Haaveissa vauva 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Pikkaisen päätä kivistää eilisillan jäljiltä, taisi tulla otettua yksi punaviinilasillinen liikaa.... Näin siinä käy, kun miut jätetään tänne yksin ;) Pitää tästä vaan ryhdistäytyä ja lähteä vähän haukkamaan happea, vaikka ilma ei kovin houkuttelevalta näytä. Ja sitten moikkaamaan vanhempiani.

Onkos muuten muiden vanhemmat/sukulaiset vihjaillut mitään toiveita tulevista vauvoista? Meillä molempien vanhemmat aina välillä, mutta ei todellakaan mitenkään häiritsevästi. Kaverit kylläkin.

Ilmoittaudun mukaan haaveilemaan.

Yritystä ei vielä ole, kait.. Miehen "taivuttelu" on vielä vähän puolitiessään.. On siitä puhuttu, tai lähinnä minä olen puhunut. Mies vaan hymyilee ja pussailee kun asian otan puheeksi.. Joten en sitten oikein tiedä miten hän tähän vauva-asiaan suhtautuu..

Tervetuloa mukaan Hensku! Ei toi sun miehen reaktio ainakaan huonolta kuulosta, kun vertaa siihen että jotkut miehet menee ihan vaikeeks kun asiasta puhuu ;) Kerro heti, kun saat siltä jonkunnäköisen sanallisen mielipiteen asiaan!

).( Mua rupee täällä jo vähän ahdistamaan, kun ei se täti tuu... Yöllä kun menin nukkumaan, tuntu sellasta pienenpientä polttelua alavatsassa, ja ajattelin että aamulla viimeistään varmaan sitten tulee vuotoa. Ei tullu. Monesti mulla on seksin jälkeen tullu sperman mukana sellasia veririekaleita, vaikka ei muuten vuoto olis vielä alkanu, mutta nyt ei kyllä sellasiakaan näkyny.

En mä kyllä vielä halua testatakaan... Kai tässä pitää sitten vaan kärvistellä ja katsoa mitä tapahtuu. Jotenkin en vaan uskalla uskoa että olisin raskaana, koska on ollu sen verran stressiä tossa koko kierron ajan... Terveydenhoitajaksi opiskellut ystäväni kertoi, että imetyksen aikana erittyy hormonia, joka estää raskaaksi tulemisen, ja stressin takia erittyy sitä samaista hormonia. Toisaalta, stressi monesti siirtää ovulaatiotakin, eli ota tästä nyt sitten selvää =O Enhän mä voi edes varmasti tietää onko mulla ollu koko ovistakaan, tai koska se on ollu, voi olla että tästä vaan tuleekin sellanen megakierto. Pah.

By the way, entisellä työkaverillani, joka tuosta samaisesta firmasta lähti syksyllä, jäi stressin takia menkat kokonaan pois...

Heippa, ja tervetuloa uudet kaikki. Mä palailin juuri duunireissusta väsyneenä. Mulla kp4. Tosi outoa tää mun vuoto ollut viime kierroissa. Kaksi ekaa päivää ihan punaista , mutta näinä viimeisinä ihan ruskeaa ja paksua. Voisi luulla joksikin IHAN muuksi, jos ei tietäisi.

Kohta pääsee taas tikuttamaan...

Moi taas, kaikki!

Pahoittelen nyt etukäteen, mutta
mulla taitaa nyt mennä pahasti oman navan tuijotteluun, anteeksi, anteeksi.. Haluaisin vaan kuulla, jos jollakulla teistä olisi ollut samankaltaisia kokemuksia kuin mulle tänään sattui, tai edes mielipiteitä sattuneesta.

Kerroin tuossa pari päivää sitten myöhässä olevista kuukautisistani, mikä on mulle todella epätavallinen ilmiö, sekä erinäisistä oireistani, joita en ole ennen tuntenut (etenkin se kamala nänniarkuus ja pâänsärky). Olin päättänyt kuitenkin odottaa menkkojen olevan reippaasti myöhässä, ja vasta tänään aamulla tein testin kun viivettä oli ennätyksellinen viikko.

