G: Jättäisikö vauvan 8kk yöhoitoon jotta itse menisit baariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoinen oli muistaakseni reilu 2kk kun oli mummolassa yötä 200metrin päässä.En vielä tänäpäivänäkään ymmärrä miten mä raaskin hänet jättää.Nykyään on hyvin reipas 9vuotias neitokainen =)
Seuraava neitonen oli juurikin 8kk kun oli siskoni seurassa yötä ja meni todella hyvin.
Kolmas taas oli melkein kolme vuotias kun oli eka kerran erossa koko yön ja siskoni hoivassa.On kyllä ollut Isänsä kanssa aiemminkin mutta en mä sitä laske mitenkään "jättämiseksi"

Meillä vauva kolme viikkoisesta lähtien ollu hoidossa siskolla ja anopilla. Melkein kerran viikossa koitettu järjestää kahden keskistä aikaa, baarissa olen käynty muutamia kertoja ja poika nyt 5kk ja oikeen sosiaalinen tapaus on. Välillä tuntuu että äidin naama kyllästyttää ja tykkää olla hoidossa. Meillä syödään korviketta joten sen takia "helppo" laittaa hoitoon. Itse olen lukenut jostain että vauvat joita hoitaa muutama muu äidin lisäksi eivät alkaisi vierastaa niin helposti/paljon joten uskon tämän olevan vain hyväksi. Olihan ne ensimmäiset kerrat ja varsinkin yöhoito vaikeita olla erossa mutta kun näki että kaikki sujui hyvin ja sujuu edelleen niin en näe syytä miksi en saisi viettää laatuaikaa mieheni kanssa kaksin tai käydä ulkona tyttöporukalla koska se vaikuttaa paljon myös omaan jaksamiseen.

Meillä vauva 6kk ja en ole vielä kertaakaan jättänyt. Ja en usko, että jätän vielä 8kk yökylään tutulle vieraalle. Vauva ollut vasta 2x hoidossa n.3h ajan, kun olemme käyneet elokuvissa.

Omaani en olisi yöksi jättänyt sen enempää isänsä kanssa kuin hoitoonkaan, koska söi tuossa iässä vielä aika tiiviisti öisin. En kaivannut mitään yönylimenoja niin paljon, että olisin halunnut huudattaa lasta, pumppailla maitoja ja pistää isän säätämään pullojen kanssa keskellä yötä. Vaikka varmaan olisivat pärjänneet, jos olisi joku elämää tärkeämpi meno ollut, mutta perus-baarireissun takia ei kiinnostanut.

Toki olivat päiväsaikaan tuossa vaiheessa välillä muutamia tunteja kahdestaan, ja isovanhemmillakin oli pari-kolme tuntia hoidossa ekan kerran joskus kuusikuisena, ja silloin meni ihan OK, eikä erityisesti kaivattu äitiä/vanhempia.

Sitten olisi eri juttu, jos olisi sellainen vauva, joka nukkuu yön tai ei ainakaan herätessään kaipaa rintaa. Silloin isä voisi hoitaa ihan siinä missä minäkin.

No 0-6kk voisin ehkä kertaalleen jättääkkin mutta 6-12kk en jättäisi kun sillon on se pahin aika erolle. Tutkimusten mukaan juuri se väli traumatisoi lasta EIKÄ ensimmäinen vuosi kuten luullaan.

Itse tiedän tapauksen, jossa jo parin kuukauden ikäinen vauva oli ns. pitkiä viikonloppuja mummolassa hoidossa, ja jopa matkusteli isovanhempien kanssa yli 400km matkoja autossa. Ihan vain kun vauvan äitiä kiinnosti enemmän yöelämä, päiväkausien shoppailu jne. Hirveää itkemistä ja rääkymistä koko hoitorupeama tuntui olevan.

Kyllä jätän. Juuri nyt viikonloppuna ollaan menossa laivalle ja lapset 3v ja 8kk, ovat kaksi yötä mummulassa. Meillä tämä nuorin onkin jo pari kertaa ollut yön hoidossa. Hyvin on aina mennyt. Itselle se on vaikeata. Varsinkin nyt on jo valmiiksi ikävä. Mutta kotiin palaakin sit rentoutunut ja levännyt äiti.
Itse olen sitä mieltä, että kun vaan on luotettava hoitaja, ei lapsi siittä kärsi. Kellekkään puoli tuntemattomalle en minkään ikäisenä jättäisi.
Meillä muutenkin ollaan isovanhempiin melkein päivittäin yhteydessä, niin lapset jäävät kyllä mielellään heidän kanssaan...

