G: AUTOILIJAT, mikä ottaa päähän liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vili43
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
-Alinopeutta ajavat
(varsinkin vesi tai lumisateella olevat sellaiset..ei se ajaminen ole sen kummempaa kuin kuivalla kelilläkään.ei silloin tarvitse pudottaa vauhtia 50-60km/h 80km/h alueella |O )

-Autoilijat jotka ei vilkuta kun kääntyvät
( kyllä ottaa päähän odottaa tosi ruuhkaisessa risteyksessä 4-tiellä, kun joku ei sit vilkutakaan että kääntyy jolloin minä olisin päässyt ajamaan 4-tielle :headwall: siinä sit klo16 ruuhkassa odotetaan toiset 5-10min että tulee rako johon pääsee! )

-Jotkut moottoritielle/moottoriliikennetielle menijät kun ne perkele jarruttaa kaistalla, kun pitäisi vauhtia olla jo 80-100km/h |O

-Autoilijoita jotka eivät ymmärrä hevosen kokoisia kaistamerkkejä tiessä & ilmassa.

-Vasemmalta eteen pyrkijät.. (viimeks tuli kolari kun mun edessä menevä pysähtyi yks kaks ja mä ajoin teitty perään prkl)

- HIDASTELIJAT KETUTTAA.. koska ne osuu aina mun eteen sillon kun on TODELLA kiire :kieh: ja just toi 25km/h ei elämä.. Kieltämättä olen sellasia muutaman ohittanu riehakkaasti (aina kuitenkin ilman lapsia)

- viimeks tänään ympyrässä.. meillä etuajoaoikeus ni tää edessä menvä meinas päästää ympyrään pyrkivän eteen,sit päätti mennä..eiku pysähtyä eiku mennä.. |O

- ja noi perässä roikkujat myös.. jos on niin kiire ni mee perksules ohitte ..
(kaveri sano ajavansa persuksis kii jotta näkee paremmin.. siis täh.. joo)

- tai sellaset jotka ei seuraa muuta liikennettä.. Kerran sammuin valoihin ja auto ei enää vaan käynnistynyt.. takana oleva tööttäs ja tööttäs koko ajan kun oli vihreet..mulla HÄTÄVILKUT päällä ja PUHUI PUHELIMEEN :kieh: Mielessäni jo sanoin jos kerran tööttää meen ulos ja revin siltä puhelimen kädestä..

Miksi ei voi pitää riittävää turvaväliä? :headwall: Varsinki ku kytätään ohituspaikkaa ni ajetaan niin perässä että jos yhtäkkiä tuliski vaikka hirvi eteen ni kyllä ois toinen perässä pahki ja pahasti (kun vielä keskittyyki vain siihe että millon pääsee ohi).

Ja se vilkun käyttö. :headwall:

Pimeällä häiritsee myös perässä ajavan valot. Vaikka kuin olis lyhyet päällä. Myöskään ite en tykkää pimeällä ajaa edellä menijän pitkien turvin vaan ihan omilla pitkillä.

Keskustassa pimeään aikaan ärsyttää pimeät pyöräilijät ja jalankulkijat!!!

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos lähtis aikasemmin liikkeelle ettei olis niin pirun kiire ;)

Ei ole kyse siitä. Vaikka mulla olis vuorokausi aikaa ajaa 100 km matka, niin silti en kestäisi ajaa alinopeutta ajavan törpön perässä. Se nyt on vaan tyhmää ajaa alinopeutta :saint: .

no se numero ei oo vauhti mitä on pakko ajaa vaan se on max nopeus ja muuten ajetaan sään ja tilanteen mukaan.

Se on suositusnopeus ja ihan fakta juttu on, että silloin kun ajetaan suurinta sallittua nopeutta, niin liikenne sujuu joutuisammin ilman ongelma- tai vaaratilanteita.

:laugh: että ku lunta tulee sivuilta ja näkyvyys heikko ni sinä vaan paahdat kaheksaa kymppiä :laugh:

Ja joka päivähän keli on just tuollainen
:headwall: . Ja itse asiassa kyllä. Jos vaan mahdollista (eli edessä ei hidastella), niin kyllä mä sitä kahdeksaakymppiä edelleen ajan vaikka sataisikin lunta :) .

