Haaveissa vauva 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei, pitkästä aikaa! muistaakohan mua enää kukaan? Joskus kauan sitten viimeksi kirjoittelin. Paljon on tullut uusia, tervetuloa, ja ainakin tähti näköjään plussannut, onnea! :)
En ole jaksanut oikein lueskella kaikkea, enkä sitten kirjoittaakaan, kun nää mun kierrot on mitä on. Tai siis kierto, koska edelleenkään ei menkkoja näy, ja nyt on kp 100+. Ohjeiden mukaan 3(tai 4)-6 kk on normaali aika odotella menkkoja pillereiden jälkeen, itse pääsin lääkärille reilun 3 kuukauden jälkeen. Lääkkeeksi terolut (tai sitten vaihtoehtona oli lisää odottelua, mut halusin jo jotakin pilleriä, että kierrot normalisoituisivat).

Kukas pohtikaan pitkää kiertoa, mie vuan? Tiedän, että on tylsää odotella, ja ainakaan itse en enää negatiivisen testin jälkeen elätellyt toiveita. Nyt toivoisin vain, että kuukautiset tulisivat joskus, ja sitten tulisi edes jonkinlainen rytmi, eikä kiitos enää tällaisia sadan päivän kiertoja. Mut kai se vain on niin, että pitää odottaa kärsivällisesti, kun se voi olla ihan normaalia, että pillereiden jälkeen elimistö käynnistyy itsestään jne. Stressivapaata odottelua! :)

Työpaikoistakin on puhuttu, mua jännittää jo tavallaan, että mitä valmistumisen jälkeen tapahtuu, mutta toisaalta nyt on niin paljon muita asioita, että tietoisesti sysään työnhakuajatukset myöhempään. Ja kun pitäisi kuitenkin valmistuakin ensin, joten ei sinällään vielä kiirettä :) Tsemppiä Viirulaiselle työnhakuun!

Pää tyhjä, joten en oikein voi ja ehdi kommentoida muuta, mutta palailen sitten taas, kun tässä haaveilussa on tuntuu olevan enemmän toiveita mukana :) (listasta mun tiedot on taas jääny matkan varrelle, mutta jos päivitätte sitä, niin mun nimimerkin voi vaikka ottaa väliaikaisesti pois) Mukavaa viikkoa kaikille!

Onneksi päivä päättyi...en oikein jaksa nyt innostua yhtään tuosta työstä. Tätiä ei näy, mutta muuten on kyllä kosteaa....koko ajan pöksyt märät (anteeksi yksityiskohdat...). Mitenhän sitä malttaisi olla testaamatta ainakin sinne loppuviikkoon asti.

En kyllä mitään järjellistä syytä keksi miksi tätiä ei näy, hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt moneen vuoteen ja aikaisemmin on ihan säännölliset menkat olleet.

Sanibel: eikös valkovuodon lisääntyminenkin kuulu alkuraskauden oireisiin! Millä testeilä testasit? Olivatko miten herkkiä? Mä ainakin testaisin päivittäin jos menkat olisivat myöhässä, sen verran kärsimätön olen.

OmaaNapaa: mulla oli ovis siis torstain jälkeen ihan tarkasti en tiedä minä päivänä, oireista päätellen olisi voinut olla vaikka eilen. Tänään on ollut ihmeellisiä tuntemuksia alavatsalla, kohdun kohdalla ihmeellinen painontunne, ihan kuin siellä olisi mandariini ;) Virtsatessa tuntunut ihmeellistä tunnetta, ei mitään vti-tyyppistä. Mikähän tulehdus mulle on iskenyt? Pitää katsella...

Osaakohan sitä muuten raskausaikana olla stressaamatta. Luin tänään jotain tutkimusta ja siinä oli että äidin kovalla raskausajan stressillä ja epämuodostumilla on todettu olevan yhteyttä. Muutenkin äidin stressi vaikuttaa sikiönkin hyvinvointiin ja kehitykseen. Pitää toivoa että stressi loppuu plussaan.

