Haaveissa vauva 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias pahalainen

Vieras
Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Mie Vuan 26/28 Y 12/07
Minerva
SiniLilja 30/32, pk-seutu, Y 02??/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania
Laralara
Tuuli79

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

Täällä mennään nyt tosiaan ekaa luomukiertoa ja jännää kyllä, mutta luulin tuntevani eilen oviksen. Jotenkin sitä on tosi skeptinen vielä pillereiden jälkeen, että miten keho palautuu, mutta silti eilen vihloi alavatsaa oikealta puolelta. Olo on toiveikas ja ajattelinkin tänään yrittää vietellä avokin =)
Mulla on muuten tosi stressitöntä olo tällä hetkellä kunsaan oikein laskemalla laskea, että mikä kp mulla onkaan menossa.
t.Utelias pahalainen kp 15/?

Tännepä ei mitään uutta, ihan hyvillä mielin odotellaan tätiä. Testailemaan en ala myöskään ennen ku on menkat oikeesti kunnolla myöhässä. Tuntemukset on ihan samanlaiset kuin viimekin kierrossa ennen menkkoja, joten eiköhän ne sieltä tuu. Ellei sitten ollut niitä tyttösiittiöitä jemmassa vielä oviksen aikaan :)
Toivon toisaalta, että kierto ei ainakaan veny enempää ja olis kerrankin samanpituinen kuin edellinen.

Täällä odotellaan kuukautisia, toiveet on heitetty tältä kuulta. Lämpimät puuskat on jatkuneet tänä iltana, rintojen aristus hävinnyt joten eiköhän se jännäily ollut tässä. Harmittaa kun ensimmäisen kerran oli "kuvaan sopivia oireitakin" pidemmän aikaa. Tietenkin annoin jo itseni haaveilla tärpistä ja siksikin on mieli maassa. Mutta tästä noustaan, ajattelin tilata taas tälle kierrolle ovistestejä avuksi.

Hippu81 ja Lumikukka, pidän teille kovasti peukkuja. Ja samalla olen vähän kade kun osaatte odotella noin rauhassa ja levollisin mielin ;) Plussa tähän ketjuun piristäisi kummasti.

Hitsi, menin vielä tuonne ketjuun 14 kirjottamaan, vaikka täällähän oli jo tää 15...
Miulla lähti 54. päivä ja ei mitään oo tapahtunut...
Päivitän listalle miun nimen :)

Villa
hippu81, y 08/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
Liliania
Laralara
Tuuli79

Plussanneet:

Niin, ehdin tuonne ketjuun 14 kirjotella, et ihana kun naapuriketjussa oli plussattu pitkän yrityksen jälkeen! Kiva oli näin aamusta lukea iloisia uutisia :D

Nyt jännätään täällä sit Lumikukan Hipun puolesta dbdbdbdbdb :)

Hei!
Mä olen taas ihan tipahtanut, kun en ole vähään aikaan käynyt kurkkimassa.. luin kyllä viestejä, mutta oon kyllä surkea muistamaan niitä tai muodostamaan minkään sorttista kokonaiskuvaa niistä..

Joku pohdiskeli niitä äitiystukia, eikös se ole niin, että tuen suuruus määräytyy viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan? Eli jos syksyn aikana jäisi lomille, niin silloin voimassa oleva verotus (ja tulot) olisi vuodelta 2007. Näin muistelisin. Siihen en osaa sanoa mitään, saako sitä 3kk:n täyttä palkkaa, se ilmeisesti vaihtelee aloittain.

Mulla on vatsa tosi omituinen. Luultavasti se on ollut sitä aikaisemminkin, en vaan ole kiinnittänyt siihen mitään huomiota. Mulla ei koskaan ole ollut mitään järkyttävän kovia kuukautiskipuja, mutta aina päivää ennen on tuntenut, että sieltä ne tulee. No, niiden pitäisi alkaa huomenna, mutta nipistelee tosi omituisesti navasta ja sen sivuilta. Mulla on ollut tosi säännöllinen kierto myös pillereiden lopetuksen jälkeen eli viikonlopun aikana pitäisi jotain tapahtua. Ellen sitten ole saanut sekoitettua sitä päänupillani.. sekin on ihan mahdollista, koska en ole aikaisemmin vielä joutunut (tai saanut :) asiaa oikeastaan miettimään.
Pitää kuitenkin pistää jäitä hattuun ja olla testaamatta vielä viikonloppuna. Oon ollut tässä jo jonkin aikaa vähän kipeänä eli luultavasti se aiheuttaa näitä tuntemuksia.

