Harmittaa, puhuin äsken äitin kans puhelimessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja normaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

normaali

Vieras
Puhuttiin painonhallinnasta. Oon ollut tosi hoikka ennen synnytystä ja lapsen jälkeen mulle on vielä jäänyt n. 7kg, mutta oon silti painoindeksin mukaan normaalipainoinen, 21.1.
Mun äiti kehui miten hoikka hän oli ensimmäisen lapsensa jälkeen (veljeni) kun hän oli nuori. Ja kaksosten jälkeen (äitini oli 36v.) hän laihutti itsensä hoikaksi. Hän kehui myös miniää kuinka hoikka hän on ja kuinka hän on taitanut vielä lisääkin laihuttaa. Lisäs vielä kuinka 3 kiloakin näkyy kasvojen kaventumisessa yms.
Oon erirakenteinen äitini kanssa. Oon tullut isäni puolen sukuun enemmän. Äiti ja isä on eronneet ja äitini usein mollaa ja haukkuu isääni kuinka kakkapää hän oli jne. Tiedän kyllä sen, mutta hän on silti isäni ja that´s it. No, meni ehkä sivuraiteille...
Mua jäi harmittamaan kauheesti se puhelu. Hän ei koskaan kehu mua,eikä mitään minussa. Tuntuu, etten ole hyväksytty tälläisenä kuin olen. Oli vartaloni millainen hyvänsä niin se ei ole hyvä. Hampaistanikin äiti on sanonut jotain, kun ne on vähän vinot edestä. Se loukkaa mua kovasti. Oon jotenkin pettynyt äitini käytökseen, sillä mieheni arvostaa mua tälläisenä kuin olen ja sanoo myös että olen kaunis yms. Olen sanonut äidilleni ettei mieheni koskaan ole kehoittanut mua laihuttamaan ja hän hyväksyy minut tällaisena, hän sanoi minulle, ettei mieheni vaan sano sitä minulle. :( Haluaisin kyllä olla samankokoinen kuin ennen synnystä olin, muttei se ole helppoa jos ei ole tarpeeksi motivaatiota.
Saakohan tästä mitään selvää...Jokatapuksessa, mulle tuli niin paha mieli, että oon itkenyt itsekseni :/

Alkuperäinen kirjoittaja björn:
Jumppaamalla sen vartalon saa taas kuosiin.

oon yrittänyt jo vuoden verran, muttei se ole kuin epäsäännöllisen säännöllistä, joten ei niin tehokasta. En jotenkaan ole saanut itseäni kuriin vaikka oon yrittänyt.

Äidit on ajoittain hankalia, ihmisiä kuin ovat. Oletko koskaan sanonut äidillesi, että arvostelu loukkaa sinua ja pahoittaa mielen. Ja kannattaa yrittää jättää ne sanomiset omaan arvoonsa, vaikka tietenkin pahalta ne tuntuvatkin. Niinhän se on, että lähimmät ihmiset osaavat usein loukata pahiten.

Alkuperäinen kirjoittaja normaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äidilläsi on ongelma, jos vielä keski-ikäisenä hakee hyväksyntää pätemällä tyttärelleen.

en oikein uskalla sanoa hänelle vastaan :/

oletko alaikäinen vai mikset uskalla? mitä se voi tehdä, jos sanot vastaan? lyödä?

mun mielstä pääongelma ei ole ap:n vartalo, vaan äidin käytös. mulla on vähän sama että välillä tuntuu ettei mikään riitä äidille. ja siitä on erittäin vaikea olla välittämättä ja pahoittamatta mieltään vaikka kuinka yrittäis. mutta tsemppiä ap, onneksi miehesi on eri mieltä äitisi kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Adelade:
Äidilläsi on ongelma, jos vielä keski-ikäisenä hakee hyväksyntää pätemällä tyttärelleen.

Peesi.
Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos tommoset puheet.

se on ainaista jauhamista siitä painosta. Ja oon miettinyt että haluan alkaa pitää pidempää väliä näkemisissä yms. ja tavata häntä vaan silloin tällöin lapsen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja kasva aikuiseksi:

oletko alaikäinen vai mikset uskalla? mitä se voi tehdä, jos sanot vastaan? lyödä?

ei kai mitään. Mutta jotenkin en halua "pilata" meidän välejä. Se on oikeastaan ainut hoitaja meidän lapselle.

mitä jos et olis vähän aikaan missään tekemisissä mutsis kanssa?
Jos oot todellakin aikuinen ni voit tehdä sen ja sitäpaitsi toi nakertaa sun itseluottamusta.
Lisäks sun äiti kuulostaa tosi karseelta anteeks nyt vaan:(

:o |O

Sun painoindeksiin vedoten..
Meneppä nyt sinne peilin eteen. Ihan siinä seisot kaikessa rauhassa ja katselet itseäsi.
Olet kaukana edes lievästä ylipainosta. Moni normaalipainoinen ottaisi sinun bmi:si.

Sinun äitisi on ikävä ihminen.