Isällensä hoitoon? No jos omalle isälle jättäminen on hoitoon jättämistä niin kyllä olen jättänytkin :D
"Vieraisiin" paikkoihin en viitsi 6kk-12kk viedä yhden lukemani jutun jälkeen, ellei pakottavaa tarvetta tule.

Jätin ja menin kun tyttö oli vähän yli 5 kuukautinen. Aika jalkapallot oli kyllä tissit kun seuraavana päivänä vasta iltapäivällä sain imettää. Kummitädillä oli yötä. Käyn baarissa noin kerran kolmessa kuukaudessa, joten en ihan rappiolla ole.

en. en jätä lapsiani koskaan kelleen yöhoitoon vasta kuin sitten, kun itse pyytävät. Voin järestää luottohoitajan kotiin siksi aikaa, että voidaan käydä teatterissa, leffassa, syömässä ja parilla, mutta en todellakaan hommaisi lapsia pois omasta kodista jotta voisin nukkua aamulla pois krapulaani. Ei tulis mieleenkään. Kyllä lapsiperheessä saa olla sen verran kohtuuöllista alkoholin käyttö, ettei sieltä tarvi ketään lähettää evakkoon. Lapset kuuluu kotiin.

Täsmälleen samaa mieltä. Ei mitään lisättävää tähän.

Itse tiedän tapauksen, jossa jo parin kuukauden ikäinen vauva oli ns. pitkiä viikonloppuja mummolassa hoidossa, ja jopa matkusteli isovanhempien kanssa yli 400km matkoja autossa. Ihan vain kun vauvan äitiä kiinnosti enemmän yöelämä, päiväkausien shoppailu jne. Hirveää itkemistä ja rääkymistä koko hoitorupeama tuntui olevan.

kiinnostaa kuulla, että mistä tiedät että oli itkemistä ja rääkymistä? Olitko paikan päällä näkemässä?

Jos todella tarvitsisin relaamista niin voisin jättää, ja olen jättänytkin. Mun mielestä isänkin täytyy oppia hoitamaan jälkikasvuaan ja äidin täytyy ainakin yrittää luottaa isään sen verran, eihän se muuten opi. Meidän 3,4v on todella fiksun ja terveen oloinen tästäkin huolimatta, itse tosin olen niin bad mom että tarvitsen välillä omaa aikaa jaksaakseni olla hyvä äiti. Saa rauhassa kivittää :) Olen myös laittanut 2-veen kaverini luokse hoitoon että olen päässyt naimaan nettituttavaa :)

Tarvetta ei ole ollut, koska tulen baarista aina yöksi kotiin. Vai lasketaanko tämäkin? Meidän poika ei pahemmin vierastanut kyllä, en tiedä jos olisi oikein eroahdistuksesta kärsivä lapsi.

En laittaisi hoitoon vielä niin nuorena. Vähän yli vuoden ikäisenä olin ajatellut, että oman lapseni olisin yhdeksi yöksi ehkä raaskinut. Poika on ollut kerran mummulassa 2 tuntia, kun me olimme mieheni kanssa elokuvissa. En nauttinut elokuvasta yhtään, mieluummin olen kotona ja leikin tylsiä kukkuu -leikkejä. Nyt kun olen taas raskaana, niin uskon, ettei poika mene hoitoon, ennen kuin tulevakaan muksu.

Yökyläilystä olen sitä mieltä, että yksi yö per ikävuosi.

Mun mielestä mä kerkeän kyllä riehumaan sitten kun lapset on vanhempia, mutta nyt aion ottaa kaiken irti tästä ajasta. Mies joskus kaipaa kahdenkeskisiä hetkiä, mutta kyllä me jaksetaan odottaa, me kuitenkin kerettiin miehen kanssa rillutella yhdessä vaikka miten ennen lapsen syntymää!

:)

En tiedä. Ei oo tullut baarissa käytyä muutenkaan moneen vuoteen. Ja luultavasti perse olis helkkarin kipeä 8 viikon jälkeen synnytyksestä. Tai niin oli ainakin esikoisen kohdalla.

[QUOTE="vieras";23059834]En tiedä. Ei oo tullut baarissa käytyä muutenkaan moneen vuoteen. Ja luultavasti perse olis helkkarin kipeä 8 viikon jälkeen synnytyksestä. Tai niin oli ainakin esikoisen kohdalla.[/QUOTE]

Reps.. luin väärin. 8kk ei sentään kestäis alapääkään parantua.