En jaksanut kaikkea lukea, mutta se on niiiiin ärsyttävää, että kun ajetaan jonossa ja ollaan viimeisenä, niin toista kaistaa tulee joku hirveää vauhtia ja ei voi jäädä jonon viimeiseksi eli vaihtaa kaistaa meidän perään, vaan änkee siihen meidän eteen ahtaaseen väliin, joskus jopa ilman vilkkua! Kiva siinä sitten jarrutella ja jättää tilaa kun on liukastakin.. Ja poikkeuksetta näillä kuskeilla on farmari mersu tai muu vastaava..

Perseessä kiinni ajavat. Ja varsinkin jos ajan 40 alueella just niin hiljaa kuin pitääkin. Se kun vaikuta mun kaasujalkaan mitenkään :kieh:
Ja kaahaajat yleensäkin.

Vilkun käyttökin on ihan kohteliasta, muita autoilijoita kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kootaanko tähän ärsyttäviä ja suoranaisia ¤¤tutuksen aiheita liikenteestä :kieh: :kieh: :kieh: .

Itseäni ketuttaa ihan suunnattomasti ja ärtymyskäyrä nousee huippuunsa muunmuassa se, että kun tie on kuiva ja keli mitä parhain, körötetään helvetillisen pitkällä suoralla kolmeakymppiä :kieh: . MIKSEI sitä kaasua voi käyttää?
Alinopeuskin voi olla vaarallista.
Aina ei pääse ohi vaan on köröteltävä sen sunnuntaiautoilijan perässä vaikka maailman tappiin |O .

Toinen ärsyttävä kanssa-autoilijoiden ryhmä on MINÄENSIN-tyypit.
Kun jo kaukaa havaitsee miten tyyppi kirkkaasti kolmion takaa kiilaa eteen vaikka ittellä on hyvä vauhti päällä.
Siinä sitten isket jarrut täysillä pohjaan ja rukoilet taivaan isältä jotta ehdit pysähtyä ajoissa.
MIKSEI siellä kolmion takana voi pysyä, kon näkee että päätieltä on auto tulossa?
Pitää koittaa ja ajatella, jotta kyllä mää tosta ehrin.

Kolmas vitutuksen aiheuttaja on ne heebot, joiden autossa ei ole sellaista kapistusta kuin VILKKU, tai sitten sen käyttö on pakko olla joillekin maksullista, niin takkuista sen käyttö on.
MIKSEI sitä vipstaakia voi räppästä AJOISSA päälle, että MUUTKIN autoilijat tietävät minne olet menossa! :kieh:

Miksi se survaistaan päälle samalla kun jo käännytään tai pahimmassa tapauksessa sitä ei käytetä ollenkaan, lyödään vaan jarrut lukkoon ja käännytään.

(Ja se liikenneympyriäinen, siinäkin se VILIKKU on oiva peli...eikä sitä muuton lyörä nakuttamaan vasemmalle...MISSÄÄN tilanteessa kon ympyrässä ajellaan...)

Juu, olen puhunut... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

eipä tähän ole lisättävää !

viimeisimmät helmet: vasemmalle kääntyvä köröttelijä, joka ei ymmärrä ryhmittyä keskiviivan tuntumaan vaan teki sen oikeaan reunaan. Niinpä kaikki perässä tulijat joutuivat pysäämään ja odottelemaan koska arvon kuski pääsee kääntymään.

Toinen helmi oli joku jätejoonas, joka roska-autollaan sitkeästi körötteli vasempaa ajokaistaa (siis nelikaistaisella) sitkeästi 70 km/h satasen alueella. Ja vasemmalla kaistalla joku ajoi myös alinopeutta, että kukaan ei päässyt eteenpäin.

Ei ole kyse siitä. Vaikka mulla olis vuorokausi aikaa ajaa 100 km matka, niin silti en kestäisi ajaa alinopeutta ajavan törpön perässä. Se nyt on vaan tyhmää ajaa alinopeutta :saint: .

no se numero ei oo vauhti mitä on pakko ajaa vaan se on max nopeus ja muuten ajetaan sään ja tilanteen mukaan.

Se on suositusnopeus ja ihan fakta juttu on, että silloin kun ajetaan suurinta sallittua nopeutta, niin liikenne sujuu joutuisammin ilman ongelma- tai vaaratilanteita.

