G: Jättäisikö vauvan 8kk yöhoitoon jotta itse menisit baariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täyttä hepreaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ffgf:
Jättäisin ja jätin isällensä hoitoon. Halusin alusta asti vaikka oli mitä ahdistuksia että lapsi on sen vanhemman kanssa joka silloin on paikalla. Ei ole saanut valita vanhemmistaan ja näin ollen lapsikaan ei jaottele kumpa hoitaa iltapesut tai pisut vaan se auttaa joka sillon ehtii parhaiten. Lapsi ei tätä päätä eikä päättänyt vauvanakaan..

Mitä hittoa sä höriset??

Sekasiko olet?

Niin no ei tää kyllä mustakaan kuulu tähän aiheeseen. eihän tässä ollut kyse lapsen jättämisestä toisen vanhemman huostaan. eikähän aika monessa kodissa voi lapsi jäädä ihan hyvin niin isän kuin äidin hoitoon. Mutta kyöllä tässä puhutaan nyt lapsen viemisestä kodin ulkopuolelle ydin perheen ulkopuolelle kuuluvan hoitoon

Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Nää on taas näitä galluppeja joissa syyllistetään ja selitellään miten vauva ei pärjää ilman äitiään. Plaah...

tässä ei kyllä ollut mitään syyllistämistä.

vaan jokaisen omaa mielipidettä kysyttiin.

Mä en vois jättää ja joku toinen voi ja thats it.

Oma vika jos sen niin ottaa. Ja siitä herääkin kysymys että miksi ihmeessä? Jos ei syyllisyys/omatunto tai mikään muukaan kalva niin mitä väliä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Nää on taas näitä galluppeja joissa syyllistetään ja selitellään miten vauva ei pärjää ilman äitiään. Plaah...

tässä ei kyllä ollut mitään syyllistämistä.

vaan jokaisen omaa mielipidettä kysyttiin.

Mä en vois jättää ja joku toinen voi ja thats it.

Oma vika jos sen niin ottaa. Ja siitä herääkin kysymys että miksi ihmeessä? Jos ei syyllisyys/omatunto tai mikään muukaan kalva niin mitä väliä?

Mutta aina nämä johtaa siihen että joku ihmettelee miten joku toinen on voinut jättää muutaman kuukauden ikäisen vauvan hoitoon jne... Tämmösiä galluppeja on ollut täällä vaikka kuinka monia ja aina niissä jotkut alkaa riiteleen, vaikka kysytäänkin vaan mielipidettä.

Meidän 8-kuisella ei juuri ole vielä ollut eroahdistusta, voisin varmaan kyllä laittaa mummilaan... ehkä... en tiedä. Meidän pienet ei ole yhtä poikkeusta lukuunottamatta yökyläilleet missään, mutta olen kyllä lasten jo nukkuessa karannut toisinaan yöhön ja tullut aamuksi kotiin.

Ja hoitoon jättämisellä ei tarkoiteta lapsen isänsä kanssa kaksistaan viettämää aikaa! Eihän? Täällä kun taas pari on "jättänyt lapsen isälleen hoitoon" . ARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
en. en jätä lapsiani koskaan kelleen yöhoitoon vasta kuin sitten, kun itse pyytävät. Voin järestää luottohoitajan kotiin siksi aikaa, että voidaan käydä teatterissa, leffassa, syömässä ja parilla, mutta en todellakaan hommaisi lapsia pois omasta kodista jotta voisin nukkua aamulla pois krapulaani. Ei tulis mieleenkään. Kyllä lapsiperheessä saa olla sen verran kohtuuöllista alkoholin käyttö, ettei sieltä tarvi ketään lähettää evakkoon. Lapset kuuluu kotiin.

Kuka puhui lapsen viemisestä jonnekkin muualle? Tässähän kysyttiin että jättäisitkö yöhoitoon, ja mä miellän hoitoon jättämisen että itse menen jonnekin muualle ja vauva jää toiselle ihmiselle. Se hoitaja voi ihan kotiinkin tulla, niin eroaako sun mielestä jollain tavalla se että se luottohoitaja tulee kotiin siksi aikaa kun käyt leffassa tms. kuin se että käyt baarissa?

hm. minä oon jättäny jo kolmekuisena, tyttö kun kävi aina iltakymmeneltä nukkumaan eikä herännyt yöllä kertaakaan, ei ollu mikään ongelma. Yhdeksältä lähdin illalla ja aamulla kun tyttö heräili niin mie olin siinä. Joskin joskus vähän huonovointisena. Ja niin, siis minun äiti kattoi tyttöä. Olen käyny kolme kertaa baarissa, ja vappuna meinaan mennä kans. Ja äiti vahtii. Tyttö on nyt puolvuotias, et ei todellakaan ole ikinä edes kitissy ku mie oon poissa. Tosin meillä onkin poikkeuksellisen helppo lapsi kun ei ole parikuisesta lähties enää öisin heränny syömään..kun sai iltavelliä..se on se taika =D
nyt varmaan joku päivittelee että kauhee äiti. Mut en kato et hänelle mitään traumoja jää, ja pakkohan sen on joskus olla muidenkin hoivissa jos miun pitää jossai käydä.

En jättäisi. Baarissa en ole koskaan käynyt eikä mulle sinne tarvetta olisi vauvan saamisen jälkeenkään. Enkä kyllä jättäisi 8kk ikäistä yöhoitoon vaikka olisi muukin meno kuin baareilu. 8kk on vielä pieni joka tarvitsee vanhempiaan öisinkin.

Täysin vauvasta riippuvaista. Yöhoitoon en ole kyennyt jättämään vielä kertaakaan lasta ja hän on nyt 1v7kk. Omissa riennoissa olen kyllä käynyt, eka kerta tais olla, kun hän oli 5kk vanha, mutta lapsi ei ollut hoidossa, vaan isänsä kanssa kotona. Mutta jos lapsella olisi ollut vaihe, että äiti on hirmuhirmu tärkeä, eikä ilman voi olla, en tietenkään olisi lähtenyt mihinkään.

Isälle kyllä voisin lapsen jättää, mut en mihinkään mummolaan tms paikkaan.
Eriahdistuksesta pitää sanoa sen verran, et minulla on kaksi lasta ja toinen oli pienenä hyvin riippuvainen minusta ja kitisi heti kun hieman aikaa olin pois näkyvistä kävin esim vessassa niin johan huus kurkku suorana, eikä lopettanut ennen kun tulin paikalle. Toinen lapsi taas ei ollut sellainen. Pitää kyllä osoittaa itseä syyttävällä sormella tuosta että toinen oli niin riippuvainen, mä vähän kyllä ruokin sitä just tuollaisella, et en mä voi viedä sitä mihinkään yökylään ym.
Eli helposti oppi siihen että olen aina paikalla.

Jos vauva olisi vaikkapa isänsä "hoidossa" ja nukkuisi koko yön, en usko että kärsisi pätkääkään mistään eroahdistuksista nukkuessaan. Tosin minä en mene baareihin ryyppäämään eli tulisin selvinpäin kotiin nukkumaan.

Voi herrajumala!
Odottakaas kymmenen vuotta niitten lasten kanssa ja katsokaa sitten kuinka pieni ongelma tämäkin on. Jättäkää ihmeessä lapsenne hoitoon, jos sillä on vaan luotettava hoitaja. Kyllä te sitä ehditte vielä ainakin 20 v. katsomaan.