mulla on kans monenmonta mitä en vaan käsitä.
Ensinnäki en millään ymmärrä miksei lapsille voida ostaa kunnollisia vaatteita.En tarkoita,että joka muksulla tarttee olla reimatecit ja viimeisen päälle merkkikuteet päällä vaan sitä,että lapsi puetaan asianmukaisesti riittävän puhtaisiin ja siisteihin vaatteisiin.Kerran mentii avoimesta pk:sta metsäretkelle lokakuun alussa.Sinne tuli yksi siellä käyvä äiti 2 lapsensa kanssa ja lapsilla oli SANDAALIT jalassa.Metsä oli märkä ja oli sentää lokakuu,muilla lapsilla kumpparit.Siinä kävellessä äiti sitte sanoi että niin,pitäis kai noille jotkut kengät ostaa kun vaan olis varaa.Itsellään hänellä oli päällä goretex-asu ja jalassa ihan tuliterät lenkkarit.LIsäksi äiti ajaa ihan uudella citymaasturilla.Että mua keitti ja teki mieli sanoa että olisit jättäny goretexit ja omat lenkkarit ostamatta ja hakenu noille lapsille edes kumpparit kaupasta...saman äidin lapset on aina ryysyissä,joskus vaatteet ihan rikkikin ja sit äiti vaa kehuskelee tilanneensa hesarin ja suunnittelee koko ajan lomareissuja lappiin ja etelään (ja käykin niillä).Että kun tota mä en tajua,en kertakaikkiaan!
TOinen vaatteisiin liittyvä,en ymmärrä miten joku viitsii kuljettaa lapsiaan vaatteissa,joissa on vähintää viikon ruokalista.JOidenki lapsilla on aina paita sotkussa ja siitä voi nähdä mitä ovat viimeisen viikon aikana syöneet.Yök.
Kolmanneksi en ymmärrä niitä,joilla ei oo tippaakaa jouston varaa.Tyyliin "kun meidän lapset nyt ei syö karkkia niin niille ei saa antaa juhlissa yhtäkää suklaakonvehtia tai mariannekarkkia!" Eikai se lapsi siitä mee rikki jos se kerran vuodessa syö yhden tai kaks mariannea,vaikka muuten ei karkkia annettaiskaa??sentään juhlatilaisuus kyseessä,eikö ne vois olla poikkeuksia??
Neljänneksi en tajua niitä,joiden lapset syö ja vaeltaa ja varsinkaa en tajua niitä jotka antaa tehdä sitä myös kylässä.Meillä on sääntö,että ruoka syödään pöydässä eikä missää muualla ja sit ykski tuttu tuli lastensa kans ja lapset kulki sit eväidensä kanssa pitkin huushollia ja sitä ruokaa oli sit joka paikassa.Eivät millään ymmärtäneet,että pitää syödä pöydässä ja äiti ei sanonu asiaan mitään.
Siinä ny jotaki mieleen tullutta.Muitaki kyllä löytyy

ja varmasti meikäläiselläki on jotaki tapoja joita joku toinen taas ei ymmärrä.