Haaveissa vauva 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta vaan! Tervetuloa mukaan *tiiti! Kivalta kuulostaa tuo personal trainer-juttu! Varmaan paljon enemmän saa motivaatiota tuolla tavalla, kun yksikseen jossain lenkillä yrittäisi puhista... Mulla lähti käyntiin 37. päivä ja tätiä ei vaan kuulu... Tympäsee tää oottaminen ihan sikana...

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Mie Vuan 26/28 Y 12/07
Minerva
SiniLilja 30/32, pk-seutu, Y 02??/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

Kiitos tervetulotoivotuksista, lisäsin itseni nyt tuolle listalle. Toivottavasti plussatullet tarttuu, aika huima määrä teistä plussaa joka kuukausi...

No vähän sitten meistä. Ollaan siis toivottu vauvaa syyskuusta saakka. Hormonaalisen ehkäisyn jätin pois jo kaksi vuotta sitten, pillerit ei sopineet mulle. Mulla on ollut kova vauvakuume jo aikoja, mutta viimein mieskin innostui yritykseen tänä kesänä. Mulla on tutkittu endometrioosia vuosi sitten kovien kuukautiskipujen ja muiden oireiden vuoksi, mutta mitään ei löydetty (laparoskopiaa ei tosin tehty). Tutkimuksiin hakeuduin lähinnä lapsettomuuspelon vuoksi, hoitamattomanahan se on aika tuhoisa.
Nyt kun yritys on alkanut niin on alkanut taas pelottaa, että jos mulla onkin endometrioosi aiheuttanut jotain tuhojaan ja niinpä oman mielenrauhani vuoksi varasin ajan gynelle ihan sen asian vuoksi. Pitäisi saada tähän yrittämiseen sellainen positiivinen fiilis, mutta väkisinkin olen pessimisitinen ja pelkään lapsettomuutta. Onko jollakin hyviä vinkkejä stressin vähentämiseen ja ajatusten suuntaamiseen pois tästä vauvatouhusta. Pelkään että ihan tuon kamalan stressaamisen vuoksi meiltä jää plussa saamatta.

Onneksi mulla on säännöllinen kierto ja ovulaatiokin on joskus bongattu. Tähän kiertoon ostin siis ovulaatiotestejä ja aloitin greippimehun. Mehun vaikutuksen olen ainakin jo huomannut. Liikuntaa munkin pitäisi lisätä, joku kirjoittikin personal trainerista ja kuullosti erittäin hyvältä. Tänään on kp 10 ja ovista voi odottaa loppuviikolle. Jännäilemään ja oireita kuvittelemaan pääsee taas helmikuun alussa ;)

Huomenta täältäkin päästä! Huomenna pitäisi tädin tulla kyläilemään, toivottavasti ei tulisi! Menkkaoireita ei edelleenkään ole näkyvissä, hieman paha olo oli aamulla- mistä sitten johtunee. Vatsaakaan ei ole juilinut menkkamaiseen tapaan ollenkaan.

Mutta eiköhän se punainen vuoto taas aamulla kuitenkin yllätä...mur.

Niin, ja tervetuloa Tiitille! =)

Tervetuloa Tiitille joukkoomme!Täällä odotellaan nyt sitten viimeisiä menkkoja pillereiden jälkeen ja sitten kait meilläkin aletaan virallisesti yrittämään =) Mies tossa hiukan hermoilee asian suhteen, että mitäs jos meillä tärppääkin heti *virne* ja omatkin fiilikset onaika eriskummalliset. Tätähän mä olen halunnut ja nyt alkaa paniikki hiipimään mieleeni. Eniten kait stressaa ajatus kierron heittelemisestä. Että käy niin kuin sinulle Mie Vuan. Uskon kyllä että tommonen voi olla hermoja raastavaa kun odottaa jonkinlaista ratkaisua asiaan =(

No joo, tää on todella ahistavaa :( Mut epäilen, et suurin syy mun kierron sekoamiseen on nuo minipillerit, jotka siis lopetin 10.12, kun siis niiden aikaanhan mulla ei menkkoja tullu ollenkaan (joka oli sinänsä kiva juttu)... Mut nyt kun niiden toivos tulevan, ni ne ei sit tuu millään :( Hmph! Pitäs yrittää olla ajattelematta asiaa näin paljon, mut ei vaan voi. Valitettava totuus...

