G: Jättäisikö vauvan 8kk yöhoitoon jotta itse menisit baariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jättäisi. Tai hetkinen, olin kerran baarissa, kun vauva oli noin 9 kk. Oli isänsä kanssa. Ehdin kotiin ennen kuin heräsi ensi kerran yöllä. Se toimi ihan mukavasti. Ja baarissa olin vissylinjalla. Inhoan krapulaa niin paljon, että en viitsi juoda enempää kuin lasillisen oikeastaan ikinä.

Voisin jättää. En kyllä paljon baareista välitä, niin kyseessä olisi joku merkkijuhla tai maailman paras bändi tms. enkä oikeastaan välitä alkoholistakaan, niin eipä tuo olisi sen kummempi hoitorupeama kuin joku leffassakäyntikään, ehkä vähän myöhäisempään ajankohtaan. Meillä on mummot olleet tiiviisti molempien penskojen elämässä alusta asti ja voisin antaa lapset vaikka heille asumaan jos sellainen pakko tulisi. Ja lapsillekin on rikkaus saada olla vanhempiensa lisäksi muiden rakastavien ja luotettavien aikuisten kanssa.

En katsoisi pahalla, vaikka joku jättäisi sen lapsen hoitoon ryyppäämisenkin takia, jos kyseessä ei ole joka viikonloppuinen toiminta. Jotkut nollaa stressiään kutomalla, toiset salkkareilla ja kolmannet baarireissulla.

Kyllä tarvittaessa jättäisin.
Esikoisen kanssa ei ollut ongelmia, ei ollu eroahdistusta tms.
Pojan ollessa 6kk olimme miehen kanssa vuorokauden pois.

Kuopuksella oli eroahdistusta pitkään ja hartaasti, joten kaikkiin kissanristiäisiin ei muistaakseni tullut lähdettyä. Toki joitain hoitoon jättöjä oli kyllä.

Niin siis kyllä mä nyt isän kanssa voin pojan jättää kaksin! Mutta sitä en laskekaan lapsen hoitoon jättämiseksi, kun oman isänsä kanssa on. Kyllä ne on yhessä menny ja tullu miten haluavat. Mutta siis en oman perheen ulkopuolelle anna alle 1v lasta.

En jättäis. Luultavasti imettäisin 8kk lasta eikä olis niin suurata tarvetta lähtä baariin että jättäisin monta imetyskertaa väliin. Mun esikoinen 16kk ja kertaakaan en oo baarissa käyny. Lapsi on kyllä ollu yökylässä yli vuoden vanhana.

Jaa-a. En viihdy muutenkaan baareissa joten en usko että tälläkään kertaa on haluja sellaiseen. Vanhemmista lapsista olen ollut erossa öitä 9kk ikäisestä alkaen omien töideni takia ja silloin siis lapset ovat olleet kotona isänsä kanssa, noin voisin kuvitella tekeväni tämänkin vauvan kanssa.

Kakkonen oli 6kk kun käytiin miehen kanssa kaksin syömässä ja iltaa istumassa niin että meillä oli lastenhoitajat kotona. Olivat saaneet lapset jo nukahtamaan kun palattiin kotiin, tyttö kyllä parin tunnin päästä heräsi vielä syömään. Jotain tuollaista kahdenkeskeistä illanviettoa miehen kanssa voisin kuvitella jos saataisiin lastenhoitaja kotiin. Samoin, jos imetys antaa periksi, voisin vaikka ajatella viettäväni iltaa ystäväni kanssa joka asuu tuossa kilometrin päässä ja jääväni hänen luokseen yöksi jos mies on lasten kanss akotona.

Mutta en usko että meille tulee sen enempää tarvetta kuin mahdollisuuksiakaan viedä vauvaa jonnekin yöhoitoon tuossa vaiheessa.

Nää on taas näitä galluppeja joissa syyllistetään ja selitellään miten vauva ei pärjää ilman äitiään. Plaah...

Jep, mitä te itestänne oikein luulette? Äidin pitää olla kotona pallo jalassa vähintään 3v asti ja sitäkään ennen ei voi jättää ees isälle, lässyn lässyn ja muuta skeidaa... Varmaan hienoa olla marttyyri ja löytää elämälleen tarkoitus kotona pysymisestä. Eli vastauksena kysymykseen, kyllä jättäisin.

Tämä riippuu lapsesta. Meillä esikoinen on ollut jo 6 kk ikäisenä yöhoidossa mummilla. Keskimmäinen ei koskaan, koska oli niin vierastavaa sorttia ja häntä imetin vuosikkaaksi. Kolmas kun tuli, ei kovin moni halua koko katrasta ottaa, joten juoksut on juostu.