G: Tyhmimpiä juttuja mitä äiti-ihmiset on toisilleen laukoneet äitiydestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oonko mie ainoa sektioitu, joka ei koe ongelmana sitä, ettei ole synnyttänyt?

Mä koen että olen synnyttänyt, kahdesti jopa, mutta ei se mulle ole koskaan ollut ongelma. :)

Ihmiset kokee asiat eri tavoilla, yhtälailla sä voit kokea että et ole synnyttänyt. Kaikki tavallaan. Mua vaan nyppii se kun nuo ei-sektioidut kitisevät ettei sektio ole synnytys... käyköön läpi sektion, jos ovat edelleen samaa mieltä niin sitten on mun puolesta ok.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Pitääkö se aina ottaa pahana? Ei se ole mikään kisa, että ketä sattui enemmän ja kuka kärsi.

Munkin mielestä leikkaus on leikkaus, synnytys on synnytys. Jotkut leikkaukseen päätyvät ovat kokeneet synnytystäkin, mutta jotkut eivät.

Alateitse äiti synnyttää-> lapsi syntyy.
Sektiossa lääkäri leikkaa-> lapsi syntyy.

Aivan.
Mutta kova paikka se näyttää monille olevan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja RN:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja hiiohei:
Samalle kaverille on myös sanottu että hän ei ole oikea äiti, koska ei ole koskaan synnyttänyt (kun on lapset nääs keisarileikattu maailmaan).

Äiti kyllä, mutta synnyttänyt tämä nainen ei ole =).

Juu, ei olekaan.. mutta kun oli sanottu ettei ole sen takia edes äiti.

AI EI SYNNYTTANYT VAI?????

No ei. Leikattu se on =).

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Termien viilausta.. jos on tehty hätäsektio niin eiköhän siinä ole kokemusta synnytyksestä melkein saman verran kuin muillakin, jos on vaan ponnistusvaihe jäänyt välistä..

tai muutenkin supistukset ja synnytys voi olla jo ehtinyt pitkälle vaik olis suunniteltu sekstiokin. ne kun ei katso aina paikkaa ja aikaa alkaakseen. =)

Se ei muuta miksikään sitä asiaa, että sektio on LEIKKAUS, alatiesynnytys on SYNNYTYS, nimensä mukaisesti =).

Pitääkö se aina ottaa pahana? Ei se ole mikään kisa, että ketä sattui enemmän ja kuka kärsi.

Munkin mielestä leikkaus on leikkaus, synnytys on synnytys. Jotkut leikkaukseen päätyvät ovat kokeneet synnytystäkin, mutta jotkut eivät.

Aivan.
Mutta kova paikka se näyttää monille olevan. :(

Kova paikka? No ei. Onpahan vaan oma mielipiteeni omasta synnytyksestäni. Edelleen ihmetyttää kuinka varmat mielipiteet mulle täysin vierailla ihmisillä on mun synnytyksistäni, joissa eivät takuulla ole olleet paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja sektioitu:
Lääkäreitten mukaan kyllä sektio on yksi SYNNYTYStapa. (Niitä ovat esimerkiksi normaali alatiesynnytys, imukuppisynnytys, suunniteltu sektio tai hätäsektio.) Mutta onneksi palstan maallikot tietävät paremmin kuin lääkärit...

Juuri näin. Musta on käsittämätöntä, että joku ei pidä sektiota synnytyksenä, tai että vertaa sitä johonkin syöpäleikkaukseen. Vähän järkeä peliin!

Alkuperäinen kirjoittaja sektoitu:
Kova paikka? No ei. Onpahan vaan oma mielipiteeni omasta synnytyksestäni. Edelleen ihmetyttää kuinka varmat mielipiteet mulle täysin vierailla ihmisillä on mun synnytyksistäni, joissa eivät takuulla ole olleet paikalla.

Vaikka oisit kärsiny miten, ni jos se mukula ei oo synnytyskanavasta puserrettu pihalle, sitä ei ole synnytetty.

Syntynyt se toki on.

