G: AUTOILIJAT, mikä ottaa päähän liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vili43
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vilkuttomat, ne jotka ohittaa ja jää eteen jumimaan, ohittajat jotka iskee edessä jarrut kiinni ja kääntyvät, ne joilla ei käänny niska vaan tungetaan eteen muista välittämättä, sellaiset jotka ei osaa huomioida liittymästä tulevia vaan hampaat irvessä pitävät paikkaansa jonossa vaikka toinen kaista olisi tyhjänä vieressä, hidastelijat jotka ohitettaessa painavatkin kaasun pohjaan ja kuvittelevat syntyneensä rallikuskiksi - minuahan ei ohiteta... Tässä nyt alkuun, mutta kyllä niitä tilanteita riittää jossa tekisi mieli käydä valistamassa kanssa-autoilijaa siitä mitä tämä on tehnyt typerästi.

Enemmän mun ottaa päähän YLInopeutta ajavat kuin alinopeutta ajavat. Mulle on aivan sama vaikka ne kaaharit tappaisivat ittensä, mutta muitten hengellä ei tarvitse leikkiä.

Mun siskon entinen luokkakaveri oli ollut palaamassa intistä lomille, kun vastaan tuli kahta kaistaa pitkin pari autoa. Jätkäporukka otti kisoja ja kuvas nettiin niitä touhujaan. Ja mikä oli lopputulos? Viaton sivullinen menetti henkensä. :|

[ Jos ei osaa/uskalla ajaa sallittua vauhtia, niin menköön sitten kinttupolkuja pitkin :headwall: .[/quote]

Mielelläänhän sitä menis jos niitä kinttupolkuja olis. Ja vielä mieluummin menisin julkisilla jos niitä täällä vaan kulkis.

Ehkä raivostuttavimpia on juu nuo, jotka lisäävät kaasua kun niitä yrittää ohittaa. Ja uskomatonta on myös ajaa etanajonon perässä ja kun alkaa lyhyt ohituskaistan pätkä, niin eikös koko kööri nosta nopeuksiaan siksi aikaa. Ja jos ei ehdi jonoa ohittamaan niin ohituskaistan päätyttyä tiputetaan vauhdit taas etanaan. Siis ei helvata :headwall: :headwall: :headwall: .

Ei ota päähän, mutta mietityttää... Siis se, että joka ratin takana istuu kuski, jota jokin ärsyttää. Kaikkia ärsyttää. Ja ärsytys saa sitten osan osoittamaan sen ärsytyksen, esim. vaarallisilla ohituksilla, tms.

Turvallisempaa olisi teillä kulkea, kun otettaisiin rennommin, kuitenkin sääntöjä noudattaen.

Alkuperäinen kirjoittaja enni:
näistä hitaista kuskeista kun oli puhetta niin kaikkihan me joskus opettelemme ajamaan autoa :)
t:juuri kortin saanut

Juu mutta silti voi olla huomaavainen muita kuskeja kohtaan. Eli ajaa mahdollisimman tien reunassa sitten jotta muiden on helppo ohittaa. Aika harvoin kyseessä on kuitenkaan juuri kortin saanut. Yleensä ne on just niitä jääräpäitä joilla ei itsellä ole kiire minnekään.

Minua ärsyttää han takapuskurissa kiinni ajavat ja ne, jotka eivät käytä vilkkua.
Ja autoilijana vielä jalankulkijat, joilla ei ole heijastimia!! Ei niitä muuten voi nähdä! sit on turha ruikuttaa et ku autoilijat meinaa ajaa päälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Enemmän mun ottaa päähän YLInopeutta ajavat kuin alinopeutta ajavat. Mulle on aivan sama vaikka ne kaaharit tappaisivat ittensä, mutta muitten hengellä ei tarvitse leikkiä.

Mun siskon entinen luokkakaveri oli ollut palaamassa intistä lomille, kun vastaan tuli kahta kaistaa pitkin pari autoa. Jätkäporukka otti kisoja ja kuvas nettiin niitä touhujaan. Ja mikä oli lopputulos? Viaton sivullinen menetti henkensä. :|

Jos mulla ei tulis paljoa ajoa vuodessa, eikä olis tiukkoja aikatauluja, niin ehkä munkin suhtautuminen olis toinen. Mutta mä olen oikeasti sitä mieltä että alinopeutta ajavia pitäis sakottaa samalla tavalla kuin ylinopeutta ajavia. Olen myös sitä mieltä että liikenteessä HUOMATTAVASTI vaarallisempia kuskeja on alinopeutta ajavat kuin lievää ylinopeutta.

Mua sit nyppii noi "alinopeutta ajavat on vaarallisempia kuin ylinopeutta ajavat"... plää-plää-plää-jutut. Toki näin on, jos ajaa TODELLA hiljaa. Mutta kun kukaan ei pakota ohittamaan sitä, joka ajaa sallittua nopeutta tai vaikka 5km/h alle. Ja nämä höyrypäät usein vielä ohittavat niin, että juuri ja juuri kerkiävät ohitetun auton eteen, ennen kun vastaantuleva auto on kohdalla!

