G: Miten itse pukeuduit (tai äiti puki) esim. koulun kevätjuhliin?

Notrmaalia siistimät aatteet oli päällä, mutta ei mekkoa. Sen muistan, vaikka kevätJUHLA olikin. Nyt vanhempana haluan kyllä pukea lapseni ihan juhlavaatteisiin, kunhan kouluikäisiä ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Notrmaalia siistimät aatteet oli päällä, mutta ei mekkoa. Sen muistan, vaikka kevätJUHLA olikin. Nyt vanhempana haluan kyllä pukea lapseni ihan juhlavaatteisiin, kunhan kouluikäisiä ovat.

ompa hassusti multa vastattu ja virheitäkin täynnä teksti. Huono päivä :D

Meillä oli ihan traditio, ett ennen kevätjuhlia (aina lukioon asti) käytiin ostaa uudet vetimet, joilla sai sit koreilla.

En tosin muista oliko kaikilla siistit vaatteet vai mahtuko sekaan myös tavisvaatteilla tulleita.

Itse pukeuduin juhlavaatteisiin esim. mekkoon ja tukkakin on yritettävä väkertää nätisti. =)
Muoks. paitsi vanhempana eivät mekot/hameet enää napanneet, mut juhlavaatteet oli päällä kuitenkin.

Mekko on ollut läpi koko koulu-uran eli eskarista lukion loppuun asti päättäjäisissä, oli sitten kyse kevät juhlasta tai pelkästä todistusten jaosta.

Pyörällä aina sutaistiin kouluun 4km, mutta ei se mikään este ole kesä-mekon pitämiselle :)

Kyllä mulla aina oli juhlamekko päällä. Juhlat oli parhaita, silloin ei erottunut se, että mun vaatteet oli outoja ja muista poikkeavia.

Olisin ollut ihan masentunut, jos en olisi saanut laittautua.

Äiti ompeli itse, joten sain piirtää, minkälaisen mekon halusin.

Yhteistyössä