V
"Vieras"
Vieras
Poika on nyt 3-v. Meillä on ollu miehen kanssa viimeiset pari vuotta hirmu riitaisia, mies monta kertaa ehdottanut eroakin. Sen vuoksi ei siis toista lasta olla voitu tähän asti miettiäkään. No, nyt olemme alkaneet saada asioita kuntoon ja rakastua uudestaan toisiimme. Mies vaan on edelleen sitä mieltä, että ei toista lasta enää meille. Miettii sitä, että lapsesta ei kuitenkaan enää olisi pojalle niin paljon seuraa, kuin jos olisi tullut pienempi ikäero. Ja toisaalta sitä, että arjen pyörittäminen on hirmu helppoa, kun ei ole kuin tuo yksi lapsi.
Minä taas olen miettinyt paljon vielä toisen lapsen saamista. Toisaalta kyllä itsekin ymmärrän, että sitten olisi taas mahdollisesti vaikea raskaus- ja vauva-aika edessä jne. Ja välillä itsestäkin tuntuu, että jos vain jatkettais elämää tällä pienellä perheellä. Jotenkin vaan tuntuu, että ympäristö vaatii sitä toista lasta ja pitää itsekkäänä sitä, että pitäytyisi vaan tässä yhdessä.
Kertoisko joku yksilapsinen omia kokemuksiaan, jos vaikka jotenkin oppis vaan hyväksymään tämän tilanteen ja näkemään myös hyviä puolia.
Minä taas olen miettinyt paljon vielä toisen lapsen saamista. Toisaalta kyllä itsekin ymmärrän, että sitten olisi taas mahdollisesti vaikea raskaus- ja vauva-aika edessä jne. Ja välillä itsestäkin tuntuu, että jos vain jatkettais elämää tällä pienellä perheellä. Jotenkin vaan tuntuu, että ympäristö vaatii sitä toista lasta ja pitää itsekkäänä sitä, että pitäytyisi vaan tässä yhdessä.
Kertoisko joku yksilapsinen omia kokemuksiaan, jos vaikka jotenkin oppis vaan hyväksymään tämän tilanteen ja näkemään myös hyviä puolia.