Haluisin 4. lapsen, mies ei -nyt riitaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mä haluan uuden talon, viisi lasta, kotonaoloa seuraavat kymmenen vuotta, 2000e/kk/lapsi palkkaa lastenhoidosta, sitten 5-8 vuotta opiskelua, sitten hyväpalkkaisen työn....jos en näitä saa niin samperi että poljen jalkaa mieheni edessä kun joskus illalla kotiutuu rättiväsyneenä sen toisen duunin jälkeen!!!

mikä sua estää???

Alkuperäinen kirjoittaja ohh:
Alkuperäinen kirjoittaja mimmmi:
Alkuperäinen kirjoittaja Aapee:
Minähän juuri yritin keskustella asiasta, mutta mies oli aivan ehdoton, ettei enää YHTÄÄN lasta. Hyvin vaikea sopia mistään yhdessä jos toinen ei anna mitään mahdollisuutta kompromissiin.
Mies ei tähänkään asti ole lapsia juurikaan hoitanut (eikä taatusti osaisikaan) , vaan minä olen heidät hoitanut ja hoitaisin ne tulevatkin, joten vastaisin heidän hoidostaan ja kasvatuksestaan täysin. Eihän se hänen elämäänsä vaikeuttaisi. Mutta kun ei vaan suostu mihinkään keskusteluun.

Siis... sä vastaat TÄYSIN heidän kasvatuksestaan...? Ja hoidat ne TÄYSIN yksin..kö..? No ei mikään ihme, ettei suostu ees keskuteluun, koska ei teillä voi olla kaikki kunnossa ja sinä yksin kasvatat ja hoidat lapset..

niin mitä siinä sitten on vikana???

No se, että lasten isä ei ole mitenkään osallisena kasvatukseen ja hoitamiseen.. Miks se haluais lapsia lisää kun ei nytkään näiden nykyistenkään elämään?

Alkuperäinen kirjoittaja ohh:
Minähän juuri yritin keskustella asiasta, mutta mies oli aivan ehdoton, ettei enää YHTÄÄN lasta. Hyvin vaikea sopia mistään yhdessä jos toinen ei anna mitään mahdollisuutta kompromissiin.
Mies ei tähänkään asti ole lapsia juurikaan hoitanut (eikä taatusti osaisikaan) , vaan minä olen heidät hoitanut ja hoitaisin ne tulevatkin, joten vastaisin heidän hoidostaan ja kasvatuksestaan täysin. Eihän se hänen elämäänsä vaikeuttaisi. Mutta kun ei vaan suostu mihinkään keskusteluun.

Siis... sä vastaat TÄYSIN heidän kasvatuksestaan...? Ja hoidat ne TÄYSIN yksin..kö..? No ei mikään ihme, ettei suostu ees keskuteluun, koska ei teillä voi olla kaikki kunnossa ja sinä yksin kasvatat ja hoidat lapset..

niin mitä siinä sitten on vikana???

No se, että lasten isä ei ole mitenkään osallisena kasvatukseen ja hoitamiseen.. Miks se haluais lapsia lisää kun ei nytkään osallistu edes näiden nykyistenkään elämään?

Kuule ap 5-8 vuotta on pitkä opiskeluaika ja todella pitkä aika olla suurperheellisenä opiskelijan tuloilla. Sä kuvittelet että miehesi hyväksyy ettet kotonaolon jälkeen VIELÄKÄÄN mene töihin ja kanna vastuuta raha-asioista - uskomatonta!

Ei tuo opiskeluaika ole pitkä jos ajattelee että siinä suorittaa kaksi yliopistotutkintoa. SITTEN minä otankin suurella panoksella osaa rahan hankintaan.
Mies voi jäädä vaikka "kotivihtoriksi" jos haluaa, ei minua haittaa yhtään.

Minua estää toimimasta kuin ap sellainen mitätön seikka kuin halu ottaa aikuisen vastuu perheen raha-asioista ja kaikesta muustakin mieheni rinnalla. Sitä kutsutaan aikuisuudeksi ja tasa-arvoiseksi kumppanuudeksi, jos et ole moisesta kuullut!

Ei tuo opiskeluaika ole pitkä jos ajattelee että siinä suorittaa kaksi yliopistotutkintoa. SITTEN minä otankin suurella panoksella osaa rahan hankintaan.

Mikäli saat töitä. Muttamutta... sittenhän voit olla taas työttömyysrahoilla lasten kaa KOTONA! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minua estää toimimasta kuin ap sellainen mitätön seikka kuin halu ottaa aikuisen vastuu perheen raha-asioista ja kaikesta muustakin mieheni rinnalla. Sitä kutsutaan aikuisuudeksi ja tasa-arvoiseksi kumppanuudeksi, jos et ole moisesta kuullut!

eikö opiskelu ole vastuu perheestä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikäli saat töitä. Muttamutta... sittenhän voit olla taas työttömyysrahoilla lasten kaa KOTONA! :)

hieno,sä sen tiedät!=)

Kyllä minä miestä kunnioitankin kaikessa, paitsi tässä ettei haluakaan enää montaa lasta, kuten aluksi.
Olen katsellut netistä tila-autoja ja me voitaisiin vaihtaa sellaiseen ja mahduttaisiin isompana perheenäkin. Ei ne ole sen kalliimpia kuin meidän nykyinenkään auto. Ei suinkaan auton perusteella lapsia kukaan jätä tekemättä. Lapsille ei välttämättä tarvitsekaan omaa huonetta, on vain hyväksi jakaa huone toisten kanssa. Toki tähän taloon saisi helposti laajennuksenkin jos tarvis tulisi, olen vähän suunnitellut mielessäni miten sen voisi toteuttaa.
Näköjään kukaan tässä ketjussa ei ymmärrä äidin tarpeita ja äidinrakkautta, mutta kaipa kaikkiin aloituksiin vaan pitää saada v....lla vaikkei aihetta oikeasti olisikaan.