:laugh: että ku lunta tulee sivuilta ja näkyvyys heikko ni sinä vaan paahdat kaheksaa kymppiä :laugh:

:headwall: . Ja itse asiassa kyllä. Jos vaan mahdollista (eli edessä ei hidastella), niin kyllä mä sitä kahdeksaakymppiä edelleen ajan vaikka sataisikin lunta :) .

etkö ymmärtänyt?
tai et kunnon lumipyryä ole nähnyt.. jos lunta tulee niin et näkyvyys on metrin luokkaa niin idioottihan se on joka täysiä ajaa.

huomaa kun pääkaupunkiseudulla on noit isoja kolareita kun ihmiset ei osaa sään mukaan ajaa

etkö ymmärtänyt?
tai et kunnon lumipyryä ole nähnyt.. jos lunta tulee niin et näkyvyys on metrin luokkaa niin idioottihan se on joka täysiä ajaa.

huomaa kun pääkaupunkiseudulla on noit isoja kolareita kun ihmiset ei osaa sään mukaan ajaa

puskurissa roikkujat, vilkuttomat, vastaan tulevia autoja pelkäävät (siis jarruttaa heti kun vastaan tulee auto)..sit jos ajaa niin tarkkaa sallittua nopeutta et jos mittari näyttää 5km/h yli, niin sit painetaan jarrua ja juuri nämä jotka eivät osaa ryhmittyä.. :attn:
Isot plussat antaisin sille autoilijalle joka näytti tuossa jokin aika takaperin ajoissa vilkkua et mene ohi kun oli kiire...meinattiin laivasta myöhästyä.

- alinopeus ja ratissa "nukkuminen" (suomessa ajaminen on tosi tylsàà!!!)
- marketin pihalle parkkerattessa ja lasta ulosottaessa, toisen auton pitàà ànkeà juuri siihen viereiselle paikalle vaikka tilaa olisi muuten vaikka kuinka paljon.
- tààllà suurkaupungissa ottaa pààhàn ruuhkat!!! helsingissà on tàhàn verrattuna ihanan hiljaista
- toisen auton naarmuttaminen parkkipaikalla ja paikalta pakeneminen
- ihmisten yliajajat ja paikalta pakeneminen (nàità on valitettavasti myòs aika paljon)

-Huomattavan alinopeuden ajajat.
-Puskurissa roikkujat.
-Jalankulkijat ilman kunnon heijastimia.
-Autoilijat joiden kulupelissä vilkku ei ole vakiovaruste.
-Autoilijat joiden vilkku liikenneympyrässä vilkuttaa "sisään päin".
-Risteyksistä eteen kiilaajat.
-Yleinen törttöily (Jos esim. ei tiedä mihin on menossa, voi pysähtyä katsomaan karttaa, eikä niin että hypätään ja kiilataan kaistalta toiselle kun "Oho, se pitikin kääntyä just tosta noin." )
-Motarilla vasemman kaistan käyttäminen ihan vaan jonon keräämiseen.
-Punaisia päin ajaminen.
-Jalankulkijat/pyöräilijät jotka eivät löydä suojatietä, vaikka se olisi kolmen metrin päässä.
-Pyöräilijät, jotka kuvittelevat omaavansa sekä autoilijoiden että kevyen liikenteen käyttäjän oikeudet, mutteivät kummankaan velvollisuuksia.

Siinäpä niitä jo tulikin.

Onneksi itse olen huippukuski :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
-Huomattavan alinopeuden ajajat.
-Puskurissa roikkujat.
-Jalankulkijat ilman kunnon heijastimia.
-Autoilijat joiden kulupelissä vilkku ei ole vakiovaruste.
-Autoilijat joiden vilkku liikenneympyrässä vilkuttaa "sisään päin".
-Risteyksistä eteen kiilaajat.
-Yleinen törttöily (Jos esim. ei tiedä mihin on menossa, voi pysähtyä katsomaan karttaa, eikä niin että hypätään ja kiilataan kaistalta toiselle kun "Oho, se pitikin kääntyä just tosta noin." )
-Motarilla vasemman kaistan käyttäminen ihan vaan jonon keräämiseen.
-Punaisia päin ajaminen.
-Jalankulkijat/pyöräilijät jotka eivät löydä suojatietä, vaikka se olisi kolmen metrin päässä.
-Pyöräilijät, jotka kuvittelevat omaavansa sekä autoilijoiden että kevyen liikenteen käyttäjän oikeudet, mutteivät kummankaan velvollisuuksia.

Siinäpä niitä jo tulikin.

Onneksi itse olen huippukuski :laugh:

Wau, joku ajattelee just kun mä!!!
Miksiköhän rakas poliisiystäväni ei koskaan halua tulla kyytiini... HEH!!!

Yhteistyössä