Olin pökertyä, kun ensin olin näkevinäni testiruudussa haamujen haamun, mutta vain tietyssä valossa ja tietyssä kulmassa erotettavan. Esimerkiksi kirkkaassa auringonvalossa sitä ei huomannut, mutta jos katsoi "varjossa", ja tietyltä etäisyydeltä, niin sitten sen erotti.
Olin tulla hulluksi, uskoen että silmäni ja mielikuvitukseni tekivät nyt mulle temppujaan, ja herätin (!) miehenikin paikalle ihmettelemään. Pällisteltiin sitä sitten aikamme yhdessä, pääsemättä varmuuteen asiasta. Oltiin näkevinämme jotain, ja sitten taas ei. Kunnes hetken päästä se "kangastus" stabilisoituikin, ja muuttui ihan "oikeaksi haamuksi", eli sen pystyi erottamaan katsoi miten hyvänsä, vaikkakin tosi-tosi heikkona.

En ole ihan varma kuinka paljon aikaa siihen tarkkailuun sitten kaikkiaan meni, ja mielessä kävikin josko kyse kuitenkin ollut pelkästä "roskishaamusta" (rakastan näitä tältä palstalta oppimiani uudissanoja!). Oltiin kuitenkin, mies etunenässä , sitä mieltä, että näissä olosuhteissa mitä todenäköisimmin olisin raskaana, mutta että testattaisiin vielä uudestaan parin päivän kuluttua varmuuden saamiseksi.

Kunnes sitten, myöhemmin päivällä, multa alkoi tulla vessassakäynnin yhteydesä verta, mutta sellaisina -anteeksi yksityiskohtaiset kuvaukset - isoina klimppeinä tai möykkyinä. Ja tosi yhtäkkisesti, ts. tosi paljon kerralla ulos, suorastaan ryöppysi.. (anteeeeksii..) Oli siinä jonkinverran tavallistakin verta, mutta suurin osa sellasta vähän niinkuin hyytynyttä. Tosi-tosi pahoillani tästä inhorealistisesta selonteosta, mutta mun on saatava tietää, kuinka normaalia tämä voi olla. Yleensä mulla ei tällaista kyllä ole ilmennyt.
Olisiko tässä tapauksessa kyse voinut olla varhaisesta keskenmenosta? Olen itse (pessimistinä?) jotakuinkin varma siitä..

Mulla on nyt ihan kamala olo, en voi olla ajatelematta asiaa. Syytän itseäni siitä, että en ollut hitustakaan muuttanut elämäntapojani, vaikka tiedettiin raskautumisen mahdollisuudesta. Olen viime viikkoina käyttänyt suht reippaasti alkoholia (ei kaatokännejä, mutta varmaan joka päivä jotakin - pakko päästä eroon tämän maan "sosiaalisesta alkoholismista" ts. aperitiivit + ruokaviinit ym.) , ja polttanut entiseen malliin (paljon).
Parin ekan kuukauden pettymyksen ja tupakkalakon jälkeen olin pakottanut itseni siihen ajatusmalliin, että "minahän elän normaalielämää niin kauan kunnes plussaan", ajatellen, etä siihen plussaamiseehan voi mennä vaikka vuosia.

Nyt mieltäni kuitenkin kalvaa ihan kauheasti tuo asia, ja en voi päästä eroon syyllisyydentunteesta, kun ajattelen, että ehkä aiheutin keskeytymisen omilla epäterveillä elämäntavoillani.
Itkettää ja masentaa.

Sanokaa nyt hyvät ihmiset, joilla todennäköisemmin kuin minulla tällä hetkellä on vielä puhdas järki kädessä, olenko tullut lopullisesti hulluksi, vai mistä on kyse?
Onko kenelläkään ollut samanlaisia kokemuksia, eli jokseenkin selkeistä raskauden merkeistä,ja haamuplussasta ja sen jälkeisestä kummallisen runsaasta ja koostumuksellisesta kuukautisvuodosta? Vaiko kuuluko kaikki vainoharhaisuus vauvakuumeelle tyypilliseen oirehtimiseen?

