Gallup: Suomi on rasistinen maa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä itse olet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tieda josko Suomi on rasistinen maa tai ei ,mutta tan palstan mukaan suomalaisissa on paljon rasistisuutta ja ennakkoluuloisuutta.
Musta nayttaa , etta monet teista (meista) maalaa kaikki maahan muuttaneet samalla pensselilla.

Pahinta rasismi on Ahvenanmaalla jossa pelkästään suomenkielinen ei saa asuntoa eikä kotipaikkaoikeutta. Mantereellakin kielen takia yliopistoihin pääsee erilaisilla arvosanoilla. Lisäksi jos pakolaisena elelet niin saat kaiken maksutta eteesi.

[QUOTE="vieras";25012838]Varmasti jotkut kokevat Suomen rasistiseksi, kun sitä tietyt tahot jatkuvasti jankuttavat.[/QUOTE]

Niin...kummasti vielä nykypäivänä jotkut jaksavat "jankuttaa" tuntemattomille vastaantullessaan "vi*un n******, painu takaisin..." yms. älyttömyyksiä.
Vai kohteliaisuuksinako nuo pitäisi ottaa, ei ole kyse rasismista?

minusta paljon mielenkiintoisempi olisi tutkimus jossa haasatatellaan ulkomaalaisia nyt Suomessa asuvia henkilòità. etenkin sellaisia jotka ovat asuneet ainakin 2 tai kolmessa vieraassa maassa

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25012982:
Ai että "etelän media" on luonut harhan, oikeasti suomalaiset ovatkin suvaitsevaisempia kuin ennen? Ooukkei...

Väitätkö ettei Helsingin Sanomat syyllistäisi suomalaisia rasismista aina kun siihen tulee tilaisuus ja monesti ilman syytäkin? Maahanmuuttajat taasen ovat AINA uhreina HS:n uutisoinnissa ja heidän tekonsa eivät koskaan ole rasismia.

suomalaiset maahanmuuttajat ja maahanmuuttajien jälkeläiset romaneista puhumattakaan ovat ihan tasan yhtä rasistisia kuin suomalaisetkin. Eivät romanitkaan halua somaleita naapuriinsa, vietnamilainen maahanmuuttaja ei tykkää somaleista, iranilainen baarinomistaja ei päästä virolaisia , venäläisiä tai mustalaisia baariinsa koska"ne eivät osaa käyttäytyä koskaan, intialaiset eivät tykkää suomalaisista naisista koska me olemme kaikki moraalittomia huoria...

[QUOTE="vieras";25014083]http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/77741-arabilehti-ylistaa-suomea-muslimien-taivas[/QUOTE]

Miksiköhän tämä ei ylitä uutiskynnystä Helsingin Sanomissa?

Päivitetty 12.11.2011 16:58, julkaistu 12.11.2011 16:52.

Näitkö jotain? Naiselta revittiin vaatteita ja yritettiin pakottaa seksiin Tampereella

AamulehtiLähetä palautetta toimittajalle.
Nuoren naisen kimppuun hyökättiin Tampereen keskustassa lauantain vastaisena yönä kello 3.15 aikaan ja häntä yritettiin pakottaa seksiin.

Ale Bar -pubiin Hämeenkatu 5:een pistäytyneen noin 20-vuotiaan naisen seuraan lyöttäytyi juttuseuraksi kaksi tummaihoista, noin 30-vuotiasta miestä, jotka puhuivat englantia ja huonoa suomea.

Nainen ei ollut kiinnostunut seurasta ja lähti pois ravintolasta. Miehet seurasivat häntä kadulla ja pyytelivät mukaansa. Kun tämä ei sopinut naiselle, kävi toinen miehistä häneen käsiksi Aleksanterinkadun puolella sijaitsevan hotellin edustalla.

Tilanne ryöstäytyi naisen kannalta hyvin pelottavaksi. Mies repi muun muassa naiselta vaatteita rikki. Nainen pääsi kuitenkin lopulta pakoon. Hän teki rikosilmoituksen.

Poliisi etsii tapauksen silminnäkijöitä. Havainnoista voi ilmoittaa sähköpostiosoitteeseen rikosvihjeet.pirkanmaa@poliisi.fi tai soittaa puhelinnumeroon 0718745800.

Ei ole rasistinen. Samaa huorittelua saavat kuunnella suomalaisetkin naiset ja miehiä vedetään turpaan ilman syytä, oli sitten suomalainen tai arabi.

Kuuntelin eilen kahden miehen keskustelua ratikassa. Puhuivat hepreaa, joka kuulostaa aika paljon ranskalta suomalaisen korviin. Suomalainen mies sitten hiprakassa, mutta ihan asiallisesti kysyi: "do you speak French?". Tästähän hepreaa puhuivat raivostuivat, toinen sylki maahan ja uhosi olevansa parempi kuin yksikään ranskalainen. Suomalainen mies meni hiljaiseksi, onneksi ei alkanut haastamaan riitaa. Keskustelu jatkui sitten ja sen aikana kävi ilmi että hepreaa puhuneet olivat kaikkea muuta kuin "puhtaita"; heissä oli neljää eri kansallisuutta mutta eivät osanneet kuin yhtä kieltä :D.

Mieheni on romani ja kyllä olen kiitollinen siitä, että hän ei ulkonäöltään muistuta perus mustalaista, ei kulje kravatti kaulassa ja lakeerikengät jalassa. Helpottaa elämää suunnattomasti.

