V
vieras
Vieras
meillä tarjotaan ruokaa, jos vieraat haluavat syödä.. esim. ma meil oli 3 ylimääräistä syömäs.. ihme säätöö kaikesta..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:Alkuperäinen kirjoittaja nakku:lämpimän ruuan osalta voin jotenkin ymmärtää arpomisen, mutta välipalan pihtaaminen kuulostaa naurettavalta. siis jos teet tyyliin voileivän lapsellesi tai annat jugurtin, niin et siltä lapsen kaverilta kysy, että maistuisko kanssa? oletteko jotenkin erityisen tiukoilla taloudellisesti vai muuten vain huonotapaisia?
ja kun laps menee kotiin äiti ihmettelee miksi lapsi ei syö kun kylässä söi masun täyteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Isla:Tottakai ruoka tarjotaan myös vieraille!
Alkuperäinen kirjoittaja nakku:lämpimän ruuan osalta voin jotenkin ymmärtää arpomisen, mutta välipalan pihtaaminen kuulostaa naurettavalta. siis jos teet tyyliin voileivän lapsellesi tai annat jugurtin, niin et siltä lapsen kaverilta kysy, että maistuisko kanssa? oletteko jotenkin erityisen tiukoilla taloudellisesti vai muuten vain huonotapaisia?
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:meillä on sellainen säätö et heti koulusta tullessa ei tuoda kaverita kotiin vaan syödään ,levätään ja tehdään läksyt. Siinä on sit kaikki ehtinnet automaattisesti syödä tahoillaan kun illemmalla treffaavat.
Alkuperäinen kirjoittaja siis:Alkuperäinen kirjoittaja nakku:lämpimän ruuan osalta voin jotenkin ymmärtää arpomisen, mutta välipalan pihtaaminen kuulostaa naurettavalta. siis jos teet tyyliin voileivän lapsellesi tai annat jugurtin, niin et siltä lapsen kaverilta kysy, että maistuisko kanssa? oletteko jotenkin erityisen tiukoilla taloudellisesti vai muuten vain huonotapaisia?
Usein kyllä yhden palkansaajat perheet ovat erityisen tiukoilla, jos toinen on kotiäiti tai työtön.
Ja monet työssäolevat sanovat, että vieraita ei saa tulla silloin kun vanhemmat pois, eli jos lapsi haluaa kaveriseuraa, mennään aina sinne köyhempään perheeseen jossa vaan yksi palkansaaja.
toki jugurtti ja leipä ja maito joka päivä tekee talouteen jopa parin kympin raon kuukaudessa, jos vieraita esim. vaan yksi /arkipäivä. ja tuo summa on iso raha jos koko perhe elää yhden palkalla.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mä en ihan oikeesti halua, että mun tyttö (poika ei vielä luuhaa kavereilla) syötetään kyläpaikassa |O:ashamed:
Pitääkin opettaa se soittamaan kotiin aina, jos jotain meinaavat tarjota :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:En minä osaisi olla tarjoamatta sapuskaa lapsen kavereille, mielestäni luonnollista että tarjoaa heillekin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:enkä nyt muutenkaan tajua miksi 5vuotiaan päiväkotilapsen pitäisi notkua iltakaudet jollain kaverilla..
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Mä en ihan oikeesti halua, että mun tyttö (poika ei vielä luuhaa kavereilla) syötetään kyläpaikassa |O:ashamed:
Pitääkin opettaa se soittamaan kotiin aina, jos jotain meinaavat tarjota :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:meillä on sellainen säätö et heti koulusta tullessa ei tuoda kaverita kotiin vaan syödään ,levätään ja tehdään läksyt. Siinä on sit kaikki ehtinnet automaattisesti syödä tahoillaan kun illemmalla treffaavat.
Meillä on ainakin vasta viiden aikaan päivällinen, ja lapsi pääsee koulusta 12-13 aikaan. Välipalaa syö ennen kavereille menoa/kavereiden tuloa, mutta ruokaa saa meillä kaveritkin jos täällä ovat. Samoin lapseni on syönyt kavereillaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:meillä on sellainen säätö et heti koulusta tullessa ei tuoda kaverita kotiin vaan syödään ,levätään ja tehdään läksyt. Siinä on sit kaikki ehtinnet automaattisesti syödä tahoillaan kun illemmalla treffaavat.
Meillä on ainakin vasta viiden aikaan päivällinen, ja lapsi pääsee koulusta 12-13 aikaan. Välipalaa syö ennen kavereille menoa/kavereiden tuloa, mutta ruokaa saa meillä kaveritkin jos täällä ovat. Samoin lapseni on syönyt kavereillaan.
Meillä syödään jo 15 maissa kun käyvät nukkumaan jo puoli kasilta ( tarvitsevat unta sen 12 h ) niin iltapala on jo kuuden jälkeen puoli seiskan maissa. Mut jos esim. viikon loppuna meillä on lapsen kavereita ruoka aikaan niin välipalaa olen antanut mut ruoalle lähetän jokaisen kotiin. Varsinkin yksi tyttö alkoi luuhaamaan meillä ruoka aikaan ja pyysi että saisi syödä meillä ja jos sanoin et nyt ei vielä ole ruokaa niin totesi siihen et olen teillä niin kauan että teillä on sitä ruokaa. Olen omille lapsille myös sanont että jos kylä paikassa aletaa ruokailla niin silloin tullaan kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:meillä on sellainen säätö et heti koulusta tullessa ei tuoda kaverita kotiin vaan syödään ,levätään ja tehdään läksyt. Siinä on sit kaikki ehtinnet automaattisesti syödä tahoillaan kun illemmalla treffaavat.
Meillä syödään jo 15 maissa kun käyvät nukkumaan jo puoli kasilta ( tarvitsevat unta sen 12 h ) niin iltapala on jo kuuden jälkeen puoli seiskan maissa. Mut jos esim. viikon loppuna meillä on lapsen kavereita ruoka aikaan niin välipalaa olen antanut mut ruoalle lähetän jokaisen kotiin. Varsinkin yksi tyttö alkoi luuhaamaan meillä ruoka aikaan ja pyysi että saisi syödä meillä ja jos sanoin et nyt ei vielä ole ruokaa niin totesi siihen et olen teillä niin kauan että teillä on sitä ruokaa. Olen omille lapsille myös sanont että jos kylä paikassa aletaa ruokailla niin silloin tullaan kotiin.
Alkuperäinen kirjoittaja hih:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu:meillä on sellainen säätö et heti koulusta tullessa ei tuoda kaverita kotiin vaan syödään ,levätään ja tehdään läksyt. Siinä on sit kaikki ehtinnet automaattisesti syödä tahoillaan kun illemmalla treffaavat.
höh. toinen olisi halunnut syödä kylässä... lapset ovat suoria.