Haluisin 4. lapsen, mies ei -nyt riitaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aapee

Vieras
Meillä vanhin lapsi 4 v. ja nuorin 1,5 v. Hoidan heitä kaikkia kotona. Mulla on vakityö, jossa ehdin olla vuoden verran ennen ekaa lasta. Vauvakuume on kova taas ja töihinpaluukaan ei yhtään houkuttaisi. Mies vaan on sitä mieltä, ettei haluaisi enää lapsia.
Ollaan vasta rakennettu omakotitalo ja mies haluaisi levätä rakentamisen jälkeen ja tehdä vähemmän töitä. Hänen mielestä meidän pitäisi keskittyä nauttimaan elämästä ja alkaa maksamaan lainaa molempien pois mahdollisimman pian.
Muttakun minä nautin elämästä kun on paljon lapsia ja saan olla heidän kanssaan kotona ja seurata heidän kehitystään päivittäin.
Miksi miehen pitäisi saada sanella että meillä olisi vain kolme lasta, kun minä haluaisin ainakin pari - kolme vielä nyt kun se vielä on mahdollista.
Meillä on nyt sitten mykkäkoulu tämän asian suhteen. Ehkäisyn jätin pois, että on ihan miehen vika jos raskaaksi tulen, itsepähän seksiä haluaa. Ja minä haluan paljon lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei painaa aina enemmän. Sitä pitää kunnioittaa, vaikka valitettavasti se ei vauvakuumeista lohduta.

Mitenkä niin?
Miksi minun toiveeni, haaveeni ja tarpeeni olisivat jotenkin vähemmän kuin miehen? Eikä sitäpaitsi lisälapset ole mitenkään mieheltä pois, päinvastoin. Kyllä hänkin niitä lapsia sitten rakastaisi.

ei kummankaan pidä parisuhteessa sanella yhtään mitään vaan asioista keskustellaan ja päätetään yhdessä. Jos se on mies joka joutuu sitten tekemään enempi töitä jotta mahdollistaisi 4. lapsen ja sun kotonaolon niin kyllähän hänenkin sanansa tuossa asiassa jotain painaa. Miksi sun pitäisi saada sanella teidän lapsilukumäärä miehestä piittaamatta?

Mä en käsitä, miksi miehen mielipiteellä ei ole mitään merkitystä koskaan.. siinä on pikkusen eroa elätetäänkö yhden miehen palkalla yksi ihminen vai lisäksi yksi aikuinen ihminen ja pahimmillaan vaikka 6 nälkäistä suuta. sen kokoluokan perhe ei esim. enää mahdu tavalliseen autoon, riittääkö teidän talossa edes huoneet.

siis todella lapsellista sinulta ap.
parisuhteessa kummallakin on oikeus omiin mielipiteisiin. ei ole yksin sinun vallasasi päättää hankitteko 4. lapsen vai ette. Ja mitä tulee tuohon ehkäisyn poisjättämiseen niin.. aivotonta toimintaa. sinäkö et teillä koskaan halua seksiä? mutta voihan asiassa käydä niinkin että tulet raskaaksi ja miehesi jättää sinut kun kieroilemalla haluat pitää pääsi. mites sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei painaa aina enemmän. Sitä pitää kunnioittaa, vaikka valitettavasti se ei vauvakuumeista lohduta.

Mitenkä niin?
Miksi minun toiveeni, haaveeni ja tarpeeni olisivat jotenkin vähemmän kuin miehen? Eikä sitäpaitsi lisälapset ole mitenkään mieheltä pois, päinvastoin. Kyllä hänkin niitä lapsia sitten rakastaisi.

Ei toista voi pakottaa lisälapsiin. Tekisitkö itse lapsia lisää ja lisää, vaikka itse et haluaisi ja miehes taas haluaisi?! Mä en ainakaan! Keskustella voi. Jos miehelles olemassa olevat lapset riittää, erotkaa ja tee lisää jonkun muun kanssa. Ehkä teille ero tulee muutenkin,kun oot salaa jättänyt ehkäisyn pois. Tooosi lapsellista!

ap vielä yks pointti. mitä jos tilanne olisi toisinpäin? sinä et haluasi lasta mutta miehesi haluaisi. sinun logiikkasi mukaan sinun olisi pakko tehdä se lapsi vaikka et haluaisi! mietippä asioita joskus toisinkin päin.

Olisiko kannattanut puhua asiat selviksi ennen lasten tekoa ja talon rakentamista? Mies on varmasti olettanut, että kun sinulla on vakityö niin olet pian mukana maksamassa omalta osaltasi asuntolainaa pois. Myöskin työpaikalla saattavat odotella sinua jo töihin. Minkä takia kolme lasta ei riitä? Eihän joka kerta vauvakuumeeseen tarvitse vastata uudella vauvalla, voithan hoitaa nykyisiä lapsiasi rakkaudella ja ottaa vaikka välillä koiranpennun hellittäväksi. Muutaman vuoden töissä olon jälkeen miehesikin voi olla jo myöntyväisempi uuteen vauvaan.

