Haaveissa vauva 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen kans kuullut tuon, että pitäisi luopua rasvattomista maitovalmisteista. Olenkin yrittänyt vähän kaupassa katsoa, että en ostaisi sitä rasvatonta vaihtoehtoa. Greippimehua tuli juotua silloin yrityksen alkuvaiheessa, mutta nyt en ole enää sitäkään jaksanut säännöllisesti ostaa. Voisihan sitä taas pari purkkia hakea. Vitaamiineista olen syönyt multivitaa. Siinä pitäisi olla sitä foolihappoakin, mikä olis hyväksi. Kuulun myös siihen kastiin, että aamukahvit pitää saada, muuten tulee ihan hirveä jysäri. Muutoin olen yrittänyt vähentää kahvin juontia ja siinä mielestäni ihan hyvin olen onnistunutkin. Tupakkaa en polta, joten sitä ei tarvi murehtia :)

Kertokaahan tosiaan jos tiedätte jotain muitakin terveysjuttuja, mikä vois edesauttaa. Voihan sitä aina kaikkea kokeilla vaikkei niihin täysin uskokaan.

Minä en ole mihinkään "poppaskonsteihin" ainakaan vielä hurahtanut, kuten greippimehuun. Jotenkin en vaan usko että se voisi auttaa. Tosin eihän se varmasti ainakaan pahaa tee, joten voihan sitäkin kokeilla jos ei nyt muuten ala kuulumaan. Muuten kyllä yritän syödä mahdollisimman terveellisesti ja monipuolisesti, en edes vitamiinivalmisteita käytä. Noista rasvattomsta maitotuotteista en ollut kuullutkaan. Itse olen kyllä rasvattoman maidon suurkuluttaja, muuten en yleensä rasvattomiin koske kun ne vaan yksinkertaisesti maistuu pahemmalle. Mieluummin syön vaikka vähemmän. Enkä myöskään tupakoi, sen olisin varmana jo lopettanutkin. AInoa paheeni taitaa ollakin alkoholi ja sen käyttö loppuu samantien kun olen raskaana.

Mitäs muuta piti sanomani... Ai niin tuosta lapsettomuusasiasta. Minulla on vielä siinä mielessä onnellinen tilanne, että tämä on vasta eka kuukausi, kun oikeasti uskon mahdollisuuksiin olla raskaana (vasta toinen yrityskuukausi). ELi periaatteessa voisin kuulua myös siihen vähemmistöön, joka tulee raskaaksi ekasta tai tokasta yrityksestä. Aina sitä vaan ajattelee ensin sen pahimman kautta, mutta pitäisi muistaa myös toisinpäin.

Kiitso onnitteluista!Nythän on siis niin, että sieltä projektityöpaikasta ei ole soitettu ja vastaus tulisis vasta ensi viikolla joten en tiedä viel saino senkin (olin vain yli-innokas!). Olen kuitenkin pitkän punnitsemisen jälkeen päättänyt, että otan sen vakituisen viran, sillä se tuntuu tähän elämäntilanteeseen sopivimmalta. Kerroin siitä muuten jo tänään töissä ja vaikeaa oli. Sanoin olevani tämän kuukauden loppuun ja sitten pidän koko maaliskuun palkatonta lomaa (jos vaikka eksällä ei ole niin paljoa), mehän muutamme maaliskuun alussa niin voin sitten laitella omaa kotia ja treenata hulluna!!!Olisi ihanaa lähteä reissulekin, mutta reissukaveri uupuu...

Haikealta tuntuu...vaikka olen ollut tyytymätön työhöni jo kauan, tuntuu silti haikealta., kai se on ihan normaalia. Toisaalta tämän uuden työn (ja sen loman!)voimalla olen nyt niin hyvällä tuulella ja masennus on tipotiessään. Tämä uusi duuni ja muutto kuvastaa mulle uutta alkua. Nyt olisi lapsen hyvä tulla!Toivottavsti mieskin sen nyt tajuaa!!Ehkä mun hyväntuulisuus myös motivoi sitä..ja kun ei tarvii stressata enää paskasta duunista ehkä raskautuminenkin on helpompaa....HUPS!

Itse syön personal trainerini ohjeiden mukaan eli 5krtaa päivässä vähintään ja käytän maitotuotteista ainoastaan maitorahkaa, juustoa ja raejuustoa. Ja vähärasvaisia kylläkin...olen lakt.-int. joten en kauheesti käytä muutenkaan maitotuotteita. kahvia tulee kitattua 1 kuppi/pvä, vihrteätä teetä sitäkin enemmän. Alkoa käytän viikonloppuisin, mutta sen käyttöä pitää nyt vähentää.3-vuorotyön ansiosta varmaan helpottuu myös....Rakastan viinejä...mmmm....Tupakanpolton lopetin vuosi sitten jo...