Tsemppiä muille jännäilijöille ja teille muille muuten vaan! Ja mukavaa viikonloppua! Perjantai on aina yhtä mukava päivä :)

Ai niin, sitä piti vielä sanoa, että mielenkiintoinen tuo tyttö-/poikasiittiöjuttu! Oon kanssa nähnyt jossain sen kalenterin, mutta en ole asiaan enempää perehtynyt. Jos nyt olisin raskaana, niin poika sieltä tämän valossa tulisi, sillä hitaat tytöt olisivat kyllä hävinneet taistelun eivätkä olisi ehtineet enää ajoissa apajille :)

Minäkään en noista tukiasioista ihan varma ole, mutta päaäsiassahan se menee edellisen vuoden verotuksen mukaan, paitsi jos tulot on nousseet huomattavasti (oisko ollut 20 % luokkaa).

Tuloista, minä sitä ihmettelin...Eli siis JOS saisin nyt v.2008 loppuun asti määräaikaisen työn (enkä niitä vakkareita) ja pamahtaisin raskaaksi niin en jäisikään välttämättä puille paljaille sillä voisin käyttää sitä 2007 verotusta jolloin mulla oli (siis nykyinen)säännölliset tulot??Eli tavallaan tukea eivät saa (tai saavat ne minimit)ne joilla ei ole ollut työtä (esim. opiskelijat) edellisenä vuonna ja juuri silloin kun pitäisi äippälomalle jäädä. Onpas kenkkua...??

Tavallaan en jaksa edes sitä miettiä kun sais nyt edes sen uuden duunin ja sitten vuavan, mutta kumiskin miettii vähän jos vaikka kaikkia 3 työtä tarjottaisi (!) niin minkä sitten valitsisin. Ja vakituisessahan on se hyväpuoli, että on aina paikka johon palata, vaikka mielihän saatta pitkään kotonaolon jälkeen muuttua....Tänpäiväiset haastattelut menivät muuten tosi hyvin, ja lupasivat tänään tai ma jo ilmoitella eli JEEEEEEEEE!

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma80:
Tuloista, minä sitä ihmettelin...Eli siis JOS saisin nyt v.2008 loppuun asti määräaikaisen työn (enkä niitä vakkareita) ja pamahtaisin raskaaksi niin en jäisikään välttämättä puille paljaille sillä voisin käyttää sitä 2007 verotusta jolloin mulla oli (siis nykyinen)säännölliset tulot??Eli tavallaan tukea eivät saa (tai saavat ne minimit)ne joilla ei ole ollut työtä (esim. opiskelijat) edellisenä vuonna ja juuri silloin kun pitäisi äippälomalle jäädä. Onpas kenkkua...??

Näin minä ainakin olen asian ymmärtänyt. Mutta siis jos olisin ollut opiskelija viime vuonna, mutta tänä vuonna jo työelämässä eli tuloni olisi noussut huomattavasti, niin silloin voisin saada näiden uusien tulojeni mukaan. Korjatkaa jos olen väärässä.

Heippa pitkästä aikaan!
Olen pysytellyt enemmän tuola taustalla, kun ei mitään uutta kuulu vauvan yrityksen suhteen. Samaa rataa pyyhkii minullakin täällä kuin sinulla Wilma80. Vanha työpaikka ei niin enää nappaa ja työsuhde loppuu kuitenkin kesällä. Nyt etsinyt vähän pidempiaikaista hommaa, että uskaltaisi kunnolla laittaa vauvan yrityksen alkuun. Ihan kuin olisin lukenut omia tekstejä, kun lueskelin sun kirjotuksia Wilma. Olen pohtinut, että jos ei ole pitkäaikasta työtä ja on raskaana, niin voipi olla vaikeeta saada loppuraskauden ajaksi työpaikka. Kun tietty epäilevät, että jää heti sairaslomalle jne. Mutta heti,kun uuden työpaikan saan, niin pillerit viskaan kyllä nurkkaan!

