Haaveissa Vauva 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Komppaan edellistä kirjoittajaa, eli käyn teidän kuulumisia varmasti lukemassa jatkossakin ja odotan teitä palavasti Tulossa vauva ketjuun, joka on tällä hetkellä kovin kovin hiljainen! Mutta lupaan marista odotukseen liittyvät huolet odotuspuolelle, saattehan te käydä siellä vastavierailulla jos kiinnostaa.

Wilma; mulla otti sen 13 kiertoa, joista alkuun meni ainakin 8-9 kk ennen kuin kierto tasaantui edes joten kuten. Iso jaksuhalaus sinulle,

ja niitä syksyplussia kaikille!
Viluski

Mä Wilma ymmärrän sua... Tiesittekö, että 90% yrittäjistä raskautuu vuoden aikana ja sitä kauemmin yrittäneistä luomusti vain 3%? Tässä kun viimeistä kiertoa viedään ennen vuoden täyttymistä, niin aika toivoton on olo. Joku sanoi, että ihan samalta tuntuu pettymys, oli kiertoja takana 1 tai 10. No en ole kyllä todellakaan samaa mieltä, älytön väite. Toivo hiipuu kierto kierrolta.

Heipparallaa!

Alkumetreillä ketjusta tosiaan oli jäljellä vaan rippeet, kiitos vielä kun otitte meidät vastaan :) Alkumetreistäkään oli kyllä aika turha puhua, aamen. RIP.

Taas maanantai, voi blääh! Lempparipäivän kunniaksi täti kurvas paikalle tänään. No, minkäs teet. Mäkin taidan koittaa keskittää energiani kuntoiluun. Sopii yrittää...

Muuten huomasin kierrossani kaavan, nyt kun se on vähän tasaantunut. Joka toinen kierto on muutaman päivän lyhempi, toinen about 35 ja toinen 31. Weird. Nyt on vuorossa lyhyt kierto. Jee, ei tarvi odottaa tätiä niin pitkään, sieltä se taas kuitenkin tulee.

Jokainen kokee noi pettymykset niin omalla tavallaan ja jokaisella on kuitenkin erilainen tilanne. Vaikea mennä arvioimaan miltä toisista tuntuu missäkin yrityksen vaiheessa. Kiva kuitenkin kun on paikka missä voi tuulettaa jos siltä tuntuu.

Musta on kiva lukea teidän raskautuneidenkin ajatuksia ja kuulumisia, pysykää kanavalla mun puolestani :)

Uusi kierto on joka tapauksessa toivoa täynnä. :)

T. Miini

Missä kaikki luuraa? Tulkaas nyt pitämään mulle seuraa, työnteko ei maistu ei. Vähän sama tilanne duunissa kun Wilmalla, tekis oikeesti mieli tehdä jotain järkevää tai olis nyt edes kiire muttakun ei. Pahus kun sinis ei pääse palstailemaan päivisin, järkyttävä kohtalo.

Innostuin laskemaan jo tuon seuraavan jännäyspäivänkin. Ajankulukseni järjestin listan vielä jännäysjärjestykseen (toivottavasti meni oikein). Pitäähän sitä jotain puuhaa ihmisellä olla... :P

Utelias pahalainen 13.9.
hensku 14.9.
Sinililja 14.9.
Myy80 16.8.
Wilma 17.8
Miini 18.9.
Prätkämimmi 19.8

Nyt vois alkaa arvailla koska olis seuraava mahdollinen Oili. Jos vaikka oikein koittais tikuttaa tällä kertaa. Ja mistä vetoa niin sillon just on joku reissu sukulaisiin ja pitää nukkua tyyliin anopin ja appiukon välissä....

Ootteko muuten te, joilla yritystä on ollut pidempään, erotelleet joitakin kuukausia jolloin mahdollisuudet ovat olleet muutenkin pienet, vai oletteko niin onnellisia että joka kuukausi sentään yritys on onnistunut ok vaikka sitten tulosta ei olisikaan syntynyt? Itse en ole siihen ryhtynyt mutta syytä olis.