Alkuperäinen kirjoittaja Tää oli kyllä:
Ehdottomasti illan parhaat naurut. Kerropas, mistä nuo minun mukulat on tulleet, jos ei ne ole syntyneet? Eikö reppanat saa edes syntymäpäiviä juhlia?! :O

Mistä näitä idiootteja sikiää??? :laugh:

Totta helvetissä se kersa SYNTYNYT on, mutta ei se äiti sitä SYNNYTTÄNYT ole, mikäli sektio on toteutettu.
Miksi te tappelette tuulimyllyjä vastaan? :)

Alkuperäinen kirjoittaja sektoitu:

Vaikka oisit kärsiny miten, ni jos se mukula ei oo synnytyskanavasta puserrettu pihalle, sitä ei ole synnytetty.

Aha... no entä kun lääkärit kiskoivat lapsen pois sieltä synnytyskanavasta missä jo osittain oli? Koska lapsen sydänäänet romahtivat ja mun kohtuni repesi. Jos aikaa olisi ollut vähänkin enemmän niin olisivat käyttäneet imukuppia, jos olisivat kiskoneet sen imukupilla ulos alakautta niin sittenkö olisin synnyttänyt?

Mun mielestä synnytys ei ole mitenkään kärsimyksistä kiinni kylläkään. Se on omakohtainen kokemus miten kokee synnytyksensä menneen.

Täällä alatiesynnyttäjät ovat nyt ihan sekaisin termeistä, sillä synnytystapoja on muitakin kuin alateitse, se on alatiesynnytys, mutta sektiosta voitaisiin sitten käyttää termiä sektiosynnytys, koska sitä se on ihan virallisesti. Pitää puhua synnytystavasta, sillä niitä on useampi.

Mun mielestä synnytys ei ole mitenkään kärsimyksistä kiinni kylläkään.

Ei olekaan. Kuka niin on väittänyt?
Mutta miksi kiistellä päivänselvästä asiasta ja sotkea termejä? Yhtälailla te äitejä olette, vaikka ette ole synnyttäneetkään!

Niin ja mulle sanottiin, että lapsi vedettäisiin imukupilla, jos olisin uudelleen synnyttäjä, mutta ensikertainen mun tapauksessa leikataan, kun sydänäänet romahtivat ihan viime metreillä, joten ei paljosta jäänyt alatiesynnytys.

Alkuperäinen kirjoittaja rn:
kaikissa kaavakkeissa lukee SYNNYTYSTAPA: sectio. jos kivulla mitataan niin sectio on kylla tarpeeksi kivulias jalkeenpain. synnytys on sita etta lapsi tulee maailmaan tulee se sitten vaikka kaukoputken avulla korvasta. jos osaisin lisata, niin nyt ois sellaisen hymion paikka jossa pallopaa hakkaa tyhmaa paata seinaan.

Näin minäkin koen.
Kaksi kertaa olen synnyttänyt ja kolmannen lapsen sain sektiolla ennen kuin synnytys oli alkanutkaan. Mulle tämä synnytysasia on aivan neutraali, en toisten eriävistä mielipitesitä hermostu eikä synnytys ole mulle mikään pätemisjuttu =)

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Mun mielestä synnytys ei ole mitenkään kärsimyksistä kiinni kylläkään.

Ei olekaan. Kuka niin on väittänyt?
Mutta miksi kiistellä päivänselvästä asiasta ja sotkea termejä? Yhtälailla te äitejä olette, vaikka ette ole synnyttäneetkään!

Nimenomaan. Sektio on lääketieteellisesti määritelty synnytystavaksi, joten miksi kiistellä päivänselvästä asiasta ja sotkea termejä?

Tuolla aiemmassa viestissä mitä lainasin joku sanoi että "vaikka olisit kuinka kärsinyt niin et ole synnyttänyt" siihen viittasin tuolla kommentillani.

Nimenomaan. Sektio on lääketieteellisesti määritelty synnytystavaksi, joten miksi kiistellä päivänselvästä asiasta ja sotkea termejä?

Tuolla aiemmassa viestissä mitä lainasin joku sanoi että "vaikka olisit kuinka kärsinyt niin et ole synnyttänyt" siihen viittasin tuolla kommentillani.

Sektio on leikkaus =).

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Niin ja mulle sanottiin, että lapsi vedettäisiin imukupilla, jos olisin uudelleen synnyttäjä, mutta ensikertainen mun tapauksessa leikataan, kun sydänäänet romahtivat ihan viime metreillä, joten ei paljosta jäänyt alatiesynnytys.

Meillä kävi sitten aikalailla samalla tavalla... mulla vielä lisäksi kohtu repesi vanhan sektioarven kohdalta.

Yhteistyössä