Vaikkei kai tämä tästä märehtimällä parane. Yksi asia on kuitenkin selvä, nyt saa kaikenlaiset eksessiivisyydet kyytiä, ja todellakin kiinnitän huomiota terveempiin elämäntapoihin.
Mieheni oli muuten tosi kultainen, kun piti mua sylissä ja lohdutti kun itkin syyllisyydentunnostani silmiä pâästäni. Sanoi, että enemmän kuin minkään hypoteettisen raskauden keskeytymisestä, se kantaa huolta musta ja mun hyvinvoinnistani, ja että sen pitäisi olla se ensimmäinen syy elitapojen parantamiseen. Loput tulee sitten itsestään perästä. Ja että meillä on kaikki tarvittava aika lapsen saamiseen. Kuulostaa varmaan tosi typerältä ja kliseiseltä, mutta siinä tilanteessa se lohdutti mua todella paljon.

Nyt tuli kyllâ pahemmanlaatuinen vuodatus, mutta en voi sille mitään. En saa unta, kun tuo kaikki pyörii niin vahvana mielessä.

Toivottavasti teillä kaikilla on ollut mukava viikonloppu. Täälläpäin oli kerrassaan mahtava, tämänpäiväistä loppuepisodia lukuunottamatta.. Löydettiin ehkä asunto, mutta siitä joku toinen kerta. Nyt yritän saada unenpäästä kiinni, huomenna tosi aikainen herätys, ja maanantait on aina maanantaita, eli vaikeita.

Ai niin, ja tervetuloa juttuseuraan Hensku! Kivaa kun porukka lisääntyy (ööh tais siis, ainkin kasvaa, toistaiseksi ;) )

Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Johkuliini, 24 v. vauva haaveissa (Y.kevät/kesä 08...ehkä ;))
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
Grapen, 24v./28v. (tjot) y 07/07
hippu81, y 08/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seudulta, Y 08/07
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08
Wilma80, 27v/27v, pk-seutu
Hempsukka, 36v/38v, Kaakkois-Suomi, y 11/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/27
Noa 26/38 v. Itä-Suomi Y 12/07
Sanibel 31/35,
Aurora81 26/25, Y 03/08
Hertta81 26/28, P-K, Y 12/07
Minerva
Sinililja 30/32, pk-seutu, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania
Laralara
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Sacha 28v
Hensku

Plussanneet:
-Ama- 24/25 v., y09/06, plussannut 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plusss 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07

Tässä taas päivitettyä listaa eli Hensku lisätty. Tervetuloa mukaan jutustelemaan :)

Voi Sacha parka, en oikein tiedä mitä sanoisin, kun ei ole vastaavasta omaa kokemusta. Kyllähän se näin ulkopuolisen silmissä vaikuttaisi keskenmenolta, mutta tietenkään en varma ole. Ei kuitenkaan kannata syytellä itseään, sillä et voi tietää mistä mahdollinen keskeytyminen on johtunut. Ei varmaan lohduta tässä vaiheessa yhtään, mutta yritä kääntää katseesi tulevaisuuteen ja uuteen yritykseen. Se on ainoa keino, miten tästä tai mistä tahasa tilanteesta voi päästä eteenpäin.

Valitettavasti nyt en jouda enempää kirjoittaa, täytyy alkaa valmistautua palaveriin. Mutta palaan linjoille vielä päivän aikana.

Sachalle paljon haleja ja jaksamista!!! Ihana kuulla että sulla on ihana mies tukena! Auringonpaistetta kaikille!

Sacha: Kuulostaa hirveän paljon keskenmenolta... *halaus* Mutta voin kyllä lohduttaa: noin aikaisilla viikoilla et voi mitenkään omilla elintavoillasi aiheuttaa keskenmenoa. Tuossa vaiheessa alkio on vielä ihan omillaan ja tulee toimeen ruskuaispussin avulla. Älä siis suotta syyttele itseäsi, luonto on hoitanut asian parhaaksi katsomallaan tavalla. Toivottavasti nyt jaksat tarpeeksi surtuasi katsoa eteenpäin ja alkaa yrittää uudestaan.