Sinä olet hoikka ja nätti äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:

mun mielstä pääongelma ei ole ap:n vartalo, vaan äidin käytös. mulla on vähän sama että välillä tuntuu ettei mikään riitä äidille. ja siitä on erittäin vaikea olla välittämättä ja pahoittamatta mieltään vaikka kuinka yrittäis. mutta tsemppiä ap, onneksi miehesi on eri mieltä äitisi kanssa!

kiitos kannustuksesta! niin, onneks mulla on mun mies, joka ei ole samanlainen.

ei kai mitään. Mutta jotenkin en halua "pilata" meidän välejä. Se on oikeastaan ainut hoitaja meidän lapselle.

se itseluottamus on näköjään jo alkanu karisee ku ethän sä niitä välejä pilaa vaan mutsis ne pilaa:( Voi voi iso hali mä tiedän et se on rankkaa mut oman mielenterveytes vuoksi ennemmin ilman hoitajaa ku tollasta henkistä alistamista.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:

Jos oot todellakin aikuinen ni voit tehdä sen ja sitäpaitsi toi nakertaa sun itseluottamusta.

sitä tässä pähkäilenkin, että olisiko niin parasta. Mä en vaan jaksa ainaista jauhamista ulkonäöstä ja painosta. Se on jotenkin niin tärkeetä sille. Ja joskus ajoittain tuntuu kuin se oli jopa kateellinen mulle jostain, en ole selvittänyt mistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
:o |O

Sun painoindeksiin vedoten..
Meneppä nyt sinne peilin eteen. Ihan siinä seisot kaikessa rauhassa ja katselet itseäsi.
Olet kaukana edes lievästä ylipainosta. Moni normaalipainoinen ottaisi sinun bmi:si.

Sinun äitisi on ikävä ihminen.

Sinä olet hoikka ja nätti äiti.

kiitos. Niin kai olenkin teoriassa normaalipainoinen. Mutta äitini on tehnyt aikaisemmin selväks että mulla on pyöreä peppu ja paksut jalat. Joskus laitoin pillifarkut jalkaan ja totes että mulla pitäs olla vähän tuota lahkeen leveyttä...

Just olin viikonloppuna omien vanhempieni luona kuuntelemassa iäinikuista painokeskustelua, kuinka joku meistä sisaruksista (tai lapsista!!) on lihonut tai laihtunut kenenkin mielestä ja kyllä kotimatkalla itku tuli.. Miksei ihminen saa olla vaikka sitten vähän pyöreä, ilman että siitä pitää OMAN PERHEEN aina ilmotella, kun ylipainosta (ja terveydestä ) ei missään nimessä ole meidänkään tapauksessa kyse, vaan ihan vaan siitä ettei kaikki ehkä ole niin sorjia ja solakoita. Pahaa tekee!

Alkuperäinen kirjoittaja No:

se itseluottamus on näköjään jo alkanu karisee ku ethän sä niitä välejä pilaa vaan mutsis ne pilaa:( Voi voi iso hali mä tiedän et se on rankkaa mut oman mielenterveytes vuoksi ennemmin ilman hoitajaa ku tollasta henkistä alistamista.

en koskaan ole osannut sanoa vastaan, kun hän on aika vahva persoona.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:

sitä tässä pähkäilenkin, että olisiko niin parasta. Mä en vaan jaksa ainaista jauhamista ulkonäöstä ja painosta. Se on jotenkin niin tärkeetä sille. Ja joskus ajoittain tuntuu kuin se oli jopa kateellinen mulle jostain, en ole selvittänyt mistä.

sitähän se onkin:(musta se on jotenkin tosi surullista kun täytyy olla kateellinen omalle lapselle. Vähän ohi aiheen mut sun mutsis ois varmaan hylänny mut ku mulle tuli ekassa raskauksessa vuodelevon takii +30kg:D ja nyt toisen jälkeen viel niistä 15kg istuu tiukassa joten siinä ois hieman perspektiiviä sun aivan normaali painoon:)

Juu nyt vaan pidät vähän etäisyyttä sun äitiin ja sit kun se ihmettelee miksi näin on ni sanot vaan ihan totuuden ni sit se voi itse päättää et muuttuuko. Joe ei muutu ni sit sun on kyllä parempi ilman usko mua.

Alkuperäinen kirjoittaja Sinirastas:
Just olin viikonloppuna omien vanhempieni luona kuuntelemassa iäinikuista painokeskustelua, kuinka joku meistä sisaruksista (tai lapsista!!) on lihonut tai laihtunut kenenkin mielestä ja kyllä kotimatkalla itku tuli.. Miksei ihminen saa olla vaikka sitten vähän pyöreä, ilman että siitä pitää OMAN PERHEEN aina ilmotella, kun ylipainosta (ja terveydestä ) ei missään nimessä ole meidänkään tapauksessa kyse, vaan ihan vaan siitä ettei kaikki ehkä ole niin sorjia ja solakoita. Pahaa tekee!

mun mielestä paino on aika henkilökohtainen asia, eikä jokaisen ihmisen arvioitavissa.

Yhteistyössä