Kaikille paljon +++-tuulia ja ihanaakin ihanampaa viikonloppua! :)

Villa
hippu81, y 08/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
Liliania
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu

Plussanneet:

Alkuperäinen kirjoittaja Wilma80:

Pro vastaa... ;) Eli Kela alkaa käyttämään vuoden 2007 verotuksen tuloja vasta 1.1.2008 jälkeen eikä päivääkään aiemmin. Jos tukea alkaa saamaan sitä ennen, Kela käyttää vuoden 2006 verotuksessa vahvistettuja tuloja pienellä palkkakertoimella korotettuna. Päiväraha voidaan laskea myös verotusta tuoreempien työtulojen perusteella, jos hakijan työtulot ovat olleet jatkuvasti vähintään 20 % enemmän kuin verotuksessa 2006 todetut palkkakertoimella korotetut työtulot. Mutta jos on yrittäjä, silloin päiväraha määräytyy vähän eri tavalla YEL työtuloon perustuen.

Ja vielä selvennys, että vaikka Kelan ohje onkin, että tulojen pitäisi olla jatkuvasti 20 % suuremmat, niin käytännössä Kelalle toimitetaan viimeisen 6 kk palkkatiedot ennen äitiyspäivärahakauden alkua. Rautalangasta: riittä, että tulot ovat viimeisen puoli vuotta olleet 20% (+palkkakerroin) suuremmat kuin v. 2006.

Täällä kärsitään mojovasta pääkivusta, seurauksena liiallisesta punkun lipityksestä. Mies on reissussa ja kaverin kanssa eilen vähän juustoja ja viiniä nautiskeltiin ja sen nyt huomaa.... Täällä menossa kp 11.

Ammatin sivuvaikutuksia... ;)

Täällä vedellään kp 30. Alkaisivatpa tänään jos alkaisivat. Mutta ei varmaan tänään enää... Vaikka kierron pituus vaihtelee, vuorokauden aika on aina suunnilleen sama, eli juuri näihin aikoihin.

Eli siis, pilpattaja päätti kirjautua (kun muutenkin täällä tulee pyörittyä ihan jatkuvaan) ja otti uudeksi uljaaksi nimekseen Philippa*.

Täällä mennään kp 12, eilen ja tänään olen testaillut ovista mutta vielä en sitä onnistunut bongaamaan.

Onko liian aikaista puhua vielä jännäilypäivistä...? Miulla se kaikista jännin ois 19.2. - onko muita samoihin aikoihin jännittämässä?

Huomenna mennään miehen kanssa katsomaan asuntoja, jippiiiiiii! :) Ois kyllä niin mahtavaa, jos olis oma koti. Alkaa jo pikkuhiljaa kypsyttää tämä vuokralla ja kerrostalossa asustelu...

Jännäyspäivät:

hippu81 1.2. ->
*tiiti 2.2
Helmi 6.2. ->
Liliania 8.2.
Utelias pahalainen 13.2.

Sama juttu. Mutta odotettavissa oli. Nyt mennään sitten seuraava kierto täysillä!

Huh! Olen siivonnut koko aamun, ja nyt näyttäisi siltä että on koti taas vähän aikaa mukavan näköinen. Täällä kans menkat alkoi heti aamusta, ja päätin tarttua imurin varteen, sillä parhaiten kestän nämä järkyttävät kivut kun pysyn liikkeellä. Särkylääkkeitä yritän ottaa mahdollisimman vähän. Seuraavaksi taidan lähteä vähän ulkoilemaan ja sitten päiväunet.

Yritän pysyä menossa mukana kun harvoin käyn kirjoittamassa, mutta ehkä sitten huhutikuussa tahti kiihtyy :)

Pahoittelut Lumikukalle ja SiniLiljalle ja peukkuja edelleen jännäileville!

Löytyikö Philipalle unelmakämppä? Mä olen ihan himo kaikkien sisustusjuttujen kanssa, tykkään miettiä ja suunnitella, katsoa ohjelmia ja lukea lehtiä. Toteuttamiset tosin jää pääasiassa tekemättä, mutta haaveita pitää olla :)

Kuten alussa kerroin, niin odottelen tässä ekoja luomumenkkoja, tai niin ainakin luulin. Tarkastelin kalenteria hieman tarkemmin... Jälleen eilen illalla alkoi verinen vuoto ja edellisestä oli kulunut 18 päivää. Näitä vuotoja on nyt ollut 18-19 päivän välein, joten onkohan mun kierto vaan lyhentynyt näin paljon!? Ennen pillereitä kierto oli noin 28 päivää. Nyt nämä vuodot on kestäneet 2-4 päivää ja ennen pillereitä 6-7 päivää. Oletetaan, että kierto olisi nyt näin lyhyt, niin onko raskaaksi tulo edes mahdollista? Jostakin luin, että pillereiden jättö aiheuttaisi tällaista ja lopulta kierto palautuisi ennalleen.