Haluisin 4. lapsen, mies ei -nyt riitaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eihän mies yksinään elättäisi, saahan lapsistakin rahaa, eikä me kuluteta niin paljon kun olen kotona kun voin tehdä paljon ruokia itse. Onhan me tähänkin asti pärjätty miehen palkalla ihan hyvin nyt kun mies saa enemmän palkkaa kun otti toisenkin työpaikan kun saatiin talon valmiiksi. Ja lainan lyhennyksetkin laskettiin sen mukaan mitä miehen tulot ovat, joten ei siitä ongelmaa tulisi.

et kait tosissasi ap?? ihan vaan keskustelua herättääksesi päätit kirjoittaa tämän kaiken, eiks niin? toivottavasti ainakin.
Miksi miehen pitäisi enemmän töitä tehdä jotta sinä neljännen lapsen lisää elätettäväksi saisit ja saisit kivaa kotonaoloaikaa.
mietipä mitä muuta se neljäs lapsi merkitsee. Miten sen lauman kanssa liikut tai miten koko perhe liikkuu? mies varmaan laskee mitä tilavampi auto maksaa nyt tällä hetkellä ja mitä jatkossa kukin lapsi maksaa sittenkin kun kasvavat ja äiti kotona ei olekaan enää koko elämä heille yms

Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
No, tuossa riidan ja mykkäkoulun aikaan kiukunpuuskassani mä sen ehkäisyn lopetin. Aion kyllä kertoa miehelle että näin tein.
Meillä oli tosi kova riita. Menin lasten huoneeseen nukkumaan ja olen nukkunut siellä pari yötä. Lapset kyllä lohduttaa äitiä:)
En vaan voi käsittää, että mies haluaa kieltää minulta kaikkein tärkeimmän asian elämässäni. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa, enkä voisi kuvitella että lapsia olisi vain 3 (tai vain neljäkään). Haluaako mies sitten onnettoman vaimon ja lapset jotka joutuvat vieraitten hoitoon, mutta saisi velattoman talon. Sekö sitten on elämää? En tiedä miten tässä käy.

ÄLÄ OO NOIN ITSEKÄS. Olet sentään saanut talon ja 3 lasta, eikö mikään riitä.

No, tuossa riidan ja mykkäkoulun aikaan kiukunpuuskassani mä sen ehkäisyn lopetin. Aion kyllä kertoa miehelle että näin tein.
Meillä oli tosi kova riita. Menin lasten huoneeseen nukkumaan ja olen nukkunut siellä pari yötä. Lapset kyllä lohduttaa äitiä:)
En vaan voi käsittää, että mies haluaa kieltää minulta kaikkein tärkeimmän asian elämässäni. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa, enkä voisi kuvitella että lapsia olisi vain 3 (tai vain neljäkään). Haluaako mies sitten onnettoman vaimon ja lapset jotka joutuvat vieraitten hoitoon, mutta saisi velattoman talon. Sekö sitten on elämää? En tiedä miten tässä käy.

Hmm, kuulostaa jotenkin nyrjähtäneeltä, miltei pakkomielteiseltä tuo sinun halusi. Oletko ajatellut käydä psykologilla juttelemassa asiasta? Ei nimittäin kuulosta enää terveeltä tuo sinun touhusi. Sehän haittaa jo parisuhdettakin ja eikai se ole ideana perhettä perustaessa.

Ehkä ammattiauttaja saisi sinut ottamaan järjen käteen ja näkemään tilanteen ihan uudessa valossa. Taidat olla nyt ihan jossain omassa maailmassasi, kuulostaa pelottavalta.

Ap, teillä on jo aika liuta lapsia. Sun on aika antaa periksi tässä haaveessasi. Kaikkea ei voi saada ja miehelläsi on täysi oikeus kieltäytyä lisälapsista. Minusta lapset on sellainen juttu että ne pitää yhdessä hankkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eihän mies yksinään elättäisi, saahan lapsistakin rahaa, eikä me kuluteta niin paljon kun olen kotona kun voin tehdä paljon ruokia itse. Onhan me tähänkin asti pärjätty miehen palkalla ihan hyvin nyt kun mies saa enemmän palkkaa kun otti toisenkin työpaikan kun saatiin talon valmiiksi. Ja lainan lyhennyksetkin laskettiin sen mukaan mitä miehen tulot ovat, joten ei siitä ongelmaa tulisi.

no ei hyvää päiväää... mies otti toisenkin työn! siis ootko sä nyt ihan pimee akka? sä haluut maata kotona ja haluat vielä neljännen lapsenkin siihen ettei sun tartte vaan mennä töihin. ja miesraukka painaa kahta duunia!