Heippa..ihanan oloinen ryhmä : )

Ekaksi päivän raportti: Tikutin aamulla tumman viivan lisäksi haalea toinen viiva. Kiertopäivä 10. Nyt illalla ollut limaa, ehkäpä ehkäpä...

Evranista: Kun lopetin niin kuukautiset tuli suht tavalliseen tapaan. Heittoa taisi olla kaksi päivää normaaliin. Menkat vain todella niukat...edelleenkin.

Ei pysynyt Evran mullakaan aina kunnolla, repsotti milloin mistäkin kulmasta ; ) mutta hyvin hoiti asiansa silloin. Pysyi muuten paremmin kiinni, kun lämmitin sitä käsien välissä ja painoin oikein kunnolla kiinni ihoon. Itseasiassa mun mies osasi sen kiinnittämisen kaikkein parhaiten.

Mä pidin laastaria melkein aina alaselässä, vaihdoin vain puolta.

Ja vielä kolmas asia...

Onko olemassa mitään vinkkejä ja vippaskonsteja raskautumisen tehostamiseen. Joskus puhuttiin, että yhdynnän jälkeen pitäisi nostaa ´jalat pystyyn yms.

Peppu tyynyn alle ja kalsium tabletteja suosittelee jotkut.. Itse myös täällä jänäillään oliskohan oliskohan.. Tein CleabBluen ovistestillä plussan 11pv sitten ja on ollut viikonlopusta asti kunnon oireita.. Oksensin jopa yhtenä aamuna, alaselkäkipuja, pistelee mahaa, valkovuotoa, turvottaa ja yököttää hajut.. Toivotaan toivotaan, että tärppäisi! Mitenkäs Sanibel? Tuskaa odotella..

Juu, kyllä se valkovuodon lisääntyminen taitaa yksi oire olla. En nyt muista mikä testi se oli, mutta ei tainnut kaikkein herkin olla. Tänäkään aamuna ei tätiä näkyvissä eli nyt tasan viikon myöhässä. Mulla varmaan on joku hormonihäiriö, olisi liian onnekasta että olis tärpännyt. Pitää kattoa milloin ehdin apteekkiin testin hakemaan ja sitten testaan uudemman kerran kuitenkin.

Huomenta! Hirveesti jännittää siun puolesta, Sanibel :D dbdbdb Vois jo kuvitella, että plussa sieltä on satavarmasti tulossa, kun jo viikon myöhässä ja muuten ollu kuitenki säännölliset menkat...

Villa: Juu tää on ihan syvältä tää odottelu... Nyt lähti 44. päivä. Tänä aamuna muuten ilmaantu oire, mikä ehkä vois enteillä tätiä: ihan sikana juilii alavatsaa, on jo siis hieman hankala istua täällä duunissa tietokoneen ääressä, tekis mieli mennä kippuraan, kun juilii aika kovasti välillä... Eli odottelu jatkuu...

Liliania: Greippimehua ennen ovista ja punaviiniä oviksen jälkeen. Greippi ymmärtääkseni parantaa/paksuntaa kohdun limaa, jolloin simppojen on helpompi yrittää päästä määränpäähänsä ;) Ja punaviini kait auttaa hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisessä tai jtn sinnepäin... Sit jenkkilässähän lekurit kuulemma suosittelee välittömästi plussauksen jälkeen foolihappoa, mut sitä kait kantsis syödä jo kun aloittaa yrittämisen... En tosin tiedä mihin se fooli vaikuttaa, pitäs varmaan googlettaa :) Muuta ei taida nyt tähän hätään mieleen tulla... Itselläni on nyt aamupalaksi mukana greippi ja vklna tuli otettua viiniä (ehkä vähän liikaakin, yök...) :D

Onks muilla tiedossa lisää "poppakonsteja"? :D

Ei oo muita poppakonsteja, noilla mennään myös täällä :)
Sanibel, mun yhdellä ystävällä molemmissa raskauksissa testit näytti pitkään negatiivista, vaikka hän oli siis raskaana. Että toivoa sinulle vielä on, peukut vaan pystyyn!

