H1N1-rokotteesta unisairaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010081812201221_uu.shtml

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) rokotusasiantuntijat kokoustavat tänään asian vuoksi myös Suomen johtavien narkolepsia-tutkijoiden kanssa. Tarkoitus on pohtia, voiko Pandemrix-rokotteen ja narkolepsian välillä sittenkin olla yhteys.

- Narkolepsiatapauksia on alkuvuonna ollut reilunlaisesti, joten asian tarkastelu on nyt ilman muuta paikallaan, THL:n rokotusten ja immuunisuojan osaston johtaja Terhi Kilpi sanoo.

Kilven mukaan Suomessa lapsilla todetaan normaalisti 2-7 narkolepsiatapausta vuodessa. Tänä vuonna todettujen tapausten määrä on Kilven mukaan jo "jonkin verran tämän haarukan yläpuolella". Määrä ei Kilven mukaan kuitenkaan ole hälyttävä.

- Nyt vasta ryhdytään selvittämään, onko rokotusten ja narkolepsian välillä minkäänlaista yhteyttä. Tällaisia selvityksiä on tehty aiemmin eräiden muiden rokotteiden kohdalla ja yleensä niissä on todettu, ettei yhteyttä ole, Kilpi rauhoittelee.

- Keskiviikon tapaamisessa teemme suunnitelmat siitä, miten selvitystyö käytännössä etenee.

:(:(:(

Joo-o, mua on alkanut harmittamaan, että otettiin koko porukka tuo rokote. Harmittaako muita? Tiedän, että joku tulee laukomaan näitä "mitä minä sanoin"-kommentteja, mutta niitä ei nyt oikeasti kaivata, tiedetään ilmankin.

Suomihan on oivallinen testausmaa kun täällä kaikki noudattavat kuuliaisesti hysterian kaavaa ja sitten terveydenhuolto niin hyvin järjestty ja dokumentoitu, että Suomen kansalaiset ovat oikein sopivaa tutkimusaineitoa laajalla otannalla.
Suomalainen ei ymmärrä olevansa kuin tulutusnuorassa oleva pässi

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Joo-o, mua on alkanut harmittamaan, että otettiin koko porukka tuo rokote. Harmittaako muita? Tiedän, että joku tulee laukomaan näitä "mitä minä sanoin"-kommentteja, mutta niitä ei nyt oikeasti kaivata, tiedetään ilmankin.

Esikoinen oli ainoa joka sai, mutta tässä tapauksessa katson että hyödyt ovat edelleen olleet suuremmat. Tytär on erittäin kuume herkkä ja raju kuume on jotain mitä lapsi ei saisi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:

höpö höpö, ihan yhtä vaarallinen se on kuin muutkin rokotteet.

Yhteistyössä