G: Minkä ikäinen on sinun mielestäsi liian nuori äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Jos täytyy yleistää ja heittää joku ikä.

Minusta ehdottomasti ainakin alle 20-vuotiaat. Ehkä jopa yleisesti ottaen kaikki alle 23-25-vuotiaat. Mielestäni on valmis äidiksi vasta sitten, kun on jo täysin aikuinen sekä sosiaalisesti että psyykkisesti ja omaa kypsän ajatusmaailman. Ei oteta jooko herneitä nenään, kaikki saa esittää mielipiteensä.

En osaa sanoa. Minulla on ollut sama ajatusmaailma jo 16-vuotiaana ja olen nyt 31v. Ensimmäisen sain 19-vuotiaana ja olisin voinut yhtä hyvin saada 16-vuotiaanakin, niin tuskin olisin sen kivikkoisempaa polkua kulkenut tai lapset kärsineet :) Sanoisin, että peruskoulu olisi hyvä olla käytynä ja juoksut juostuna :)

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alle parikymppiset. Siinä kolmenkympin korvilla ne pistää elämänsä risaiseksi kun jäi se nuoruus elämättä.

en ole vetänyt elämääni risaiseksi vaikka sain esikoiseni 18-vuotiaana.....

Arvasin että pian joku itkee. Ap:han kirjoitti, että "jos täytyy yleistää..."

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alle parikymppiset. Siinä kolmenkympin korvilla ne pistää elämänsä risaiseksi kun jäi se nuoruus elämättä.

en ole vetänyt elämääni risaiseksi vaikka sain esikoiseni 18-vuotiaana.....

Kärjistys on tässä ketjussa sallittua :D Oli tarkoituskin yleistää, eihän muuten voisi heittää mitään tiettyä ikää.

No sellainen, joka on itsekin vielä lapsi. Silti mun mielestä on rohkeaa, jos vaikka 15 vuotias ei keskeytä raskautta, vaan päättää kaikesta huolimatta pärjätä ja hoitaa sen lapsen ja olla äiti. Vaikka onkin ehkä siihen liian nuori.

En usko, että kukaan voi ihan täysin olla valmis äiti, ennenkuin on jo tovin ollut äiti.

Usein se ongelma tulee enemmän sen isän puolelta sitten, jos ikäeroa on vähän ja äiti on vaikka 16. Mies monesti menee sitten jossakin vaiheessa monta iltaa viikossa ja äiti on yksin lapsen kanssa.

Itsekin lapset eli alaikäiset ovat aivan liian nuoria, mutta yleisesti ottaen kannatan sitä, että opiskellaan ensin ammattiin ja kenties ehditään vähän tehdä töitäkin, ennen kuin aletaan perhettä perustella.