Tolla menolla sulla ei varmaan ole kohta muuta kun ne kolme lasta - ja helvetisti velkaa. Ihme kiukuttelua. Ja ehkäisyn jättäminen pois kertomatta on todella lapsellista.

mitä jos nauttisit nyt lapsista joita sinulla jo on. mies voi lämmetä ajatukselle sitten myöhemmin. ehkäisyn pois jättäminen on itsekästä ja epäkunnioittavaa toista kohtaan. asiasta pitää pystyä keskustelemaan ja 4 lasta vaatii jo erikoisjärjestelyjä auton ja muun suhteen. kolme muutakin ovat vielä pieniä. anna heille aikasi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en käsitä, miksi miehen mielipiteellä ei ole mitään merkitystä koskaan.. siinä on pikkusen eroa elätetäänkö yhden miehen palkalla yksi ihminen vai lisäksi yksi aikuinen ihminen ja pahimmillaan vaikka 6 nälkäistä suuta. sen kokoluokan perhe ei esim. enää mahdu tavalliseen autoon, riittääkö teidän talossa edes huoneet.

Minä puolustan ap:ta. Mutta tottakai molempien mielipiteet on tärkeitä.
Tästä saa sen käsityksen että jokaisella pitäisi olla oma huonekin! Ihminen pärjää vähemmällä ja useampi lapsi mahtuu elämään samassa huoneessa. Ja tuskin aivan joka kauppareissulla yms on koko perhe mukana. Ja jos auto ostetaan, sitten karsitaan muista asioista. Ei tarvitse ihmisen olla mikään materialisti ja itsekäs, että ajattelee asioita vain omalta kantiltaan. Minäkin olen paljon mieluummin kotona ja pärjään vähemmällä, kuin menen töihin!

Entäs kun lapsia on olisi 12?

keskustelemalla, keskustelemalla ja keskustelemalla.

Kerro oma kantasi asiaan ja KUUNTELE miehesi kanta asiaan. Ehkä löyty ratkaisu, mikä miellyttää molempia.

Tämä auttoi meillä kun aloin sitä neljättä kuumeilemaan.

Minähän juuri yritin keskustella asiasta, mutta mies oli aivan ehdoton, ettei enää YHTÄÄN lasta. Hyvin vaikea sopia mistään yhdessä jos toinen ei anna mitään mahdollisuutta kompromissiin.
Mies ei tähänkään asti ole lapsia juurikaan hoitanut (eikä taatusti osaisikaan) , vaan minä olen heidät hoitanut ja hoitaisin ne tulevatkin, joten vastaisin heidän hoidostaan ja kasvatuksestaan täysin. Eihän se hänen elämäänsä vaikeuttaisi. Mutta kun ei vaan suostu mihinkään keskusteluun.

mun yhellä ystävällä oli sama ongelma. ratkaisi sen omaksi hyväkseen jättämällä pillerit syömättä ja nyt heille on neljäs mukula tulossa....halusi mies tai ei. mun mielestä toi on kyllä tosi järkyttävää käytöstä, kaveri on jo nelikymppinen ja mies nähtävästi uskoo että ehkäisy petti pahan kerran....

Aika uskomattoman kuuloinen tarina...Ehkä ei kannata tehdä niitä lapsia enempää jos kerran mielestäsi on oikein että lopetat ehkäisyn ja sen takia tulet raskaaksi, vaikka miehesi ei enää lapsia halua!!Kai nyt ukkosi tietää että lopetit ehkäisyn??Veikkaan, että vetelee mieluummin käteen, entä ottaa sen riskin...
Oletko tullut ajatelleeksi sitä että miehesi saattaisi jopa jättää sinut tuollaisen tempauksen jälkeen??

Minustakin ei painaa tässä nyt enemmän. Kyse on kuitenkin ihmisestä, ei mistään asiasta. Jos joku ei halua uutta ihmistä kasvatettavakseen, se on mielestäni otettava tossisaan.

Oletko aapee ajatellut, että yhden lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi maksaa omakotitalon verran? Miten voit tosissaan olla sitä mieltä, että miestä ei pari-kolme lisätenavaa rasittaisi millään tapaa? Onko hänellä niin hyvät tulot, että riittää 7 omakotitalon maksuun tai enempäänkin? (1 uusi talo +6 lasta+vaimo)

No, tuossa riidan ja mykkäkoulun aikaan kiukunpuuskassani mä sen ehkäisyn lopetin. Aion kyllä kertoa miehelle että näin tein.
Meillä oli tosi kova riita. Menin lasten huoneeseen nukkumaan ja olen nukkunut siellä pari yötä. Lapset kyllä lohduttaa äitiä:)
En vaan voi käsittää, että mies haluaa kieltää minulta kaikkein tärkeimmän asian elämässäni. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa, enkä voisi kuvitella että lapsia olisi vain 3 (tai vain neljäkään). Haluaako mies sitten onnettoman vaimon ja lapset jotka joutuvat vieraitten hoitoon, mutta saisi velattoman talon. Sekö sitten on elämää? En tiedä miten tässä käy.

Ymmärrän miestäsi. Mieti mitkä paineet hänellä on ollut parin vuoden ajan kun rakentanut jne. Nyt odottaa että menet töihin ja alat tienaamaan hänen kanssaaan asuntolainarahoja. Sitten ilmoitatkin että lisää lapsia kiitos. niin että tee osuutes myös.

Yhteistyössä