G:Mitkä juomat teillä on lapsilla ns arkijuomana?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Maitoa, vettä. Mehua juodaan kotona harvoin, yleensä silloin kun käy vieraita. Janojuomana siis vesi, ruoalla ja välipalalla on sitten maitoa.
Pillimehua on lapsilla mukava päiväkerhossa pari kertaa viikossa.
 
ruuan kanssa maitoa tai makuvettä/tavan mineraalivettä, joskus mehua.
limsaa harvemmin, mutta jos teemme pitsaa/hampurilaisia pöytään kuuluu cocispullo :saint: kaakaota saa usein aamulla leivän kyytipojaksi, ei voi oikein kieltääkään kun itse lipitän sitä aamukahvin asemasta...
 
Meilla menee maitoa ja mehua..Kahviakin ottaisi mutta ei 2.5v yhtään lisää energiaa kyllä kaipaa:D ja kaakaota välillä koska syö niin heikosti maitotuotteita.
 
[QUOTE="Susse";25437192]Meillä ei lapet suostu joumaan oikeastaan muuta kuin kokista (5 ja 7 v). Yritetty tarjota muutakin, mutta helpommalla pääsee kuin antaa sitä mitä haluavat. Hampaat kyllä sitten pestään huolellisesti.[/QUOTE]

Colassa on kofeiinia, kofeiini on diureetti. Mistä lapset saavat keholle ja aineenvaihdunnalle todella tarpeellisen vetensä?

Meillä juodaan vettä. Ruuan kanssa saa maitoa tai vissyä, kumpi sattuu silloin kelpaamaan.
 
6v maitoa, piimää, vettä ruokajuomana, sit vkl kaakaota aamupalalla ja pillimehuja saunan jälkeen (tai kesäkuumalla). Limsan kuplista ei tykkää, mut vichystä tykkää :) 1v5kk maitoa ja vettä.
 
ruuan kanssa rasvaton maito, janojuomana vesi. urheilevilla treenijuomana vesi. kerran viikkoon saunajuomana mehu, esikoisella joskus myös limppari. synttäreillä ja juhlissa juovat mehua. eväsjuomina (kaksi vanhinta tarttevat kerran-pari viikkoon koulussa tai harrastuksissa) on täysmehua pillimehun muodossa.
 
Meillä ei kukaan juo maitoa, en tiedä juoko keskimmäinen sitä koulussa. Vettä juovat ruoalla ja janojuomana. Saatiin joululahjaksi Sodastream, limpparia on tullut tehtyä nyt toisinaan ja nimenomaan niistä makeutusaineettomista jutuista. Saunan jälkeen viikonloppuisin limpparia :)

En oikeastaan koskaan osta mehua, en tiedä miksi.
 
Maitoa ja vettä. Mehua silloin tällöin, eväs juomana aina. Limsaa harvoin, ehkä just synttäreillä, mutta niilläkin useimmin mehua. Kaakaota myös todella satunnaisesti. Ja viime aikoina on mennyt jonkun verran glögiä.
 
Vettä, maitoa ja mehua (yleensä tuoremehu tai ainakin sellainen, jossa on tuoremehua hyvä prosentti, ei siis mitään juisseja). Mehua pitäis vähentää, mutta testattu on ja varsinkaan esikoinen ei oikeasti juo tarpeeksi pelkästään vettä. Tämä juomisen vähyys ollut ongelma siitä asti kun tuttipullo jäi pois 4,5 vuotta sitten :D. Eivät saaneet häntä juomaan tarhassakaan, kun huoleni siitä siellä jo aikoinaan mainitsin.
 
Ruokajuomana useimmiten maito/ vesi /kivennäisvesi. Joskus aamupalalla juovat teetä tai tuoremehua.
Välipalalla joskus kaakaota. Limuakin joskus, etupäässä kesälomareissuilla, paikoissa, joissa vesi ei ole juomakelpoista ja maito lasten mielestä pahaa.
 

Yhteistyössä