Heippa!

Mitäs tänne kuuluu? Alkumetrit-ketju tosiaan taisi kuukahtaa lopullisesti... :( Mutta onneksi te pidätte tätä vielä hetken (Huom! Vain hetken!) voimissa ja sitten voi tämänkin ketjun laittaa unholaan, kun kaikki siirrytte tuonne odotuspuolelle :) bdbdbd Olisipa tämä syksy voitokas tätien kukistamiseen! Tulisi kevät- ja kesävauva-aalto...

Hei Miinillekin! Taidat vielä löytää itselles lisäpuuhaa tähän iltapäivään, mikäli tarkoitus oli siulla laittaa jännäyslista aikajärjestykseen ;) Hih...

Itsellä kaikki ihan hyvin. Äitiyspakkausta tässä nyt aloin odottelemaan, kun pe sain paperit jätettyä Kelaan... Innolla odotan milloin paketti saapuu!

Kovasti plussatuulia tänne!!!

Hertta 23+2

Moiks Hertta! Herraisä oot pitkällä jo! :) Vasta hetki sitten tuskailtiin niitä hemmetin pitkiä kiertoja!

Katsokaas näin sitä voi ihminen työllistää itse itsensä! Näin siinä käy kun on aivot narikassa :) Miten päin seuraavaksi laitetaan...?

Myy80 16.8.
Wilma 17.8
Prätkämimmi 19.8
Utelias pahalainen 13.9.
hensku 14.9.
Sinililja 14.9.
Miini 18.9.

Poistuu nolona takavasemmalle ja pohtii mitkä työasiat on voineet tänään mennä nurin kurin. :D

Täh, ihan käsittämätöntä että Herttis on jo noin pitkällä! Pieni varmaan jo potkii kovasti?

Hyppäsin tuohon jännäyslista keskelle. Sain lauantaina tosi vahvan viivan ovistestiin ja olin siitä ihan fiiliksissä. Aiemmin kun tikutin niin sain vaan haaleeta viivaa ja niistä vahvimman laskin sitten ovikseksi. Lieneekö se ollut sitten mitään, mistäpä sen tietää. Kuitenkin lauantaina sain sitten kauheen itkukohtauksen, ruikutin miehelle marttyyrina että ei tästä tule mitään ja kaikki suunnitelmat vaan oottaa vauvaa jota ei edes ole tulossa jne jne. Nyt surkeudesta noustu ja pari viikkoa saapi jännätä saatiinko mitään aikaan taaskaan.

Miini, meillä ei ole kyllä ihan joka kierto ollut kunnon yritystä, ei ole ollut seksiä oikeaan aikaan. Mutta lasken kuitenkin, että tää on yk8.

Heipat kaikille! Oon ollut niin täys työllistetty etten ole ennättänyt kirjoittelemaankaan. Mutta kuulumisissa ei mtn uutta. Tätiä odotellaan saapuvaksi, aivan kuten joka kuukausi aiemminkin. Ei mitään poikkeavaa etteikö saapuisi ajallaan. Niin ja tervetuloa vaan kaikki uudet tulokkaat!Mulla fiilikset vaihtelee laidasta laitaan. Mutta ehkä koontina kuitenkin se että toivon oon jo heittänyt mutta elämä jatkuu ja mulla alkaa töiden tiimoilta todella mielenkiintoinen projekti. Se varmasti vie ajatukset pois näistä ikävämmistä asioista. Ja selityksenä sille että toivo on jo mennyt voi olla sekin että täytin tässä lähiaikoina jo 36. Oliko teistä muuten kukaan Tuurissa kattomassa Nightwishiä? Itse olin siellä juhlimassa ikääntymistäni ja kuuntelemassa mahtavaa musaa. :)

Prätkis työnsä äärestä 26/ 25-26

No sanopa Miini muuta, pahus kun ei töistä pääse.. :) Ja pahoittelut tädistä.

