G: Tyhmimpiä juttuja mitä äiti-ihmiset on toisilleen laukoneet äitiydestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni:
- Koska en imettänyt lapsiani kuin 2-3 kk, heille ihan varmasti puhkeaa pahat allergiat
- Koska kaikki ovat käyneet vauvauinnissa, korvatulehduskierteet olivat ihan varmasti tiedossa
- Koska kaikki menivät hoitoon 11 kk - 1,5v ikäisinä, silloin myös korvatulehduskierteet olivat ihan varmasti tiedossa. Samoin kaikki flunssat ja vatsataudit.
- Koska vanhempieni kotona oli koira ja se pääsi joskus kielellään nuolaisemaan lapsen kasvoja, se tiesi jotain vaarallista tautia.

Arvatkaa toteutuiko mikään näistä? Ei, ei todellakaan. "Normaalit" flunssat ja vatsataudit on olleet, kuten varmaan lähes kaikilla. Allergioita ei ole, ei tulehduskierteitä, eikä "vaarallisia" tauteja. Huvittavinta on se, että monet näistä "totuuksista" äidit ovat perineet omilta äideiltään.

Ja oletko huomannut, että pussailet, kun et keksi vastausta... Hauska tapa. Teetkö niin myös oikeassa elämässä? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Et tietenkään ota kantaa. Kun et tiedä, miksi tahallasi loukkaat.

Ps. 37 on nelikymppinen

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

En ole nelikymppinen, muuhun en ota kantaa. :saint:
Pus.

täällä varmaan onkin kaikki just noi mitä olisin laittanu, just tuo et ei ole synnyttänyt jos on leikkauksella syntynyt...tai sit mä muutenkin vihaan äitejä jotka pistää aina oman lapsensa jotenkin pyhimykseksi esim jos sanon "meidän eemeli ei suostu potalle" niin vastaus on "meidän irmeli kävi potalla jo kaksi kuukautisena ilman apua ja käveli jo 3kuisena" mikäköhän teidän eemeliä vaivaa?onkohan se jotenkin ylivilkas/autistinen yms.....
tai äitejä jotka ihan tosi ehdottaa tosissaan että "anna sille selkään ja kunnolla"
sori en, en harrasta fyysistä enkä henkistä pahoinpitelyä.

:laugh: Noita on täällä palstalla pilvin pimein. Eilen viimeksi luin jotain pyörälläajoketjua, jossa kysyttiin, onko muita myöhään oppineita. Vastauksista ensimmäiset oli tyyliin "meillä opittiin jo 2-vuotiaina". :D

Alkuperäinen kirjoittaja kanelinkukka:
täällä varmaan onkin kaikki just noi mitä olisin laittanu, just tuo et ei ole synnyttänyt jos on leikkauksella syntynyt...tai sit mä muutenkin vihaan äitejä jotka pistää aina oman lapsensa jotenkin pyhimykseksi esim jos sanon "meidän eemeli ei suostu potalle" niin vastaus on "meidän irmeli kävi potalla jo kaksi kuukautisena ilman apua ja käveli jo 3kuisena" mikäköhän teidän eemeliä vaivaa?onkohan se jotenkin ylivilkas/autistinen yms.....
tai äitejä jotka ihan tosi ehdottaa tosissaan että "anna sille selkään ja kunnolla"
sori en, en harrasta fyysistä enkä henkistä pahoinpitelyä.

Mikä siinä muuten on että meidän äitien on pakko toisia neuvoa? Huomaan sortuvani siihen itsekkin joskus vaikka sitä tapaa inhoankin. Ja sit me loukkaannutaan itse kun meitä neuvotaan tai meidän tapoihin tehdä jotain puututaan. Verenperintöä, opittu tapa?

*pohtii*

Monta kertaa olen miettinyt tuota ihan samaa, kun jotkut laukovat heti että kyllä meillä vaan jo silloin ja silloin tehtiin sitä ja tätä. Itselläni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia myöntää omia tai lasten vikoja, tai sitä että jotain ei osaa. Ja kun ihan oikeasti olen sitä mieltä että kukaan ei ole täydellinen, kaikissa meissä on omat vikamme ja puutteemme. Kaikki me sen tiedämme, joten miksi sitä ei voi myöntää?!

No sano se. Kyllä noihin tuolla puistossakin törmää. Siin noihin äiteihin, jotka haluaa kertoa, jotta niiden kerttuli on oppinut puhumaan sujuvasti jo vuoden iässä, kun itse pohtii ääneen, pitäisikö huolestua kun lapsi ei vielä puhu. Niillä keskustelutaito hukassa?

Alkuperäinen kirjoittaja Anniko:
Monta kertaa olen miettinyt tuota ihan samaa, kun jotkut laukovat heti että kyllä meillä vaan jo silloin ja silloin tehtiin sitä ja tätä. Itselläni ei ole koskaan tuottanut vaikeuksia myöntää omia tai lasten vikoja, tai sitä että jotain ei osaa. Ja kun ihan oikeasti olen sitä mieltä että kukaan ei ole täydellinen, kaikissa meissä on omat vikamme ja puutteemme. Kaikki me sen tiedämme, joten miksi sitä ei voi myöntää?!

Synnytys on raskauden päätösvaihe, jossa nisäkkäillä naaraan kohdussa kasvanut poikanen siirtyy ulkomaailmaan naaraan emättimen kautta. Ihmisillä synnytys tapahtuu keskimäärin noin 38 viikon kuluttua hedelmöittymisestä. Raskaus on täysiaikainen, kun se on kestänyt vähintään 37 ja enintään 42 viikkoa. Synnytys voidaan jakaa kolmeen vaiheeseen, joita ovat avautumisvaihe, ponnistusvaihe ja raskausjäännösten poistuminen.

PISTE!

= säännöllinen synnytys :D

Alkuperäinen kirjoittaja Intia:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
aivan oikein lunatic, olen synnyttänyt koska mulla on ollut nuo kaikki mainitsemasi vaiheet, myös olen ponnistanut vaikka lapsi ei sitä kautta lopulta tullutkaan vaan leikattiin.

No sitten se oli sektio, ei synnytys.

Mun poika syntyi mun syliin 2.5 vuotiaana Intian lämmössä. Rakastuin ensisilmäyksellä. Meistä tuli äiti ja poika.

IHANA!!!

Yhteistyössä