Miten paljon Sinililja siun kaverilla oli sit menkat myöhässä? Eli kun aattelee, et herkimmillä testeillä pitäisi raskaus näkyä jo 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkamista.. Niin kuin kauan vielä sen jälkeen kun menkkojen ois pitäny alkaa, oli testi näyttäny sit vaan negaa? Outo juttu, en kyllä omalle kohdalleni usko noin käyneen, kun vielä näin alkuvaiheessa on tää meidän yritys, mut eihän sitä koskaan tiedä...Luin joltain toiselta palstalta, että oli jonkun tyypin kaverilla just tuolleen varmaan viis testiä näyttäny negaa vaikka oli koko ajan ollu raskaana, mut siitä ei tosin ilmenny just tuota, et kuin paljon menkat oli ollu myöhässä, kunnes sit tuli plussa... Kuulin, että sekin olisi yksilöllistä, kuin paljon ja kuin aikaisin sitä istukkahormonia alkaisi erittymään, että testiin se plussa tulee...

Muistaakseni hän sanoi, että ekan lapsen kanssa testit näytti negaa pari viikkoa sen jälkeen, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Ja tän toisen kanssa oli tullut vain ihan vähän vuotoa eli ei kunnon kuukautisia, mutta testeissä se näkyi vasta parin viikon päästä. En ole täysin varma, mutta reilusti toista viikkoa kuitenkin.

Nyt kun mä olen saanut luvan tähän vauvan hankintaan, niin tää on ihan tuskaa!! En millään malttaisi odottaa a) miten kävi tällä kertaa (tosin aika heikot mahikset) ja b) koska pääsee uudelleen koittamaan.. Miten ihmeessä te ootte kestänyt sen?? Mä luulin, että toi jatkuva vauvan vonkaaminen oli kamalaa, mutta ei tääkään helppoa tule olemaan.
t. kaikki tänne mulle ja heti :)

Hei taas.. Oon seuraillut näitä viestiketjuja kauan ja nyt vasta liityin mukaan, kun vertaistuki tulisi ihan tarpeeseen... :)
Tänään tein sitten kaksikin testiä! ClearBlue oli aluksi negatiivinen, mutta muuttui puolen tunnin päästä positiiviseksi.. Samoin kävi mamma.fi herkälle testille.
Ollaan reilu puoli vuotta yritetty, tiedän ettei se ole kamalan paljon, mutta kyllä piina on silti jo kova! Usein on turhaan toivonut ja joutunut pettymään! Kuitenkin oireet ovat tulleet ensin ja sitten epäily, eikä toisinpäin..

Nyt kun tuli sitten kamala aamupahoinvointi kuvioihin mukaan, niin vaikeaetahan sitä on olla ajattelematta tai pitämättä pientä toivoa.. Kuitenkin aina pelkää, että tulee pettymään!

Heippa Laralara! Tervetuloa vaan mukaan :) Yleensähän niissä testeissä on, että tulos näkyy muutamassa minuutissa, että sen jälkeen ei pitäis ees katella sitä testiä, että tulos ei ole luotettava, mitä siinä ikkunassa näkyy pidemmän ajan päästä, mutta itekki oon kyllä vilkuillu omia tikkujani tuntikin testauksen jälkeen, ihan vaan varalta... Miulla ei oo kyllä ne testit mihinkään siitä negasta muuttunu, mut jos se on sulla tosiaan vaan 30 min testauksen jälkeen muuttunu plussaks, ni pitäis varmaan odotella muutama päivä ja testata sit uudestaan. Oletettavasti (jos siis raskaana olet) viiva tulee siihen sit melkein heti ja on tummempi kuin mitä aiemmilla kerroilla. Ja jos sulla on vielä oireitakin roppakaupalla ja eritoten tuota aamupahoinvointia, niin kyllä ne taitaa ihan plussa puolesta puhua :D Tsemppiä kovasti!!! Ilmoittele sit mitä näyttää, jos testaat vielä myöhemmin lisää!