Rutistus Sachalle! En osaa tuohon asiaan sano kyllä yhtään mitään... Mulla vaihtelee vuodon määrä ja koostumus jonkin verran kierroittain ja pitäisin sitä ihan normaalina. Ja alkuun tulee usein runsaasti. Toisaalta enhän voi tietää vaikka jollain kerralla olisi ollut mullakin varhainen keskenmeno, tosi vaikea sanoa.

Heipsis!

Mulla olisi vielä viikko jännäyspäivään ja nyt ilmeisesti pää alkaa keksiä oireita (mahassa jännä tunne ja suussa paha maku)... Kiellän itseltäni tuollaiset ennenaikaiset ajatukset!!!! Toisaalta olen ihan varma että kyllä ne mankat sieltä alkaa, mutta toisaalta onhan siinä aina se plussankin mahdollisuus...

No niin, muihin ajatuksiin. Mites muilla, millon Helmi uskaltautuu testaamaan?? Entä onko Sachalla yhtään paremmat fiilikset? Itse suuntaan tästä kohta harmaan maanantai-iltapäivän ratoksi jumppaan, ja sitten odottaa sohva, huippumalli haussa ja täydelliset naiset :) Jee!

Heippa!

Onpas täällä ollu hiljasta... Itse tulin iltavuoroon töihin, ei mitään tekemistä duunissa, joten hengailen täällä palstalla varmaan koko illan :D

Miulla ei oo nyt mitään raportoitavaa, tylsä vaihe menossa... Yritän nyt sitä ovista bongailla ekaa kertaa, jee :) Nyt menossa siis kp10 toista luomukiertoa. Toivottavasti ei tuu tästä yhtä pitkä kierto, kun siitä ekasta, joka oli kp54... Normaalisti miulla on kait siinä 30 päivän luokkaa tuo kierto... Eli odotellaan vaan ja tikutellaan, jos niihin nyt mitään merkkiä tulee näkyviin... Hope so! db db db

Jes, Täydelliset naiset pitää kyllä ehtiä töllöttämään :) Pitänee karata iltavuorosta vähän aiemmin, niin ehtii kotiin ko. ohjelmalle...

Niin, mitä lähempänä jännäyspäivä on, sitä enemmän alkaa oireita tulemaan/kuvittelemaan... Kyllä ehdin miekin vaikka kuinka paljon oireita havaita sinä 54 päivän (edell. kierron) aikana, mut ei ne sit mitään ollukkaan, negoja vaan testailin ja tätihän se vihdoin paikalle pölähtikin, miun tapauksessa se täti oli kyllä jo uskomattoman toivottu vieras... Nyt sitten tästä eteenpäin mie en enää tätiä toivokaan ;) Mut toivotaan, että siun oireet Noa enteilisi plussaa :) dbdbdb Ja myös muille paljon plussatuulia täällä puhkun! *Puuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhhh

Moi kaikille!

Tosi mieltä lämmittävää lukea teidän rohkaisevia viestejä. Suurkiitos kaikille niistä! Olen saanut jo jotakuinkin mieleni ja mielenrauhani takaisin. Viime yön unettomina tunteina surffailin vielä jonkin aikaa netissä etsien lisätietoja varhaisesta keskenmenosta, ja opin paljon uutta. Etenkin tuo niiden yleisyys tuli mulle aika yllätyksenä (mitä mä luin jostain, n. 30% alkuraskauksista, ëikä kaikkia edes sellaisiksi tajuta..), ja toisaalta mikä rauhoitti huomattavasti oli juuri se tieto, minkä Philippakin tuossa mainitsi, että näin alkuvaiheessa sitä ei odottaja itse omilla toimillaan voisi edes aiheuttaa. Kait se luonto sitten tietää parhaiten. Ja vielä, parempi kai kuitenkin tässä vaiheessa, kuin joskus myöhemmin.