Heips pitkästä aikaa =)

Tervetuloa ketjuun, tiiti! Kovin tuttuja ajatuksia, pessimistisyys ja lapsettomuuden pelko... Kävin itse gynellä just viime viikolla, ja tuli ihan hyvä mieli kun laittoi lähetteen noihin labrakokeisiin parin viikon päähän. Kannattaa käydä jos mietityttää.

Utelias pahalainen, teillä on jännät paikat meneillään! Muistan vielä elävästi nuo tuntemukset... By the way, gyne sanoi, että pillerit vaikuttavat lopettamisen jälkeen vielä pari kuukautta kohdun limakalvoihin, ilmeisesti siis niin että 'hylkivät' munasolua(?). Mutta kyllähän silti monet tulee raskaaks ekasta luomukierrosta...

Kun ei siis mitään ratkaisevaa tapahdu... Vessassa ravaan noin 10 kertaa työpäivän aikana tarkistamassa alkkareita jne... Hölmöläisen hommaa vähän, mut minkäs teet :D

Mie vuan, kerropa paljonko tuo kolmen kk:n personal trainer sulle maksaa! Ja missä päin Suomea... Täällä pääkaupungissa on varmaan noidenkin hinnat korkeammat, niinku kaiken muunkin, hitto.

Niin, jos haluaa lopettaa vauvastressaamisen, kannattaa päättää järjestää häät lyhyellä varoitusajalla! Täällä on nyt meinaan päällä pienoinen häästressi, mutta en edes muista mones kiertopäivä menossa ;)

Juu oon kuullu kans tuon, että vaikuttaavat vielä pari kk lopettamisen jälkeen, mut kyllä sitä vaan sitkeesti toivoo, että ite kuuluisi siihen joukkoon, että tärppi tulis jo vaikka ekasta luomusta... Kun niitäkin on, että plussaa kuukauden päästä lopettamisesta... No mut jokainen meistä on yksilö ja kroppa toimii erilailla, ni pitää vaan odotella, että jotain tapahtuisi...

Helmi: Se oli Wilma80, joka hommas personal trainerin :)

Ei sen puoleen, itse olen kans ajatellut joskus ko. asiaa, mut se hinta vaan juuri minuakin mietityttää...

Meillä alkaa talostressit varmaan tässä tän kevään aikana, ni toivottavasti se auttaa asiaa, että ei niin paljoo näitä vauvajuttuja pyöris päässä...

Tossa LadyLinessä missä oon käyny näytti olevan personal trainer 3 kuukaudeksi 900 e, sisältää 12 kertaa.

Onhan se paljon rahaa, mutta vois sen varmasti huonomminkin käyttää! Nyt kyllä häät nielee kaikki liikenevät roposet, ja sitten reissu, ja sitten ties mikä. Musta tuntuu että ikinä ei jää yhtään ylimäärästä rahaa esim säästöön, kun joka kuukausi on "ylimääräisiä" menoja. Toisin sanoen elän melkein yli varojeni koko ajan =O Tai siis ainakin siinä hilkulla. Pitääkin tällästä kökköö duunia tehdä näin huonolla liksalla, prkl.

Moni täälläkin kertoo juovansa greippimehua eli kertokaahan, mitä hyötyä siitä on? Lisääkö mahiksia tulla raskaaksi?

