G:Mitkä juomat teillä on lapsilla ns arkijuomana?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Meillä saa vettä, maitoa ja piimää. Mehuja juodaan vain erityistilanteissa. Kaakaota saa joskus muttei ollenkaan joka päivä. Limsaa ostetaan jouluna ja juhannuksena ja synttäreille.

Miten teillä?
 
vesi ja maito.Kaakaota satunnaisesti,ehkä kerran kaksi viikossa.Mehua tai limpparia karkki/sauna päivänä kerran viikossa ja mehua jumppa tunnin jälkeen kerran viikossa.
 
Vesi pääasiassa. Maitoa lapsi saisi kyllä, mutta ei juo kotona ikänä maitoa. Kaakaota saa silloin, kun kun pyytää. Harvoin kuitenkaan juo kaakaota. Mehua saisi myös juoda joskus, mutta poika ei pidä mehusta. Limsaa ei ole koskaan maistanutkaan.
Eli meillä menee lapsi vesilinjalla. Maitoa oli suotavaa toki juoda, mutta kun ei juo.
 
Vettä janoon, maitoa ruoan kanssa ja kerran päivässä (silloin, kun aikuiset juovat iltakahvin) laimeaa kotitekoista marjamehua. Limsaa juodaan vain kylässä tai matkoilla, pidemmillä automatkoilla pidetään mukana pillimehuja mutta eipä nuo niistä oikein piittaa.
 
Maito, piimä ja vesi tai kivennäisvesi.
Kaakaota yleensä esim. hiihtoretken, pulkkamäen jälkeen tai aikana.
Mehua ja limua viikonloppuina välipaloilla ja aamupalalla.
 
[QUOTE="ninni";25437111]Vettä janoon, maitoa ruoan kanssa ja kerran päivässä (silloin, kun aikuiset juovat iltakahvin) laimeaa kotitekoista marjamehua. Limsaa juodaan vain kylässä tai matkoilla, pidemmillä automatkoilla pidetään mukana pillimehuja mutta eipä nuo niistä oikein piittaa.[/QUOTE]

Pillimehut unohdin. Niitä ostetaan kerhoeväiksi.
Ja luonnollisesti aikuiset juovat väliin saunaoluet ja lapset silloin limsat.
Aikuisten ruokajuomana voi olla myös viini.
:)
 
Vettä janoon, maitoa ruoan kanssa, aamu-, ilta- ja välipalalla sekä kahvilla omenatuoremehu, kaakao, itse tehty mehu. Juhlissa ko. mehut. Saunajuomana vesi tai mehu. Kerhoeväänä pillikaakao tai vesipullo. (Auto)matkoilla, urheillessa ja kesähelteellä omat vesipullot.

Aikuiset juovat vettä ja kivennäisvesiä. Joskus lasi viiniä tai olut.
 
Maitoa pääasiassa, lisäksi vesi. Mehusta ei välitä eikä limpparista, vaikka näitäkin on joskus tarjottu. Ihan hyvä näin :) Kaakaota on maistanut ehkä kerran (kyseessä siis 2-vuotias).
 
Meillä ei lapet suostu joumaan oikeastaan muuta kuin kokista (5 ja 7 v). Yritetty tarjota muutakin, mutta helpommalla pääsee kuin antaa sitä mitä haluavat. Hampaat kyllä sitten pestään huolellisesti.
 
[QUOTE="Susse";25437192]Meillä ei lapet suostu joumaan oikeastaan muuta kuin kokista (5 ja 7 v). Yritetty tarjota muutakin, mutta helpommalla pääsee kuin antaa sitä mitä haluavat. Hampaat kyllä sitten pestään huolellisesti.[/QUOTE]

:O oikeesti?
Mä uskallan veikata että juovat kiltisti vettä jos kokista ei muutamaan päivään näy.
 

Yhteistyössä