Hiphei ja mukavaa viikkoa!Mulla mies tulee reissusta la ja silloin on myös ovis....arvaa miten juhlistetaan uutta duuniani????:)PUS!

Wilma

Siis kauheesti kirjoitusvirhjeitä kun oon niin yli-innokas....Tarkoitan tietysti, että pidän kesistä maaliskuussa jos kesällä ei ole niin paljoa...eksästä en tiiä eikä ole väliksikään...:)

Tankkasin moneen kertaan Wilma tuota sun eksä-juttua ja mietin ihan ihmeissäni, että missä mennään :D

Maitotuotteista en ole kuullut ollenkaan! Pitääpä paremmalla ajalla lukaista tuo linkki.

Valintoja... Mäkin olen vähentänyt kahvia... Aamukahvi ja ip kahvi pitää saada. Mutta ihan hyvä havainto sekin, että ei ole pakko kitata mottikaupalla, vaan pienikin määrä riittää. Tykkään vielä juoda mustana, se on ehkä riittoisampaakin sillä tavalla (kun on kuumaa). Tupakointia en harjoita, alkoa kyllä. Loppukierrosta en ole juonut, oviksen tienoilla lopettanut. Saisihan sen tietenkin laittaa kokonaankin paussille, mutta eipä nyt ainakaan vielä ole tuntunut tarpeelliselta. Punaviiniä ajattelin kokeilla tässä kierrossa, sen pitäisi edistää kiinnittymistä. Ja foolihappoa. Vaikka en usko, että semmoiset mitään auttaa, jos jossain todella on vikaa.

Mulla on ihmeen kärsivällinen olo yrityksen suhteen. Toki ottaa enemmän tai vähemmän hermoon kun menkat alkaa, mutta siitä palautuu tosi nopeasti. Elämä ei kyllä ole ollut mitään ruusuilla tanssimista tähänkään asti, plussan odottelu ei todellakaan ole niitä pahimpia asioita. Mutta kysykääpä vuoden päästä uudelleen! ;)

Onpas täällä ollu hiljasta tänään!
Missäs Helmi luuraa? Tuuhan kertoo onko mitään oireita :)
Kävin eilen apteekissa ostoksilla :) Ostin niitä Multitabs Raskaus -vitamiineja. Samat vitamiinithan niissäkin taitaa suurinpiirtein olla, kun esim. muissakin monivitamiinitableteissa...Liekkö se fooli vaan ainut ero...

Mäkin ihmettelin sitä eksää siinä muutamaan kertaan ;) Meillä oikeasti auttoi tähän vauvavonkaamiseen se, että olin itse positiivisempi asian suhteen (ei ollut helppoa..). Kyllä multakin olisi hermot mennyt, jos mies olisi ollut yhtä rasittava kuin minä.. eli pidetään Wilmalle peukkuja, kyllä se mies siitä lämpenee!

Pitääkin lukaista minunkin tuo maitojuttu. Ja nyt sitten alkoi tehdä kamalasti mieli punaviiniä, kun noita aikaisempia lueskelin.. alkon kautta kotiin siis, vielä kun voi :)
Pitänee jatkaa hommia, mukavaa keskiviikkopäivää!

Nyt luin tuon maitorasvajutun paremmin. Eli ymmärsin sen niin, että vähärasvaisten maitotuotteiden käyttö ei varsinaisesti ollut pahasta, vaan ovulaatio-ongelmiin vaikutti nimenomaan, se että naiset jotka käyttivät rasvattomia tai vähärasvaisia tuotteita, eivät saaneet lainkaan niitä munasarjojen toiminnalle tärkeitä maitorasvoja. ELi onkin ennen kaikkea huolehdittava siitä, että saa myös oikeita maitorasvoja.

Niin, hyvää keskiviikkopäivää vaan kaikille :)

Täällä nautitaan vapaapäivästä. Siirryin takaisin kolmivuorotyöhön, joten vapaapäiviä riemukseni tulee myös viikolle =). Meillä mies on selvästi jotenkin alkanut tulla vauvamyönteisemmäksi; eilen jopa keskusteltiin ihan noin vain siitä, mitä tavaroita vauvalle pitää hankkia, sitten kun sellainen tulee. Ja kutsui minua vielä tulevien lastensa äidiksi, heh. Kummallista =)

Nyt menossa kp 15.