Kyllähän nuo lapsettomuushuolet kalvavat minunkin mieltä välillä, vaikka ei mulla koskaan ole ollut mitään tulehdusta tai tautia, ja ovulaationkin mielestäni olen usein bongannut, jo silloin kun emme vielä yrittäneet. Eli periaatteessa kaikki pitäisi olla kunnossa, mutta eihän se varmaa ole. Mutta pitää vaan olla stressaamatta etukäteen, suotta vaan kasaa mustia pilviä yläpuolelleen. Mutta tottakai jos epäilee jotain, niin ehdottomasti se kannattaa tutkia. Itse toivon, että kesään mennessä tulisin raskaaksi eli silloin olisi 6 kk yritystä takana. Sen jälkeen varmaan alan jo huolestua. Hormonaalista ehkäisyäkään en ole käyttänyt enää moneen vuoteen, kun pillerit ei mulle sopineet.

greippimehun pitäisi lisätä limakalvon paksuutta ja limoja ja näin helpottaa kiinnittymistä. greippi tosin yhteisvaikuttaa haitallisesti joidenkin lääkkeiden kanssa, joten jos on joku säännöllinen lääkitys kannattaa mehut jättää juomatta tai ainakin tarkistaa reagoiko se greippiin.

omakohtaisesti olen huomannut greippimehun tosisesti lisäävän liman eritystä. Mehua pitäisi alkaa juomaan kuukautisten alussa ja jatkaa ainakin ovulaatioon saakka.

Mä kyllä inhoon greippimehua, mutta ehkä sitä vois opetella juomaan. Hyvän asian takia. Oliskohan siitä mitään iloa alottaa nyt kun on menossa kp 11? Ei varmaan, mutta voisin kuitenkin käydä sitä hakemassa ja alottaa pikkuhiljaa harjottelun ens kiertoa varten. Ehkä se sitten jo maistuis hyvältä ;)

Paljonko sitä pitäis päivässä juoda?

Miekin arvelin kokeilla sitä greippimehua ja sit punaviiniä myös :) Tarviikohan sen greippimehun olla 100% täysmehua? Nimittäin Rybb&Deckerillä se greippimehu (harmaa litran tölkki) on miusta aivan ihanaa, mutta se vaan ei oo ihan täysmehua, siihen on lisätty sokeria... Myös Lidlissä oli muistaakseni jotain hyvää greippisitruuna-mehua, siellä on muutenki tosi hyviä ja erikoisia hedelmämehuja... Olen suuri punaviinin ystävä, joten lasillinen tai kaksi sitä menee oikein mielellään :)

mä olen ostanut vip:in verigreippi-appelsiinimehua. siinä on greippitäysmehupitoisuus 70% ja loput appelsiinia. jostain luin että mehua pitäisi juoda n lasillinen päivässä, voihan sitä vähän laimeampaa juoda sitten enemmän. valiolla on 100% täysmehu, mutta se on aika pahaa ennenkuin siihen tottuu. välillä olen siihenkin sekaan laittanut vähän appelsiinimehua ja maistuu heti paremmin.

millos sitä punaviiniä kannattaisi nauttia? oviksen aikoihin? pitää kokeilla sitäkin, vaikkakin usein saan punaviinistä pään jomotusta. mutta hyvän asian puolesta kannattaa kärsiä ;) meillä mies on aika huvittunut mun mehun juonnista, saa nähdä mitä sanoo punaviinistä...

oletteko kuulleet että kalaoljykapseleilla olisi jotain vaikutusta raskauden alkamiseen. jostain luin että niilläkin on vaikutusta limakalvoihin ja välillisesti raskaaksi tulemiseenkin siis. itse kun en syö kalaa ollenkaan niin mietin että pitäisikö hankkia jotain omega 3 kalaöljyvalmisteita? merkkiä saa suositella!