Liisaleenalle onnittelut ovisplussasta! Ilo se on pienikin ilo ;) Tai tässä tapauksessa suuri.

Lumis taisi viitata minuun tuolla "älyttömällä väitteellä". En toki tarkoittanut, että pettymys olisi samanlaista joka kuukausi, vaan pointtini oli se, että toivoisin harmituksen purkamisen olevan ihan yhtä sallittua yrityskuukausien lukumäärästä riippumatta. Musta itsestä tuntuu, että se pettymyksen määrä oli välillä jopa suurempi viime keväänä kuin nyt, koska olin typeryyksissäni kuvitellut raskautumisen käyvän helposti eikä pienessä päässäni ollut olemassakaan sitä vaihtoehtoa, että eipä siinä niin tule käymään.. Ja kun vielä ystävät ympärillä tulivat heti raskaaksi, niin kyllä se pettymys oli jotain aivan valtavaa. Totta kai sitä järjellä pystyi ajattelemaan, että on tässä vielä aikaa ja toivoa, mutta eipä siitä aina ollut hyötyä. Nyt tuntuu, että pääsen nopeammin takaisin jaloilleni, vaikka takaraivoon alkaakin hiipiä pelko siitä, ettei tästä ehkä tulekaan valmista koskaan. Haluan kuitenkin vielä uskoa siihen luomuplussaan ja onhan meillä muutama kuukausi vielä aikaa ennen "maagisen" rajan täyttymistä.
Ja on noi Wilman ajatukset minullekin tuttuja, välillä keittää täälläkin, kun joku vasta vähän aikaa yrittänyt vitutustaan täällä valittaa, mutta niinpä olen itsekin tehnyt. Mutta kuten Miini taisi todeta, näitä tuntemuksia on turha muiden puolesta lähteä arvioimaan, sillä jokainen kokee ne omalla tavallaan. Mutta palsta on tuulettamista varten, oli sitten niitä kuukausia takana yksi tai vaikka sata :)

Toivotaan Prätkis, että kohtalo puuttuu peliin ja tulee "pilaamaan" sun uuden mielenkiintoisen duuniprojektin ;)

Miini, mulla on sen verran säännöllinen kierto, että kyllä nää kaikki kahdeksan yritystä ovat ajoituksen puolesta osuneet kohdalleen. Välillä on tehnyt tiukkaa, mutta onnistunut kuitenkin. Että en tiedä pitäisikö tässä alkaa huolestumaan vähitellen.. En vielä jaksa! Tai siis just tänään :)

Mutta nyt tämä timmi wanna be mamma lähtee jumppaan!

Juuh miksei sitä harmistustaan saa purkaa, mutta ei minusta pari kuukautta yrittäneet ja jo tutkimuksiin ynnä hoitoihin katseitaan suuntaavat ole ollenkaan samalla viivalla 'harmitustensa' kanssa. Mutta siksipä haavepuoli ei enää tunnukaan omalta paikalta. Jokainenhan näitä yksillöllisesti kokee ja läpi käy.

Mäkään en enää pääse töistä kun lukemaan tiedän juttujanne....tyhmää.Mistäköhän johtuu??

Lumis:Ootteko siis jo saanet ajan hoitoihin jos niin milloin?Hyvä hyvä. *SPESSUHALIT SULLE* Meillä vissiin yritystä yhtä kauan ja mehän mennään nyt ekaan tapaamiseen ensi ma. Saa nähä sitten miten etenee tämä touhu. Ootko siirtynyt tuonne lapsettoomuss puolelle kokonaan juttelemaan??Mä taidan odottaa, että mitä sanotaan lääkäristä ennekuin siirryn mihinkään...