Laralara: Raskaustesti ei ole luotettava enää puolen tunnin kuluttua. Valitettavasti ns. "roskishaamu" ei kerro mitään, sellainen voi tulla, vaikkei olisikaan raskaana. Tee uusi testi muutaman päivän kuluttua, jos kuukautiset ei ala.

Terppa vaan kaikki uudet, kiva että tuutte mukaan!

Joo, ei meillä näköjään sit tultu raskaaksi ennen yrityksen alkua. Täti alkoi eilen ilmoitella tulostaan ja nyt on jo täydet tohinat päällä. Mut edelleen ihmettelen, että menkat saapuivat viisi päivää myöhässä... Mutta parempi että tulivat kuitenkin. Ehdin jo testata yhden negankin ennen tätiä... Vaan nyt on jo greippimehut kehissä ja ovistestit ostettuina :D

Sanibel; sun tilanne kuulostaa tosi lupaavalta - pidän sulle peukkuja! Ja kerronpa taas, että yhdellä ystävällä raskaustestit näytti negaa vielä kaksi viikkoa ennen laskettua aikaakin!!

Ovistesteissä mua askarruttaa semmoinen juttu, että: kun yleensä mun kierto on ollut 29 päivää, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, niin täytyykö mun tikutella sitä ovista lyhyimmän kierron mukaan vai laskenko jonkun keskiarvon lyhimmän ja pisimmän kierron väliltä?

Pilpattaja, jossain ohjeessa mun mielestä luki, että jos kierto on epäsäännöllinen, niin sitten lyhimmän mukaan. Sit varmaan voi kyllä joutua tekemään testin useampana päivänä peräkkäin.
Kuten mun osalta kasvaneesta viestimäärästä voi päätellä, tänään(kään) ei oikein tuo työnteko nappaa.. täällä vaan roikun ja toiveilen.

En saanut tänäänkään ovista näkyviin. Nyt on kp 11...

Jotenkin ahistaa. Kaveri kävi 10 kk:n poikansa kanssa kylässä. Hänkin oli yrittänyt puolisen vuotta lasta ja sitten marssinut lääkärin pakeille ja hakenut clomit ja terot...

Saako kukaan ylipäänsä sitä ovista näkyviin noilla tikuilla?

Tere kaikille!

Nyt oon syönyt 2 päivää personal trainerin ohjeiden mukaan ja hyvältä tuntuu....ei oo enää kauhea nälkä klo 10.30 (kun ruoka töissä 11.15)ja jaksoin hyvin päivän. Olin viel treenaamassa tosi hc-spinning tunnilla ja hyvää teki...Tästä se alkaa!Tervetuloa uusi kroppa (jonka raskaus saa sitten "pilata" ei vaan muokata...:)

Munl pitäis menkat alkaa ens pe, mutta viime viikolla tuli taas hiiva, jota en millään tavalla hoitanut kun ei ollut niin paha, nyt kun hiiva loppumaisillaan tulee jotain rusehtavaa vuotoa...Onkohan menkat?On siis kp 26/28-30??Mut miten se hiiva menkat vois laukaista??Ihmettelen...Pitääpä varata aika yksityiselle gynelle ja puhua näistä alituisista hiivoista ja tsekata et kaikki on kunnossa.

Kysyin mieheltä et olisko vauva jo tervetullut...silleen leiillä...ja se naureskeli ja sanoi et ehkä...olin nin iloinen!!Ollaanhan tässä jo oltu luomuna jonkin aikaa, mut nyt todellakin tuntuu ettei miestä haittaisi jos plussa pärähtäisi.Eli voiton puolella taidetaan olla!!Voisikohan mun kohdalle listaan siis merkata TJOT?Tarkoittaako tää nyt sitä?????JEEE!