Huomenia!

Eipä tännekään kummempaa kuulu, nyt mennään kp 21 ja reilu viikko pitäisi vielä odottaa että pääsee jännäilemään. Nyt kun on töissäkin aika hiljaista, niin ehtii liian paljon ajattelamaan vauva-asioita. Heti kun saa muuta ajateltavaa, niin aikakin menee nopeemmin. Mies tulee olemaan viikonlopun poissa, niin pitää keksiä jotain muuta puuhasteltavaa.

Heippa! Miulla menossa äärimmäisen tylsä vaihe, ei mitään raportoitavaa tosiaan ole... Kp6. Pitää odotella sinne sunnuntaihin asti ainakin, että pääsee tikuttamaan sit sitä ovista... Taidan ottaa varman päälle tuon tikutuksen, kun tiiä miten pahasti tää eka kierto heittää...

Eipä ole täälläkään muuta kuin tylsää odottelua. Odotan innolla, että pääsen nyt ensi kertaa kunnolla hyökkäämään oviksen kimppuun! :) Mutta siihen on vielä aikaa.. miksi jotkut päivät menevät niin hitaasti eteenpäin? Voisiko jo olla ensi viikko ja mielellään perjantai? Jooko?

No niinpä! Kuluispa aika nopeammin... Vaikka itse asiassa aika menee kyllä tosi nopeesti jo nyt, musta tuntuu että viikot vaan vilahtelee ohitse! Töissäkin tulee tietysti käytyä, mutta tuntuu että koko ajan istun vaan autossa ajamassa kodin ja työpaikan väliä.

Sitten vähän omaa napaa: Mä en bongannut ovista tässä kierrossa, lopetin testaamisen eiliseen kun testitkin loppuivat kesken. Voi olla että ovis on vasta tulollaan, mutta ei kyllä ole mitään kummempia oireita ollut. Sen kyllä olen huomannut, että greippimehun lipitys on lisännyt limaneritystä, mutta siihenpä se sitten jääkin. Luotan nyt sitten vaan ahkeraan seksielämäämme, eihän sitä tiedä vaikka se ovis osuisi sillä menetelmällä kohdalle!!! Nyt on menossa kp 17.

Voihan harmi Liliania! EIkun uutta yritystä kehiin! Nyt niitä plussia todellakin kaivattaisiin, eihän tää näin voi jatkua!

Tässä siis jännäyslista:

Jännäyspäivät:

Helmi 6.2. ->
Utelias pahalainen 13.2.
Noa 18.2.
Philippa* 19.2.

Taitaa olla ihmisillä tylsä vaihe kuukaudesta, vai missä kaikki on?

Moi,

Saanko liittyä seuraanne? Olen Sacha, 28v, ja ensimmäisiä kertoja jännäilemässä.
Vasta pari kuukautta ollaan menty "tullaan jos on tullakseen"- menetelmällä, eli varsinaisesta yrittämisestä ei vielä voi sanoa olevan kyse.

Osallistun myöskin ensimmäisiä kertoja millekään keskustelupalstalle, joten pyydän etukäteen anteeksi, jos en aina ihan ymmärrä miten homma toimii.
Jotenkin tuntui vaan siltä, että pitää päästä jakamaan tuntemuksiaan jossain, jollekin; miehen edessä (joka varmaan itseasiassa vauvakuumeisempi kuin minä) esitän tosi coolia asian suhteen, ts. pidän kierto-, ovulaatio- ym tarinat visusti omana tietonani.

Suoraan sanottuna, vasten kaikkia itselleni asettamia sääntöjä, olen parasta aikaa ihan hermona. Normaalisti kuukautiskiertoni on pikemminkin lyhyt, noin 25 päivää, mutta nyt mennään jo kp 30, ja jos jonkinlaista oirehtimista (nipistelyä, nännit tosi arkoina etc) ollut havaittavissa. Olen kuitenkin kieltänyt itseltäni ennenaikaisen testailun, kun viimeksi joulukuussa yllättäen kierto olikin 30. Olen vakaasti pâättänyt odottaa ainakin ensi viikon alkuun. (Mitä nyt äsken kävin ostamassa testin :D..)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille. Onko täällä muita lähipäivien jännittelijöitä?

-Sacha

Ciao!
Sanibel:Kerropa mulle, kolmivuorotyön aloittavalle, miten se vaikuttaa sun normaaliin elämääsi ja erityisesti parisuhteeseen??Entä vireystasoon?Onko helppo päästä takaisin norm. rytmiin esim. yövuoron jälk.??Teetkö paljon iltaa ja yötä???Oon tosi innoissani mun uudesta duunista, mutta myös hieman peloissani, just tästä sen kolmivuoroisuudesta. Vapaapäivät tosin houkuttelee ihan sikana!!!!!

