G:Pitääkö lasten kaverit "ruokkia" perheen ruoka-aikoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HirveäÄmmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
Ei oo lapsen kohdalla meillä ihan ajankohtaista. Mutta kotoa olen oppinut sen, että vieraille tarjotaan aina, jos itsekin syödään. Kyllä jos mulla on joku kaveri tässä käymässä sillon ku teen ruokaa nii kysyn että syökö hänkin, vaikka aikuinen ihminen osaa varmasti tehdä itsekin ruokaa. Kuuluu musta vaan vieraanvaraisuuteen ja olisi "noloa" syödä itse ja laittaa toinen istuskelemaan johonkin siksi aikaa. Mutta kukin tyylillään. Tietysti jos lapsi asuu ihan naapurissa, voi pyytää häntä menemään kotiin, katsomaan olisko heilläkin ruokaa, mutta jos on just tullut vasta tai sovittu joku tietty aika niin kyllä meiltä ruokaa liikenee.. :)

mulla just sama ajatus

Monestikkin lasten koulukaverit ovat meillä välipala-aikaan ja sitten päiväruoka tarjotaan, jos sattuvat olemaan vielä meillä. MEillä on tälläinen pieni ja tiivis yhteisö, joten ei tarvitse erikseen tarkistella, että sopiiko se eemeli-petterin syyä meillä :D
Täällä olisi pikemminkin outoa, jos ei tarjottaisi välipalaa, tai päiväruokaa. Mut jokainen perhe omalla tavallaan, ei kutkuta miun persusta :D

Yhteistyössä