Olen tosi tyytyväinen kun on taas yksi maanantaipäivä saatu kunnialla purkkiin. Lyhyistä yöunista huolimatta sain kuin sainkin kiskottua itseni ylös aamulla, aloitettua päivän ihmisten aikoihin ja hoidettua asiat, mitkä pitikin hoitaa.
Nyt vielä pari tuntia intensiivistä työntekoa, ja sitten voisikin ruveta miettimään jotain hauskaa iltaohjelmaa..

Keitäs täällä onkaan seuraavina jännäysvuorossa? Noa ainakin kohta, kuka muu?
Toivottavasti pian alkaa plussia ropista! (Nyt mua alko naurattaa, kun tuli mieleen, että täähän on vähän kuin kuin jossain bingossa, hehe.. - PLussa! Jeee! Kahvi- ja pullatarjoilu vaan puuttuu.. :D )

Illanjatkoja!

Sacha, elämäntapasi ei ainakaan ole voineet vaikuttaa mahdolliseen alkioon!! ei sitten millään, todella VASTA plussan jälkeen ne vaikuttavat... olisiko ollut vasta viikolla 6 kun esim. äidin ryyppääminen vaikuttaa alkioon... eli ei siis hätää sen suhteen, itse et ole voinut tehdä mitään toisin!
Jaksamisia sinnepäin!

Saa hypätä yli... raskausjuttuja.. : tunsin eilen illalla ihan selvät potkut.. kunnon kumautukset niin että huudahdin ihan kun säikähdin.. hullun tuntusta :D tänään neuvolassa kaikki oli ihan hyvin.. hemoglobiini oli tosin laskenu 142sta 103n eli rautakuurit vielä luultavasti edessä.. nyt täytyy syödä raskausvitamiineja jos ne vaikka hieman edes auttaisi..

Semmosia..

Mulla on viikon päästä perjantaina (melkein siis kahden viikon) harjotus-ultra.. :D ihanaa! en malttaisi odottaa.. :)

Mi-iu rv 18+6

Kiva kun mi-iu käyt välillä kuulumisia kertomassa, mukava lukea niitäkin!

Ja sacha, jos jotain positiivista tästä haluaa etsiä, niin ainakin tiedät, että voit tulla raskaaksi! Onhan sekin jo jotain :)

Joo, kyllä tämä odottajan aika on pitkä. Ensin odotetaan pari viikkoa ovulaatiota, sitten taas pari viikkoa menkkoja/testaamista ja taas sama rumba alusta... Mitenköhän sitä hermot kestää, jos tätä kovin monta kuukautta saati vuotta pitää jaksaa. No, ei pidä murehtia etukäteen, sitähän aina muille toitotan. Kunpa vaan itse osaisin olla yhtä rauhallinen. Välillä tuntuu ihan mahdottomalta ja kaukaiselta ajatukselta, että joskus raskaana olisin, mutta se plussahan voi tulla ihan kelle vaan koska vaan :D

Niin, ketäs muita jännäilee lähiaikoina, pitänee nostaa se jännäyslista taas esiin!

Jännäyspäivät:

Helmi 6.2. ->
Utelias pahalainen 13.2.
Noa 18.2.
Philippa* 19.2.

Eli näin, pitääköhän vielä paikkansa? Lisäilkäähän ihmiset nimiä listaan, jos sattuu lähipäiville (tai miksei vähän kauemmaksikin :)

Kiitos rohkaisusta, mi-iu! Tosiaan, tunnen itseni vähän typeräksi tuon viimeöisen purkauksen takia, nyt asiasta enemmän luettuani.. Kiva tosiaan lukea myös odottavien
äitien viestejä täällä, tuo vaihtelua, ja vähän kuvaa siitä, mitä ehkä kohta itselläkin edessä!

Ja totta vieköön, Noa! Tuota pointtia en ollut vielä ehtinytkään ajatella! Hyvä kun muistutit.. ;)

Jännäyspäivät:
Lisäsin itseni tuohon listaan. Täällä ei minkäänlaisia tuntemuksia ainakaan vielä.

Helmi 6.2. ->
Utelias pahalainen 13.2.
Noa 18.2.
Philippa* 19.2.
Sanibel 18.2