G: Tyhmimpiä juttuja mitä äiti-ihmiset on toisilleen laukoneet äitiydestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen aina ymmärtänyt sen, että moni sektioon joutunut kokee synnyttäneensä, mutten koskaan ole ymmärtänyt näitä, joille on tärkeää kertoa, ettei sektio ole synnytys! En kerrassaan keksi mitään lapsellisempaa ja typerämpää argumenttia! Mikä on tuosta kuulutuksesta saatu hyöty? :o

Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Mulle sanottiin etten tiedä oikeasta synnytyksestä mitään kun synnytys oli nopea enkä revennyt pahemmin, sain vain nirhauman alapäähään. Oli se värkki silti kyllä pirun kipeä..

Niin juuri, sulla oli "väärä" synnytys kun ei kerran ollut oikea. Tämä on kyllä naisten kesken niin arka aihe, se kirkkaimman kruunun saa joka on synnyttänyt alateitse pisimpään kovimmilla kivuilla... Itsellä on ollut (liian) pitkiä synnytyksiä ja koen että minä olen huono synnyttäjä kun en meinaa saada lapsia pihalle ja sellainen joka pukkaa lapsensa nopeasti pihalle on luontainen synnyttäjä

:saint:

Kunnia meille kaikille äideille mutta ei kilpailla jookos =)

Mistäs tiedät kuinka "amatööri" minäkin olen?

T. Sektio on synnytystapa siinä missä muutkin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Hauskaa lukea, kun amatöörit, "enemmän ja vähemmän synnyttäneet", keskustelevat ja kinaavat synnytyksestä terminä :laugh:

Rintaruokittu lapsi on yhtä kuin imetetty lapsi, tuli se sitten pumpun kautta tai ei. Ellei sitten haluta lanseerata uutta termiä lypsämällä ruokittu rintalapsi :laugh:

Eeee helevettiläääne, mitä juttuja täällä :laugh:

Samalle kaverille on myös sanottu että hän ei ole oikea äiti, koska ei ole koskaan synnyttänyt (kun on lapset nääs keisarileikattu maailmaan).

Eihän tuollainen nainen oikeasti ole mikään äiti, koska hän ei ole synnyttänyt! Nainen on äiti vasta kun hän on synnyttänyt eli saattanut lapsen maailmaan emättimensä kautta!

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten poistuminen.

PISTE!

aivan oikein lunatic, olen synnyttänyt koska mulla on ollut nuo kaikki mainitsemasi vaiheet, myös olen ponnistanut vaikka lapsi ei sitä kautta lopulta tullutkaan vaan leikattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
aivan oikein lunatic, olen synnyttänyt koska mulla on ollut nuo kaikki mainitsemasi vaiheet, myös olen ponnistanut vaikka lapsi ei sitä kautta lopulta tullutkaan vaan leikattiin.

No sitten se oli sektio, ei synnytys.

Synnytys on se tapahtuma, jossa lapsi syntyy, oli sitten alakautta tai sektiolla, mutta äiti synnyttää vain alatietä: muussa tapauksessa lääkäri synnyttää, eli auttaa syntymään. Tosin ei ehkä kantsis enää aloittaa, kun tästä on näemmä keskusteltu...

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:

No sitten se oli sektio, ei synnytys.

Mun poika syntyi mun syliin 2.5 vuotiaana Intian lämmössä. Rakastuin ensisilmäyksellä. Meistä tuli äiti ja poika.

Tuo synnytystapakeskustelu ja sillä keuliminen on kauttaaltaan sekä typerää että käsittämätöntä. Mitä väliä sillä on? Toinen yhtä käsittämätön veivauksen aihe on se lapsen alkuunsaattamisen tekniikka. Siis että onko ollut lääketiedettä siinä apuna vai ei.

Ja tätä tekee just nimenomaan äidit toisilleen.

Pakko osallistua keskusteluun,mahddankohan mä olla sit äiti ollenkaan,esikoista yritin synnyttää miltei vrk mutta ei tullut js lopukdi ytto syntyi imukuilla. Toinen taas oli suunniteltu sekstio,,,nniin kiinoistaisi tietaa

Alkuperäinen kirjoittaja aatumaria08:
Pakko osallistua keskusteluun,mahddankohan mä olla sit äiti ollenkaan,esikoista yritin synnyttää miltei vrk mutta ei tullut js lopukdi ytto syntyi imukuilla. Toinen taas oli suunniteltu sekstio,,,nniin kiinoistaisi tietaa

Onko joku tässä ketjussa väittänyt ettei sektioidut naiset olis äitejä?
Ei ole. en oo ainakaan huomannu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja aatumaria08:

Itse asiassa yks harmaa tossa vähän ylempänä väittää että nainen on äiti vasta kun on lapsen saanut maailmaan emättimensä kautta. Mikähän minä sit olen tolle tytölle joka tossa sohvalla nyt katselee tv:tä jonka olen sektiolla "saanut"??

Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:

Itse asiassa yks harmaa tossa vähän ylempänä väittää että nainen on äiti vasta kun on lapsen saanut maailmaan emättimensä kautta. Mikähän minä sit olen tolle tytölle joka tossa sohvalla nyt katselee tv:tä jonka olen sektiolla "saanut"??

No mikähän.. onko sulla lukemisen ymmärtämisessä vikaa vai miksi lunikselta kysyt. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja daa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirspe:

No mikähän.. onko sulla lukemisen ymmärtämisessä vikaa vai miksi lunikselta kysyt. :headwall:

No kuule ei ole sitä vikaa, enkä tarkoitanut että Lunatic olis sanonut noi!!!! Vaan joku harmaa oli sitä mieltä että me sektioidut ei olla äitejä!!! Kuhan vaan heitin ilmaan ton kysymyksen!!!!

Huomenta,
saiskohan täältä taas tämänpäivän naurut? Eilen hekottelin vielä illallakin :D

Oikeesti, lopettakaa jo. Kaikki me joilla on lapsia, eläviä tai kuolleita, sektioituja tai alakautta tehtyjä, mustia tai valkosia, terveitä tai sairaita, helppoja tai vaikeita, pitkiä tai lyhyitä (listaa vois jatkaa loputtomiin) olemme äitejä.
Antakaa jo yhden termiasian olla.

On kyllä tosi pikkumainen syy alkaa piilosta vittuilemaan ja loukkaamaan toista. Tuota synnytysasiaa kun ei aina voi valita.

Saanen kysyä että minkälaista mielihyvää nyt tuotti "aidon alatiesynnytyksen" puolustajille (naurettava termi tuokin) sen synnytyksen suureen ääneen kuuluttaminen? Onko jotenkin pätevämpi olo, ehkä parempi kun tietää että jollain jossain on paha mieli ja se on mun aiheuttama?
Olisiko tämäkin asia voinut vaan olla, ei kirjotella eli huutaa kissankokosilla kirjaimilla että vain tää mun mielipide on taas ainoo oikea? Jos joskus pitäisi sen ainoan oikean mielipiteensä omana tietonaan. Vaikka se kuinka olisi faktaa ja vaikka kuinka lääketieteen julkaisusta poimittua.
Ja ei aina kannata ottaa kaikkea vakavasti. Antaa (palsta)lasten tapella, niinhän ne tekee irl myös :) Jos mun taisteluarpeni olisi tuossa navan alla olisin siitä ihan yhtä ylpeä kuin tästä nykyisestä siellä värkissäni, siis siellä värkissä mihin toukokuussa sen kakun työnnän :laugh: anteeksi, en voi tälle hekotukselle mitään :D

Eli huomenta vaan ÄIDIT, aletaanko tänään paremmalla jalalla? Tietty paitsi jos yhtä makeita juttuja irtoo kun eilen niin antaa palaa :D

Ja muistakaa että termien osaaminen ei kenestäkään mitään tietäjää tee. Eikä se että on vuonna nakki ja muussi ollut töissä ties missä ja nähnyt vaikka mitä.

Huomenta kokkendaal. :)
Juu, minä en ainakaan enää tätä jankutusta jatka tänään. Piste.
Eiköhän asia jo tullu selväksi. Koko ketju meni vähän niin kun siihen mistä alunalkaen kyselin... eli tyhmiin kommentteihin puolin ja toisin.. mutta hauskaakin oli.
Helei ja mukavaa päivää kaikille.. B)

mikä tarve jollain nelikymppisellä äiti-ihmisellä on jankuttaa tuota, jos on tiedossa, että joku kokee asian toisin tai tuo jotain loukkaa? Ihan älyttömän lapsellista.

Ps. Kyllä naistenklinikalla lääkärit oli sitä mieltä, että sektio on synnytystapa. Mutta mitäpä ne tietää... :)

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten poistuminen.

PISTE!

Niin ja vastatakseni ihan varsinaiseen aloitukseen, ihan jo ap:ltä on tullut typeriä laukauksia tässä ketjussa synnytyksestä joka melko vahvasti liityy äitiyteen ja sen henkilökohtaisesti kokemiseen. Käsittääkseni ap on äiti..? Korjatkaa jos olen väärässä. Eikös se silloin ole äidiltä toiselle nuo lausunnot kuten aiheessa kysyttiin? Ja moni muukin on osannut olla tosi ilkeä.

Toinen mikä nyt äkikseltään tulee mieleen on se että lapselle pitää antaa makeaa jo ihan pikkuvauvana että se söis hyvin :o Näin neuvoi mummoni, viiden lapsen äiti. Ja sielläpäin sukua sotketaan vauvan ekoihin soseisiin aina hedelmäsosetta tai sokeria, kun "ne on niin sen makean perään" :o

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
- Lapsi on lahja ja on hirvittävää, jos sitä lahjaa ei ota vastaan.
- Kukaan ei saa isompaa taakkaa, kuin mitä kestää. (Eli vammaiset/monikot/sairaat tulevat aina jaksavimmille...)

nää taitaa olla joltai lestaltA..samoja lauseita oon saanu osakseni kans..

Yhteistyössä