Gallup! Keneltä palstalaiselta haluaisit kysellä? Ja mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis kun täällä on näitä kysy minulta mitä vaan ketjuja. Niin keneltä haluaisit kysellä ja mitä (ja saada vastauksia)

Haluaisin kysyä Akaatilta jotain ja Ansarikukalta mitä se on opiskellut ja ruutiukolta missä se asuu.

Voisin kysyä astrolabelta mihin kaikkeen se on viimeisen viiden vuoden aikana hurahtanut. Minkä ikäisenä erosi kirkosta. Minkä ikäisenä sai ekan lapsen.

Kepsis saisi kertoa mitkä asiat hänen vaimossaan eivät ole parhaita/hyviä ja kenen kanssa täällä kirjoittelee mieluiten ja miksi.

[QUOTE="vieras";26430012]Voisin kysyä astrolabelta mihin kaikkeen se on viimeisen viiden vuoden aikana hurahtanut. Minkä ikäisenä erosi kirkosta. Minkä ikäisenä sai ekan lapsen.
[/QUOTE]

En käsittääkseni ole hurahtanut viimeisen viiden vuoden aikana yhtään mihinkään. Viimeiseen viiteen vuoteen mahtuu kolmen eri tutkinnon opintoja ja kaksi vakkarityöpaikkaa, useampia pätkätöitä. Nämä pitäneet ihan kiitettävän kiireisenä näinä viitenä vuotena. Ainakin oletan, että hurahduksella tässä yhteydessä haetaan sanaa, joka määrittelee lyhytaikaista negatiivisesti latautunutta ylikiinnostuneisuutta johonkin aiheeseen. Tietty voisi ajatella, että opinnot ovat hurahdus minulle, mutta koska suoritan ne loppuun asti, en koe sitä normatiivisesti kuormittuneena "hurahduksena".

Erosin kirkosta vuonna 1997 ollessani 17v. Esikoiseni syntyi ollessani 21-vuotias.

[QUOTE="vieras";26429992]Siis kun täällä on näitä kysy minulta mitä vaan ketjuja. Niin keneltä haluaisit kysellä ja mitä (ja saada vastauksia)

Haluaisin kysyä Akaatilta jotain ja Ansarikukalta mitä se on opiskellut ja ruutiukolta missä se asuu.[/QUOTE]

melkein kaikkeen vastaus! En vastaa kaikkeen! Ihmisen on pakko joskus ajatella omilla aivoilla!

[QUOTE="vieras";26430050]Liliiltä ketä aikoo äänestää ja muutakin vois. Jätkältä että kuinka jaksaa olla mode täällä. Muutkin modet voi kertoa.[/QUOTE]

En tiedä vielä ketä. Kysy pois (mutta on suuri todennäköisyys että en vastaa).

En käsittääkseni ole hurahtanut viimeisen viiden vuoden aikana yhtään mihinkään. Viimeiseen viiteen vuoteen mahtuu kolmen eri tutkinnon opintoja ja kaksi vakkarityöpaikkaa, useampia pätkätöitä. Nämä pitäneet ihan kiitettävän kiireisenä näinä viitenä vuotena. Ainakin oletan, että hurahduksella tässä yhteydessä haetaan sanaa, joka määrittelee lyhytaikaista negatiivisesti latautunutta ylikiinnostuneisuutta johonkin aiheeseen. Tietty voisi ajatella, että opinnot ovat hurahdus minulle, mutta koska suoritan ne loppuun asti, en koe sitä normatiivisesti kuormittuneena "hurahduksena".

Erosin kirkosta vuonna 1997 ollessani 17v. Esikoiseni syntyi ollessani 21-vuotias.

Tarkoitin uskontoon ja politiikkaan liittyviä "hurahduksia". Eiks sulla ole monta eri uskontoa takana ja eri poliittisia juttuja?

[QUOTE="vieras";26430317]Tarkoitin uskontoon ja politiikkaan liittyviä "hurahduksia". Eiks sulla ole monta eri uskontoa takana ja eri poliittisia juttuja?[/QUOTE]

Poliittisia hurahduksia? Olin pari vuotta SKP:n jäsen ja viimeksi heidän listallaan vaaleissa kuluneena vuonna. Yritän olla hieman vähempi mukana politiikassa siksi, että yksi pääaineistani on kansainvälinen politiikka ja on helpompi tutkia poliittisia ilmiöitä, jos ei itse ole "puolueellinen" tai näin sen itse koen. Ne tavoitteet, johon oma poliittinen vakaumukseni tukeutuu, eivät ole muuttuneet mihinkään. Metodit niiden saavuttamiseen kenties?

