Facebookista ja estetyistä henkilöistä kysymystä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esto

Vieras
Jos estän henkilön (en siis halua, että tämä henkilö näkee mitään minun juttujani) joka on ystäväni kavereissa facebookissa, niin jos ystäväni kommentoi jotain tilapäivitystäni tai kuvaani, niin näkeekö tämä henkilö sitä? Kun siis itselleni ainakin tulee välillä sellaisia, että ystäväni on kommentoinut jonkun ystävänsä tilapäivitystä tai kuvaa ja kun klikkaan tämän ystäväni kommenttia, niin näen tämän toisen tilapäivityksen/kuvan jota ystäväni kommentoi. Sekava sepostus, mutta tärkeä kysymys.

Siis,

Matti on estänyt Maijan. Matilla ja Maijalla on yhteisenä kaverinaan Keijo.
Keijo tykkää Maijan tilasta, Matti ei näe sitä. Koska Matti ei näe Maijasta mitään estämisen vuoksi. Tietysti Matilla pitää olla myös asetuksissaan niin, että vain kaverit näkevät kuvat ja päivitykset. Maija tykkää Keijon tilasta, Matti näkee sen.
Keijo tykkää Matin tilasta, Maija ei näe sitä sitä estämisen vuoksi.

Teini on estänyt minut facessa. Näen jos hän on osallistunut johonkin kyselyyn, ne ovat julkisia. Näen, jos hän kirjoittaa jotain sisarensa sivulle. Tämä sisarus ei ole estänyt minua.

[QUOTE="Vieras";26541633]Teini on estänyt minut facessa. Näen jos hän on osallistunut johonkin kyselyyn, ne ovat julkisia. Näen, jos hän kirjoittaa jotain sisarensa sivulle. Tämä sisarus ei ole estänyt minua.[/QUOTE]

Noup, teini on vain poistanut sinut kavereistaan. Jos estää niin ei näe yhtään mitään, ei yhteisten kavereiden seinältä eikä mistään.

kumpikaan ei nää toisistaan mittään vaikka asetukset olis mitä yhteisellä kaverilla. Mulla näkyy kaverin tiedoissa sen serkku mustalla tekstillä ja sitä ei voi klikata, mut tää serkku enkä minä nähä toisten tekstejä kun estin sen.

[QUOTE="vieras";26541697]Noup, teini on vain poistanut sinut kavereistaan. Jos estää niin ei näe yhtään mitään, ei yhteisten kavereiden seinältä eikä mistään.[/QUOTE]

Eikö hän sitten poistu minun kavereistani? Mistä sen tietää jos joku on poistanut kavereistaan?

[QUOTE="Vieras";26541794]Eikö hän sitten poistu minun kavereistani? Mistä sen tietää jos joku on poistanut kavereistaan?[/QUOTE]

Poistaja ei ole enää kaverilistallasi etkä näe hänen päivityksiään seinälläsi.

Siis,

Matti on estänyt Maijan. Matilla ja Maijalla on yhteisenä kaverinaan Keijo.
Keijo tykkää Maijan tilasta, Matti ei näe sitä. Koska Matti ei näe Maijasta mitään estämisen vuoksi. Tietysti Matilla pitää olla myös asetuksissaan niin, että vain kaverit näkevät kuvat ja päivitykset. Maija tykkää Keijon tilasta, Matti näkee sen.
Keijo tykkää Matin tilasta, Maija ei näe sitä sitä estämisen vuoksi.

Mun mielestä ei näe Maijan tykkäyksiäkään. Näkee kyllä että JOKU on tykännyt, mutta ei sitä että tykkääjä on Maija. Jotenkin muistelisin näin.

[QUOTE="Vieras";26541794]Eikö hän sitten poistu minun kavereistani? Mistä sen tietää jos joku on poistanut kavereistaan?[/QUOTE]

Jos teini näkyy yhä sinun kavereissasi, ei hän ole sinua poistanut. Jos näet yhdenkin hänen kirjoituksensa jossain, ei hän ole sinua poistanut. Voisiko olla, että hän on kategorisoinut sinut ryhmään, jonka ei anna nähdä päivityksiään. Näinkin voi tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä näin...;26542557:
Mun mielestä ei näe Maijan tykkäyksiäkään. Näkee kyllä että JOKU on tykännyt, mutta ei sitä että tykkääjä on Maija. Jotenkin muistelisin näin.
Juu. "Kukaan ei tykkää tästä tällä hetkellä", vaikka tykkäyksiä on se 1 kpl.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä näin;26542565:
Jos näet yhdenkin hänen kirjoituksensa jossain, ei hän ole sinua poistanut. Voisiko olla, että hän on kategorisoinut sinut ryhmään, jonka ei anna nähdä päivityksiään. Näinkin voi tehdä...

Kirjoituksen näkeminen ei tarkoita, että ei ole poistanut. Voi olla, että on määritellyt niin, että muutkin kuin kaverit näkevät päivitykset. Näin on käynyt minulle. Eräs fb-kaveri poisti minut kavereistaan mutta näen hänen kirjoituksiaan yhteisten ystäviemme seinällä. Hänen omat päivityksensä sen sijaan eivät näy minun seinälläni enää.

Yhteistyössä