Tuntuu muuten todella epätodelliselta, että me todellakin saatetaan olla lapsettomia. Oikeasti....Vaikka tulisinkin raskaaksi pian ilman hoitoja/hoitojen avulla uskon, että tämä pitkä odotus (ja vuosien haaveilu sitä ennen) ja suru/pelko/ahdistus tulee aina säilymään muistoissa. Tulen aina muistamaan tämän ajan...ja se on varmaan ihan tervettä. Kun koetin saada miehen 3.v lämpeämään vauva ajatukselle sanoin aina etten haluisi pitkittää vauvaprojektin aloitusta kun ei koskaan voi tiiä tuleeko niitä helpolla vaiko ei....ja jotenkin hassua, että kävikin sitten juuri niin kuin pelkäsin. Ettei helpolla tule...Toivon vaan, että kumminkin tulee. Luin tänään tosi paljon noita lapsettomuuspuolen jutuja ja monet ovat kyllä niin kauan yrittäneet ja joutuneet niin rankkoja ja kalliita hoitoja käymään läpi, että ihan itketti. Tässä vaiheessa, ennen lääkärillä käyntiä, ovat varmaan nämä ajatukset ihan normaaleja pelkoja, ja kannattaisi varmaan nyt vaan koetaa relata. Pelottaa vaan niin pirusti...

Ajoituksesta kun puhuitte niin me ollaan jätetty ehkäisy 06 ja menty kortsulla sitten viime kesään 07 asti jolloin söin kaapista pois 3kk ehkäisyrengasta. Eli 09/07 oli eka kk ilman mitään ja ei sen kummempaa ajoitusta mietitty...siis mieshän ei tod. halunnut vaan sanoi vaan, että tulee jos tulee, eikä uskonut, että se olisi mahdollista kun "hän ei ole vielä täysin lämmennyt". Yritin selittää, etteivät ne siittiöt "tajua milloin on annettu lupa ja miloin ei". 11/07-> oon sitten laskurilla kattonut mahd. oviksen ajankohdan ja sit aina ollut aktiivisempi silloin. Nyt keväällä, olisko 04/08 sanoi mies ekaa kertaa, että tajuaa kyllä et se raskaus voisi "mahdollisesti" alkaakin ja aloin väläyttämään ajatusta siitä, että miksiköhän sitten ei ala? Eli nyt tietty voisin ajatella, että kun kert se "vihreä valo" on annettu mieheltä vasta keväällä, ei yritystä sittenkään ole niin kauaa vielä...Kaipa mä voin itteäni huijata niin paljon kuin haluan...se ei muuta sitä faktaa, että nyt ollaan menty 1.v ilman ehkäisyä eikä yksikään raskaus ole alkanut.

Mun menkathan alkoivat 17.8 joten seuraavaksi jännäillään 15.9...

Wilma kp3/30

Heippis!

Toi pelko on kyllä niin tuttua. Ite mä vaan koitan edelleen jaksaa uskoa et kyllä se mahdollista on, en pysty hyväksymään ajatusta etten lapsia voisi saada. Ja koitan myös ajatella niin päin että vaikka monet joutuvat tosi kalliisiin ja vaikeisiin hoitoihin niin monille riittää vähän pienempikin apu. Koitan ottaa asiat niinkun ne tulee ja olen onnellinen siitä että nykyään on ylipäätään mahdollista saada niitä apuja.

No, mulla on nyt vihdoin kierrot alkanut tasaantua joten nollasin ajatukset ja aloitin uuden laskun ja uuden yrityksen oikeastaan viime kuussa. Sitä ennen pidettiinkin vähän taukoa. Mutta totuushan on että 02/07 jäi ehkäisy pois eli voihan sitä itseään huijata joo. Tosin monta kuukautta meni kyllä ohi eli sekstailut ei osunut oikeaan aikaan ollenkaan. Mulla on kuitenkin sellanen ajatus että muutaman kuukauden otan vastaan miten tulee ja sen jälkeen sitten tutkimuksiin jos (ja kun?) tarvetta on. Verikokeet multa otettiin jo viime talvena ja kaikki oli ok. Samoin gyne sanoi että kaikki tuntuu olevan ihan kunnossa paitsi se kierto. Ultrassa en oo vielä käynyt joten siihen suuntaan katseet seuraavaksi mutta muutaman kierron ajattelin vielä odotella koska nyt tosiaan oma kroppa on alkanut vähän toimia.

