusta. Hyvää kesänjatkoa kaikille toivotellen
sämpy

Huomenta itse kullekin.

Tuohan BM:llä kuulostaa ihan lähestyvältä h-hetkeltä tuo tarmonpuuska! Jännä nähdä, pitääkö paikkansa.

Tällä kertaa ei sitte muuta. Työt kutsuu... Joten heissulivei!

Safiiri 9+3

Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Noin... vanhensin itseäni vuoden... =)

Ja muuta ihmeellistä ei sitten kuulukaan. Maha kasvaa kohinalla, ällö olo on jokseenkin taaksejäänyttä elämää, eikä väsytäkään enää niiin paljoa. Tänään varaan itselleni lennot Saksaan loman alkajaisiksi. Sovittiin miehen kanssa, että taitaa olla viisainta kun pidän pitkän viikonlopun ihan vaan omaa lomaa ja rentoudun. Musta aivan loistava idea ja siksi siirrynkin heti tuumasta toimeen kun vaan ystäväni ilmoittaa onko aikataulu ok myös hänelle. Jesh.

Viikonloppu meni nopsaan vaikka mies olikin reissussa. Me oltiin poitsun kanssa joko itse kylässä tai sitten meillä oli vieraita koko ajan, tosi vähän ihan kahdestaan kökötettiin. Oli ihan mukavaa, vaikkakin ajoittain vähän raskasta. Onneksi ensi viikonloppuna tulee pojan kummitäti meille viikonloppukylään, ihanaa seuraa, eikä tarvitse sillä verukkeella ottaa ketään muuta sitten vastaan.. =)

Torstaina olisi sitten aamulla se np-ultra. Vähän jo jännittää että onko siellä varmasti kaikki ok. Ei mulla mitään merkkejä siitä ole, etteikö olisi ok, mutta vähän se epäilys (lue: pelko..) kalvaa aina tuolla taka-alalla. Se kuitenkin lienee luonnollista..?? Ultran jälkeen sitten varmaan joudetaan jo kertomaan asiasta ihan reilusti vaikka kaikille, alkaa meinaten olla jo vähän hankaluuksia piilotella tätä mahaa. Oikein reilun paidan kanssa se vielä menee, mutten moisia paljoa omista, enkä halua ostaa montaa numeroa liian isoja paitoja "turhaan", mieluummin siirryn sitten oikeisiin mammavaatteisiin. Mua rasittaa jos paita on kuin lainapeite päällä ihan vaan sen mahankohdan peittämisen takia, ei ole tällä massalla kivan näköistä jos vaatteet vielä roikkuu päällä ihan miten sattuu..

Mervillä ja BM:lla lähtölaskenta lähenee kovaa vauhtia.. =) Ihanaa, saadaan pikkukermejä ketjuun.. Jaksuja vaan molemmille, muistakaahan sitten lepäilläkin, niitä voimia ei tule varmastikaan kerättyä koskaan liikaa.

Ja nyt takaisin töiden pariin, onneksi kohta pääsee ulos syömään, mies lupasi viedä.. =)

Päivänjatkoa toivottelee
Niksu 12+1

Huomenta täältäkin. minä olen "lomaillut" porukoilla ja enpä ole vaivautunut muuta kuin lukemaan kommentit. =) Taas =D

Joo, vointi ei ole muuttunut miksikään että oisi baby tulossa. Nurmikot on leikattu vanhemmilla ja oma makkari tuli järjesteltyä eilen, hieman pistoksia oikealle puolelle mahaan, mutta ei niin suurta.
Vanhempani toivat meille rattaat ja turvakaukalon kun olivat reissussa ja pienen mutkan kautta kävivät Kemistä hakemassa varatut rattaat. Niitäkin piti eilen tohinalla kasailla.
Tänään on neuvola. Ensimmäistä kertaa on eri täti kun oma terkka jäi kesälomalle.. harmittaa hieman kun olisi niin kiva ollut jos hän oisi "loppuun asti" voinut olla. Noh, pitänee sopeutua siihen mitä on tarjolla =)
Tänään oisi pari mattoa pestävänä.
Mikäs huoli lie aamuyöstä taas herättänyt kun klo 5 ei enää väsyttänyt yhtään, siinä sitte 1,5tuntia meni pötkötellessä, kunnes uni taasen tuli.

Eipä tässä taas tällä erää kummempia.(minua melkein hävettää kun en "osaa" kommentoida teitä muita, aina vaan omaa napaani käyn täällä purkamassa) (kyllä minä teiät kuitenki luen =))

Mervi rv 38+2

Heipsistä vaan!

Jätänpä minäkin puumerkkini tähän uuteen ketjuun.

Miehen eka, muttei toivottavasti vika, lomaviikko on nyt vietetty. 1500 km tuli ajettua viikon aikana... huh huh. Särkänniemessä oli kiva käydä katsomassa delfiinejä ja kotieläinpuiston elukoita. Muuta järkevää ei sitten tehty, oleiltiin ja nautittiin perheen keskisestä laatuajasta.