Mä ymmärrän sua Aapee kyllä hyvin. Mä oon kanssa tosi lapsirakas ja vauvakuume vaivaa mua varmaan ikuisesti. Se on mieletön se vauvan kaipuu! Meillä kanssa mies ei halua enää lisää lapsia, MUTTA meillä on jo 6 lasta... Ja niin ihania kaikki! Olen yrittäny ajatella, et keskityn nyt näihin pienokaisiin ja murkkuihin ja antaisin rakkauttani niille. Sitten, jos joskus ihme vielä tapahtuu ja mies suostuisikin yhteen uuteen vauvaan, ni oon kyllä ikionnellinen! Nyt on vaan pakko hyväksyä nää asiat näin, ku ei yksinkään voi vauvaa hankkia...

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrän:
Kyllä minä miestä kunnioitankin kaikessa, paitsi tässä ettei haluakaan enää montaa lasta, kuten aluksi.
Olen katsellut netistä tila-autoja ja me voitaisiin vaihtaa sellaiseen ja mahduttaisiin isompana perheenäkin. Ei ne ole sen kalliimpia kuin meidän nykyinenkään auto. Ei suinkaan auton perusteella lapsia kukaan jätä tekemättä. Lapsille ei välttämättä tarvitsekaan omaa huonetta, on vain hyväksi jakaa huone toisten kanssa. Toki tähän taloon saisi helposti laajennuksenkin jos tarvis tulisi, olen vähän suunnitellut mielessäni miten sen voisi toteuttaa.
Näköjään kukaan tässä ketjussa ei ymmärrä äidin tarpeita ja äidinrakkautta, mutta kaipa kaikkiin aloituksiin vaan pitää saada v....lla vaikkei aihetta oikeasti olisikaan.

Mä ymmärrän sua Aapee kyllä hyvin. Mä oon kanssa tosi lapsirakas ja vauvakuume vaivaa mua varmaan ikuisesti. Se on mieletön se vauvan kaipuu! Meillä kanssa mies ei halua enää lisää lapsia, MUTTA meillä on jo 6 lasta... Ja niin ihania kaikki! Olen yrittäny ajatella, et keskityn nyt näihin pienokaisiin ja murkkuihin ja antaisin rakkauttani niille. Sitten, jos joskus ihme vielä tapahtuu ja mies suostuisikin yhteen uuteen vauvaan, ni oon kyllä ikionnellinen! Nyt on vaan pakko hyväksyä nää asiat näin, ku ei yksinkään voi vauvaa hankkia...

mutta ap haluaisi vasta sen 4.nnen,sinulla on niitä jo 6----

Alkuperäinen kirjoittaja peesittaja:
mammat haukkuu mutta tekee itse samoin,jättää vaan kertomata täällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onhan noita samanlaisia juttuja tosielämä pullollaan. Mies raataa niska limassa ja elättää naista joka haluaa pukata penskoja jatkuvalla syötöllä, ettei tarvitse mennä töihin. Siinä sivussa vielä haukkuu miehen ja vieroittaa lapset isästään.

Että ei kukaan voisi kirjoittaa sellaista provoa, ettei totta yli puolet.

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja peesittaja:
mammat haukkuu mutta tekee itse samoin,jättää vaan kertomata täällä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Onhan noita samanlaisia juttuja tosielämä pullollaan. Mies raataa niska limassa ja elättää naista joka haluaa pukata penskoja jatkuvalla syötöllä, ettei tarvitse mennä töihin. Siinä sivussa vielä haukkuu miehen ja vieroittaa lapset isästään.

Että ei kukaan voisi kirjoittaa sellaista provoa, ettei totta yli puolet.

sinä sen tiedät!!!=)=)=)=)

Meillä on yks sellanen.. noh.. perhetuttava, jolla on 5 lasta, aina halus lisää ku oli töihinlähtö edessä.. Haukku miehen lyttyyn, alisti, hirveetä henkistä väkivaltaa, mies ihan liian kiltti, ja niin kiltti perusluonteeltaan ettei voinu kieltäytyä lasten tekemisestä ja oli niin raukka.. Nainen heitti tän lasten isän aina pellolle, ja sitte ku halus lisää lapsia ni tuutkos meillä käymään ja oli niin mukava niin että sai munaa ja se oli siinä.... :D Okei ei naurata oikeest mut kirjotin vähä hauskasti..
Nyt nää kyseiset ei oo paneskellu aikoihin, ku naisella onpi uus mies, jonka kanssa aikoo tehä kuudennen.... :D

Tää ei nyt liittyny mitenkää tähän mut kerroinpaha vaa!

....tietysti voisin välttyä tekemästä yhdeksäätoista lasta jos menisin terapiaan ja käsittelisin oman hoivaa vaille jäämiseni lapsuudessa, jonka virheellisesti tulkitsen ylikehittyneeksi hoivavietiksi. Tulisi halvemmaksikin.

Yhteistyössä