Ja juuri kun olen keulinut että kierto on nyt kunnossa niin tädillä ei ole kyllä kaikki kotona. Täti nimittäin poistui paikalta kahden päivän jälkeen mikä ei niin kovin tavallista kyllä ole. No, täti tuli kuitenkin ihan runsaana joten ei kai tosta nyt niin hirveesti tarvi huolestua kuitenkaan. Ajattelin silti iltasella hakea greippimehua ja kattella miten se toimii. Sama ne vitamiinit vois kaivaa sieltä jostain laatikon pohjalta, nyt järeät aseet käyttöön. Tsempataan meille nyt jotain edes plussia tähän ketjuun, eikö?!

Ja sit täällä minä jolla yritystä yli vuosi takana ennen tärppiä istun kotona ja itken kun pelkäänmäni keskenmeno näyttää nyt todelta. Verta tulee todella paljon ja se on kirkkaan punaista ja siinä hyytymiä. Siinä se minun kauan kaivattu pikku muukalaiseni tais mennä....Kohta lähdössä lääkäriin, ajatukset ihan sekaisin ja taidan olla shokissa tai jotain....

Huomenta!

Voi ei, Vilukisu! :( Toivottavasti vuoto johtuisi jostain muusta... No onneksi pääset kohta lääkäriin, jollet jo siellä parasta aikaa ole. Kovasti voimia!

Tuntuu nyt ihan tyhmältä kertoa omasta olotilasta, kun näin surullisia uutisia täällä oli luettavana... :( Noh, kuitenkin. Vauva potkii kovasti, mut sit vastaavasti nukkuukin aika paljon näin työpäivän aikana, kun istun koko päivän koneen ääressä. Melskaa sit, kun kotiin pääsen ja hetkeksi pötkähdän sohvalle... :)

Aika on mennyt kyllä todella äkkiä! Tuntuu, että vastahan sitä tosiaan päiviteltiin, Miini, niitä pitkiä kiertoja! Ja vastahan noita viikkojakin oli jotain 4+5 :) Ja tuntuu, että ei siitä ole kuin hetki, kun sen ekan raskauden aikana sinkoilin sairaalan ensiavussa kipujen ja verenvuodon takia... Se ekahan päättyi huonosti, mutta tämä toinen alkaakin jo joidenkin viikkojen päästä olemaan turvallisilla vesillä :) Ulkomaailmassa selviytymistä ajatellen siis...

Kovasti tsemppiä ja jaksamista teille! Ja Vilukisulle toivotaan parasta, että kaikki olisi hyvin! bdbdbd

Hertta 23+4

Vilukisulle halirutistus!!! Mua alkoi ihan itkettämään sun puolesta, toivon lämpimästi että ei olisi ollut keskenmeno :( Voi pientä :( :(

Mulla siis kp 1 ja tää taisi olla nyt sitten tässä. Tai ehkä pakosta seuraavakin kierto on vielä odotettava kun laastari laitetaan kierron eka päivänä. Mua väsyttää, vituttaa ja Vilukisun puolesta ihan surettaa. Tuuthan kertomaan mitä sulle kuuluu? eli eipä tässä nämä omat jutut paljon paina..

Prätkis kp 1/26

Ei minun pikku muukalaiseni ollut valmis tähän maailmaan, eli keskenmenohan tämä oli. Istun kotona ja itken ja voin kertoa ettei kuukautisten alkaminenkaan ole ikinä tuntunut näin pahalta. Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt en näe ruutua kyynelteni läpi....