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Nyt on kyllä pakko kysyä, että millä lailla alinopeutta ajavat ovat liikenteessä vaarallisempia kuin ylänopeutta ajavat?

Jos ja kun teillä on paljon etanoita, niin silloin niitä on pakko ohittaa jotta omat aikataulut eivät mene aivan läskiksi. Ja nuo ohitustilanteet voi olla vaarallisiakin joskus kun takana ajavalla oikein kiehahtaa.

Olen nähnyt USEIN tilanteita, jossa yksi törppö aiheuttaa älyttömän jonon ajaessaan alinopeutta ja lopulta kaikki takana ajavat ohittavat tän törpön. Osa ottaa turhiakin riskejä päästäkseen tän törpön ohi. Jos kaikki ajaisivat nopeusrajoitusten mukaan, niin ohituksia ei tarvitsisi tehdä (paitsi tietty oikeat kaaharit, mutta heitä liikenteessä on vain murto-osa).

Mä kyllä ymmärrän mitä sä ajat takaa, mutta mun logiikkaan ei silti mahdu, että se ohitettava aiheuttaa vaaratilanteita, vaikka ne kiireiset hermo kireellä olevat tekevät niitä uhkarohkeita ohituksia... Väittäisin jopa, että ne ohittajat ihan itse aiheuttavat niitä vaaratilanteita. Jos ei hermo kestä köröttelijöitä, ni kannattais jäädä kotiin tai ajella niitä kinttupolkuja pitkin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiire? Kannattais varata sitä matka-aikaa enemmän...

Juu just tuollaisia törppöjä tarkoitan. Sä varmaan hoet itseksesi kanssa liikenteessä ettei sulla ole mikään kiire. Että varmaan voit ajaa kuuttakymppiä kasikympin alueella kun kerran tykkäät :headwall: :headwall: .

Todella MONELLA autoilijalla on aikataulut ja sitä aikaa vaan ei voi varata liikaa (tarpeeksi tottakai, eli sen mitä matkaan menee nopeusrajoitusten mukaan) Monilla on myös useita tapaamisia eri paikoissa päivän aikana ja silloin ei ole varaa laittaa aikatauluihin etanalisää. Muuten työpäivät venyisivät aivan liian pitkiksi.

Huomattavasti helpompi ja parempi olisi jos kaikki ajaisivat liikennerajoitusten mukaisesti.

Nyt on kyllä pakko kysyä, että millä lailla alinopeutta ajavat ovat liikenteessä vaarallisempia kuin ylänopeutta ajavat?

Koska jos ajaa hiljempaa ku takaatuleva, niin PAKOTTAA tämän takaatulevan ohittamaan omansa ja muiden hengen uhalla. JA kun kaikkien autossa ei ole toimivia jarruja ja kaasupoljinkin hirttää usein kiinni... Että onhan se nyt sen vika, joka ajaa liian hiljaa tän kiireisen mielestä.

Mä kyllä ymmärrän mitä sä ajat takaa, mutta mun logiikkaan ei silti mahdu, että se ohitettava aiheuttaa vaaratilanteita, vaikka ne kiireiset hermo kireellä olevat tekevät niitä uhkarohkeita ohituksia... Väittäisin jopa, että ne ohittajat ihan itse aiheuttavat niitä vaaratilanteita. Jos ei hermo kestä köröttelijöitä, ni kannattais jäädä kotiin tai ajella niitä kinttupolkuja pitkin :D

No mutta miten perustella köröttely? Eikös se juuri ole äärimmäisen itsekästä ja oman navan ajattelua?

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiire? Kannattais varata sitä matka-aikaa enemmän...

Juu just tuollaisia törppöjä tarkoitan. Sä varmaan hoet itseksesi kanssa liikenteessä ettei sulla ole mikään kiire. Että varmaan voit ajaa kuuttakymppiä kasikympin alueella kun kerran tykkäät :headwall: :headwall: .

Todella MONELLA autoilijalla on aikataulut ja sitä aikaa vaan ei voi varata liikaa (tarpeeksi tottakai, eli sen mitä matkaan menee nopeusrajoitusten mukaan) Monilla on myös useita tapaamisia eri paikoissa päivän aikana ja silloin ei ole varaa laittaa aikatauluihin etanalisää. Muuten työpäivät venyisivät aivan liian pitkiksi.

Huomattavasti helpompi ja parempi olisi jos kaikki ajaisivat liikennerajoitusten mukaisesti.

Niin tai poistettais rajotukset, niin ropisis väkeä pois teiltä häiritsemästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:

Koska jos ajaa hiljempaa ku takaatuleva, niin PAKOTTAA tämän takaatulevan ohittamaan omansa ja muiden hengen uhalla. JA kun kaikkien autossa ei ole toimivia jarruja ja kaasupoljinkin hirttää usein kiinni... Että onhan se nyt sen vika, joka ajaa liian hiljaa tän kiireisen mielestä.

Ei ole kyse kiireisestä, vaan siitä joka haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaisesti. Ei ALLE niiden.

Yhteistyössä