Rasismisa esiintyy päivittäin valtaväestöä ja etenkin perussuomalaisia kohtaan. Vähemmistöt solvaavat heitä, pahoinpitelevät, ryöstelevät ja käyttävät taloudellisesti hyväksi. Minä en ole tasaveroinen tiettyjen vähemmistöryhmien kanssa, koska minulle ei makseta vaatteita tai en saa verovapautta, en saa sossusta rahaa keksityillä tekosyillä jne.

[QUOTE="vieras";25013018]mitä tarkoitat ko roduilla? onko somali rotu? vai kansallisuus? onko somali osa mustaa rotua, tarkoittaako tämä siis kaikkia mustaihoisia?

ja eikös jenkeissä kuitenkin osoiteta, että kaikki rodut kyllä sopeutuvat elämään modernissa yhteiskunnassa? on vielä presidenttinäkin osittain mustaan rotuun kuuluva ihminen.[/QUOTE]

Kerropa sitten, miksi muslimit eivät halua sopeutua yhteiskuntaamme? Sama ilmiö esiintyy kaikissa länsimaissa.

[QUOTE="vieras";25014083]http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/77741-arabilehti-ylistaa-suomea-muslimien-taivas[/QUOTE]

Pelottavaa.

Tässä se taas nähdään. Mamuille suomi on paratiisi. Vain ääliösuvaitsevaiset suomalaiskukkahattutädit leimaavat kaikki hallitsematonta maahanmuuttoa vastustavat suomalaiset rasisteiksi.

Eikös ne Romanian romanit juuri tapelleet Helsingissä toisten romanialaisten kanssa rikollispiirien rajoista? Mistäs siinä sitten on kyse? Rasismiahan se on, kun ei hyväksytä toiseen heimoon kuuluvia 'omalle' reviirille.

[QUOTE="Venla";25012735]En tykkää siitä, että aina suomalaisia vaan haukutaan.
Ei oo Suomellakaan tosiaan mikään helppo historia... ihmiset on tehneet kaikkensa, että on saatu itsenäisyys, maksettu sotavelka ja kehitytty aika lyhyessä ajassa ns. hyvinvointivaltioksi.
Tosin ehkä materia meni jossain vaiheessa liian tärkeäksi.
Jokatapauksessa näinkin pienenä kansana Suomi on ensin selvinnyt itse paljosta ja sen jälkeen auttanut muita maita. Myös esim. Suomen romaneilla on aika loistavatolot jos verrataan esim. Romanian romaneihin.
Suomen lait ovat pääasiassa hyvät ja oikeat, joten jos joutuu rikoksen/rasismin kohteeksi niin sille pitäisi saada "hyvitys".
Myös toimeentulot ym on verrattuna maailman mittapuulla, todella hyvät.
tottakai on yksittäisiä ihmisiä, jotka käyttäytyvät rasistisesti, mutta en usko että heitä on enemmistö.
Sitäpaitsi rasismia on valitettavasti aina siellä missä on erilaisia ihmisiä.
Myös siskoni, joka asuu Afrikassa, kokee sitä mustien taholta.
Minun mielestä Suomi on ennenkaikkea HYVÄ maa, jota tietenkin voi myös vielä parantaa, mutta ei haukkumalla.[/QUOTE]

Suomessa on materiaalisesti ihan hyvät oltavat, mutta henkisesti ja kulttuurisesti ei todellakaan. Henkisen ja kulttuurisen hyvinvoinnin saralla Suomi on kehitysmaa. Minusta Suomessa on valtavasti ahdasmielisiä, jäykkiä, kateellisia, vahingoniloisia ja teennäisiä ihmisiä. Aina kun olen Suomessa hieman pidempään (yli 2 viikkoa), minua alkaa ahdistaa ihan hirveästi ja haluan takaisin kotiin, mikä on nykyisin jossain ihan muualla kuin Suomessa - tai ainakin pois Suomesta.

Rasismisa esiintyy päivittäin valtaväestöä ja etenkin perussuomalaisia kohtaan. Vähemmistöt solvaavat heitä, pahoinpitelevät, ryöstelevät ja käyttävät taloudellisesti hyväksi. Minä en ole tasaveroinen tiettyjen vähemmistöryhmien kanssa, koska minulle ei makseta vaatteita tai en saa verovapautta, en saa sossusta rahaa keksityillä tekosyillä jne.

Helsingin kaupunki suosii asunto- ja rekrypolitiikassa mamuja, suomalaisia pakotetaan opiskelemaan kieltä jota he eivät halua opiskella...

Minusta Suomi tarvitsee hyvin koulutettuja, työtä tekeviä ja sivistyneitä maahanmuuttajia. Rikollisia, päihdeongelmaisia, pummeja en haluaisi maahan lisää, koska niitä löytyy liikaa jo omasta takaa. Tekeeköhä tämä minusta rasistin rikollisia kohtaan? Syrjin heitä enkä halua heitä kotinurkilleni.

Toinen seikka mikä Suomessa tulee etteen tulevaisuudessa(varsinkin pääkaupunkiseudulla kiihtyvällä tahdilla) on tiettyjen koulujen ja asuinalueiden eriytyminen maahanmuuttaja valtaisiksi. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, että kantaväestö siirtyy muualle.

[QUOTE="vieras";25014885]Voisitko tukea väitettäsi jollain? En minä nimittäin ole huomannut tuollaista Yhdysvalloissa. Siellä maahanmuuttajat, olivat he muslimeja tai eivät, näyttävät minusta sopeutuvan pääsääntöisesti oikein hyvin.[/QUOTE]

Odottelen mielenkiinnolla vastausta tähän....

Yhteistyössä