Gallup: Kuinka paljon itseäsi vanhempaa miestä häpeäisit? Entä nuorempaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Jos siis teillä olisi suhde niin missä vaiheessa alkaisit häpeillä miehen ikää?

Minulla varmaan 10 vuotta vanhempi mies alkaisi aiheuttaa jo sellaista, ettei miehen ikää oikein viitsisi sanoa ja toisaalta nuoremman miehen kohdalla jo viisi vuotta itseäni nuorempi mies alkaisi olla tuollainen "hävettävä" asia.

nuoremmasta jo varmaan joku 3 vuottakin olis mulle liian paljon. Vanhempi vois olla max. 10 vuotta mut kyllä sekin ois jo siinä ja siinä... Mun mies on mua 6 vuotta vanhempi ja se on ihan hyvä:)

Öö... jos toista häpeää tuommosen asian takia, niin onko se sillon rakkautta, ja kunnioitusta sitä ihmistä kohtaan?

Anteeksi, mut aika omituinen ajattelutapa...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu harmaana:
Öö... jos toista häpeää tuommosen asian takia, niin onko se sillon rakkautta, ja kunnioitusta sitä ihmistä kohtaan?

Anteeksi, mut aika omituinen ajattelutapa...

Minä pistin siksi häpeämisen lainamerkkeihin että en suoranaisesti häpeäisi asiaa mutta luulisin että pakoilisin tilanteita missä mieheni ikää kysyttäisiin ja en tykkäisi että ikää kysytään.....

no mulla on se 10 vuotta vanhempi mies... ja pari vuotta vanhempi vielä voisi ehkä periaatteessa olla... oikeestaan raja menis kai siitä voisko se sillei monien ajattelemana olla mun isä, iän puolesta siis! joku 20 vuotta ois jo selkeesti liikaa.
ja no, tällä hetkellä varmaan 3 vuotta nuorempi ois liian nuori, jos olisin vanhempi niin tuo luku voisi olla enemmän, ehkäpä viisi, mutta olen aina pitänyt vanhemmista miehistä ja harvemmat eksätkään olleet itseni ikäisiä tai nuorempia.

enkä mä varmaan alkais helposti HÄPEILLÄ mieheni ikää! lähinnä se että jos mulla olisi muutama vuotta nuorempi, se tuskin olisi valmis tällaiseen elämäntilanteeseen joka mulla on nyt (ja jonka olen halunnut) ja sitten taas vuosia vanhemmilla voisi olla tämä jo entuudestaan, enkä tosissaan tahtoisi olla joku kakkosvaimo joka on otettu kun eka on rupsahtanut... hihi.. :D (kai sitäkin joku oikeesti tekee.)
plus miettisin sitä että kuin pitkään vanhana joutuisi yksin olemaan jos kumppani kupsahtaisi kovasti ennen itseäni... tai sitten sama jos oisin itse se vanhempi osapuoli.

Tuskin alkaisin seurustelemaan miehen kanssa jota häpeäisin tämän iän takia.

Oman miehen aknssa meillä on 10v ikäeroa, mies siis vanhempi, enkä pidä sitä ongelmana. Välillä vaan tuntui alkuun hassulyta kun miehellä oli nuoruusmuistoja ajoilta jolloin olin itse vielä ihan lapsi jne. Nykyisin taas näen sen lähinnä positiivisena, kun on juttuja joita jään itse lapsuuden aijoista miettimään voi kysyä mieheltä joka muistaa noita tapahtumia paremmin. :D Olin 26v kun alettiin seurustelemaan, joskus 20v tai alle tuo ikäero olisi varmatsi tuntunut paljon enemmän.

Sanotaan että jos ikäeroa olisi 20v niin se varmaan olisi aika outoa kun kuitenkin olisi se sukupolvi välissämme, miehellä voisi olla minun ikäisiä lapsia jne. Samoin ajatus siitä että kun ikää tuleelisää ja toinen kerkeää olla eläkkeellä 20v ennen minua, vanhuudenvaivat alkavat jne... Sopiva lastenhankintaikä niin ettei toinen oli "liian vanha". Ihan käytännönasioita, ei niinkään häpeän kanssa tekemistä.

Ikä toiseen suuntaan taas... Olen jotenkin aina ollut siinä ajatuksessa että mies saa olla vanhempia tai ainakin samanikäinen. Joskus muihnoin seurtustelin hetken itseäni 2v nuoremman miehen kanssa ja silloin se häiritsi. En tiedä käiritsisikö enään tänäpäivänä, mutta tuskin ainakaan yli 5v ikäeroa tuohon suuntaan haluaisin.

Minä en ottaisi reilusti vanhempaa tai nuorempaa miestä juuri sen vuoksi, että meillä olisi luultavasti liian erilainen elämä. mutta jos nyt jostain syystä tulisi suhde aloitettua tuollaisen miehen kanssa niin varmasti se "häpeäminen" olisi juuri sitä, että pakoilisi tilanteita, joissa täytyy sanoa miehen ikä eikä mielellään puhuisi siihen tyyliin, että "mies täytti tänään näin ja näin monta vuotta" jne.

Itse olen tällä hetkellä aivan hullaantuneen rakastunut minua 15 vuotta vanhempaan mieheen :) Ei ole aiemmin tulut mieleenkäänn että tuo ikä olisi jotenkin ratkaiseva tekijä :)

Näytän vielä ikäistäni paljon nuoremmalta, minua luullaan yläastelaiseksi, joten jos minulla olisi joku 35-40-vuotias mies niin tätä miestähän pidettäisiin varmaan pedofiilinä, ei kivaa kenellekään. :/

no en mä alkais suhteeseen semmosen miehen kans,ketä pitäis hävetä :D tän hetkinen mies on mua 3 v nuorempi..tai no oikeestaan melkein 4,kun mä oon vuoden lopus syntyny ja se alussa..

Alkuperäinen kirjoittaja Pullava:
Jos siis teillä olisi suhde niin missä vaiheessa alkaisit häpeillä miehen ikää?

Minulla varmaan 10 vuotta vanhempi mies alkaisi aiheuttaa jo sellaista, ettei miehen ikää oikein viitsisi sanoa ja toisaalta nuoremman miehen kohdalla jo viisi vuotta itseäni nuorempi mies alkaisi olla tuollainen "hävettävä" asia.

Samat ajatukset, ikää minulla kohta 31v. Kymmenen vuoden päästä saattaisin ehkä olla sitä mieltä että 10v nuorempi miesystäväkin olisi ihan ok, mutta nyt en ottaisi parikymppistä kloppia.

Yhteistyössä