Taas on tullut niin paljon juttua, etten millään kykene kaikkea tässä kommentoimaan...
Mervillä ei ole enää montaa päivää/viikkoa hoohetkeen ja BM tulee kovaa vauhtia perässä. Huisin jännää! Kovasti voimia ja jaksuja viime metreille, hengessä ollaan mukana kaikki ketjulaiset.

Niksulle synttärionnittelut ja tsemppiä np-ultraan! Tuo pelko kuuluu kyllä asiaan ja kulkee mukana koko raskauden ajan, ainakin mulla. Välillä osaan ottaa rennosti, mutta jos liikkeitä ei jonain päivänä tunnu olen taas aivan paniikissa.
Voi miten ihana loman aloitus sulla tulee olemaan! Tosi hieno juttu että pääset viettämään laatuaikaa itseksesi ja oikein ulkomaille. Pitäisi vissiin miehelle ehdottaa samaa, jos vaikka siskon saisi innostumaan reissusta. Tosin minähän en enää näillä viikoilla saisi vissiin lentää, joten ei sitä Tukholmaa pidemmälle pääsisikään. Höh, miksen tullut ajatelleeksi tuota aikaisemmin.

Antzille sylintäydeltä onnea hienoista ultrakuulumisista! Kiva kun kävit raportoimassa.

Kaikille lomalaisille oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa!

Minä taidankin tästä köllähtää hetkeksi sohvalle pötköttämään kun rupesi niin kovasti väsyttämään. Tytteli päätti nimittäin herätä tänään hyvin poikkeuksellisesti jo klo 6.14... toivottavasti ei tule moisesta tapaa hänelle.

Ihanaa päivää kaikille ja hyviä vointeja!

T. Jazz rv 29 tasan, huimaa.

PS. Tehikselle laitoin tänään s-postia treffeistä. Elokuussa nähdään. =)

Jazzille kiitokset toivotuksista.. =) Pitää tunnin päästä karata töistä kun mies vie mut synttärilahjaostoksille.. Saan ihan itse valita polkupyörän, kun olen sellaista varta vasten toivonut. Ja sain kuin sainkin ne Saksan lennot varattua, 10.8. starttaan viettämään kaverin luo tyttöjen viikonloppua, aivan superia kun saa nollattua päänsä oikein kunnolla ja saavat mun miehet kerrankin viettää laatuaikaa ihan keskenään.. En malttais millään odottaa...

Jahas, kahvitaukoa pukkaa...

Neuvola kuulumiset.

Verenpaine oli neuvolassakin tällä kertaa koholla (en tiiä jännitinkö uutta terkkaa vai mikä)
valkuainen yhdellä plussalla ja siitä syystä terkka soitteli äitipolillekin. No torstaina on seuraava neuvola ja siihen asti kotona aamuin illoin tarkastelen pissat ja verenpaineet. Jos nousee alapaine yli 95 ja on sitä myös levon jälkeen niin sitte pitää soittaa joko tohon TK:hon tai suoraan synnärille, sama kuin että valkuainen nousee kahteen plussaan. Alko hiukka jännittää.. Mietin kyllä et oonko minä ihan outo kun toisaalta toivon että käynnistäisivät ennen LA:ta.... tietenkään en toivo raskausmyrkytystä, mutta toivon että tulisi ennen LA:ta (oma tilanne olisi niin helpompi.) tiiä vaikka saisikin heinälapsen =)
No kun terkka kuuli että mie oon mattopyykänny tänään jne. niin sano että enää en saa siivoilla enkä etenkään pestä mattoja =) ja sitä et se verenpaine saattaa senkin vuoksi olla koholla kun olen touhunnu päivän.
No nyt en jaksane muuta kirjootella ja tossahan noi tärkeimmät tulikin.

Mervi taas mahasa kanssa

Eilen sitten jouduttiin myöhään illalla sairaalassa käymään. Taas tuli iso tilkka vettä, ihan niin kun viime raskaudessakin. :( Testin mukaan ei ollut kuitenkaan lapsivettä, mutta en luota siihen testiin... Viimeksikin nimittäin näytti negaa, mutta seuraavassa ultrassa vettä oli enää vähän. Tuntuu uskomattomalta! Miten näin voi käydä kaksi kertaa peräkkäin?! Ei tunnu yhtään luonnolliselta tällainen, kun sikiö voi (kai) hyvin, mutta vedet tulee... Miten voi olla tällainen tuuri? Olen jotenkin niin vihainen, etten ole edes surullinen. En tiedä kauanko jaksaa yrittää jos aina käy näin. NO, vielä on vähän toivoa kunnes se toivo on kokonaan poissa, mutta henkisesti varaudun jo keskenmenoon. Että V*tun hieno homma.