Toiv. tää mun vuoto ei oo menkat....selvä täti se ei ole, mut jotain kummaa kuitenki...mul on nyt jo 3 kierrossa tullut hiiva oviksen jälkeen kun on ne uimarit "jätetty uimaan".Inhottavaa...Haluan vauvan enkä hiivaleipää...ja mähän en siis syö mtn vaaleata leipää, sokeria tms. kun nyt olen tällä kuntokuurilla.

Katellaan siis pe onko täti koputtelemassa vaiko ei...

Wilma kp27...:)

Huomenia kaikille! Aamulla taas nega testattu eikä tätiä vieläkään näkyvissä. Tilasin nyt gynelle ajan, siellä varmaan sitten selviää mikä mättää. Aika on jo tänään iltapäivällä.

Huomenta! Harmittelut negasta Sanibel :( Paljos sulla olikaan nyt myöhässä? Miulla lähti käyntiin 45. päivä ja ei tätiä...hmph!

Onnee paljon Wilmalle! Kiva kun pääsette tekin yrittämään :) Meillä mies menee tjotilla ja mie ressaan "vähän" enemmän...sen takia ei miulla varmaan ne menkatkaan ala, kun liikaa ajattelen asiaa :( Yrittäsin kyl olla ajattelematta, mut ei vaan voi, ei oo helppoo...

On kyllä jo lupaavan paljon myöhässä :) dbdbdb Kaikilla se r-testi ei näytä plussaa yhtä ajoissa, toisilla näkyy plussa jo pari päivää ennen oletettua alkamispäivää, toisilla vasta ehkä sit kun menkat on 2 viikkoo myöhässä... Hirveesti tsemppia siulle! Tuu sit kertomaan mitä gyne totesi.

Huomenia vaan!

Täällä päin nyt aika hiljaista, menkat tuli ja meni ja seuraava ovis varmaan ensi viikon loppupuolella. Siihen sitten tähdätään.

Sinilija: Onhan tämä odottaminen kyllä tuskaa, mulla oli kans erityisesti sillon kun aloitettiin ihan kärsimätön olo koko ajan. Mutta välillä se "unohtuu" tai ainakin menee taka-alalle. Mieskään ei taida aina oikein muistaa että tässä vauvantekopuuhissa ollaan, se esimerkiksi innostuu suunnittelemaan kaveriporukalla meille kesälomamatkaa! Ja sen tietää millainen siitä matkasta tulisi näiden kyseisten kavereiden kanssa;) Eli välillä pitäää vähän toppuutella. Vaikka eihän sitä tulevaisuutta voi suunnitella pelkästään olettamuksille mahdollisesta raskaudesta, mutta kyllä sitä kuitenkin koko ajan vähän varpaillaan on. Pääsiäiseksi ollaan lähdössä alpeille, mutta se ei haittaa vaikka jo raskaana olisikin, kun se olisi niin alkuvaiheessa. Ellei sitten hirveitä pahoinvointeja koko ajan olisi.

Niin, ja viikonloppuna puhuttiin tämän ystäväni kanssa näistä vauva-asioista ja hän oli ihan varma että he eivät voi koskaan lasta saada, sen verran kauan (ilmeisesti useita vuosia) ovat olleet ilman ehkäisyä. Eikä kuulemma mitkään hoidot kiinnosta, ainakaan vielä. Harmi, kyllä näitä lapsettomuuksiakin on yllätävän paljon nykyään, eli pieni pelko persiissä itelläkin. Ystäväni oli kuitenkin oli ihan positiivisella mielellä ja sanoi, että ei se maailmanloppu olisi vaikka he eivät koskaan lasta saisikaan. Ihan kauheaa olisi ajatella omalle kohdalle vastaava tilanne.

No niin, se siitä tilityksestä, toivotaan parasta ja jänskätään kaikki täällä Sanibelin puolesta :D Nyt töiden pariin... (arvatkaa huvittaako?)