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

no ei hyvää päiväää... mies otti toisenkin työn! siis ootko sä nyt ihan pimee akka? sä haluut maata kotona ja haluat vielä neljännen lapsenkin siihen ettei sun tartte vaan mennä töihin. ja miesraukka painaa kahta duunia!

missä välissä se mies ehtii sen lapsen siittämään ja ennen kaikkea jaksaa??

Miehesi tekee jo kahta työtä. Aika kunnioitettavaa minusta, sulla on hyvä mies joka ajattelee asioita. 4 laps jos tulee niin eikös se merkkaa autonvaihtoa yms lisäkuluja.

Kyllä minä miehelle kerroin alunperin, että haluaisin monta lasta. Miehelle sopi myös että lapsia tulisi useampia, mutta nyt sitten ei enää sovikaan.
Ei minulle tämä talo merkitse mitään, ihan sama vaikka myytäisiinkin koko talo pois, mutta lapset merkitsevät. Mikään ei ole niin ihanaa kuin kiireettömät aamut ja päivät lasten kanssa ja seurata heidän tohujaan ja kehitystään joka päivä. Miten kukaan voi kieltää haluamasta lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Monestako lapsesta olette sopineet kun aloitte ensimmäistä yrittämään?

Niin. Jos jo aikojen alusta kerroit että haluat 4 lasta ja miehesi sanoi että joo, niin sulla voi olla keissi tässä. Muuten joudut hyväksymään miehesi päätöksen sillä kaikella kunnioituksella sä olet saanut jo toteutettua haaveesi suuresta perheestä. Olisi eri asia jos teillä olisi yksi lapsi niin silloin voisit perustella uutta lasta erilailla. Nyt on kyse lisälapsesta kolmen olemassa olevan jälkeen.

Älä ole typerä nyt. Selviät kyllä tästä, sinulla on lapsia jo. Et menetä mielenterveyttäsi ja jos näin käy niin onhan lapsilla isä. Millään naurettavilla ämmämäisillä uhkailuilla saat katkeran miehen.

On se mennyt tämä maailma pahaksi. Ennen ei ollut ehkäisyä keksittykään ja sanon että sillon oltiin onnellisempia kuin nykypäivänä vaikka varmasti oli tiukempaa kaikessa. Nyky ihmiset ajattelevat vain itseään ja elämän pitää olla helppoa ja vaivatonta.
Onneksi itsellä ei ole tuota ongelmaa. Lapsia tulee niin monta kuin tulee ja sillä selvä..ei tarvitse vatvoa ehkäisyjen ja riitojen kanssa. Ja onnellisia ollaan molemmat..sekä mies että minä. Vaikka ei tämä helpoin vaihtoehto elämälle todellakaan ole.

Kyllä minä miehelle kerroin alunperin, että haluaisin monta lasta. Miehelle sopi myös että lapsia tulisi useampia, mutta nyt sitten ei enää sovikaan.
Ei minulle tämä talo merkitse mitään, ihan sama vaikka myytäisiinkin koko talo pois, mutta lapset merkitsevät. Mikään ei ole niin ihanaa kuin kiireettömät aamut ja päivät lasten kanssa ja seurata heidän tohujaan ja kehitystään joka päivä. Miten kukaan voi kieltää haluamasta lapsia?

ja missä välissä sun miehes ehtii niistä lapsista nauttia ku painaa kahta duunia? vai onko se vaan siittäjä?

3 LASTA = USEAMPIA LAPSIA. Miehesi on täyttänyt toiveesi jo.

Voi, lastenmäärä on parisuhteessa monesti keskusteltava asia. Ja minusta oikeus on nyt miehesi puolella. Hän on antanut sinulle liudan lapsia.