Vilukisu km 7+4

Voi ei Vilukisu=( Olen suunnattoman pahoillani puolestasi. Vaikkei tämä varmasti yhtään nyt lohdutakkaan niin eikös keskenmenon jälkeen ole mahdollisuus olemassa että uusi raskaus alkaa nopeaankin? Näin muistan jonkun viisaamman joskus kertoneen. Lähetän sulle ison virtuaalihalin täältä!!!!!!
UP kp 6/32

Olen pahoillani puolestasi Vilukisu, ei sitä toivoisi kenenkään kohdalle :(

Wilma: tänään varasin ensimmäisen ajan tämän asian tiimoilta (en pysty sanomaan sitä l-sanaa meidän kohdallemme) ja samoissa mennään tässäkin: ensi maanantaina ensimmäinen aika. Nyt tuntuu hyvältä, kun on saanut sen ensimmäisen askeleen otettua. Ei pitäisi ajatella millainen tie vielä voi edessä olla vaan ottaa päivän kerrallaan.

Joo, päivä kerrallaan.... Kuten lääkärinikin sanoi, kyllä luontoäidillä on syynsä, parempi varmaan näin jos lapseni olisi ollut vaikeasti sairas tjsp.

Taidan liittyä seuraanne taas. En osaa lapsettomuuspuolelle vaan mennä. Ja toisaalta lääkärini myös sanoi ettei ole syytä ohjata meitä enää lapsettomuustutkimuksiin tms koska tämä luomuraskaus kuitenkin osoitti tämän olevan mahdollista. Alkuun saataan pitää täällä matalampaa profiilia, mutta lueskelen kuulumisenne taustalta.

Viikon päästä mitataan vielä raskausyksiköiten (hormoonin?) määrä verestä. Jos ne on laskeneet nolliin, ei tarvitsisi mennä kaavintaan tms. Toivottavasti edes tässä kohtaa lykästäisi, helpompaahan se kuitenkin näin olisi. Luonnollisesti. Jos ne yksiköt olis laskeneet, ei fyysistä estettä jatkaa vauvan yrittämistä olisi, eli samantien antavat luvan jatkaa. Neuvolantätikin toivoi että tapaisimme vielä ennen joulua iloisemmissa merkeissä, kun itkien soitin ja peruin ajan....

Voi ei Vilukisu, olen todella pahoillani teidän puolesta! Kovasti voimia teille! Ei ole reilua tuollainen, koita jaksaa. Ja täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä sen puolesta, että uusi muukalainen löytäisi pian tiensä teidän luokse! Hertta on näyttänyt mallia siitä tässä ketjussa, siinä imussa takaisin pian odotuspuolelle!

Täällä on pitänyt yllättävän kiirettä töissä ja hitto vie, en vieläkään pääse kirjoittelemaan tänne :( Mutta panoviikko taas lähestyy, siihen keräillään voimia.. :) Mä meen tiistaina gynelle, en oo aikoihin käynyt, joten varasin nyt ajan. Ei vielä kait tarvetta mihinkään sen suurempaan, mutta haluan tietää, onko kaikki noin päällisin puolin kunnossa. Mä en tiedän miksi, mutta mulla on ollut viime aikoina jotenkin levollisempi olo tän koko asian kanssa. Ehkä se on vaan sitä, että en oo ehtinyt ajattelemaan sitä niin paljon kuin aikaisemmin. Mulla tuli pieniä muutoksia töissä, joten ehkä se on sitten auttanut, koska olin keväällä niin kyllästynyt ja odotin vaan sitä, että pääsisin laskemaan päiviä äitiyslomaan.. tosi tervettä.. ;) Mutta katsotaan nyt miten kauan tätä olo tilaa kestää.. ei varmaan kauaa.

Wilmalle tsemppiä maanantaille! Ja kivaa, kun Liisaleena ja Miini tulivat mukaan ketjua piristämään! Missäs Myy luuraa? Me mennään ilmeisesti kaikki aika samaan tahtiin kiertojemme kanssa, joten eiköhän kohta aleta odottelemaan ovisaikoja! :)

Mukavaa viikonloppua!

Sinis kp 8