Kävin gynellä joka otti papan ja teki norm. tutkimuksen ja kerroin hänelle tilanteestani...Että ei vielä vars. yritystä, mutta kuitenkin vähän niinku TJOT meininki....Katteli "paikat" ja sanoi, että erittäin hyvältä näyttää!!

Koetan nyt "nauttia" vikat viikot nyk. duunista, sitten kuukauden lomasta ja sitten uudesta duunista....Ja koetan vähentää kuumeilua....pikkusen ainakin.

Sanibel, muuten, onko sulle tehty joku lääkärintarkastus kun aloitis nyk. duunisi. Ilm. sos.alalla tehdään sellainen ja mietin nyt, että mitä jos olisinkin jo 1.4 mennessä raskaana, enkä tieteskään kertoisi, ottaisko ne pissatestin ja kattoisivatko sen?????Ei kai...??Kai niiden on pakko kertoa mitä siitä testaavat siinä tapauksessa??Huumeet?HUIII!

Wilma kp 12

Tervetuloa mukaan Sacha. Ihan samat fiilikset mulla. Oltiin muka ensin asenteella TJOT eli tulee jos on tullakseen. Heti tokasta kierrosta alkoi kuitenkin harmittamaan tuloksettomuus. Sitä jotenkin alitajuisesti ajatteli, että se vaavi sieltä samantien lähtee tulemaan.

Pakko myöntää, että kun menkat tänään alkoi, niin tuntui todella pahalta. Oikeastaan se odottaminen on pahinta...pelko, että kohta ne menkat taas alkaa.

Nyt sitä ajattelee vaan, että kohta taas yritetään uutta...kieltämättä viime kierrossa ei ollut mitään sellaisia oireita, mistä olisi voinut aavistella plussausta.

Mietin muuten, että onko tässä ryhmässä koskaan järjestetty mitään yleistä tapaamista? Tosin taidetaan olla aika eri puolilta Suomea ja se voisi olla hankalaa...

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Villa
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
pilpattaja 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
SiniLilja 30/32, pk-seutu, Y 02??/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Sacha 28v

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

Tervetuloa sacha mukaan juttusille!Toivotaan,että sulle pärähtää nyt plussa ruutuun ja se antas tähän ketjuun lisäplussia...sillä nyt on ollut valitettavan hiljaista sillä saralla!

Wilma80: Mä oon tehnyt nyt yhtäjaksoisesti reilut 6 vuotta vuorotyötä.Noin yleisesti ottaen vois sanoa,että toiset tykkää,toiset ei.Itse INHOAN sitä.Aina kun muut on vapaalla,minä olen töissä...eli lähinnä viikonloput ja kaikki juhlapyhät.Meillä on paljon iltavuoroja,joista en vois vähempää välittää.Yövuoroja osuu onneksi harvemmin,sillä ne pistää meikäläisen kropan sekaisin.Mutta tässä siis vain minun kokemukseni ja mielipiteeni.Tiedän kyllä ihmisiä,jotka nauttivat vuorotyöstä.Kaikista rasittavinta siinä on se,että meillä ei miehen kanssa ole paljoa yhteistä aikaa.Joskus saattaa mennä reilusti yli kk,ennenkö meillä on 1 yhteinen vapaapäivä.Joten voit kuvitella,että miehenikään ei työajoistani nauti.Meillä on ollut suunnitteilla,että jos joskus tärppi käy ja kun jään äippälomalle,en enää jalallanikaan astu työmaalleni,että näin positiivinen työ minulla :DD
Elä suotta pelästy,kolmivuorotyö voi olla ihan hyvin sinun juttusi!!Se riippuu paljolti työpaikasta.Meillä nyt sattuu olemaan paljon vloppu ja iltatöitä...Joulu minulla on viimeksi ollut esim vapaa 7 vuotta sitte ;)

No mutta sellanen purkaus tällä kertaa =)

Iloisempiin aiheisiin: Parin kk päästä siis lähdemme reissuun ja siihen päättyy sitten hormoniehkäisy,sekin jo jännittää kovasti!Tarkotus siis alkukesään asti käyttää kumia.Mies kuumeilee myös kovasti!Lähinnä jännään,että jänistänkö lopulta,vai uskaltaudunko "leikkiin".vaikka kova vauvakuume onkin...silti pelottaa...

Paaaaaaaaaaljon plussaonnea kaikille!! <3