Mä en tiedä vaikuttaako kalaöljykapselit raskaaksi tuloon, mutta sen tiedän että raskausaikana pitää syödä niitä ja sitten lapselle pitää syöttää niitä, niin tulee kuulemma fiksu(mpi) lapsi ;)

Ja toi on ihan tutkittu juttu, vaikka ei kuulostanut kovin tieteelliseltä, kun en yhtään muista mihin se vaikuttaa ja miten, muistan vaan että oon siitä kuullut ja lukenut useampaankin otteeseen. Mä oon ite syöny noita kapseleita jo pitkään.

Juu pitääkin heti käydä kaupassa ostamassa greippimehua ja sit jos millon tuntus ovis olevan käsillä, niin sen jälkeen sit punaviiniä lasillinen vaikka joka ilta :) Auttaa kuulemma kiinnittymisessä vai miten se nyt menikään... :) Omega3:ia mulla onkin kotona jo valmiina, en oo vaan aikoihin muistanu niitä syödä: eli siis kapselit välittömästi takaisin kehiin :D

Niin, jos siis kapselit ei vaikuta raskaaksituloon, niin eihän ne kyllä pahitteeksikaan ole, kun en minäkään kalaa syö juuri lainkaan... Niin eipä niitä terveellisiä rasvahappoja ym. omegakolmosia muualta varmaan saa...

Joo ehdottomasti kannattaa syödä joka tapauksessa, vaikutti raskaaksi tuloon tai ei. Ja voihan ne joka tapauksessa välillisesti vaikuttaa, että kun saa vaan tarpeeks kaikkia tarvittavia ravintoaineita niin voi ylipäätään paremmin ja sitten ehkä plussaakin helpommin =)

Ja mun pitäis taas vähentää sitä karkinsyöntiä, vähensin jo marraskuussa aika menestyksekkäästi, mutta joulun jälkeen on taas jääny karkkivaihde päälle =/

Eli mä löysin tuon pt:n näiltä sivuilta http://www.tahtikunto.com/index.php?sivu=jukka. Soitin hänelle ja sit sovittiin tapaaminen mun salilla. Hinnathan riippuvat siitä mitä haluaa tehdä ja mpontako kertaa tavata ja pidempi sopimus on aina edullisempi ilmeisesti. Mutta mä otin nyt ensin vain 3kk diilin ja se maksaa vähän yli 200e....Siihen sis. siis ruokavalio (jonka pt tekee), treeniohjelma, ja pari tapaamista. Jos yhteistyö sujuu varmasti jatkan siitä sitten vielä...:)

Tuo Jukka vaikuttaa tosi mukavalta ja löysinkin netistä hänen nimeään googlaamalla yhden ent.asiakkaan blogin jossa häntä ylistetään. Myös hänen luonteensa ja intressinsä vaikuttivat mun valintaani paljon, en halunnut mitään bodariäijää...

Ota yhteyttä häneen jos kiinnostaa, hän osaa varmaan räätälöidä sinulle ihan sellaisen paketin kun itsellesi sopii!

Treeni-iloa ja plussia tietty (aina)...:) Wilma

Huomenta kaikille! Tänään pitäisi tädin tulla, mutta ainakaan nyt aamulla ei mitään merkkejä siitä ollut. Yleensähän mulla aina aamulla alkaa vuoto. Siteet on kuitenkin kassissa, jos se täti punainen sieltä kuitenkin saapuu tälle päivää.

Jos ei kuulu ei näy, testailla aion kuitenkin vasta muutaman päivän päästä.

Pidetään peukkuja että sulle tulee tammikuun plussa!Meillä on nyt niin hyvä plussaputki päällä että kyllä se varmasti jatkuu =)

Hih, meillä on nyt alustava varaus kolmeen eri kirkkoon ja juhlapaikkaan. Onhan tässä häihin yli kuus viikkoa, mutta kutsut pitäis saada postiin ja sen takia toi paikka pitäis päättää aika pian. Kai me tällä viikolla tehdään päätös ja askarrellaan kutsut sitte viikonloppuna...