Kyllä minä miestä kunnioitankin kaikessa, paitsi tässä ettei haluakaan enää montaa lasta, kuten aluksi.
Olen katsellut netistä tila-autoja ja me voitaisiin vaihtaa sellaiseen ja mahduttaisiin isompana perheenäkin. Ei ne ole sen kalliimpia kuin meidän nykyinenkään auto. Ei suinkaan auton perusteella lapsia kukaan jätä tekemättä. Lapsille ei välttämättä tarvitsekaan omaa huonetta, on vain hyväksi jakaa huone toisten kanssa. Toki tähän taloon saisi helposti laajennuksenkin jos tarvis tulisi, olen vähän suunnitellut mielessäni miten sen voisi toteuttaa.
Näköjään kukaan tässä ketjussa ei ymmärrä äidin tarpeita ja äidinrakkautta, mutta kaipa kaikkiin aloituksiin vaan pitää saada v....lla vaikkei aihetta oikeasti olisikaan.

No just, siinähän ei toki ole taloudellisesti mitään eroa, yhden palkka ja kuudet lapsilisät ja sulla ehkä kh-tuki siihen että nuorin täyttää 3, ajattelitko jäädä senkin jälkeen kotiin? vs. kahden palkka ja tällähetkellä kolmet lapsilisät.. ootas kun sulla on teinejä, siinäpä mietit millä ne vaatetetaan ja ruokitaan. toisekseen, elämästä kun ei koskaan tiedä, mitä ajattelit tehdä jos miehes päättää vaikka jättää teidät, elät yhteiskunnan tuilla "katselemassa lasten kasvua" loppuikäs?

ei, vaan tää on siitä harvinainen ketju, että tässä moni tajuaa sen miehenkin kannan ja elämän realiteetit. mutta trollihan tämä kyllä on, se haisee jo pitkälle.

Mietippä ap näinpäin.. Sinä et haluaisi/saisi enää synnyttää lapsia ja miehesi silti haluaisi vielä pari lasta. Niinpä hän väittäisi sinulle käyneensä sterilisaatiossa ja näin saattaisi sinut raskaaksi vasten tahtoasi. Tuntuisko mukavalta?

Kyllä minä miestä kunnioitankin kaikessa, paitsi tässä ettei haluakaan enää montaa lasta, kuten aluksi.
Olen katsellut netistä tila-autoja ja me voitaisiin vaihtaa sellaiseen ja mahduttaisiin isompana perheenäkin. Ei ne ole sen kalliimpia kuin meidän nykyinenkään auto. Ei suinkaan auton perusteella lapsia kukaan jätä tekemättä. Lapsille ei välttämättä tarvitsekaan omaa huonetta, on vain hyväksi jakaa huone toisten kanssa. Toki tähän taloon saisi helposti laajennuksenkin jos tarvis tulisi, olen vähän suunnitellut mielessäni miten sen voisi toteuttaa.
Näköjään kukaan tässä ketjussa ei ymmärrä äidin tarpeita ja äidinrakkautta, mutta kaipa kaikkiin aloituksiin vaan pitää saada v....lla vaikkei aihetta oikeasti olisikaan.

Musta tuntuu että kaikkien mielestä sinä olet jo saanut tarpeesi täytettyä ja miehesi raataa niiden tarpeiden eteen jo nyt äärirajoillaan.
Sinä se olet unohtanut että mieheskin on ihminen vain ja hänellä on tarpeita myös.

Mutta onhan tuo nyt oikeasti aika absurdi tilanne. Aikamoinen stressi miehellesi pitää kahta työtä että saa teidät elätettyä. Mitäs jos menisit muutamaksi vuodeksi takaisin töihin ja keskustelisitte asiasta uudelleen?

Milloin miehesi sitten saa kiireettömiä aamuja ja seurata lastensa touhuja ja kehitystä. Vai haluatko, että lapset hihkaisevat isompana että äiti kato, nyt toi setä taas tulee ja me saadaan uusi pikkuveikka! :)

eli mies vaan laajennushommiin niiden kahden työnsä lomassa :/ . laajennus on kallista puuhaa. sulla on putkikatse ap. näet vaan omat tarpeesi ja väität sen johtuvan äidinrakkaudesta. entäpä se rakkaus puolisoa kohtaan? onko sitä, vai onko mies vaan toteuttamassa sun lastenhankitaprojektia?

Yhteistyössä