Uskonnollisia hurahduksia? Kveekareihin tutustuminen tuskin hurahdus sekään? Kveekarit rauhanliikkeenä erittäin mielenkiintoinen yhteisö. En kokenut sielläkään mitään uskonnollista herätystä, mutta tunnin hiljainen rinnakkaiselo tuo meditatiivista rauhaa ja suosittelen kyllä, jos mahdollisuus on kokouksessa käydä. Kaikki kveekarit eivät ole tunnustuksellisesti persoonalliseen jumaluuteen uskovia.

En tiennyt, että asioiden tarkempi tarkastelu ja opiskelu voidaan määritellä hurahdukseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26430485:
Mitä haluat tietää suomenuskosta? :)

Kaikkea :) Yksi Wikipedian juttu (:D) ei ihan vielä riitä.

Muoks. Tuolla Taivaannaulan sivuilla on kivasti kaikkea, mutta miten se näkyy käytännössä, tavallisen suomenuskoisen elämässä?

Viimeksi muokattu:
Kaikkea :) Yksi Wikipedian juttu (:D) ei ihan vielä riitä.

Muoks. Tuolla Taivaannaulan sivuilla on kivasti kaikkea, mutta miten se näkyy käytännössä, tavallisen suomenuskoisen elämässä?
Mä en ole "puhdasoppinen" suomenuskoinen vaan mun uskossani on piirteitä myös wiccalaisuudesta ja panteismista. Mutta mä laitan sulle y-viestinä yhden linkin.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Poliittisia hurahduksia? Olin pari vuotta SKP:n jäsen ja viimeksi heidän listallaan vaaleissa kuluneena vuonna. Yritän olla hieman vähempi mukana politiikassa siksi, että yksi pääaineistani on kansainvälinen politiikka ja on helpompi tutkia poliittisia ilmiöitä, jos ei itse ole "puolueellinen" tai näin sen itse koen. Ne tavoitteet, johon oma poliittinen vakaumukseni tukeutuu, eivät ole muuttuneet mihinkään. Metodit niiden saavuttamiseen kenties?

Uskonnollisia hurahduksia? Kveekareihin tutustuminen tuskin hurahdus sekään? Kveekarit rauhanliikkeenä erittäin mielenkiintoinen yhteisö. En kokenut sielläkään mitään uskonnollista herätystä, mutta tunnin hiljainen rinnakkaiselo tuo meditatiivista rauhaa ja suosittelen kyllä, jos mahdollisuus on kokouksessa käydä. Kaikki kveekarit eivät ole tunnustuksellisesti persoonalliseen jumaluuteen uskovia.

En tiennyt, että asioiden tarkempi tarkastelu ja opiskelu voidaan määritellä hurahdukseksi.

Itse miellän hurahduksen joko positiiviseksi tai negatiiviseksi tapauksesta riippuen. Nuo mitkä itse luettelit ovat minusta lähinnä positiivisia hurahduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26430224:
En tiedä vielä ketä. Kysy pois (mutta on suuri todennäköisyys että en vastaa).
Ketä äänestit viime vaaleissa? Mikä on sun koulutus? Keneltä haluaisit saada yv:n? Minkä ikäiseksi koet itsesi?

[QUOTE="vieras";26430644]Ketä äänestit viime vaaleissa? Mikä on sun koulutus? Keneltä haluaisit saada yv:n? Minkä ikäiseksi koet itsesi?[/QUOTE]

Pressanvaalien 2. kierroksella Haavistoa. Sitä ennen Arhinmäkeä. Samoin sitä ennen. (Ja ehkä myös sitä ennen :saint:)
Koulutus FM, tarkemmin en kerro.
YV:stä en tiedä, en erityisemmin keneltäkään, eli mielelläni keneltä tahansa.
Koen olevani lähellä eläkeikää, mahdollisesti jo mummoiässä. Tai oikeastaan jo sen yli. Vaikea selittää...

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26430702:
Koen olevani lähellä eläkeikää, mahdollisesti jo mummoiässä. Tai oikeastaan jo sen yli. Vaikea selittää...
Oletko tuntenut nuorenakin olevasi "vanha sielu"? Tunnen pari ihmistä joista tulee mieleen että he ovat vanhoja sieluja, vaikka eivät iältään ole kovin vanhoja.

Yhteistyössä